Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@d_vdploeg Wij kwamen ook op zo iets uit. Prijzen lijken dus gelijk gebleven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

weet iemand hoe het zit met je automatisch toegewezen stoelen ?
We hebben nog geen stoelen gekocht en als ik nu kijk voor vlucht over 5 weken is nog 70% in economy leeg.

Nu neem ik aan dat onze automatisch toegewezen stoelen daar nog niet bij zitten ?
Met andere woorden alles wat nu nog leeg is kunnen allemaal al verkocht zijn en zouden die mensen allemaal klaarzitten en hopen op een gunstige gratis stoelkeuze op moment dat checkin opent?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@ONYX666 Ik weet niet hoe verschillende maatschappij daarmee omgaan, met wie vlieg je?

Er is ook nog verschil tussen automatisch toegewezen of wel de keuze maar dan bij inchecken. Ik heb alleen de ervaring met BA en dan van AMS naar LHR. Op de heenweg zat ik inderdaad met het scherm open voor de check in, toen kon ik nog ruim kiezen tussen verschillende plekken. Daar werd dus niet toegewezen maar kon je zelf kiezen. Terug gold dat ook, maar kon ik niet meer bij elkaar en zaten mijn vrouw en ik apart, maar goed voor dat krappe uurtje vond ik dat niet zo erg. Scheelde toch weer wat geld. Het zou voor mij anders zijn als het een lange vlucht zou zijn. Eigenlijk willen wij dan altijd bij elkaar zitten en betalen we vooraf stoelen. Dat hoefde in dit geval niet want de tweede leg van LHR naar MIA was met AA en daar kon je wel vooraf gratis stoelen vastleggen. Dat was overigens vlak na corona en toen was het vliegen niet op het niveau van van nu.

Het zou best eens kunnen dat mensen klaarzitten als de check in opent. Zo hebben wij ons ooit vergist bij een vlucht naar een warm eiland in Europa, ik vooraf kijken, ik zeg tegen mijn vrouw nou die vlucht is half leeg hoor, nog zoveel stoelen beschikbaar.. Gaan we inchecken, ik wilde kijken of we nog andere stoelen konden selecteren (wat dichterbij de deur). Wat denk je, vlucht afgeladen vol en geen stoel meer te krijgen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 13 mar 2024, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

Klopt. Alle “lege” stoelen kunnen al verkocht zijn en uiteraard willen mensen de beste stoel du moment als incheck start. Touroperators kopen ook stoelen en die worden pas ingevuld bij uitgeven van de tickets. En natuurlijk de mensen die geen stoelen betalen bij kopen van ticket. Dus ja. Het kan dus zijn dat je niet bij elkaar kan zitten of een midden stoel. Maar het kan ook prima goed komen en je fijne stoelen kunt kiezen. Aan jou om het risico te willen nemen. Sommige maatschappijen wijzen automatisch toe. Niet allemaal

Daarom betaal ik voor stoelen ; dan kan ik nu alvast kiezen voor de stoel die ik graag wil. Zeker bij lange vluchten wil ik geen midden stoel bijvoorbeeld. Korte vluchten <4 uur zal het me een zorg zijn.

Dus of je koopt nu al stoelen als je graag bepaalde plek wil of gewoon afwachten. En vaak komt het prima in orde.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

De onverkochte stoelen worden imo bewust als leeg getoond, dan kunnen mensen die wel willen betalen voor stoelkeuze echt kiezen. Dat is waar het waarschijnlijk fout gaat bij de website van Lufthansa, ik las hier verschillende berichten dat men bij boeken stoelen kiest en dat die later weer leeg zijn. Het systeem zal onbetaalde stoelen wel resetten zodat de betaalde stoelkeuze voorrang krijgt.

Bij Brussels Airlines kon ik afgelopen december niet kiezen, ik had niet betaald (bewust) voor stoelen en kreeg 24 uur voor vertrek per mail een e-ticket waar de stoelnummers van mijn man en mij meteen opstonden. Ik kon dit ook niet meer wijzigen. Het automatisch toewijzen van definitieve plaatsen gebeurd kort voor online inchecken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jeppiepruts »

Overigens is dat moment dat de check in opent voor "iedereen" anders. Als je een vlucht hebt met overstap gaat de check in veel eerder open, omdat de 24/30/whatever uur voor vertrek dat je in kunt checken berekend wordt op basis van het moment waarop je eerste leg vertrekt. Dat is logischerwijs eerder dan voor iemand die rechtstreeks vliegt. En verschilt dus voor velen, omdat er legio aanvliegmogelijkheden zijn voor de 2e leg (die voor sommigen ook weer de 1e, 2e, 3e...leg kan zijn).
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

Wij vliegen met Lufthansa met 7 personen, 2 volwassenen, een kind van 13 en de overige 4 zijn onder de 12.
We willen eigenlijk geen stoelen vastleggen, dat kost ons zo een paar honderd euro, maar twijfelen er toch over.
Is er iemand die ervaring heeft met het reserveren van een stoel voor een deel van het gezelschap? Het lijkt er op dat ik wel voor een deel van het reisgezelschap kan reserveren. Dus we dachten als we dan voor onszelf en de oudste stoelen reserveren, wordt de rest er wel bij gezet? Of dat we de oudste twee bijvoorbeeld bij elkaar zetten zodat de oudste niet alleen zit.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

Wij vliegen met klm, rechtstreekks naar lax. Maarhet zou duskunnen dat mensen met een overstap op ams al eerder kunnen inchëcken inderdaad
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Jedinja schreef:
13 mar 2024, 22:40
Wij vliegen met Lufthansa met 7 personen, 2 volwassenen, een kind van 13 en de overige 4 zijn onder de 12.
We willen eigenlijk geen stoelen vastleggen, dat kost ons zo een paar honderd euro, maar twijfelen er toch over.
Is er iemand die ervaring heeft met het reserveren van een stoel voor een deel van het gezelschap? Het lijkt er op dat ik wel voor een deel van het reisgezelschap kan reserveren. Dus we dachten als we dan voor onszelf en de oudste stoelen reserveren, wordt de rest er wel bij gezet? Of dat we de oudste twee bijvoorbeeld bij elkaar zetten zodat de oudste niet alleen zit.
Ik kan je alleen ervaringen geven voor vluchten op niet US bestemmingen met bv Lufthansa, Emirates en KLM (afrikaanse bestemmingen). Want naar US bestemmingen vliegen we nooit met een heel groot gezelschap en boek ik meestal tarief incl stoelreservering.
Ik doe dit dus wel vaker om strategisch een paar stoelen te betalen en de rest niet. Zo boek ik voor onze aanstaande trip naar Zuid-Afrika/Dubai telkens de stoel aan het gangpad (op een rij van 3). De rest niet. Het blijft een gok. Want je moet nog steeds klaarzitten op het tijdstip dat de checkin opengaat om de rest van de stoelen ernaast (gratis) te boeken. Ik merk gewoon door de jaren dat niet veel mensen geneigd zijn om die 2 stoelen ernaast betalend op voorhand te boeken. Reis je met veel mensen dan is bv 3/4 stoelen betalen nog haalbaar maar 8 al veel minder.
Je kan trouwens bij checkin ook de betalende stoelen nog wijzigen van locatie moest er dan nog iets beter bijzitten van plek.
Maar zoals ik al zei, het blijft een gok.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Zijn er mensen met ervaring met het accepteren van een latere vlucht bij United? Ik kan me van eerdere reizen herinneren dat United via de app (al dan niet tegen een vergoeding) regelmatig vraagt of mensen een vlucht eerder of later willen nemen.

Wij hebben vorig jaar een vlucht geboekt die op een donderdag terugvliegt. Liever hadden we de vrijdag genomen, maar de tarieven voor de datum waren veel hoger. We zijn echter wel flexibel qua auto en accommodatie om er evt. een dag aan te plakken. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen dat wel eens gedaan hebben en wat de ervaringen hiermee waren.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@eborn Ik weet wat je bedoelt. Maar volgens mij krijg je die optie pas bij het online inchecken en de vlucht 'overboekt' is. Ik heb dat aanbod zelf ook wel eens gehad. Op dat moment werd gevraagd of je je plek tegen een x-bedrag wilde afstaan.

Dus ik betwijfel of je dat aanbod (ruim) van te voren krijgt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

Ruim van te voren heb ik nog nooit meegemaakt, inderdaad bij inchecken kan het gebeuren dat de vlucht overboekt is, en dat je een andere vlucht krijgt of de vraag of je dat wil.
Ik zou daar nooit op gokken, in alle jaren dat ik vlieg heb ik het een keer of 4 meegemaakt.
Als je dus liever een dag later vertrekt moet je die vlucht boeken.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Dank voor de reacties. Wij kregen de mogelijkheid inderdaad afgelopen april op het moment van inchecken. Maar wist niet zeker of het ook daarvoor mogelijk was. Leek me al onwaarschijnlijk :)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JaapofJake »

JeroenenTineke schreef:
26 feb 2024, 20:34
Wij overwegen om op de terugreis onze laatste overstap van AMS naar DUS over te slaan, ivm 3 uur transfer tijd 🙈
ik heb gelezen dat het mogelijk is, maar dan zonder checked luggage. Is er een mogelijkheid om bij de incheck van de terugreis al aan te geven, dat de eindbestemming wijzigt en daardoor de checked luggage ook? Of te grote kans dat deze toch in DUS zal belanden? Wie heeft ervaring hiermee.
Afgelopen zomer vlogen wij terug vanaf Houston naar Düsseldorf via Amsterdam met KLM. Van tevoren heb ik gebeld, gemaild en op de luchthaven nogmaals vriendelijk gevraagd of we er ook in Amsterdam uit zouden mogen. Bij de incheckbalie wilde men ons wel terwille zijn, maar de grondstewardess werd teruggefloten door haar leidinggevende. Je kunt Schiphol in principe alleen verlaten met handbagage. Het feest ging dus helaas niet door voor ons. Daardoor hebben we ruim drie uur moeten wachten op Schiphol voor een vlucht van nog geen drie kwartier naar Düsseldorf. Uiteindelijk waren we zo brak dat we een nacht zijn blijven slapen in Düsseldorf. Jammer, maar we wisten dat dit de regels waren. Zo’n tien jaar geleden was het ons trouwens wel gelukt met een vlucht New York JFK - Amsterdam - Bremen.
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Astatic »

Astatic schreef:
15 feb 2024, 21:35
Na lange tijd de prijzen in de gaten te hebben gehouden ben ik gisteren toch weer geslaagd op de Amerikaanse website van Air France, scheelde mij
weer een paar honderd op de totaal prijs vergeleken met NL! :lol:

2 volwassenen en 2 kids (8 & 10), 12 juli t/m 3 augustus, vertrek vanuit Dusseldorf naar Orlando voor € 2738,- met bagage!
Wel 2x overstappen, maar dat is weer goed voor onze XP :P

We gaan weeeeer! 8)
Even terugkomen op mijn eigen post.
Air France deelde mee dat een vlucht op onze terugreis met meer dan 3 uur gewijzigd was. Ik mocht kiezen om de gewijzigde vlucht te houden of iets anders te zoeken.

Het mooie van dit was dat zodra er zoiets gebeurd, een wijziging van meer dan 3 uur, is dat je de hele reisplanning mag omzetten zonder bijbetalen en behoud van Miles en XP.

Dus ik heb gebeld met Air France en nu heb ik onze hele route omgeboekt naar Brussel > JFK > Orlando en de route terug Orlando > JFK > Brussel.
Dus nu hebben we een veel kortere reisdag en behoud ik alle puntjes… en ik hoefde niks extra te betalen. :mrgreen:

Happy days! :lol:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JeroenenTineke »

@Astatic Wauh dat is fijn zeg!
@JaapofJake Wat balen zeg dat je er min of meer toch op gerekend hebt, snap dat je dan helemaal brak bent, zo zonde van je tijd hè. Wij hebben nu een hotel voor de heenreis in Düsseldorf geboekt, de auto staat daar dus ook. We proberen nog even een paar uurtjes slaap te pakken op Schiphol, voor zover dat gaat lukken 😅 Zodat de chauffeur in ieder geval voor de terugreis naar Friesland een beetje uitgerust is. We hebben veel reizen naar Azië gemaakt, en een aantal keren terug uit Düsseldorf moesten we onderweg echt stoppen omdat we bijna in slaap vielen achter het stuur.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JaapofJake »

@JeroenenTineke Wij waren niet met de auto, maar met de trein, maar moesten nog helemaal terug naar Groningen. En na zo’n lange reis met het vliegtuig konden we die treinrit niet meer aan. Daarom lekker een hotel gepakt en de dag erop heel vroeg met de trein naar huis. Was eigenlijk best relaxt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

JaapofJake schreef:
21 mar 2024, 07:19

Afgelopen zomer vlogen wij terug vanaf Houston naar Düsseldorf via Amsterdam met KLM. Van tevoren heb ik gebeld, gemaild en op de luchthaven nogmaals vriendelijk gevraagd of we er ook in Amsterdam uit zouden mogen.
Eind vorig jaar heb ik mij in Amsterdam bij de gate afgemeld voor mijn vervolg naar Dusseldorf....
Daar werd wat verbaasd op gereageerd ; waarom ik dat meldde ???
Vandaag ivm mijn vlucht komende maand gebeld met de KLM .
Toen ook nav mijn vorige ervaring gehad over "no show " zijn.
De mevrouw van de KLM begreeep mijn verbazing ....ze vond het ook aardig dat ik wilde afmelden...maar het hoeft niet..
In mei vlieg ik vanuit LAX - AMS- DUS.....
U zult begrijpen waar mijn vliegreis eindigt...
Daś het grote voordeel als je met een trolley en een rugtas vliegt en de koffer thuis laat
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

bedeve schreef:
21 mar 2024, 21:13
Daś het grote voordeel als je met een trolley en een rugtas vliegt en de koffer thuis laat
Dat dus :clap: :thumbup:
dennis112
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mar 2022, 13:43
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dennis112 »

Mag dat ja met een trolley en ook nog een rugzak reizen? Dacht dat je maar 1 stuk handbagage mee mocht nemen of wordt rugzak niet gezien als handbagage maar als persoonlijk item?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer