Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Twee uur overstaptijd op JFK voor de terugreis lijkt me voldoende. Op vertragingen heb je echter geen invloed.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Fiba schreef:
15 jan 2023, 10:05
Sommige overstaptijden zijn iets meer dan een uur, dat lijkt mij erg krap.
In de ideale wereld zou dit geen probleem moeten zijn. Echter, zoals @harryh ook al aangeeft, zit je altijd met het feit dat je eerste vlucht met vertraging kan vertrekken. Daar houdt het reserveringssysteem geen rekening mee. Vertragingen zijn eerder regel dan uitzondering. Daarom zou ik nooit kiezen voor een overstap op de terugweg van ± 1 uur of korter. Houd er ook rekening mee dat als jij hollen moet naar je aansluitende vlucht, je bagage misschien de 'overstap' niet haalt. Daarom heeft het mijn voorkeur om toch minimaal 2 uur als overstap aan te houden. Een vertraging heb je niet in de hand maar je kunt er vooraf wel alvast rekening mee houden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

@harryh: van dat bericht word ik niet vrolijk. In het verleden 2 keer vanuit Florida naar Amsterdam gevlogen. Vanaf Sanford en rechtstreeks dus geen "overstapstress". Maar de laatste keer ook met een fikse vertraging, dat was even uit mijn geheugen gewist denk ik.. (Vlucht die ik op het oog heb is overstap op JFK van 2 uur en 20 minuten.)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Sanford: Dat was TUI waarschijnlijk - die vermijd ik al helemaal, gebruik de zoekfunctie voor alle berichten daarover, als daar wat mis gaat heb je geen alternatief. Bij Delta iig nog wel.

Die 2h20 overstaptijd terug zou ik wel aandurven.

Het is overigens ook vaak wel goed gegaan, maar ja blijft Florida weather ;)

Wat ik daarom doe, is kijken naar welke vluchten er nog later terug naar AMS en BRU gaan als ik boek; ik zorg ervoor dat als ik de aansluiting mis, er altijd nog latere vluchten zijn de grote plas over. Mijn jongste dochter had een keer de laatste vlucht terug vanuit ATL en miste die doordat haar vlucht uit MCO naar ATL 2u vertraging had.
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

Dat was inderdaad TUI, die vliegen nu niet meer op Amerika. Moet wel zeggen dat het goed geregeld was toen we de vertraging hadden. Kregen direct vouchers voor eten en drinken op de luchthaven met een waarde waar wij ruim voldoende aan hadden. Had ook al gekeken naar vluchten na onze vertrektijd vanaf JFK en dat zijn er dan nog 4 van Delta/KLM.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Met nog 4 vluchten er na en 2:20 uur overstap tijd zou ik me niet al te veel zorgen maken. Als het verder aan je eisen voldoet, gewoon boeken hoor. De zomer is nog ver weg, er kan nog van alles veranderen met schema wijzigingen.
Afgelopen zomer hadden we op SLC 1:05 uur bij boeken wat na wat wijzigingen nog 50 minuten werd, en dat leek me wel krap, maar uiteindelijk makkelijk gehaald.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Alleen is SLC niet Florida ;), een overstap van 1:05 vertrekkend uit Florida zou ik nooit boeken vanwege de onweersbuien in de middag.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Fair enough, had je gelinkte artikel nog niet gelezen, 28% vertraging is inderdaad een hoop.

En ik had ook geen idee dat SLC dan toevallig ook nog aangehaald werd als de beste.

Ik baalde ook een beetje dat Delta onze vlucht van 18:30 verplaatst heeft naar 08:15, maar eigenlijk mag ik daar dus blij mee zijn omdat ik zo veel minder kans heb op vertraging, Delta bedankt :lol:
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Ik wil een vlucht boeken met Lufthansa. Maar de connecting flight vanuit Brussel die de beste aansluiting geeft kan ik enkel boeken via de United website (hoewel het allemaal lufthansa vluchten zijn). Ttz: ik kan ze ook via lufthansa boeken maar dan kost ze 200 euro/pp meer.
Als ik de vluchten nu toch via United boek, kan ik dan met die booking code ook inloggen op de lufthansa site om later daar mee te kunnen inchecken, diensten toe te voegen etc?
En wat als het misloopt tijdens aansluitingen of wijziging vluchturen enz.: wordt ik dan verwezen naar Lufthansa of naar United?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Er zijn momenteel goeie prijzen voor de rechtstreekse vlucht naar LAS vanaf AMS begin juli, met KLM/Delta, vertrekkend vanaf Antwerpen Centraal avond ervoor, nl. 600,- :) Ik heb voor ons gezin direct geboekt, lang geleden dat we daar waren en prima prijs voor hoogseizoen.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

Wat een goede prijs, @harryh.

Wij willen begin augustus van Amsterdam naar LAS (eventueel vanuit Antwerpen) maar dan zijn de prijzen nog enorm hoog.we reizen met een gezin van 5 dus dat tikt aardig aan.

Hoe regel jij trouwens dat je een avond van te voren vanuit Antwerpen kan vertrekken? En slaap je dan die nacht gewoon thuis om s ochtends het vliegtuig naar LAS te nemen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Zie dit topic over het treingedeelte viewtopic.php?f=30&t=21070
Ik heb nu treinkaartjes voor de avond ervoor geboekt.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

harryh schreef:
16 jan 2023, 19:18
Er zijn momenteel goeie prijzen voor de rechtstreekse vlucht naar LAS vanaf AMS begin juli, met KLM/Delta, vertrekkend vanaf Antwerpen Centraal avond ervoor, nl. 600,- :)
Mooie prijs inderdaad; vergelijkbaar met vorig jaar (toen betaalde ik voor tickets in augustus €656 voor standard economy).
Tenminste nog iets wat niet tientallen % duurder is geworden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

harryh schreef:
03 jan 2023, 15:16
Mijn oog valt nog wel hierop:
Artikel 7
2. Indien de passagiers een andere vlucht naar hun eindbestemming wordt aangeboden overeenkomstig artikel 8, en de aankomsttijd niet meer dan hieronder vermeld afwijkt van de geplande aankomsttijd van de oorspronkelijk geboekte vlucht:

a) twee uur voor alle vluchten van 1500 km of minder, of

b) drie uur voor alle vluchten binnen de Gemeenschap van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km, of

c) vier uur voor alle vluchten die niet onder a) of b) vallen,

kan de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de compensatiebedragen vermeld in lid 1 met 50 % verlagen.
c) lijkt me hier wel van toepassing, het zou dus kunnen dat je recht hebt op 300,-.

Ik heb geen ervaring met claimen voor vertrek, maar denk dat ik zou wachten tot na zaterdag.
Je had helemaal gelijk. Artikel 7 was van toepassing. Vandaag reactie op mijn claim gehad.
Had een voucher aangevraagd aangezien ik toch nog met KLM vlieg dit jaar zou bij 100% €800 zijn.
Heb nu €400 gekregen (50%)

Helemaal tevreden hiermee. Uiteindelijk had ik nog een betere optie gevonden en gebeld. Vertrok nu 5 uur eerder maar kwam ook 3,5 uur eerder aan.
De enige echte Ticketbaas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup:
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor de zomervakantie naar vluchten maar kwam niets goeds tegen.
Vanochtend echter uit verveling eens gekeken naar airfrance.us. Daar kwam ik een retour Dusseldorf-Tampa (via Atlanta) tegen voor circa $ 600 per ticket (met Delta) en nu komt ie "volledig Premium Select".
Nu boeken dacht ik. Ook al selecteer je "Economy en Standard/main cabin" er bleef toch echt overal staan "Premium Select".
Ik moest goed opletten welke data die "Premium Select" waren want soms stond er gewoon main cabin voor dezelfde vlucht.

Uiteindelijk de boeking doorgezet, maar helaas :( gewone "Main cabin" tickets als resultaat.
Airfrance al gebeld. Vriendelijke dame gaf aan dat dit vaker gebeurt maar ze kunnen het niet aanpassen wat je aanklikt als klasse (Economy-Standard) is wat je krijgt. Ik mag nog 24 uur annuleren, maar voor $600/€ 555 retour met goede overstap op Atlanta en via Delta is natuurlijk een mooie prijs ook in Main Cabin (zeker nu de dollar weer wat gunstiger is geprijsd). Totaal andere prijzen naar airfrance.nl in ieder geval daar kost exact dezelfde boeking € 937 per ticket.
@harryh volgens mij vlieg jij ook regelmatig in de zomer naar Tampa met Skyteam (weet ik uit andere berichten), dus mocht je er je voordeel mee kunnen doen :D.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Thanks @Droopy4u heb eerder deze week al een mooie multicity voor de family geboekt voor $625 op airfrance.be, heen ZWE-AMS-LAS, terug TPA-ATL-AMS-ZWE, ben nog aan het kijken voor de LAS-TPA/MCO/MIA/RSW vlucht ;)
Zelfde verhaal met die boekingsklasse.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

Willen eind september een cruise maken vanuit Kopenhagen en daarna naar Las Vegas en terug op DUS, AMS, BRU of FRA maar damn wat een vervelende vluchten allemaal en alles 600 euro of duurder zonder koffers. Met uitzondering van AA maar dat is dan met 2 keer overstappen heen en terug en tsja, AA.

Maar wachten en hopen op wat flash sales.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
22 jan 2023, 11:46
Thanks @Droopy4u heb eerder deze week al een mooie multicity voor de family geboekt voor $625 op airfrance.be.
:thumbup: ook een mooie prijs hoor!
Blijft toch goed zoeken elke keer weer. Google flights levert mij niet altijd de beste prijs op blijkbaar.
Zijn er overigens verder nadelen aan het feit dat ik via de USA site heb geboekt? Bijvoorbeeld bij vertragingen? Komt gewoon netjes in de app terecht verder zo te zien.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Niet echt, ik kan me herinneren daar een keer geboekt te hebben en toen wilde KLM NL customer service me niet met iets helpen. Maar die in de VS was zeer behulpzaam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer