Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Aarjan schreef:
12 okt 2020, 15:34
En anders wordt het omboeken.
Ik heb ook getwijfeld maar het probleem is dat je bij Lufthansa wel vóór 31 december 2021 moet vliegen als je omboekt.
Stel we mogen in juli nog niet vliegen, dan heb je nog maar 5 maanden. Voor mij, met studerende kinderen, gaat dat dan niet meer lukken.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Zedro »

Hallo Allemaal,

Ik heb ook geboekt bij air Europa. Naar Miami vanaf Brussel in augustus volgend jaar voor 340 euro pp. Ik heb ze gebeld voordat ik ging boeken. Ik kan tot 7 dagen voor vertrek mijn vlucht omboeken. Je krijgt van hun een jaar om om te boeken. Je betaald dan alleen het tariefverschil.

Groet,
Zed
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mooie prijs ;) Ik lees over Air Europa dat de nieuwe heen- en terugreis uiterlijk op 30 april 2022 moet hebben plaatsgevonden. Voor ons daarom geen optie, ik zou pas in juli 2022 weer met het gezin kunnen als we in juli 2021 niet zouden kunnen ivm een travel ban.
Laatst gewijzigd door harryh op 13 okt 2020, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door etismo »

Voor 5 personen Brussel Las Vegas geboekt bij KLM, juli 2021. 2160 euro betaald. Als er omwille van Covid wordt geannuleerd hebben we 3 opties. Datum verplaatsen, voucher ontvangen of restitutie van het volledige bedrag. Ik vroeg aan de telefoon of het niet beter was de Flex ipv de Basis tickets te nemen en ze vertelden me dat dit zinloos is. Deze optie biedt nl geen meerwaarde bij annulatie door Covid.

mvg
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@etismo ik vind de voorwaarden voor wijzigen van KLM wel beperkt; als je in juli 2021 niet zou mogen vliegen maar de vlucht wordt niet geannuleerd, dan heb je alleen dit: "de reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil." Wat betekent dat je geen tegoed kunnen laten staan maar je op een datum vóór je vertrek in juli 2021 een nieuwe datum moet prikken en boeken. Dat kan kan maar tot 330 dagen vooruit, dus uiterlijk begin juni 2022 vliegen.

Voucher en teruggave zijn alleen van toepassing als je vlucht geannuleerd wordt. En een van de scenarios volgend jaar is dat mensen met een negatieve test of vaccinatie wel mogen vliegen, waardoor de kans op annuleren als het virus er onverhoopt nog is kleiner zal zijn dan dit jaar.

Delta heeft een betere regeling mbt wijzigen (je kunt daar bij wijzigen een nieuw ticket boeken tot 12 maanden na de oorspronkelijke boekingsdatum, dus reizen over uiterlijk 23 maanden), heb je gekeken of je die vlucht daar kunt boeken? KLM tickets zijn 24u na boeken te annuleren.
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door etismo »

Hallo,

Bedankt voor je tip. Ik ga er dan ook van uit dat we in juli gewoon kunnen vertrekken naar Las Vegas. Zo moet ik helemaal geen refund.
Ik ga eens kijken bij Delta. Bedankt voor de reactie. Ik dacht dat de vlucht van 2020 bij KLM ook geannuleerd werd in juli ? Wij vlogen met American Airlines normaal, maar die werd gecancelled.....en we kregen ons geld via vliegtickets.nl netjes terug.

groetjes Jürgen
Mamatijluu
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2020, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mamatijluu »

@harryh
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Voor nieuw geboekte vluchten bij Delta mag je wijzigen tot een jaar na boekdatum. Heb hier uitgebreid contact over gehad met Delta omdat ik het niet helemaal duidelijk vond. Zij geven aan dat als je bijvoorbeeld vandaag (13 oktober 2020) boekt voor augustus 2021 en je kunt dan niet gaan, je de vlucht kunt wijzigen maar dat je uit- en thuisreis voor 13 oktober 2021 moeten plaatsvinden.
Mocht er nog sprake zijn van een travel ban kan het zijn dat Delta de regels nog versoepeld maar dat is afwachten gaven ze aan.

Heb je al een voucher van een eerder geboekte vlucht kunnen de voorwaarden anders (gunstiger zijn).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mamatijluu schreef:
13 okt 2020, 12:17
Volgens mij klopt dat niet helemaal
Delta is niet duidelijk, ik dacht eerst ook dat het anders zat.
Maar wij hebben een schriftelijke vraag op Facebook gesteld en een antwoord van Delta gehad waar de strekking van is dat er verschil is tussen Domestic en International travel. Voor International geldt dat het ticket 1 jaar geldig is, maar dat het ticket nu zonder change fees of andere kosten binnen dat 1e jaar exchanged/reissued kan worden en dat het nieuwe ticket een jaar geldig is na uitgave. En je kunt bv in juni cancellen en met de eCredits in oktober 2021 boeken met dan weer een jaar geldigheid.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben op 2 oktober geboekt via Delta voor juli 2021. De omboeking zonder change fee moet gebeuren voor 2 oktober 2021 (1 jaar na aankoopdatum). De uit -en thuisreis moet dan dus nog NIET plaats gevonden hebben, alleen de boeking. Dus kunnen wij tussen augustus 2021 en 2 oktober 2021 wel opnieuw boeken voor juli 2022. Wij hadden het zo begrepen, en hebben naar Delta gebeld om dit nog eens te laten bevestigen. Ze hebben ons dit duidelijk bevestigd aan de telefoon.
Voor ons was dit dus de reden om via Delta te boeken en niet via KLM, want daar moesten de vluchten voor de zomer 2022 plaatsvinden, en voor ons lukt het ook enkel maar in de zomervakantie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup: precies zoals ik het begrepen had @SuperFieke.

Enne... Bij KLM boek ik sowieso niet meer, heb mijn annulering van maart wel van de rechtsbijstand terug maar niet van KLM.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aarjan »

harryh schreef:
12 okt 2020, 16:18
Aarjan schreef:
12 okt 2020, 15:34
En anders wordt het omboeken.
Ik heb ook getwijfeld maar het probleem is dat je bij Lufthansa wel vóór 31 december 2021 moet vliegen als je omboekt.
Stel we mogen in juli nog niet vliegen, dan heb je nog maar 5 maanden. Voor mij, met studerende kinderen, gaat dat dan niet meer lukken.
Dat is idd wel iets om rekening mee te houden, maar als Canada tegen die tijd nog gesloten is dan zoeken we wel iets dichterbij, en in juli/aug is voor dit geld zelfs een europese vlucht acceptabel
Al hoop ik natuurlijk op de overkant van de oceaan, maar dat geld voor iedereen op dit forum :clap:
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aarjan »

Lufthansa heeft ook heel mooie tarieven naar Denver volgend jaar bouwvak!
Inclusief bagage
image.png
image.png (13.26 KiB) 2057 keer bekeken
edit: inmiddels lijkt Lufhansa alles in de aanbieding te hebben; vergelijkbare prijzen zijn er ook naar SFO, LAS, LAX, SEA, IAH etc.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BJK2810 »

SuperFieke schreef:
13 okt 2020, 14:23
Wij hebben op 2 oktober geboekt via Delta voor juli 2021. De omboeking zonder change fee moet gebeuren voor 2 oktober 2021 (1 jaar na aankoopdatum). De uit -en thuisreis moet dan dus nog NIET plaats gevonden hebben, alleen de boeking. Dus kunnen wij tussen augustus 2021 en 2 oktober 2021 wel opnieuw boeken voor juli 2022. Wij hadden het zo begrepen, en hebben naar Delta gebeld om dit nog eens te laten bevestigen. Ze hebben ons dit duidelijk bevestigd aan de telefoon.
Voor ons was dit dus de reden om via Delta te boeken en niet via KLM, want daar moesten de vluchten voor de zomer 2022 plaatsvinden, en voor ons lukt het ook enkel maar in de zomervakantie.
Wat lastig dat ze dan steeds wisselende informatie geven. Ik heb begrepen bij Delta dat de reis wel binnen een jaar na boekingsdatum plaats moet hebben gevonden. Heb ook contact met ze gehad.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

Flash Sale bij KLM op het moment :thumbup: (of errorfare)

Tot en met september 2021

AMS - VEGAS €326
AMS - LA €326

Allebei bestemmingen rechtstreeks. Alleen Juli/Augustus duurder

Snel 2 reizen geboekt :D
Laatst gewijzigd door Maxmannl op 16 okt 2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

De KLM prijzen zijn al een heel tijdje laag.
In juli/augustus zijn de prijzen inderdaad veel hoger; daar kan je alsnog de helft besparen door vanaf DUS or BRU te vliegen.
Heb zelf KLM tickets voor augustus '21 DUS-LAX en LAS-DUS voor €470 (incl bagage). Vanaf AMS zou dit (net gechecked) ruim €910 zijn.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Die lage prijzen zijn wel erg aanlokkelijk hoor...Ik ben vrij flexibel qua reisdata dus je zou zeggen dat met veranderende situatie wegens Covid er altijd wel wat moet lukken als ik nu een goedkoop ticket koop. En heb nog zat gebieden die ik wil zien :) Eens kijken wat Delta te bieden heeft en tegen welke voorwaarden. Zit nu te denken aan yellowstone/grand teton/glacier in augustus/september.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

ik zit nu te twijfelen rechtstreeks vegas 329 voor eind april
Wellicht toch nog te vroeg
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mooie deal voor juli: AMS-LAS 1-21 juli, heen rechtstreeks met KLM, terug 12:45u reistijd met 1 overstap en te boeken bij Delta voor 325,- :) :
image.png
Kan helaas zelf niet op die data :sadcry:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ina »

Ik zou we in oktober willen maar ben bang dat het nog even gaat duren voor we weer die kant op mogen :sadcry: :sadcry: :sadcry:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Deze oktober gaat niet meer lukken... :blink:

Volgend jaar zou je de gok kunnen wagen. Even goed kijken wat de voorwaarden zijn als men toch niet kan vliegen. Dan kun je wellicht de gok nemen voor een mooie prijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer