Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ik zit in hetzelfde schuitje als jij @Galapogos. Stel dat september niet doorgaat...doe ik er dan goed aan om nu een goedkoop AA/BA ticket te scoren voor ergens volgend jaar en het geld van KLM terugkrijgen. Of boek ik dat KLM ticket om. Lastig, lastig.. :wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Als je sowieso van plan bent ergens volgend jaar te gaan (ongeacht of je reis in september doorgaat) zou ik het wel aan durven te boeken bij AA.

Maar als je volgend jaar alléén wilt gaan als de reis dit naar in september niet door kan gaan, is het lastig ja.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ook NYC voor diverse data in sept/okt/nov 2021 goedkoop bv. met TAP (AMS - EWR via Lissabon) € 239 pp (excl koffer á €79 per leg)
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KW1984 »

TradeMarkNL83 schreef:
07 jul 2021, 13:22
KW1984 schreef:
06 jul 2021, 23:51
Prima prijzen nu bij British Airways. Geboekt voor meivakantie volgend jaar.
Wat zijn daar de wijzigings/annuleringsvoorwaarden? Waren die bij AA niet gunstiger?
Ik heb het niet helemaal vergeleken, maar bij BA gelden die flexibele (corona) voorwaarden volgens mij alleen als je voor 30 april terug bent. Wij zijn pas begin mei terug. Maar tegen die tijd durf ik het wel aan. En mocht de wereld dan toch nog/weer in brand staan dan moet ik een eventueel verlies maar nemen...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Die mooie tarieven zijn er helaas niet voor Florida :sadcry:
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

De mooie tarieven zijn allemaal weer verdwenen sinds 17 uur ongeveer. :cry:

Jammer, had deze avond willen boeken.
Misschien komen ze nog terug vanaf vrijdag.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Galapogos schreef:
26 mei 2021, 12:43
Zoals eerder in dit topic vermeld, heb ik onlangs bij KLM gekochte tickets weer geannuleerd om tickets voor diezelfde vluchten opnieuw aan te schaffen omdat de prijs inmiddels gezakt was. Je kunt sinds een tijdje alle KLM-tickets met een vertrekdatum in 2021 immers gratis omboeken of annuleren waarbij je een restitueerbaar voucher krijgt, dat je vervolgens weer kunt omzetten in cash.
Maar dit werkt dus ook als je zelf annuleert? Want ik lees dit op de site van KLM. Maar misschien is dat achterhaalde informatie? “ Als uw vlucht geannuleerd is door de luchtvaartmaatschappij, kunt u uw vlucht omboeken, of teruggave van de kosten of een reisvoucher aanvragen”.

Ik neig namelijk steeds meer naar het annuleren van m’n VS reis omdat ik wel iets wil in augustus of september. En die alternatieve reis die ik heb gevonden moet ik wel ergens de komende weken boeken, anders zit die vol :( Lastige keuzes…
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Dit geldt ook voor tickets die je zelf annuleert ja. Dat was in mijn geval ook de situatie.

Zie https://www.klm.nl/information/travel-alerts
“Website KLM” schreef: Tickets geboekt met een vertrek vóór of op 31 december 2021

2. Teruggave in de vorm van een restitueerbare reisvoucher aanvragen

Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een reisvoucher.

Als uw reisvoucher is uitgegeven tussen 1 maart 2019 en 31 december 2020, kunt u uw voucher gebruiken tot en met 31 december 2021 op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic. Vouchers die na 1 januari 2021 worden uitgegeven zijn 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.

- U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.
- Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag.
- Uw voucher is restitueerbaar.
Mijn ervaring is dat de hele procedure (voucher aanvragen, restitutie voor voucher aanvragen, geld weer bijgeboekt op creditcard) maar een paar dagen in beslag nam. Ik kreeg de volledige aankoopsom terug, minus 10 euro reserveringskosten.

Wij kiezen er voor om pas op het laatste moment om te boeken. Wat de alternatieve reis gaat worden is nog niet helemaal zeker, maar het zal in ieder geval iets zijn dat we nu al goed plannen, maar t.z.t. pas daadwerkelijk vastleggen. Al zullen we misschien al wel wat flexibele reserveringen maken waar we altijd weer vanaf kunnen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oja ik zie het, dank. Ja bij mij gaat de alternatieve reis om een tocht onder begeleiding met een max. aantal deelnemers, vandaar :?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Mocht je eind oktober een poging willen wagen naar San Francisco?? KLM heeft mooie prijzen vanuit Dusseldorf.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Terpies schreef:
29 jun 2021, 19:01
Galapogos schreef:
29 jun 2021, 11:00
Om welke broker gaat het? Dan weten we daar in ieder geval sowieso niet hoeven te boeken in de toekomst. :wink:
Omdat 1 iemand een mindere ervaring heeft? Staat er een termijn op hoe snel ze iets “moeten” doen?
Beetje vreemde reactie om maar gelijk op te roepen tot een boycot omdat er een (eenzijdig) verhaal komt over een partij die volledig te goeder trouw is en de tijd blijkbaar van jou niet kan krijgen om te reageren maar gelijk aan de schandpaal moet.
Timb schreef:
29 jun 2021, 10:31
Nou alleen British airways heeft de vlucht geannuleerd, maar bij mijn broker staat hij er nog steeds in.
@Timb misschien moet je even iets meer geduld hebben totdat de wijziging ook bij je broker geregistreerd staat? Hoe moeten zij op iets anticiperen waar ze zelf misschien nog niet formeel van op de hoogte zijn?

Als je kijkt naar hoe er vorig jaar is omgegaan met annuleringen van vluchten tijdens de uitbraak van de COVID crisis was er bij mijn weten heus niet veel verschil tussen de uiteindelijke afhandeling door brokers en vluchtmaatschappijen. Misschien zijn brokers iets slechter bereikbaar geweest maar uiteindelijk ken ik geen enkel geval waar iets niet is opgelost.

Relax…of zit je zo hard om je geld te springen? Maak er dan werk van en ga aub niet lopen opruien op het forum :thumbup:
Inmiddels bijna 2 weken verder en nog steeds geen enkele reactie van Gate1. Telefonisch onbereikbaar. Op mail reageren ze niet. Voorstel via de site gedaan voor een vluchtwijziging daarna nemen ze telefonisch contact op. Ook geen reactie. Alle negatieve recensies kloppen dus idd. Ook zijn ze al op de hoogte van mijn geannuleerde vlucht. Bevestiging via BA. Zaak nu uit handen gegeven aan mijn creditcard maatschappij.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Gate1 is onderdeel van de TIX Travelgroup.
Een aantal jaren geleden had ik met TIX een verschil van mening.
Kwam bij de klantenservice door hun foutieve informatie alleen maar verder van huis.
Om aan de zgn klantenservice te ontkomen zoek ik op directieniveau contact met een bedrijf waar iets van wil.
Zo ook met TIX gedaan.
S ávonds om 19;00 uur maltje via Linkedin gestuurd.
Binnen twee uur mailtje terug met de mededeling dat ik de volgende ochtend gebeld zou worden .
Zo geschiedde en binnen een uur was het verschil uit de lucht.

linkedin.com/in/björn-de-jager-b047497

( :offtopic: Zo had ik ook een keer iets met mijn ziektekostenverekering...CEO via Linkedin mailen opent alle deuren...)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Thanx. Goeie tip :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Terpies schreef:
05 jul 2021, 11:41
Ik weet niet welke eilanden je voor ogen hebt, maar er zijn er van de 6 maar 3 met een internationaal vliegveld (Aruba, Curacao en St. Maarten). De bovenwindse eilanden vind ik persoonlijk mooier dan de ABC eilanden, maar ik weet niet hoe het daar nu is (na de verwoestende orkaan).

St. Maarten is normaliter prachtig en vind ik qua stranden en qua eiland mooier dan Curacao (ik heb ooit een tijdje op St. Maarten gewoond). Bovendien kun je er prachtige tochten maken naar o.a. Anguilla en St. Barths.
St. Maarten zou inderdaad ook nog een optie zijn. Ik zat aanvankelijk aan de benedenwindse eilanden te denken omdat je dan eenvoudig twee eilanden zou kunnen combineren. Maar ik zie dat er ook vluchten tussen Curacao en St. Maarten zijn, dus dat schept meer mogelijkheden.
Terpies schreef:
05 jul 2021, 11:41
Kun je niet beter een AMS -> Curacao/Aruba/St. Maarten -> Miami vlucht boeken en voor je trip van eiland naar eiland een aparte vliegticket kopen (of met de boot/ferry bv. van Curacao naar Bonaire).
Toen ik een paar dagen geleden flink heb gezocht naar prijzen, leek het het goedkoopste om voor het transatlantische deel een retourticket te nemen en voor de vlucht tussen de eilanden en de vlucht naar Florida een enkeltje. Meer specifiek kwam ik op het volgende uit:

Retour Amsterdam -> Bonaire / Orlando -> Amsterdam --> 614 euro (KLM)
Enkeltje Bonaire -> Curacao --> 68 euro (Divi Divi Air)
Enkeltje Curacao -> Miami --> 285 euro (American Airlines)

Prijzen per persoon, inclusief bagage. In totaal 967 euro pp.

Dat gezegd hebbende denk ik niet de we daadwerkelijk voor deze reis zullen gaan. Door de opzet van de reis is het relatief duur, en het lijkt niet het meest ideale seizoen. We zijn inmiddels ook aan het nadenken over een reis naar de Faeröer en IJsland met eigen auto. Dat is het meest waarschijnlijke plan B vooralsnog. Maar niets zo veranderlijk als deze zomer met alle onzekerheid. In plaats van een Caribisch eiland of een Faeröereiland zou het zomaar een Waddeneiland kunnen worden. :lol:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:
12 jun 2021, 12:00
@bedeve Zoek zelf even ( naar alternatieve vluchten op zondag 3 okt die je wel wil.....
Nog bedankt voor je aansporing @Frasi !
De vluchtwijziging had teveel nadelen voor autohuur en hotelboeking om zo maar te laten...
Even een telefoontje aan gewaagd...en staande het gesprek kwam er een KLM-Delta oplossing to stand.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

bedeve schreef:
09 jul 2021, 17:05
Gate1 is onderdeel van de TIX Travelgroup.
Een aantal jaren geleden had ik met TIX een verschil van mening.
Kwam bij de klantenservice door hun foutieve informatie alleen maar verder van huis.
Om aan de zgn klantenservice te ontkomen zoek ik op directieniveau contact met een bedrijf waar iets van wil.
Zo ook met TIX gedaan.
S ávonds om 19;00 uur maltje via Linkedin gestuurd.
Binnen twee uur mailtje terug met de mededeling dat ik de volgende ochtend gebeld zou worden .
Zo geschiedde en binnen een uur was het verschil uit de lucht.

linkedin.com/in/björn-de-jager-b047497

( :offtopic: Zo had ik ook een keer iets met mijn ziektekostenverekering...CEO via Linkedin mailen opent alle deuren...)
Jammer ik ben geen premium member bij Linkedin. Alleen dan kan je hem mailen. Ik kreeg vandaag een bericht van Gate1 dat mijn vlucht is geannuleerd. Als ik direct mijn geld terug wil kost me dat €300,- euro aan administratiekosten. Mag het iets langer duren dan kost het me €220 euro aan administratiekosten. Stelletje oplichters zijn het. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij zijn zij verplicht volgens verordening 261/2004 om mijn geld binnen 7 dagen terug te storten bij een geannuleerde vlucht.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Als het in de algemene voorwaarden van Gate1 staat dan mogen ze deze kosten berekenen, je bent ten slotte akkoord gegaan met hun voorwaarden tijdens het boeken.
Het zijn natuurlijk kwalijke praktijken en toont mijn inziens het failliet aan van de tussen personen, zo voegen namelijk niets toe.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door babarage »

Kolere. Fijne voorwaarden van gate 1

6.1 Eventuele annuleringen van, of wijzigingen in, de gereserveerde dienst(en) kunnen alleen op verzoek van de opdrachtgever of door de luchtvaartmaatschappij plaatsvinden. Indien op verzoek van de opdrachtgever of door de luchtvaartmaatschappij een annulering plaatsvindt van, of wijzigingen worden aangebracht in, reeds gemaakte reserveringen zullen de daaraan verbonden kosten in rekening worden gebracht. Naast de door de dienstverlener in rekening gebrachte annulering- of wijzigingskosten, worden ook 55 euro administratiekosten per persoon per gebeurtenis in rekening gebracht. Let op: de medereiziger mag alleen voor zich- of haarzelf wijzigen. De hoofdboeker mag de gehele reis wijzigen en/of annuleren.

Kortom. Ook als de vlucht door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd wordt mogen ze (forse) kosten rekenen. Het mag maar ik vind het afzetterij.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ik heb hetzelfde gehad bij Tripair: die rekende €35 kosten op een geannuleerd ticket van €149.]
Achteraf had ik beter de voucher van Alitalia kunnen nemen: die zou voor het volledige bedrag zijn geweest (en had ik najaar 2020 al kunnen hebben gebruikt).
Dus voor mij geen Tripair en nu ook geen Gate1 meer.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TommyGun »

Gisteren onze Delta vlucht van aanstaande vrijdag geannuleerd, maar blijkbaar moet er eerst een medewerker naar kijken en dat kan tot 30 dagen duren schrijven ze. Maar zelfs al is het binnen 7 dagen (blijkbaar een gebruikelijker termijn) dan is dat waarschijnlijk alsnog pas na de dag waarop onze vlucht zou gaan. Maakt dat uit? Moet ik Delta contacteren om de boel te versnellen of gewoon afwachten?

De vlucht was al geboekt in 2019 voor 2020 en in 2020 mbv credits omgezet naar dit jaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer