Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Elizabeth Henry schreef:
28 sep 2020, 22:47
De voorwaarden van KLM sluiten prima aan op mijn reispatroon dus toch gekozen om te boeken.
Alleen is het in sommige gevallen (zoals het mijne) een drama om je geld terug te halen bij KLM...
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elizabeth Henry »

Ja, ben ik me van bewust. Ik ben op de hoogte van de moeilijkheden die er momenteel zijn, en heb me goed verdiept in het omboekbeleid en uiteindelijk de keuze gemaakt toch te boeken.
Snap ook goed dat anderen andere keuzes maken maar voor mijn situatie kan ik me goed vinden in de eventuele gevolgen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Top, als dat voor jou werkt, prima :)
Ik ben zelf erg terughoudend om bij KLM te boeken als dezelfde vlucht ook betaalbaar bij Delta te boeken is.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Ik zie hele mooie KLM tickets vanaf Dusseldorf voor komende zomer.
Ik kan alleen nergens de voorwaarden vinden; wat als reizen tzt nog niet mogelijk (of gewenst) is?
k vind alleen info over reeds geboekte tickets.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Staan gewoon op de website van KLM. Links bovenaan aanklikken op Coronavirus (Covid-19)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Daar had ik gekeken, maar het is mij niet duidelijk of dit voorwaarden zijn voor nieuwe boekingen of voor boekingen die geen doorgang hebben kunnen vinden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

1300€ van bru naar Vegas in mei in business. (SAN Fransisco’s zelfs 1100€)

Gevoel zegt doen , verstand zegt nie...
Laatst gewijzigd door georgesken op 29 sep 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dat is zeker een mooie deal. Maar op dit moment geen optie voor mij helaas.........................

Jill1234: Volgens mij vallen alle boekingen onder "geboekt na 1 april", dus ook toekomstige. Anders zou je even aan KLM moeten vragen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

ja, ik heb ze al via whatsapp benaderd maar kreeg dit antwoord:
Goedenavond. Helaas kunnen wij geen voorspelling geven over hoe de situatie er over een jaar uitziet. Wij willen je adviseren om onze website in de gaten te houden.

Kon ik niet zoveel mee, vandaar hier mijn vraag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Inmiddels een andere reactie ontvangen; de voorwaarden voor een nieuwe boeking voor zomer 2021 staan inderdaad op de site onder 'Tickets geboekt met vertrek op of na 1 april 2021''. Dus dat geldt ook voor nieuwe boekingen en niet al bestaande boekingen. Fijn!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BJK2810 »

jill1234 schreef:
30 sep 2020, 08:27
Inmiddels een andere reactie ontvangen; de voorwaarden voor een nieuwe boeking voor zomer 2021 staan inderdaad op de site onder 'Tickets geboekt met vertrek op of na 1 april 2021''. Dus dat geldt ook voor nieuwe boekingen en niet al bestaande boekingen. Fijn!
Klopt! maar let op; je mag dus omboeken maar je kan maar 11 maanden vooruitboeken. Een ticket geboekt voor zomer 2021, kan dus niet zomaar omgeboekt worden naar dezelfde periode een jaar laten. Want dan zijn de vluchten nog niet beschikbaar. Heb hierover contact gehad met KLM.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Ja klopt, maar het gaat om een bedrag van 1800 euro (als ik zou boeken, voor 4 personen); kunnen we ook in de meivakantie bijvoorbeeld voor weg (2022)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Dat zijn de KLM voorwaarden? Bij Delta had ik ergens gelezen dat je gratis kan omboeken tot een jaar na datum van aankoop. Als we nu dus zouden boeken, en de vlucht gaat niet door, zouden we dan eventueel wel nog in de zomer van 2022 kunnen gaan.
Ik zie prijzen voor zomer 2021 van rond de 1531 euro (excl bagage) voor 4 personen naar Seattle of naar SFO. Vind ik ook wel verleidelijk om te boeken.
Van zodra die travelban zal wegvallen, zal er weer massaal geboekt worden naar ginder, en dan wordt het mss onbetaalbaar voor 4 personen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben toch durven boeken voor volgende zomer :)
Multicity tickets bij Delta: DUS-SEA en SFO-DUS, 1900 euro voor 4 personen, bagage en stoelkeuze inbegrepen, en goede vluchturen. Mooie prijs toch.
Toch nog eventjes naar Delta gebeld om de voorwaarden nog eens te checken. Als de vlucht gecanceld wordt, dan krijgen we een volledige refund. Als de vlucht wel doorgaat, maar wij mogen niet vertrekken, dan kunnen we kosteloos omboeken tot een jaar na aankoopdatum (en zou het dus zomer 2022 worden). Kunnen we mee leven :)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

Vraag: Ik heb ticket bij Air Transat voor 2021, schemawijzigingen op komst (ipv rechtstreeks met overstap van een uur of 4 hoogstwaarschijnlijk en vliegen via Toronto , schema is pas klaar vermoedelijk in novemner) , is al aangekondigd en ik mag annuleren . Dit ticket zit in pakketreis (camper, nacht hotel en tickets).

Dus vraag ik reisagent om om te boeken naar KLM. Reisagent geeft aan: boek ze zelf, wij durven "printen" van tickets niet aan, te groot risico (ik zou ze dus direct betalen), dus boek ze zelf maar.

vraag: wat maakt het uit als ik ze bij hen boek en direct betaal (Dus laat printen) of dat ik ze rechtstreeks boek? Dat ze er geen werk aan hebben als er om wat voor een reden ook iets gebeurd met de vlucht ?

Ik gun ze namelijk de business, maar blijkbaar willen ze mijn business niet ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik denk dat die reisagent inderdaad geen ticket wil boeken voor jou. Dan boek je toch ergens waar ze jou wel willen als klant?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

@mtl dat zou je wel denken .. Heb bij hen verder een camper en 1e nacht hotel geboekt.. Ik wacht even op de bevestiging zwart op wit van mijn gecancelde AT tickets en dan boek ik om.. Klaar met dat geneuzel van AT. En zó goedkoop zijn ze ook niet..scheelt 100 euro met KLM..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Zedro »

SuperFieke schreef:
02 okt 2020, 23:06
Wij hebben toch durven boeken voor volgende zomer :)
Multicity tickets bij Delta: DUS-SEA en SFO-DUS, 1900 euro voor 4 personen, bagage en stoelkeuze inbegrepen, en goede vluchturen. Mooie prijs toch.
Toch nog eventjes naar Delta gebeld om de voorwaarden nog eens te checken. Als de vlucht gecanceld wordt, dan krijgen we een volledige refund. Als de vlucht wel doorgaat, maar wij mogen niet vertrekken, dan kunnen we kosteloos omboeken tot een jaar na aankoopdatum (en zou het dus zomer 2022 worden). Kunnen we mee leven :)
Voor welke data heb je geboekt als ik vragen mag?

Groet,
Zed.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Vraagje: bij KLM heb je light, standard en flex tickets.
Bij light is geen ruimbagage inbegrepen; stel ik wil 4 tickets boeken maar hoef maar 2 koffers mee; kan ik dan ergens in het boekingsproces aangeven dat ik 2 light tickets wil en 2 standard tickets? Als ik wil boeken kan ik volgens mij maar 1 keuze maken voor alle vier de personen....
Toch zonde om 200 euro meer te betalen als je die 2 koffers niet mee neemt...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Je kan toch 4 light tickets boeken en daarna 2 koffers tegen betaling toevoegen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer