Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

bedeve schreef:
12 nov 2022, 10:19
Dan maar even aan Goiogle vragen...
Wijntje gehad in de Tempelhof lounge? :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

:offtopic:
Zover ben ik nog niet ....
lounge2502.jpeg
Hapje , drankje , boekje ,
klm001.jpeg


crown.jpeg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

Ik zie dat de meesten van jullie bij een airline zelf boeken. Ikzelf ben ook al een geruime tijd op zoek naar betaalbare tickets, maar heb er jammer genoeg nog geen gevonden. Zoeken jullie rechtstreeks bij de airlines zelf of komen jullie bij die goeie prijzen uit via een broker en gaan jullie dan naar de website van de airline om rechtstreeks te boeken? Ik zoek ook via brokers én kijk bij de airlines zelf, maar als ik via de airline zelf kijk, kom ik bij hopeloze torenhoge prijzen uit dus vraag ik mij af wat jullie tactiek is? :wink:

Alvast bedankt,

Frouke
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Prijzen bij airlines zijn inderdaad vaak hoger.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

@frouke
Ik kijk meestal bij skyscanner en daar kun je ook zien bij wie je het ticket kunt boeken. Ik heb ze wel vaker ook via een broker geboekt, maar ook vaak bij maatschappij zelf. Als het ticket heel goedkoop zou zijn zou ik voor broker kiezen, maar als het toch al een duur ticket is dan liever rechtstreeks.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

mtl schreef:
12 nov 2022, 12:59
Prijzen bij airlines zijn inderdaad vaak hoger.
Zeg maar gerust véél hoger... :shock: Ik zou het liefst rechtstreeks boeken hoor, maar ik kom meestal op het dubbele van de prijs tegenover dat ik via een broker zou boeken dus vroeg mij af hoe jullie dit doen. Want ik zie dat er best wel mooie prijzen geboekt worden rechtstreeks en soms ook nog in het hoogseizoen, alleen kom ik jammer genoeg nooit bij zulke deals uit. :? :wink:

Groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@pumi1000

Skyscanner gebruik ik ook hoor, maar nog geen mooie prijs tegengekomen. Ik hoop nu stiekem een beetje dat er op black Friday/Cyber Monday mooie prijzen gaan voorbijkomen? :wink: Dankjewel voor je reactie :thumbup:

Groetjes, Frouke
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Hou er wel rekening mee dat er via een broker meestal geen ruimbagage bij zit. Ook merk ik dat tegenwoordig via brokers soms wel 3-4 maatschappijen betrokken zijn. Dat op zich vind ik al niet prettig. In het verleden wel via cheaptickets geboekt maar zou het nu niet meer gauw doen (na de ellende die ik meemaakte bij schipholtickets). Veel brokers zijn ook niet eenvoudig te bereiken. Is dus een ramp als er bijvoorbeeld een vlucht geannuleerd wordt en je dus in contact moet komen om iets te regelen.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@RuthdeLange van de ruimbagage had ik helaas al door... :( Ik hoop via een airline zelf een mooie prijs te vinden. (hoewel wij de vorige 3 reizen zonder problemen bij een broker hadden geboekt hoor, maar rechtstreeks geeft sowieso wel een 'veiliger' gevoel natuurlijk). Ik zoek nog even verder en ga mij wel iets flexibeler proberen op te stellen want heb mij wel een beetje te hard aan de geplande data vastgepint. Hopelijk binnenkort 'prijs'! :wink:

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

Als je de mogelijkheid hebt kun je inderdaad kijken naar 1 of 2 dagen eerder of later. Zelf vertrek ik nu ook 1 dag eerder (vrijdag) en dat scheelde ook in prijs.

Vorig jaar met corona had ik alles al geboekt het jaar er voor, op het ticket na, dus had ik geen keus dan een exacte datum. Maar de auto had ik toen zo goedkoop die wilde ik niet meer verliezen. Maar echt lage prijzen heb ik toen niet gezien voor de Westkust. Alleen BA had aanbiedingen, maar toen zat alles nog op slot.

Nu heb ik ook wel eerst gekeken naar de huurprijzen van de auto, voordat ik een ticket boekte, want de autoprijzen zijn zo hoog al een hele tijd. Gelukkig viel het via tips hier nog enigszins mee en het is Alamo dus zelf kiezen. En het ticket was maar 500 euro, dat vond ik een koopje voor juli 2023.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Is dat met bagage? wanneer heb je dat geboekt en bij / via wie?
En wat vind jij meevallen voor de huurauto?
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@pumi1000 Met 500 euro voor een ticket zou ik héééééééééééééééél blij zijn voor in het hoogseizoen!! :D Heb je voor die prijs dan ook mooie vliegtijden/overstaps? Ik ben ook al zulke prijzen tegengekomen maar dit was telkens met een zéér korte overstap of meer dan 30 uur onderweg... :?

Frouke
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

RuthdeLange schreef:
12 nov 2022, 16:20
Hou er wel rekening mee dat er via een broker meestal geen ruimbagage bij zit. Ook merk ik dat tegenwoordig via brokers soms wel 3-4 maatschappijen betrokken zijn. Dat op zich vind ik al niet prettig. In het verleden wel via cheaptickets geboekt maar zou het nu niet meer gauw doen (na de ellende die ik meemaakte bij schipholtickets). Veel brokers zijn ook niet eenvoudig te bereiken. Is dus een ramp als er bijvoorbeeld een vlucht geannuleerd wordt en je dus in contact moet komen om iets te regelen.
Zonder de discussie Broker vs Luchtvaartmaatschappij weer op te willen rakelen, maar ik ben het niet zo met je eens. Ook de meeste luchtvaartmaatschappijen adverteren zonder ruimbagage. Als ruimbagage niet in de prijs is verwerkt, kan je ruimbagage net als bij Brokers bijboeken. Dat er meerdere luchtvaartmaatschappijen in je ticket (zelfde ticket) zijn betrokken zijn, is toch geen probleem? Of je bij een overstap bv op LHR nu overstapt in een vliegtuig van BA of AA, maakt weinig uit denk ik.

In een "normale vliegwereld" (zonder Covid) heb ik de ervaring dat brokers net zo makkelijk/lastig te bereiken zijn als de luchtvaartmaatschappijen zelf, maar gelukkig gaat alles nu weer de goede richting op. Wij zijn gisteren teruggekomen van 10 dagen Florida. Geboekt bij Broker Expedia.nl, met ruimbagage, met twee luchtvaartmaatschappijen (BA en AA stoelreservering incl.) gevlogen, een overstap op LHR en dat voor een prima prijs.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

RuthdeLange schreef:
13 nov 2022, 13:13
Is dat met bagage? wanneer heb je dat geboekt en bij / via wie?
Ik heb het al eens geschreven, maar wij hebben nu al een keer of vier tussen de 550 en 600 pp (reistijd begin juni of nu net eerste week november) bij Expedia geboekt. Als je dan zoekt als "pakket", dus reis met bv één overnachting, dan krijg je korting en is de ruimbagage inclusief. Dat laatste moet je wellicht op meerdere dagen/tijden proberen, daar spelen ze een beetje mee heb ik gemerkt.

Zoals Pumi1000 al aangeeft, een beetje spelen met je reisdagen als dat kan en "Ready to Book" zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb zelf al vaker bij Expedia gehad dat je tijdens het boekingsproces kiest voor main cabin (bagage inbegrepen) en zelfs stoelkeuze inbegrepen en dan op de laatste pagina ineens staat dat basic economy geldt (geen bagage en geen stoelkeuze in de prijs). Heel raar. Had er over opgebeld en ze gaven aan dat dit komt omdat de prijzen dan verkeerd op de website staan en ze pas aan het einde van het boekingsproces daarop corrigeren.
Ze zei dat dit vooral bij vluchten naar Amerika vaker gebeurde.
Maar jij hebt dus wel geluk gehad.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Overigens is begin juni of November echt wel anders (gunstiger) qua prijs dan juli-aug.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

@RuthdeLange @frouke
We gaan nu naar de Oostkust, zuiden en Florida. Rechtstreeks geboekt bij Lufthansa en het is een directe vlucht BRU-IAD. Omdat ze 500 euro waren niet lang getwijfeld en meteen geboekt in augustus. Wat corona nog gaat doen dat gokken we dan maar. Rest is annuleerbaar.

Auto heb ik bij ustravel geboekt een midsize SUV 3 weken 1350 dollar. Dat is voor nu redelijk, want zelfde auto bij ustravel kost nu over de 2000 dollar. Heb ook bij nationalcar.de een reservering die is 1590 dollar.

Het is wel een verschil of je juli en augustus reist of juni en september, zomer is helaas wel de duurste periode.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

dejong89 schreef:
10 nov 2022, 16:45


Persoonlijk zou ik via Google flights zoeken. Deze vergelijkt voornamelijk de prijzen bij de airlines zelf. Je bent dan niet afhankelijk van een tussenpersoon (Broker) en in het geval van annulering, uitval of weet ik veel wat heb je rechtstreeks contact met de airline zelf. Je bent in veel gevallen net zo duur uit als dat je het via een broker boekt.
Google flights werkt echt voor geen meter meer, voorheen niks dan lof, nu wordt je vaak doorgelinkt naar de site van de maatschappij zonder dat je echt een serieus voorstel krijgt. zowel air Canada, AA als United krijg ik niks dan foutmeldingen als ik probeer te boeken vanaf Google flights en als ik de tickets via hun site probeer te boeken kom ik altijd ruim 500,- duurder uit dan via google flights helaas.
Ook Skyscanner krijg ik alleen maar "vage" brokers met slechte reviews.... Vreemd allemaal helaas.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

nwolf schreef:
13 nov 2022, 21:20
Ook Skyscanner krijg ik alleen maar "vage" brokers met slechte reviews...
Dit heb ik inderdaad ook al enkele keren voorgehad! Dan denk ik een prijsje gevonden te hebben en dan klik ik verder op 'deal bekijken' en zo ben ik al op 3 verschillende websites beland waarvan ik de beoordelingen eerste werk heb uitgezocht en alle 3 de keren waren dit websites met een vreselijk slechte 1 ster score. Ééntje ervan was travelfrom.nl, de andere 2 kan ik mij zo niet meer herinneren....
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Ja, ik ben net uitgeweken naar Tix.nl, in ieder geval altijd betrouwbaar tot nu toe (Expedia had niks helaas).

Nu voor 22 april tot 01 mei voor 4 personen voor 2450,- inclusief baggage dus ik ben blij!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer