Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

Gevonden. Je moet helaas wel bij iedereen een koffer selecteren blijkbaar, dat kan niet per reiziger.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KW1984 »

Als je voor je hele gezelschap in 1 keer economy standard selecteert dan zitten de koffers daar voor iedereen als standaard bij in toch? Die hoef je dan niet nog apart toe te voegen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

Dat bedoel ik ook.
Ik heb maar 2 koffers nodig, dat kan dus niet.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Maak dan 2 boekingen :wink:

En bagage kan je achteraf normaal steeds nog toevoegen
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

Als ik later bagage toevoeg, is dat dan voor dezelfde prijs als tijdens het boekingsproces?
De ticketprijs is trouwens weer gestegen.

Na overleg met BA: je maakt 2 boekingen 1 met koffers, 1 zonder. Zij koppelen deze op de achtergrond.
Benji86NL
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 jan 2019, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Benji86NL »

Dag allen! Volgende week vertrekken wij dan eindelijk richting Austin. Is er iemand die onlangs nog via Dusseldorf gereisd is en mij meer kan vertellen over de drukte daar? Onze vlucht vertrekt zondag om 7:40 en ik had zelf in gedachte om om 3:00 aanwezig te zijn daar. Dat lijkt me voldoende aangezien de check-in’s toch vaak niet veel eerder dan 3 uur voor vertrek open gaan.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KW1984 »

dirkmuis schreef:
20 aug 2022, 09:07
De ticketprijs is trouwens weer gestegen.

Na overleg met BA: je maakt 2 boekingen 1 met koffers, 1 zonder. Zij koppelen deze op de achtergrond.
Mooi opgelost!
Ticketprijs fluctueert wat de afgelopen dagen, misschien komt hij nog een keer zo goedkoop langs.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door visje »

Wij willen volgend jaar meivakantie naar Orlando. Mijn man is erg lang (de rest niet), maar hij moet ook 'soepel' aankomen, daarom kijken we naar vluchten met extra beenruimte. Bijvoorbeeld premium economy. Dan vallen er al veel vliegmaatschappijen af. Dan hou je vooral British Aiways over.
Vraag 1: Zijn er eventueel ook andere vliegmaatschappijen met meer beenruimte voor het grootste deel van de vlucht (die vliegen op Orlando)?
Vraag 2: Hoeveel tijd kan je het beste rekenen voor een overstap op een luchthaven in de VS, met douane en zo? En hoeveel tijd voor een overstap zonder douane. Ik heb het ooit eens gelezen, maar kan het niet terugvinden.
Vraag 3: Zijn er nog aanbiedingen de komende tijd te verwachten (eindejaars/black friday/...) of kunnen we beter snel boeken?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik zou nu al gaan zoeken en zeker niet wachten op acties. En niet wachten met boeken als je iets goeds vindt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@visje Om antwoord te geven op je vragen:

1. Heb je al gekeken bij KLM? Vliegt dan wel niet rechtstreeks op MCO maar wel naar veel steden in Amerika waardoor de binnenlandse vlucht met bijv. Delta zou kunnen. Ik heb recent nog een ticket geboekt bij KLM, gewoon economy klasse maar kon voor weinig extra een stoel in de Exit row kiezen. Dus niemand voor mij. Voor mijzelf ook prettig aangezien ik ook aardig op lengte ben. :wink:

2. Zou ik een tussenstop in Amerika zelf hebben (heenreis) dan zou ik toch minimaal 2,5 uur (of 3 uur) willen hebben. Rekening houdend met drukte bij Immigrations en eventueel verlate aankomst.

3. Zoals al door @mtl aangegeven, niet wachten maar nu al zoeken. Ik blijf het hier herhalen: bepaal voor jezelf vooraf een prijs die je maximaal voor een ticket wilt betalen en boek zodra je die prijs ziet. Of er nog aanbiedingen komen valt nooit van te voren te zeggen. BA heeft vaak periodes met mooie ticketprijzen. Zo vloog ik afgelopen juni voor EUR 444 van AMS - LHR - SFO en JFK - LHR - AMS, ticket 3 maanden voor vertrek gevonden, rechtstreeks bij BA op de site. Maar het is altijd afwachten of zoiets voorbij komt. Voor mij overigens even geen overstap op LHR meer gezien de ellende die ik daar de afgelopen vluchten met BA ervaren heb, maar dat is persoonlijk.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door visje »

1. Heb je al gekeken bij KLM? Vliegt dan wel niet rechtstreeks op MCO maar wel naar veel steden in Amerika waardoor de binnenlandse vlucht met bijv. Delta zou kunnen. Ik heb recent nog een ticket geboekt bij KLM, gewoon economy klasse maar kon voor weinig extra een stoel in de Exit row kiezen. Dus niemand voor mij. Voor mijzelf ook prettig aangezien ik ook aardig op lengte ben. :wink:
Dankjewel. Dat is een goede tip!
Hoe gaat dit in zijn werk? Betaal je extra voor het stoel kiezen, of specifiek voor de exit row?
Kan je de beschikbare stoelen zien voor het boeken? Of is dat meestal nog wel vrij?
Heel erg bedankt voor de info. Op de terugweg dan ook zoiets voor de douane bij een tussenstop in de VS?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Tijdens het boeken op de site van KLM kon ik al een stoel selecteren. De stoel in de Exit row die ik wilde was EUR 63 extra, voor zowel heen- als terugvlucht. Maar ik had ook een gratis stoel kunnen kiezen, maar met veel minder beenruimte natuurlijk. In de app had ik een proefboeking gedaan en zag toen dat deze stoel nog vrij was. Uiteindelijk via de site van KLM zelf geboekt omdat de app een foutmelding gaf toen ik eea defitinief wilde maken. Was nog een heel gedoe omdat er wel al een boekingsnummer aangemaakt was en de stoelen daaraan gekoppeld waren. De andere ochtend was die mislukte boeking verdwenen in mijn KLM account en waren de bewuste plekken ook weer vrij.

Ik weet niet hoe het gaat als er ook een (binnenlandse) Delta vlucht bij betrokken is. Kan zijn dat je voor die vlucht geen stoelen kunt selecteren. Ik heb daar geen ervaring mee aangezien mijn geboekte vlucht een rechtstreekse vlucht van KLM naar IAH is.

Voor de terugweg kan een overstap best wat korter zijn. Net waar je jezelf prettig bij voelt. Koffer heb je dan geen omkijken meer naar. In principe heb je dan enkel met TSA controles te makken (paspoort- en tassencontrole).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

mtl schreef:
20 aug 2022, 22:29
Ik zou nu al gaan zoeken en zeker niet wachten op acties. En niet wachten met boeken als je iets goeds vindt.
Wij twijfelen nog tussen 2 weken in mei of 4 weken in de zomer. Omdat wij met 4 personen zijn is de ticketprijs toch een aardige kostenpost.
In mei zie ik nog weleens tickets voorbij komen van 400 euro. Voor de zomer weet ik het niet, maar als ik refereer aan deze zomer dan zit je voor 4 mand zeker boven de 3000 euro. Dan is 1500 euro in mei nogal een verschil, maar natuurlijk ook korter qua vakantie.

Ik denk dat ik even afwacht tot de prijzen bekend zijn in de zomer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Nogmaals, ik zou niet wachten. Prijzen veranderen constant. Er zijn echt geen tijdstippen waarop prijzen bekend worden.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

Hoe kun je niet wachten als je nog niet kunt boeken (zomer 2023 dan) :D
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door visje »

Coyote schreef:
21 aug 2022, 09:14
@visje Om antwoord te geven op je vragen:
2. Zou ik een tussenstop in Amerika zelf hebben (heenreis) dan zou ik toch minimaal 2,5 uur (of 3 uur) willen hebben. Rekening houdend met drukte bij Immigrations en eventueel verlate aankomst.
Ik ben al zo geholpen! We zin inmiddels aan het kijken naar vliegen op Miami en dan naar Orlando rijden. Dan zijn de tijden en prijzen gunstiger.
We hebben dan een overstap in Londen Gatwick (geen vliegveld wissel gelukkig). Op de terugweg kunnen we kiezen tussen een overstap van 1u40 uur of 5u25. Ik vraag me af of 1.40u wel goed haalbaar is. Ook ivm de Brexit, moet je dan door de douane ? We reizen met kinderen van 12-14. Bij twijfel gaan we voor de veiligere/lange variant, ook al is 5 uur erg lang. Beide is met dezelfde vlucht vanuit Miami, maar dan is de vraag welke aansluitende vlucht naar Amsterdam het beste is.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

1u40 is prima op Gatwick.
Afbeelding
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door heidem »

visje schreef:
21 aug 2022, 14:31

We hebben dan een overstap in Londen Gatwick (geen vliegveld wissel gelukkig).
Als het daadwerkelijk Gatwick is, zou ik toch even opletten want BA vliegt volgens mij alleen vanaf Heathrow naar Miami en niet vanaf Gatwick.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door visje »

Als het daadwerkelijk Gatwick is, zou ik toch even opletten want BA vliegt volgens mij alleen vanaf Heathrow naar Miami en niet vanaf Gatwick.
Je hebt helemaal gelijk! Het is Heathrow (LHR). Is het dan ook nog genoeg tijd? Hoef je niet door de douane in Heathrow?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Als alles meezit is het genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer