Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik heb in het VK alleen ervaring met overstappen in Heathrow en daar moest ik tijdens de overstap altijd eerst door security. Weet niet hoe dat in Edinburgh is maar ik kan me voorstellen dat dit voor elke Britse luchthaven geldt.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

"Every customer passing through the airport is required to go through our security processes. We have designed this part of our airport with our customers in mind – to ensure that you find the area as stress free, that we meet the regulatory requirements and that you spend as little time as possible on this part of your journey"

Het is al aangegeven, ook hier (zonder ruimbagage, die gaat door) wederom door de security. Er is ook geen Preclearance door de Customs and Border Protection (CBP) op Edinburgh.

Bron: https://www.edinburghairport.com/prepar ... t-security
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door habbekuk »

Dank...

Ben de website ook al aan het doorspitten. Security is de hele tijd rond de 5 min.
Ook is er een fasttrack pass voor7 pond pp.

Dan blijft 1.10 best spannend maar wel te doen. Iemand ervaring op die luchthaven?
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gilster »

@habbekuk regelmatig op EDI gevlogen, paspoort controle is normaal gesproken super snel met veel electronisch poortjes (incl EU); het lopen daar naartoe soms lang maar binnen enkele minuten er altijd wel door.

Vliegveld is compact dus je bent zo weer bij de security (roltrap op).

De security om er in te komen is over het algemeen uiterst efficiënt, fast track is idd fijn daar (gratis als je sky priority hebt). Zonder fast track denk dat je er in Max 20min er wel door moet zijn (geen ervaring mee). Ze zijn daar wel redelijk streng qua checks (veel secondary checks).
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door habbekuk »

@Gilster

Helemaal duidelijk bedankt voor je reactie.
StefanieAmerika
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2023, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door StefanieAmerika »

Wij willen graag april/mei 2024 een rondreis maken Deep South + Florida. We willen starten in New Orleans en terugvliegen vanuit Miami. We zijn natuurlijk heel vroeg maar zaten ons al eens te oriënteren op de vluchtprijzen en schrikken hier wel erg van: met €2000 per persoon heen en terug zouden we het nu niet redden. Dit lijkt me toch wel heel veel?

We hebben de volgende vragen:
- Hoe lang vantevoren zijn de prijzen meestal het gunstigste om te boeken? Kunnen we beter nog langer wachten, maar we willen ook niet te lang wachten en dat prijzen misschien verder de lucht in gaan
- Zijn er misschien tips om vanuit bepaalde luchthavens te kijken, bepaalde maatschappijen, een specifieke overstap oid waarmee het goedkoper zou kunnen uitvallen?
- We kunnen op dit moment geen rechtstreekse vluchten vanuit Miami vinden. Klopt dat? Kan het dat deze gaandeweg het jaar nog toegevoegd worden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

New Orleans is een dure bestemming om op te vliegen. Rechtstreeks naar Miami kan alleen in de winter. Lees voor de rest de eerste posting van dit topic.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Wat ik je kan meegeven is om even bij Exit reizen te kijken. B.A doet ook New Orleans aan. Retourtjes zie ik vanaf 620 euro, inclusief bagage, voorbij komen. Enig nadeel: Je moet overstappen op LCY en vervolgens naar LHR zien te geraken. Daar heb je 6 uur de tijd voor. Wat ruim voldoende moet zijn.
Aan de andere kant, je bent nog heel erg vroeg met boeken. Wacht rustig af en lees vooral het de 1e post eens door.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
StefanieAmerika
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2023, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door StefanieAmerika »

@dejong89 dat is een super tip, die gaan we uitzoeken, bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Martin & Marianne »

@StefanieAmerika Kijk je soms naar twee enkeltjes? Gebruik de multicity-optie, dat is goedkoper.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paulr »

Je bent ongeveer een maand te vroeg met kijken... en zoek je wel via ''multi city'' of bij klm bij ''meerdere bestemmingen'' ? Je moet niet bij 2 x een enkele reis kijken... KLM kan je 12 maanden vooruit boeken (op KLM website) en andere airlines altijd 11 maanden vooruit.
Ik denk dat je ongeveer 775,- euro pp kwijt zal zijn (zonder bagage) als je voor een goede verbinding gaat (zowel MSY als MIA is altijd met overstap). Kies je voor een meer onhandige verbinding (zoals in Londen naar andere airport, 2 x overstap en één hele lange overstap), dan denk ik dat je inderdaad onder de 700,- uit kan komen...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridZw »

Eind april 2018 zagen we toevallig vliegtickets voorbijkomen op internet van zo'n 500 euro op 18 juni naar New Orleans en 3 weken later terug vanaf Miami. Heen met een overstap in Houston en terug met een overstap in New York. In eerste instantie waren we dat jaar niet van plan om naar Amerika te reizen maar toen we deze prijzen zagen hebben we spontaan besloten om toch te gaan. Misschien hadden we geluk maar het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat je voor vliegtickets naar New Orleans en terug vanuit Miami de hoofdprijs betaalt. Ik zou afwachten en de prijzen in de gaten houden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Het grote verschil is natuurlijk of je gewoon kunt gaan. Voordat we onze dochter hadden keken we het ook gewoon aan en gingen als er wat goedkoops langs kwam. Maar door die vervloekte schoolvakanties is het natuurlijk niet meer zo'n feest :mrgreen:
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Stond op het punt tickets te boeken voor het najaar. De hele week waren de prijzen stabiel. Wat denk je? Gisteren ineens 150 euro per ticket gestegen. :twisted:
Via de .US site van KLM kwam ik uiteindelijk de tarieven tegen van eerder deze week dus meteen daar geboekt. Scheelde in dit geval weer 2x 150 euro. De wondere wereld van het vliegtickets boeken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Ik heb gelijk ook ff gekeken of onze tickets in prijs gestegen zijn.
Zijn amper gestegen. Heb 580 euro betaald(incl koffer) voor ams-mco eind Okt met AA bij Exit Reizen, zijn nu 588 euro.
Op hun site is alleen mogelijkheid om via Ideal te betalen, dat wilde ik eigenlijk niet.
Heb gevraagd of het ook met CC kan, dat kan idd je krijgt dan een betaallink toegestuurd.
Ook gevraagd of we gelijk de ticketnummers konden krijgen, ook dat binnen een aantal dagen geregeld.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

Nou bij mij scheelt het iig een hoop. $ 617 per ticket betaald DUS-TPA main cabin met koffer op airfrance.us op 22-jan voor retour in juli 23.
Nu dezelfde vlucht ook op airfrance.us voor $ 2078 per ticket. Dat is dus meer dan 3x de prijs per ticket :shock: (heb er 4 :wink: )
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

Ik heb al wat gezocht op het forum maar stel de vraag toch maar. Ik heb het plan gevat om in de meivakantie volgend jaar (of het jaar daarna) een rondreis te maken ten oosten van Las Vegas. De periode spreekt me aan ivm kosten, warmte en minder drukte. We hebben 5 kids tussen de (dan) 3 en 13 en zijn dus met zijn 7en. We willen per camper gaan reizen. Die is het voordeligst als er die in Las Vegas ophalen. Eindigen wil ik het liefst in Denver of SLC maar Las Vegas kan ook.
Wat is jullie ervaring kwa prijzen van deze bestemmingen? We kunnen vanaf Düsseldorf/Amsterdam/Brussel vliegen. Dat maakt ons niet zoveel uit. Rechtstreeks is fijn maar 1 tussenstop is ook prima.

Als ik naar tickets krijg heb ik de indruk dat vliegen vanaf Düsseldorf naar Las Vegas of Denver het meest voordelig is. Klopt dat?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door habbekuk »

Als ik vliegtickets zou boeken bij American Airlines Basic Economy
Dan is stoelkeuze om te betalen of indelen door de airline en grote koffer betalen $ 75,-

Als ik stoelkeuze vooruit vastleg in Maincabin $ 100,- moet ik dan alsnog voor de koffer betalen
of kan ik die vrij inchecken?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
25 mei 2023, 10:10

Via de .US site van KLM kwam ik uiteindelijk de tarieven tegen van eerder deze week dus meteen daar geboekt. Scheelde in dit geval weer 2x 150 euro. De wondere wereld van het vliegtickets boeken.
:thumbup:
Heb je ook bij Air France sites gekeken ?
Bij KLM.US niet dat tientje boekingskosten ?
Vliegtickets boeken is een leuk spelletje he.
DB is dezelfde dynamiek aan t introduceren in de wereld van de internationale treinverbindingen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Jedinja schreef:
25 mei 2023, 21:01
Als ik naar tickets krijg heb ik de indruk dat vliegen vanaf Düsseldorf naar Las Vegas of Denver het meest voordelig is. Klopt dat?
De ervaring van het forum hier leert, dat dat inderdaad vaak goedkopere steden zijn om vanaf te vertrekken.

Je hebt nog een jaar de tijd. Waarom straks, als de tickets beschikbaar zijn voor volgend jaar mei, de diverse sites in de gaten houden? Kijk ook verder dan de steden Las Vegas of Denver (Los Angeles en San Francico zijn ook nog steden om op te vliegen). Bepaal voor jezelf wat je maximaal per ticket wilt betalen en boek zodra je tevreden bent. Prijzen fluctueren voortdurend dus er kan best een mooie aanbieding vanaf Amsterdam voorbij komen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer