Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@ronenivonne Hoe doe je dat dan exact? Ik probeer het ook regelmatig, dan selecteer ik via mijn VPN (ik gebruik surfshark) een Amerikaanse server en dan zoek ik op bijvoorbeeld klm.us of airfrance.us. Gek genoeg krijg ik nagenoeg dezelfde prijzen, maar dan in USD. Of link jij door vanaf google flights US? Ik doe dus iets verkeerd?

Ik doe het wel via de safari app op mijn Ipad. Maakt dat nog verschil? Wat ook regelmatig gebeurd, ik dacht bij AA, is dat als je je NL creditcard invoert je alsnog wordt doorgelinkt naar de Nederlandse website van AA. Ik lees een paar posts hierboven dat je dan een Amerikaanse postcode moet invoeren, maar is dat niet tricky? Omdat je NL creditcard een Nederlands adres (en dus postcode) heeft en het dus strikt genomen niet overeen komt? Misschien ben ik te netjes hoor :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Astatic »

Ik heb al verschillende keren via KLM.us en airfrance.us geboekt, vanuit Nederland zonder VPN. Altijd zonder problemen gegaan.
Ik heb ook nooit ergens m’n adres hoeven op te geven, heb altijd met mijn (Nederlandse) Amex CC betaald.
Prijzen scheelde voor mijn reizen, vooral tijdens hoogseizoen, aanzienlijk! Honderden euro’s bespaard 8)
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ronenivonne »

Bij KLM hoeft dat idd ook niet.

Ik heb had over een verschil voor 3 personen van 1250 euro omgeteld voor exacte dezeflde vlucht op de US site van AA.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
barbiebien
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2024, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door barbiebien »

Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen. Wat gaan volgend jaar april na lang dromen met de kinderen naar Disneyworld. 17 of 18 april kunnen we vertrekken en 5 mei ongeveer terug. De kinderen hebben 18 april t/m 5 mei vrij en we kunnen nog een dag vrij krijgen van school voor ons 12,5 jarig huwelijk.

Nu zou ik normaal gesproken kiezen voor een rechtstreekse vlucht... maar die zijn er niet. Onze kinderen zijn lange autoritten gewend maar onze laatste vlucht was 4 jaar geleden naar Frankrijk. Onze middelste is dan bijna 8 en heeft ADHD, we proberen de reis dus zo prettig mogelijk te houden voor hem en onze andere zoon van 10 en onze dochter van dan bijna 6.

We wonen in midden Nederland, we zouden op de laatste schooldag na school naar Frankfurt kunnen rijden en daar slapen en de volgende dag direct naar Orlando vliegen. Ik zie alleen niet al te beste verhalen over Discover/lufthansa/eurowings, ook over zoekgeraakte koffers.

Als we van Amsterdam vliegen kunnen we kiezen voor een overstap, in Europa of de VS. UK of Canada lijkt me te omslachtig i.v.m. met douane gedoe. Wat zou fijner zijn?

Ik zou ook wel graag iets meer beenruimte hebben voor de kids, maar nooduitgang zitten kan niet met kinderen dus eventueel Bulkseats dat ze nog een beetje kunnen rommelen op de grond. Bij een duurdere categorie krijg je vaak 2 koffers per persoon dat is ook wat overdreven. Ik zag bij KLM staan dat als je geen stoelen koopt ze 24 uur van te voren zorgen dat je bij elkaar zit maar ik reserveer liever zelf mijn stoelen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1550
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Wij denken aan een stopover in Dallas of Washington DC volgend jaar; ik lees vaak dat een stopover gratis is (natuurlijk betaal je wel het hotel), maar als ik via skyscanner naar multitickets zoek dan is dat veel duurder dan wanneer ik naar een retour kijk. Bijvoorbeeld een retour Washington is 600, een retour LA 800, maar voer ik ook de vlucht Washington-LA in kom ik bijvoorbeeld op 1100. Of moet ik als richtprijs het retour LA aanhouden?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7765
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Binnenlandse vlucht los boeken geprobeerd?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1550
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

mtl schreef:
25 apr 2024, 08:37
Binnenlandse vlucht los boeken geprobeerd?
Ja, is ook veel duurder.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ikbeneva »

Een iets andere vraag, maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik probeer in te checken voor onze vlucht bij KLM. Bij het inchecken staat een geel kopje met 'De Amerikaanse overheid heeft uw contactgegevens nodig. Vul gegevens voor contactonderzoek in'. Dit heb ik nu ondertussen 100x keer gedaan, maar hij registreert het op de een of andere manier niet, waardoor ik niet kan inchecken. Hij blijft verwijzen naar dat ik mijn contactgegevens moet invullen. Heeft iemand dit bij KLM ook wel eens meegemaakt?

Ik sta al in de wacht bij KLM, maar volgens mij kan dit nog wel even duren... dus ik dacht ik check het even hier. Niet geschoten is altijd mis.
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

Als je niet kunt inchecken betekend dit dat je eerst naar de incheckbalie moet om daar je paspoort/ID te laten zien.

Dit komt regelmatig voor, zeker voor vluchten naar de US.

Je reservering en stoel blijven gewoon staan.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Ik herken het probleem niet. Komt wel voor dat je niet kunt inchecken maar normaal gesproken moet je dan wel het proces kunnen afronden en krijg je het verzoek naar de balie te gaan voor een extra check van je paspoort.

Al een andere browser geprobeerd? In privemodus (ook wel bekend als incognitomodus) geprobeerd? Of juist uit de privemodus? Ander device geprobeerd, bijvoorbeeld een ipad of een werklaptop ect.

edit:@cvr was met net voor :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ikbeneva »

Dank voor de reacties! :thumbup:

Andere browser werkt helaas ook niet en paspoort hebben we digitaal kunnen scannen. Ondertussen door de wachtrij heen gekomen en de mevrouw kon mij vertellen dat dit helaas vaker gebeurt en hier niks aan te doen is.

Wel enorm balen, want vanwege de verwachte drukte leek het mij wel zo fijn om dat in ieder geval al gedaan te hebben... maar goed. Het is helaas niet anders.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

barbiebien schreef:
24 apr 2024, 17:51
Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen.
Er zijn vanaf 1 april (het zomerseizoen) inderdaad (voor zover ik weet) geen rechtstreekse vluchten naar Orlando. Alleen delta vliegt rechtstreeks vanaf AMS in de winterperiode dacht ik. Als je rechtstreeks wilt vliegen moet je inderdaad uitwijken naar Frankfurt. Wij hebben nog nooit met Lufthansa gevlogen maar wel met KLM/Delta/BA/AA en mijn ervaring met de ''grote'' maatschappijen is allemaal wel ongeveer gelijk qua service en met iedere maatschappij kan er iets gebeuren.

Persoonlijk zou ik niet zo snel kiezen voor een vlucht vanaf Dusseldorf. Wij wonen in het zuidwesten van Nederland en voor ons is het ruim 2 uur rijden, als ik even van Utrecht uitga dan is dat toch ook ruim 2 uur. Je bent hotelkosten kwijt, je moet daar naar toe rijden of per spoor, parkeerkosten kost ook geld. Wat is het prijsvoordeel dan nog? En vind ik dat een rechtstreekse vlucht waard? Bedenk ook dat als je vanuit de VS terugvliegt naar Europa je vaak in de ochtend aankomt, dan wakker moet blijven, vaak ben je toch gaar, je slaat in feite een nacht over, afhankelijk van hoe goed je slaapt in een vliegtuig. Vervolgens moet je nog wel 2 uur terugrijden/in een trein naar huis zitten. Zie je dat zitten en weegt dat op tegen prijsvoordeel of een rechtstreekse vlucht? Ieder maakt daarin zijn eigen keuzes.

Ik vind voor ons het gemak van Amsterdam doorslaggevend. Daar rijd mijn vader ons in een 35 minuten naartoe, geen gedoe met parkeren of hotel ect. Auto staat veilig op de oprit, mijn vader komt ons halen en dropt ons af. en op de terugweg net zo. Gemak dus.

Qua overstap: De douane formaliteiten heb je altijd, het verschil met een overstap in Europa is dat je dan vaak vanuit Europa rechtstreeks vliegt op je eindbestemming in de VS en je douane formaliteiten aan het einde hebt en geen overstap meer hebt in de VS die je moet halen.

Nadeel van een overstap in Europa is dat je als je die vlucht mocht missen dat je dan ''vast'' zit. Er gaat vaak maar 1 vlucht per dag naar die specifieke luchthaven vanaf Europa. Mis je die gaat er pas de volgende dag een volgende, kun je dan mee? Hotel ect. Dat wordt wel geregeld door de airline, maar is wel gedoe. Als je een zo'n prettig mogelijke reis wil zou ik dat vermijden.

Als je overstapt in de VS heb je als nadeel dat je overstap luchthaven in de VS je port of entry is en je daar je immigrations hebt, maar er gaan vaak wel meerdere vluchten per dag vanaf je ''hub'' naar je bestemming. Je komt eigenlijk altijd wel dezelfde dag (zij het later) aan op je bestemming. Met jongere kinderen misschien wel zo fijn. Wij kiezen eigenlijk altijd wel voor een overstap in de VS om die reden. Ook kun je vaak de volgende dag sneller een vlucht pakken naar je eindbestemming, mocht het diezelfde avond onverhoopt niet lukken. Als je vanuit Europa de volgende dag een vlucht moet pakken dan ben je dezelfde tijd op je bestemming maar dan een dag later :wink: Je verliest zo vaak minder tijd als je een overstap in de VS hebt. Ook eerst het lange stuk en daarna het kortere vinden wij fijner, maar da's persoonlijk.

Overstappen in Canada of UK zou ik niet voor kiezen. Canada heeft geen meerwaarde als de prijs daar niet naar is. Denk aan ook daar een paspoortcontrole en een ETA. Dan kun je net zo goed voor overstap in de VS kiezen.. UK heeft extra paspoortcontrole want geen EU en als je via London Heatrow overstapt ook een extra veiligheidscontrole. In jouw situatie zou ik daar niet voor kiezen.

Qua beenruimte heb ik geen ervaring mee, ik ben 3 turven hoog dus ik zit in economy ook best prima. Bulk seats heeft als nadeel dat dit vaak achterin het vliegtuig is of met een tussenwand ertussen. Vaak zijn daar de toiletten en is je ruimte juist beperkt omdat je stoel niet naar achter kan.

Ook hier ieder zn keuzes. Ik zou ook altijd stoelen boeken, dan weet je waar je aan toe bent en volgens mij is het geen garantie dat je alle 4 bij elkaar zit. 2 om 2 kan ook volgens mij? Ze doen uiteraard hun best om je alle 4 bij elkaar te zetten, maar volgens mij garanderen ze dat niet?

Er zijn vast forumleden die die ervaringen hebben van het wel of niet bij elkaar plaatsen als je geen stoelen vastlegt. Voor de rest, met deze en andere tips een keuze maken, google flights open, boeken (ik zou dat rechtstreeks bij de airline doen) en niet meer omkijken :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 895
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Wij hebben via de KLM site een vlucht geboekt die wordt uitgevoerd door Delta. Bij het inloggen staat zowel op de KLM site als de Delta site dat er nog persoonsgegevens moeten worden ingevuld (api). Bij KLM heb ik dat nu gedaan. Moet ik het nu alsnog bij Delta ook doen of kan ik het zo laten? (vast al eerder aan de orde geweest maar ik kan het niet meer vinden)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5018
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ja moet je ook bij Delta doen, privacy wetgeving, mogen ze niet delen.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Artemis20 »

@barbiebien
Over beenruimte voor de kinderen: dat lijkt mij persoonlijk geen probleem, doordat zij kleiner zijn en meestal ook flink smaller dan volwassenen hebben zij sowieso meer ruimte. Ze kunnen wat meer 'schuin' zitten in hun stoel, hun knieën komen ook niet tot tegen de stoel voor hen omdat hun benen korter zijn. Ik was in elk geval jaloers als ik zag hoeveel plek mijn zonen leken te hebben, toen ze 11 en 8 waren :D
Die van 8 vond de vlucht superleuk wegens onbeperkte schermtijd :wink:

Qua luchthaven dichtbij of verder weg, is een persoonlijke keuze en afhankelijk van veel factoren hé. In het geval van @d_vdploeg hierboven geloof ik graag dat hij dichtbij handiger vindt. Wijzelf wonen in West-Vlaanderen, Zaventem is ook al 1,5u rijden (en niemand kan ons brengen, zou dan 3u aan't rijden zijn) dus wij rijden dan net zo graag 2,5 à 3u naar CDG of 3u15 naar Düsseldorf omdat die extra rijtijd ons dan toch niet echt uitmaakt.

Zolang je bij de gekende grote maatschappijen blijft zit je wel goed, denk ik. En liefst rechtstreeks bij de maatschappij boeken!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer