Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mr. Patrick »

Er staan heel wat meningen hier over of het slim is om nu al te boeken voor 2022.
KLM lijkt heel gunstige voorwaarden te hebben, waarbij je zelf je vlucht (vertrek vóór 31-03-2022) mag annuleren voor een voucher en die voucher mag laten uitbetalen. Dat lees ik toch goed, he?
Omdat wij eind maart 2022 willen vertrekken, maar terugkomen in april, ga ik er van uit dat deze regeling ook geldt voor de terugvlucht. Weet iemand dat?
https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel

Volgens mij zijn er geen andere maatschappijen met een dergelijk soepel beleid, toch?

Ik neig er daarom naar om de tickets DUS-ATL (via Schiphol) toch alvast te gaan boeken zodra de prijs hopelijk nog zakt onder 650 p.p. incl. ruimbagage. En dan niet via een broker, want dan is me de verwachte hassle met vluchtwijzigingen en terugbetalen toch wat te groot in deze onzekere tijden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Vanmiddag KLM te pakken gekregen. Wel de Engelse klantenservice. Binnen 5 minuten onze vlucht omgeboekt naar de gewenste dag en tijd. Keurig geholpen. Complimenten!

Afgelopen Dinsdag heeft United onze vlucht geannuleerd naar Denver zodat we een krediet konden krijgen. Dit loopt nog via een broker. De stoelen in Economy plus hadden we rechtstreeks bij United geboekt. Dat geld stond vandaag weer op de CC :thumbup: Kunnen we goed gebruiken. Morgen beginnen we aan onze alternatieve reis. IJsland.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Even een update mbt de klm tickets die we gecanceld hebben. Van verzoek tot uitgifte van vouchers duurde 2 1/2 week. Van voucher naar storting op creditcard duurde slechts 2 dagen.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Martine1979 »

Ik heb op 24 augustus een verzoek tot terugbetaling ingediend wegens de geannuleerde vlucht vanuit Las Vegas. Nu, 6 dagen later, staat het geld van de gehele boeking al op mijn rekening. Netjes van KLM.
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Mr. Patrick schreef:
26 aug 2021, 11:20
KLM lijkt heel gunstige voorwaarden te hebben, waarbij je zelf je vlucht (vertrek vóór 31-03-2022) mag annuleren voor een voucher en die voucher mag laten uitbetalen. Dat lees ik toch goed, he?
Omdat wij eind maart 2022 willen vertrekken, maar terugkomen in april, ga ik er van uit dat deze regeling ook geldt voor de terugvlucht. Weet iemand dat?
https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel
Ik lees het zoals jij het ook leest. Voor alle zekerheid zou je er een berichtje naar KLM aan kunnen wagen.
Mr. Patrick schreef:
26 aug 2021, 11:20
Volgens mij zijn er geen andere maatschappijen met een dergelijk soepel beleid, toch?
Air France had geloof ik hetzelfde beleid. Wellicht is dat nog steeds zo. Maar dat is lood om oud ijzer met KLM natuurlijk.

Verder zijn er voor zover mij bekend inderdaad geen airlines die net zo flexibel zijn. Air France / KLM is hierin volgens mij uniek.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Voor de mensen met annuleringservaring? Tot wanneer kun je een KLM-vlucht annuleren/omboeken? Was dat 24Uu voor de vlucht? Ga mijn reis van 6 september nl onderhand maar eens annuleren...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Dat kan gewoon, maar zie mijn eerdere ervaringen in het ESTA topic: Als je tot 24u voor vertrek wacht, is er grote kans dat je ESTA vervalt en je dus in de toekomst weer een nieuwe moet aanvragen, zonde van die $14. Zou het dus eerder annuleren.
Overigens, als je, zoals wij, tickets voor een heel goeie prijs hebt, kun je naar mijn mening beter je vlucht wijzigen. KLM CS vertelde mij dat daar flexibel mee wordt omgegaan. Als de ban er weer afgaat zullen de prijzen omhoog schieten.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank! Ik heb nog geen ESTA, dus dat scheelt :) Wel net om restitutie gevraagd, maar twijfel of dit mogelijk is met mijn ticketvoorwaarden. Dus als dat niet lukt kan ik de vlucht wijzigen, was mijn eerste idee. Had misschien beter meteen kunnen wijzigen dan maar goed...Aan de andere kant kan ik voor september 2022 volgens mij nog niet boeken dus weet niet hoe dat dan zou gaan? We wachten het antwoord van KLM af :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Rechtstreeks restitutie aanvragen zou weleens problemen kunnen opleveren. Maar normaal gesproken zou je een voucher kunnen aanvragen, en dan als je die vouchers eenmaal hebt ontvangen restitutie van de vouchers kunnen aanvragen.

Maar enfin, ik ben benieuwd of het op deze manier (rechtstreeks restitutie aanvragen) ook werkt.

Onze tickets (vertrek a.s. zaterdag) ga ik zometeen ook maar annuleren.
harryh schreef:
31 aug 2021, 14:21
Overigens, als je, zoals wij, tickets voor een heel goeie prijs hebt, kun je naar mijn mening beter je vlucht wijzigen. KLM CS vertelde mij dat daar flexibel mee wordt omgegaan. Als de ban er weer afgaat zullen de prijzen omhoog schieten.
Wat bedoel je met 'flexibel mee wordt omgegaan'?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Volgens mij kan rechtstreekse restitutie wel bij KLM.
Toen ik vorige maand onze reis moest annuleren, heb ik met KLM gebeld. Zij hebben toen onze boeking uit de planning gehaald; de reis verdwijnt uit het (online) overzicht.
Vervolgens heb ik met deze link: https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMa ... ll_null_SF
direct restitutie aangevraagd met gebruik van de oorspronkelijke 074 codes (dus de e-ticket nummers). Twee dagen later stond het geld teruggeboekt op mijn credit card. Ik heb dus geen vouchers gekregen als tussenstap.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Galapogos schreef:
31 aug 2021, 16:46
Wat bedoel je met 'flexibel mee wordt omgegaan'
In mijn geval heb ik na - letterlijk - 20 vluchtwijzigingen van Delta maar eens even gebeld. 074 tickets bij KLM geboekt, dat moest ik KLM wel even uitleggen omdat er in 1e instantie werd gezegd dat ik maar naar Delta moest gaan.
Er wijzigde bij mij zoveel, dat ik daarna eerst vroeg of de schemawijziging, nl. geen routes meer vanaf BRU met 1 overstap, naar verwachting weer zou kunnen worden aangepast de komende maanden. KLM verwachtte dat niet, maar als ik nu wijzigde, en het mocht veranderen, dan was het geen probleem om nogmaals te bellen om te wijzigen. Top.

De wijziging die ik heb kunnen laten maken is voor ons redelijk gunstig, van 1 overstap naar een directe vlucht, wel op andere data en vertrekken en aankomen op andere vliegvelden, waardoor meer reistijd over land. Netto niet heel veel verschil qua totale reistijd.
Laatst gewijzigd door harryh op 31 aug 2021, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Heb ik het goed begrepen dat je via KLM op dit moment te allen tijde je ticket kunt inwisselen voor een voucher en vervolgens geld terug vragen (of rechtstreeks geld terugvragen zoals ik hierboven lees)? Zolang de vluchten maar gepland zijn op of voor 31 maart 2022?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

klopt inderdaad
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Yep, dat doen ze al een heel aantal maanden. Aanvankelijk alleen voor vluchten t/m 31 december 2021, maar dat is onlangs uitgebreid tot 31 maart 2022.

Ik heb net vouchers aangevraagd voor mijn tickets van aankomende zaterdag. Via dezelfde route (https://www.klm.nl/refund) als de vorige keer (een paar maanden geleden), want dat ging toen in ieder geval lekker vlot.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oké ja ik heb het gewoon online gedaan via klm, restitutie aangevraagd. Ik heb geen haast dus kijk het wel een paar dagen aan. Als dat niet werkt gaan we voor de voucher :)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik heb nog geen geld terug, maar m'n reis is inmiddels wel verdwenen bij KLM dus dat zal wel goed komen. Zie wel dat een nieuw ticket in de 1000E is dus of ik er slim aan heb gedaan is idd een tweede ;) Maar dat zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Probeer al ruim een week om met KLM in contact te komen. Al op verschillende tijden geprobeerd te bellen, ook om 7 uur 's ochtends. Helaas krijg ik steeds te horen dat het erg druk is en dan wordt de verbinding verbroken. Dus niet eens de mogelijkheid gehad om in de wacht te staan.
6 dagen geleden ook via WhatsApp de vraag gesteld en helaas ook daar nog geen antwoord.
Ook online geprobeerd om te boeken, maar dan wordt alleen de heenvlucht getoond. De terugvlucht waar het om gaat wordt daar niet genoemd.
Iemand nog een idee?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Ik heb het via Messenger gedaan, binnen 6 dagen had ik de Flying Blue mijlen en het geld terug, wel langer dan vorig jaar april, toen was het dezelfde dag nog geregeld.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ook mijn ervaring. Vorige week een FB Rewards ticket geannuleerd. Flying Blue reageert via Messenger heel erg traag (3 dagen), maar KLM was iets vlotter. Het duurt nog steeds meer dan een dag, maar KLM reageert wel goed op Messenger berichten.
Binnen 1 dag na de bevestiging de mijlen terug; het geld moet nog komen (zal vandaag of morgen zijn).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marh »

De zomer '22 komt zo langzamerhand in beeld. Maar als ik nu tickets zou boeken voor juli/augustus weliswaar geboekt voor 31 maart of moet je vliegen voor 31 maart? Mij niet helemaal duidelijk of verschilt dit per maatschappij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer