Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jemo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2022, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jemo »

Mads2010 schreef:
27 jul 2022, 01:58
Geen zorgen, we hadden dezelfde gedachte. het staat inderdaad niet vermeld als je inlogt.
Top! Thanx voor je reacie, dan gaat het vast goed komen vanavond :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
27 jul 2022, 10:42
Aan de andere kant, als je FB status hebt dan pleit dat weer voor de KLM vlucht, zeker als je platinum bent. Dan heb je immers direct vanaf boeken kostenloos toegang tot economy comfort. Bij lagere status krijg je korting op die stoelen, maar dat is al direct weer een stuk minder interessant. Bij online check-in is het voor KLM vluchten vaak mogelijk om voor een relatief gunstig bedrag te upgraden naar Business class als er nog stoelen vrij zijn.
Toevallig vandaag net een ticket bij KLM geboekt voor de directe vlucht naar Houston. :mrgreen:

Nu heb ik nog een lage FB status, vorig jaar met KLM naar Vancouver, Canada gevlogen nadat ik jaren en jaren niet met KLM had gevlogen. Dus eigenlijk heb ik nog helemaal geen status. :wink:

Toch kon ik voor een prima prijsje stoelen in de Exit row kiezen. Aan het gangpad in een rij van 3, omdat het bij het raampje (dat hier overigens niet zit in de Boeing 777-200) het vaak koud kan zijn. Heb dat één keer meegemaakt en zat te vernikkelen tijdens de vlucht :toothy9: ). Voor zowel heen- als terugvlucht gelijk maar vastgelegd. Als FB member kreeg ik nog 10% korting dus dat was weer mooi meegenomen. Op Seatguru worden dit als 'mindere' stoelen aangemerkt. Dat vind ik persoonlijk niet want het stoort mij echt niet dat er af en toe mensen staan te wachten bij het toilet. En van geurtjes ook nog nooit last gehad bij een Exit row.

Helaas had KLM de ticketprijs net vandaag weer met EUR 100 verhoogd nadat ik de prijs al enkele weken in de gaten hield. Had gisteravond al willen boeken maar toen ik dat via de app wilde doen, kreeg ik een 'access denied' toen het op betalen aankwam en ik naar een website werd geleid. Vervelend want er was wel een boekingsnummer aangemaakt, dat zag ik later ook in de app en online. Helaas kon ik daar niet verder mee. Opnieuw boeken had geen zin omdat de stoelen die ik wilde hebben nog bezet waren door de vastgelopen boeking. Vanochtend was die vastgelopen boeking weer verdwenen. Jammer van die EUR 100, maar niets aan te doen. De ticketprijs was aan de hoge kant. Maar ja, als je graag naar Amerika wilt moet je er maar wat voor over hebben. Dan had ik de knoop maar eerder moeten doorhakken. :P

Hoewel ik wil proberen dit keer met enkel handbagage te reizen heb ik wel een ticket incl. ruimbagage gekozen. Reden is dat ik vooraf stoelen wilde vastleggen en sowieso op de terugweg ruimbagage heb. En het kan zomaar zijn dat ik toch met ruimbagage op de heenweg wil vliegen. Dus die vrijheid wilde ik houden, nu kan ik alle kanten op en heb de stoelen alvast kunnen vastleggen.

Overigens had ik nog bij United gekeken, ook de rechtstreekse vlucht. Een ticket bij United was goedkoper, zo'n EUR 100. Toch niet voor United gekozen om ik de stoelkeuze beperkt vond. Om op de dezelfde plek te zitten als bij KLM had ik ruim 4x zoveel voor de stoelen moeten betalen!

Dus al met al blij met KLM. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Goed gedaan @Coyote :clap:

Ik merk zelf vaak op dat ik zit te kneuzen op een ticketprijs die met €100 verhoogd is, terwijl dat (ik denk voor de meesten onder ons) een heel klein deeltje van de kostprijs van een Amerika-reis is. Ik heb mezelf er dan ook al vaak van bewust moeten maken dat die €100 meer of minder lang vergeten is tegen we daadwerkelijk op het vliegtuig stappen, en het extra comfort van net die vlucht (uren), stoel, ruimbagage, loungetoegang, ... of noem maar op wél dat extratje kan geven aan de vakantie.

Ik boek, behoudens heel absurde prijzen, tegenwoordig ook gewoon waar ik zin in heb, en neen, vaak is dat niet het allergoedkoopste...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Als het om die EUR 100 gaat, kan ik beter maar helemaal niet gaan. :lol:

Ik wilde voorheen altijd wel voor het goedkoopste ticket gaan. En dat is vaak gelukt, mede vanwege het moment dat ik vloog, vlak voor de zomer. Afgelopen reis was zelfs de helft van wat ik nu betaald heb. :roll: Helaas zijn de vluchten voor mijn periode nu niet goedkoop, althans van wat ik gewend ben. Maar met alle ellende die de overstap vorige maand op LHR veroorzaakt heeft (zowel heen als terug) wilde ik nu eens zonder tussenstop vliegen. Uiteraard weet ik dat dat niet gegarandeerd is als de vliegmaatschappijen de boel weer omgooien maar BA wordt het voorlopig zeker niet meer en hoop ik op net zo'n prettige vlucht als vorig jaar naar Vancouver met KLM. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Nog 2 weken en dan gaan we eindelijk weer naar de USA! Ik heb in de United app alvast de paspoorten gescand maar bij de kinderen krijg ik de melding 'verification needed'. Ik moet dus langs de balie om in te checken. Eerst dacht ik: vervelend. Maar aan de andere kant: we moeten toch langs de balie voor de koffers, dus feitelijk maakt het toch niks uit?
En ik lees hier veel over een attestation form; is dit nog nodig of is een geprint vaccinatiebewijs voldoende?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Raziel »

Attestationform moet ingevuld worden voor elke passagier staat op de United website. En vaccinatiebewijs.
Ze kunnen pas 72 uur voor vertrek aangeleverd worden.
https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... s-map.html
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Proo ... tation.pdf
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Dank, ik heb de attestation formulieren geprint. We moeten toch koffers inchecken, dus mocht er iets niet lukken met online inchecken kan het ter plekke nog bij de balie.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Op de site van Travelhome vind ik dit: volgens mij is een attestation form alleen nodig voor ongevaccineerde kinderen tussen de 2 en 18 jaar
Maar voor de zekerheid vul ik ze maar in.

Inreizen Amerika vanuit Nederland

Je moet volledig zijn gevaccineerd (minimaal 2 weken voor binnenkomst). Het bewijs moet je digitaal of op papier kunnen laten zien. De CoronaCheck app werkt vaak niet in Amerika: we adviseren om het bewijs ook altijd te printen, je kunt de print maken via de CoronaCheck website. Als je niet, of niet volledig, gevaccineerd bent, mag je niet naar de VS reizen. Kinderen onder de 18 jaar zijn uitgezonderd van de vaccinatieplicht.
Sinds 12 juni is de testplicht voor volledig gevaccineerde reizigers komen te vervallen. Je hoeft voorafgaand aan je reis dus geen PCR-test of antigeentest af te laten nemen.
Ongevaccineerde kinderen tussen de 2 en 17 jaar hoeven niet te te testen voor vertrek. Wel moet een ouder of voogd dit attest invullen. (Let op: in dit attest staat dat je, wanneer je ongevaccineerd bent, 5 dagen in zelfisolatie moet, maar kinderen tussen de 2 en 17 jaar vormen een uitzondering op deze regel). 3-5 dagen na aankomst in Amerika moeten ongevaccineerde kinderen een test laten afnemen, tenzij ze in de laatste 90 dagen genezen zijn van COVID-19. Wanneer zij positief testen of verkoudheidsklachten ontwikkelen, moeten zij alsnog 5 dagen in zelfisolatie. Een mondmasker is verplicht tijdens de zelfinsolatie en tijdens de eerste vijf dagen na deze isolatietermijn. Meer informatie over uitzonderingen op de vaccinatieplicht vind je in het Attestation form en op de website van Center of Disease Control and Prevention.
Voor ongevaccineerde kinderen onder de 2 jaar hoeft geen verklaring ingevuld te worden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SnoopyMetKids »

@jill1234 zeker de attestation forms afdrukken en ingevuld meenemen. Ze nemen ze niet bij inchecken in, maar by boarden aan de gate. Dus goed bij je houden! Was inderdaad voor alle passagiers nodig, ook volledig gevaccineerde volwassenen :) (of iig, dit was zo in juni 2022).

En met kleine kinderen inchecken moet idd altijd via de balie, maar dat vonden wij geen probleem omdat zoals je al zegt je dan gelijk je baggage kan droppen. Heel veel plezier alvast!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Dank je, ik heb ze al in de map gestopt; maar het is dus toevallig dat ik er hier over lees dat het moet, want ik kan er niks over vinden op de de site van buitenlandse zaken. En kinderen kunnen dus nooit online inchecken? Inderdaad geen punt, moeten toch de bagage afleveren inderdaad.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Mijn ervaring met buitenlandse zaken is dat de informatie niet altijd juist en up to date is. Zo hebben ze ten tijden van de testverplichting naar de VS lang verkondigt dat een test maximaal 24 uur geldig was. Terwijl het toch echt 1 kalenderdag was. Ik check ook altijd bronnen in het land zelf. Zo heeft buitenlandse zaken voor Spanje ook lang verkondigt dat een PLF document nodig was toen dat niet meer het geval was.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mads2010 »

jill1234 schreef:
29 jul 2022, 08:24
Dank je, ik heb ze al in de map gestopt; maar het is dus toevallig dat ik er hier over lees dat het moet, want ik kan er niks over vinden op de de site van buitenlandse zaken. En kinderen kunnen dus nooit online inchecken? Inderdaad geen punt, moeten toch de bagage afleveren inderdaad.
Afgelopen week is er zowel bij boarden als bij de Customs niet naar gevraagd, we vlogen vanuit DUS naar MAD en daarna door naar MIA. Wel is er bij boarden in MAD gevraagd naar vaccinatiebewijs. Wij zijn allemaal volledig gevaccineerd (2 volwassenen en kind van 12 jaar).
Je leest veel verschillende ervaringen de afgelopen weken; zou ze maar invullen en meenemen voor de zekerheid.
Veel plezier!
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

customs (Douane) vraagt niet om zulke formulieren. De douane gaat over wat je in je koffer hebt gestopt. Immigrations zou er naar kunnen vragen, maar doet dit doorgaans niet. De verantwoordelijkheid voor het controleren van deze formulieren is door het CDC (Amerikaanse RIVM) bij de airlines neergelegd.

Zoals @Mads2010 aangeeft. Ik zou het geprint meenemen. Je moet het vaak laten zien bij incheck (indien online dan vaak uploaden). Sommigen airlines vragen er soms ook om bij de gate. Wat dat betreft beter mee verlegen en dan om verlegen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Net gezien dat m’n heenvlucht BRU-JFK, uitgevoerd door Delta op 19/9 geannuleerd is (dat is de eerste leg van m’n reis naar Las Vegas). De dag ervoor en de dag erna gaat ‘ie wel… wat een vreemde annulatie, er 1 dag tussenuithalen en zo ver op voorhand…?

Heb ik nu het recht om KLM te bellen (waar ik geboekt heb ivm status, FB Silver) en hen te verzoeken me een dag eerder te laten vliegen via de route BRU - AMS - LAS, ook al is deze route duurder?

Op de 19de zelf (een maandag) kom ik er enkel met 2 tussenstops, zelf minder zin in…
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Yep gewoon bellen, ze zullen je in dit geval wel daarop omboeken verwacht ik.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Klopt het dat je moet betalen voor je stoel als je rechtstreeks via Air France/KLM boekt?
We zitten een beetje te kijken en te vergelijken en zelfs met Premium Economy moeten we nog 50 euro p.p betalen voor een stoelreservering. Bij mijn weten was dit via Delta gratis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@dejong89 zonder status klopt dit volgens mij ja.

@harryh het is me probleemloos gelukt om om te boeken naar een dag vroeger op de door KLM uitgevoerde vluchten via Amsterdam.

Ondanks dat deze route flink duurder is/was, zonder enig probleem in orde gebracht na enkele minuten wachttijd en enkele minuten aan de lijn.

Zoals al zo vaak gezegd hier, had ik memo’tje met de gewenste vluchtnummers erop bij de hand. De dame aan de lijn zei dat meedenkende passagiers hun werk heel wat makkelijker maken, dus die tip is écht een goede!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
01 aug 2022, 21:01
lopt het dat je moet betalen voor je stoel als je rechtstreeks via Air France/KLM boekt?
Ik heb vorige week geboekt bij KLM (vlucht met KLM zelf) en ik kon gratis een stoel kiezen als ik wilde. Niet gedaan want ik wilde voor heen- en terugvlucht een Exit seat en daar moest ik wel extra voor betalen. Maar de prijs viel me reuze mee dus die beide geboekt. Ik ben overigens een gewone Flying Blue member zonder hogere status.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Vraagje: als je met KLM vanuit Vegas naar Amsterdam vliegt en je boekt een upgrade naar business, heb je dan ergens op Harry Reid toegang tot een Lounge?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Nou, dat kan wel eens tegenvallen op Las Vegas.
Je zou verwachten dat wel een lounge zou moeten zijn voor de BC vliegers en FB Elite leden.
Er is zo te zien geen Delta Sky Club Lounge.
Over 3,5 zal ik eens voor je kijken: dan vlieg ik terug met KLM vanaf Las Vegas.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer