Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ikbeneva »

Bedankt allemaal voor jullie input. Elke reactie wordt enorm gewaardeerd!!

Al blijft het voor mij nog steeds lastig om te kiezen voor overstappen in Europa of de VS haha! En uiteraard begrijp ik ook dat dit een persoonlijke keuze is >>> wij hebben nog niet eerder een reis gemaakt waarbij we moesten overstappen, dus vandaar dat we (zeker met het oog op kinderen) graag een bewuste keuze hierin maken.

Ik zie nu voornamelijk Atlanta, Frankfurt en Dublin als goede opties voorbij komen. Als ik kijk naar de vliegtickets (die tot nu toe beschikbaar zijn) zie ik ook opties als Houston, Chicago of Toronto om over te stappen. Zijn dat ook nog goede opties of zouden jullie dan toch eerder uitkomen bij overstappen op Atlanta (als we het dan uiteraard hebben over overstappen in de VS).

We wachten sowieso nog even met boeken, gezien nog niet alle vliegtuigmaatschappijen hun tickets beschikbaar hebben voor de meivakantie. Wellicht laten we het dan ook nog even afhangen van de prijs, mocht dit veel schelen.

Nogmaals bedankt voor alle input!
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ikbeneva »

Belenos schreef:
09 jun 2023, 11:21
ps. Als je enigszins in buurt van Dusseldorf woont is de vlucht Dusseldorf - Tampa in de meivakantie momenteel voordelig te boeken bij Lufthansa.com. Let wel op dat er ook combinaties bij zijn waarbij je het eerste gedeelte naar Frankfurt (en ook weer terug) met de ICE vanaf Dusseldorf Centraal Station aflegt. Dat moet je wel prettig vinden natuurlijk.
Jeetje, dat scheelt gewoon 1200 euro met Amsterdam! We wonen niet heel gunstig van Dusseldorf (2,5 uur rijden met de auto), maar met dit prijsverschil is het het overwegen waard... al vind ik dit dan toch weer tricky met kids.. eerst 2,5 uur in de auto, dan een eerste rit met het vliegtuig (of ICE) en dan weer overstappen voor een tweede rit met het vliegtuig.

Pff.. keuzes keuzes....

Tampa met als vertrek Amsterdam had ik al wel bekeken, maar daar is niet zoveel winst op te behalen financieel gezien.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

Wij willen in de meivakantie naar het westen; Las Vegas/Denver. Ik kijk ook vooral naar vliegen vanaf Düsseldorf. Wij wonen in het noorden dus Bremen is hier ook een optie. We reizen met onze 5 kids dus het verschil met Schiphol is echt groot. Met de trein naar Schiphol zou relaxter zijn maar ik denk dat het vliegen vanaf Duitsland wordt. Overstappen hebben wij ook niet eerder gedaan en die vind ik ook wel spannend. Maar velen zijn ons voorgegaan en hier zeggen ze: ‘voak ben ie te bange’ 😅
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

3 weken geleden hebben we een ticket geboekt naar Hawaii. 'Via Los Angeles naar Honolulu. Per toeval kom ik er nu achter dat onze aansluitende vlucht is '' geschrapt''. :twisted:

Wat is er loos?

We zouden om 11:50 in Los Angeles landen om vervolgens, 2,5uur later, verder te vliegen naar Honolulu. We hebben inmiddels beide Global Entry dus daar maakte ik mij geen zorgen om.
Toen ik vanmiddag inlogde op mijn KLM account zag ik dat onze aansluiting is geschrapt en we op een vlucht later zijn gezet. We hebben nu bijna 6 uur overstap en komen 3,5 uur later aan. Niet heel tof, zeker niet omdat we gewoonweg niet geïnformeerd zijn door KLM of Delta. Niet de eerste keer, maar goed. Dat is een ander verhaal.

Ik heb even rondgekeken en kwam er achter dat onze oorspronkelijke vlucht gewoon nog gaat, alleen om 13:20. Dan zouden we welgeteld 1,5u de tijd hebben voor onze aansluiting en laat dat nou net de rede zijn dat ze ons op een vlucht later hebben gezet. Ik denk dat ze geen risico willen lopen.
Wat ook erg interessant was, is dat er tot november vluchten gaan die om 15:00 vertrekken en hetzelfde vluchtnummer hebben. Dan zouden we een overstap hebben van ruim 3 uur. Een veel beter alternatief! Echter, na november vertrekt deze vlucht dus 1,5 eerder. Wat daarbij opvalt is dat de aankomst tijd slechts 45 later is. Dit lijkt er voor mij dus op dat deze vertrektijd nog wel gaat veranderen naar een later tijdstip.

Ik twijfel een beetje om wat te doen. Ik heb niet heel veel zin om ruim 5,5 uur op LAX te moeten wachten.
Vandaar dat ik het verhaal even hier drop. Wat zouden jullie doen? Even rustig afwachten of er nog wat gaat veranderen? Het duurt nog wel even voordat we gaan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mooie reis! Ik heb even de MCT international to domestic opgezocht en die is helaas 2:00u. Daarom mogen ze je geen connectie met 1,5u overstap aanbieden. Maar met GE haal je dat wel, de wachttijd bij immigrations op LAX is gewoon lang.
Wij hebben dat in 2018 gedaan zonder GE en bijna onze overstap naar HNL gemist. Je zou Delta kunnen contacten en zeggen dat je GE hebt?
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik zou kijken wat de alternatieve routes zijn en er één kiezen die beter aan je wensen voldoet. Schermafdruk van maken en naar klm appen, als je daar hebt geboekt. Meestal passen ze het dan aan. En als het nog ver weg is, grote kans dat er nog meer aanpassingen komen. Maar mijn ervaring is dat klm altijd aanpast naar een andere route. Je hoeft dan ook niet op de prijs van de route te letten, wat soms zelfs tot betere connecties leidt.
En mijn ervaring is ook dat je niet meer actief geïnformeerd wordt over wijzigingen. Ik zie het ook altijd per toeval in de app.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Jedinja schreef:
09 jun 2023, 18:13
Wij willen in de meivakantie naar het westen; Las Vegas/Denver. Ik kijk ook vooral naar vliegen vanaf Düsseldorf. Wij wonen in het noorden dus Bremen is hier ook een optie Maar velen zijn ons voorgegaan en hier zeggen ze: ‘voak ben ie te bange’ 😅
Vanuit Drenthe ben je bijna net zo snel op DUS als op AMS.
Bremen zou kunnen , maar dan is je vlucht naar AMS wel erg vroeg in de ochtend en de terugvlucht vanaf Amsterdam zeker na aankomst vanuit de USA heel ongunstig.
Ik zou als eerste naar Dusseldorf kijken waar je ruim kunt kiezen uit vliegmaatschappijen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eborn
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

ikbeneva schreef:
08 jun 2023, 11:42
In de meivakantie van 2024 willen we graag naar Orlando toe met onze kinderen van dan 12 en 7 jaar. Ik vroeg mij af; welk vliegveld is met kinderen het fijnst om over te stappen?
Wij vliegen meestal met United en stappen dan over op Washington (IAD). Maar op de heenweg plannen we altijd een stopover in, zodat we dus nog een nachtje slapen in Washington. De volgende ochtend dan een vroege vlucht, want je bent toch meestal vroeg wakker. Dan ben je rond half 11 op Orlando of Tampa. Het kost je wel een dag, maar wij komen dan wel relaxter aan. Helemaal omdat mijn vriendin het lange vliegen sowieso al lastig trekt.

Immigrations of Washington was in de meivakantie overigens super rustig. Waren meteen aan de beurt.

Afgelopen meivakantie voor het eerst vanaf Brussel gedaan met onze dochter van 7 en dat ging prima. Terug was het stuk van Brussel naar huis (1.5 uur) nog wel even pittig. Dus daar moeten we volgend jaar iets anders voor bedenken.

Overstappen in Londen is me het gedoe niet waard voor die paar tientjes die je daarmee bespaard.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

bedeve schreef:
11 jun 2023, 08:58
Jedinja schreef:
09 jun 2023, 18:13
Wij willen in de meivakantie naar het westen; Las Vegas/Denver. Ik kijk ook vooral naar vliegen vanaf Düsseldorf. Wij wonen in het noorden dus Bremen is hier ook een optie Maar velen zijn ons voorgegaan en hier zeggen ze: ‘voak ben ie te bange’ 😅
Vanuit Drenthe ben je bijna net zo snel op DUS als op AMS.
Bremen zou kunnen , maar dan is je vlucht naar AMS wel erg vroeg in de ochtend en de terugvlucht vanaf Amsterdam zeker na aankomst vanuit de USA heel ongunstig.
Ik zou als eerste naar Dusseldorf kijken waar je ruim kunt kiezen uit vliegmaatschappijen.
Bedankt voor het meedenken. Düsseldorf is goed een half uur verder dus kan idd goed. Had gisteren mooie tickets gezien, 3250 voor 7 personen met Swiss. Excl bagage. We nemen geen 7 koffers mee dus kunnen we in de meeste gevallen beter 2 of 3 koffers inchecken en daar extra voor betalen. Vandaag zijn de tickets 800 euro duurder. Dus nu zaak om snel globaal de route te bepalen zodat ik kan boeken zodra ik zoiets (hopelijk) weer tegenkom.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door trudy »

ikbeneva schreef:
09 jun 2023, 17:10

Ik zie nu voornamelijk Atlanta, Frankfurt en Dublin als goede opties voorbij komen. Als ik kijk naar de vliegtickets (die tot nu toe beschikbaar zijn) zie ik ook opties als Houston, Chicago of Toronto om over te stappen. Zijn dat ook nog goede opties of zouden jullie dan toch eerder uitkomen bij overstappen op Atlanta (als we het dan uiteraard hebben over overstappen in de VS).

Ik vind Dublin altijd fijn om over te stappen. Meestal heb je daar ca 2 tot 2,5 uur. Tijd genoeg dus. Het fijne is dat je daar al door de Amerikaanse douane gaat, zodat je na aankomst in Amerika meteen door kunt lopen. Naar SFO kom ik via Aer Lingus ook altijd iets voordeliger uit dan met KLM.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

dejong89 schreef:
10 jun 2023, 19:52
Ik twijfel een beetje om wat te doen. Ik heb niet heel veel zin om ruim 5,5 uur op LAX te moeten wachten.
Wat... een... gedoe

Met KLM gebeld, het verhaal uitgelegd en gevraagd om op mijn oorspronkelijke vlucht te worden gezet.

" wij kunnen deze vlucht niet zien meneer, hij bestaat niet en als wij hem opzoeken dan zien wij een vlucht van Minneapolis naar Honolulu "

Zucht.... Ik hou het voorlopig maar even bij het dagelijks checken van de vertrektijden en neem later wel contact op met Flying blue, dat is kennelijk de " travel agency " waar Delta aan refereert, als ik vraag wat de codeshare is en waarom KLM deze niet kan vinden.
Frustratie 2: Ook de site van Flyingblue werkt amper en heeft (weer) last van een storing.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elizabeth Henry »

Heb je via KLM of Delta geboekt?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

KLM, maar een reward ticket en volgens mij loopt dit dan weer via Flying Blue. De vlucht wordt uitgevoerd door KLM/Delta. Er wordt nu naar elkaar gewezen. Heel irritant maar zoals eerder gezegd: Ik heb het idee dat er nog een hoop gaat veranderen. Ik hou het in de gaten en probeer ondertussen wat meer info los te weken. We hebben nog ruim 7 maanden :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elizabeth Henry »

Ah, dat compliceert de zaak. Heb je al geprobeerd KLM te appen met schermafdruk van de route die je wil, zoals ik hierboven opperde? Bellen is meestal zonde van je tijd. Met de app kan een reactie ook weleens een dag duren, maar dan kun je onderwijl iets anders doen :)
Sarah9000
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:05

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sarah9000 »

Hallo,

In augustus vliegen wij voor de eerste keer naar de VS. Het is tegelijk ook de eerst lange afstandsvlucht die we doen. We vliegen met KLM van Schiphol naar San Francisco en terug vanaf Las Vegas. Volgens de uitleg op de site zouden we een maaltijd en een snack krijgen.

Weet iemand wanneer die maaltijd en snack ongeveer geserveerd worden? Onze heenvlucht vertrekt om 9u50. Ik probeer in te schatten of we best uitgebreid ontbijten op de luchthaven of dat we het beter beperkt houden omdat we kort na het opstijgen al een maaltijd geserveerd krijgen.

Nog een 2de vraagje: krijg je aan boord gratis water of moet je dat zelf meebrengen?

Alvast bedankt!
Sarah
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ik zit even m'n verslag van afgelopen zomer terug te lezen (vlucht Amsterdam - Los Angeles, vertrek 09.50 uur, ook KLM), en daar heb ik het volgende over geschreven:

Vlak na het opstijgen komen ze langs met water en een vochtig doekje.
Na zo'n anderhalf uur komt het eten: chicken or pasta. Daar zit meestal een soort van een salade bij en iets van een 'toetje'.
Ergens tussendoor kwam er een voorverpakte vegetarische curry sandwich (die verrassend lekker was!)
Zo'n anderhalf uur voor bestemming kwam er nog een soort van lunch met een kleine pizza calzone, pastasalade en een stukje cheesecake.

Zowel bij het eten als tussendoor komen ze regelmatig met drinken langs, overigens kun je dit tussen de services door ook nog halen in de galley.

Verder ontbijten wij wel altijd, we doen dit op het vliegveld na de controles en voordat we moeten boarden. En dan nog heb ik best regelmatig nog trek in het vliegtuig :lol:
Ook drink ik altijd veel water tijdens de vlucht. Omdat ik daar vooraf nooit aan denk, koop ik dat op de luchthaven. Maar tegenwoordig kun je op Schiphol gewoon met je water door security.

Wat ook anders is op lange afstandsvluchten: je hebt een eigen entertainment scherm in de stoel voor je. Koptelefoons hiervoor (oortjes) worden uitgedeeld maar als je zelf een goeie hebt kun je die daar ook voor meenemen. Films, series, spelletjes, muziek, van alles om uit te kiezen!

Goeie reis!
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door kevertje »

Hoi

Ik zoek eigenlijk 2 tickets amsterdam-new york voor donderdag 22 juni en dan tm woensdag 28 juni.
Echter : als ik dan heen DELTA doe en terug KLM dan kan ik geen stoel+koffer kiezen op de heenweg.
Dat kan volgens de KLM Whatsapp op de airport zelf. Maar ik ga met mijn dochter van 15 en wil wel bij elkaar zitten.
Ook heb ik geen 2 koffers nodig, en volgens mij kan je nergens in de websites zeggen dat je voor 1 persoon een ander tarief wil.
Achteraf bijboeken zou dan de oplossing zijn maar dat lukt niet.

wat is de oplossing ? via delta.com boeken ? Daar lijkt het wel te lukken.
Al zijn de prijzen op het moment fors (1100+ pp)

Iemand tips/trics die ik niet zie ? Ik wil niet met PLAY vliegen op die luchthaven 90 minuten buiten de stad. Voorkeur voor de KLM.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@kevertje Dit kan , bij het juiste tarief, na de boeking. Tenminste, bij mij wel

Probeer het ook eens via KLM.IE of KLM.US. Bij ons scheelde dit laatst 190 euro per ticket(!!)

@Sarah9000

Meestal beginnen ze binnen een uurtje wel wat uit te delen. Wij nemen altijd zelf broodjes en een paar koekjes mee. Daarnaast drinken we altijd heel...veel....water. Geen koffie/thee of alcohol.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

@kevertje Je bent erg laat natuurlijk maar dat begrijp je zelf ook wel.

Ik heb even AMS/DUS/BRU-JFK in Google flights gezet, als je persé KLM wil vliegen zou ik naar Brussel rijden en BRU-AMS-JFK doen met KLM. Dan ben je voor 700 Euro klaar, zonder stoel en koffer. Een directe vlucht vanaf AMS zit op 940 Euro zonder stoel en koffer met Delta.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jeppiepruts »

@kevertje @cvr

...nog beter is rechtstreeks BRU-JFK met Delta via de KLM.US site voor slechts 550 dollar zonder bagage....
(ik heb niet verder gekeken naar andere KLM sites, Delta site etc.)


edit: oeps, ik had 'voorkeur voor KLM' gemist
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer