Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Sheela schreef:
02 aug 2020, 08:18
@bedeve bedankt voor jouw reactie. Tip over de cc is een goede. Als ik daar extra voor moet betalen kies ik nl altijd voor een andere betaaloptie!
Die extra kosten zijn allang niet meer aan de orde.
Met een andere betaaloptie beperk je je consumentenbescherming . Wil je dat ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sheela
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2020, 07:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sheela »

Ik had voor deze zomer tickets geboekt via een broker maar toen moest ik iets van 30 euro extra betalen waardoor ik met ideal heb betaald... Achteraf zeker geen slimme keuze maar daar stond ik toen niet bij stil! Ga nu zeker met creditcard betalen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

Dan boek je bij een broker omdat ze goedkoper zijn en bezuinig je op je mogelijkheden tot geld terug... In deze crisis kan je heel goed zien hoe ontzettend lang het allemaal duurt voordat je je geld en/of voucher krijgt ..... met ideal heb je 0 pressie middel
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Bij KLM kun je, als je boekt voor 31/8, flexibel omboeken. Weet iemand of dat bij Delta ook zo is en of die regeling verlengd zal worden? Ik kan het nergens vinden (dat het ook geldt voor tickets die je later boekt dan 31/8). Ik heb namelijk plannen voor aug 2021 maar nu boeken is A nog niet mogelijk, B veel te vroeg qua prijs en C twijfel ik heel erg vanwege deze hele situatie. Flexibel boeken zou dan wel mooi zijn. Ik wil graag bij Delta boeken omdat ik al sinds april probeer mijn geld bij KLM terug te krijgen en omdat het boeken bij Delta van een multicity (Heen SFO terug SEA) veel makkelijker is als je verschillende klasses wil boeken (heen main en terug comfort + of bussines)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Inges schreef:
17 aug 2020, 13:05
Bij KLM kun je, als je boekt voor 31/8, flexibel omboeken. Weet iemand of dat bij Delta ook zo is en of die regeling verlengd zal worden? Ik kan het nergens vinden (dat het ook geldt voor tickets die je later boekt dan 31/8).
Bij Delta kun je op dit moment ook flexibel boeken t/m 31 augustus. Of dat verlengd zal worden zal over enkele weken blijken. Je zag de afgelopen maanden dat bepaalde voorwaarden steeds vernieuwd worden.
Peace-of-Mind Purchasing
We are waiving change fees on Delta bookings through August 31, 2020. Valid for all destinations served by Delta, this waiver allows a change to your travel for one year from date of purchase.

Fare differences will apply. See full terms for details.


Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

interessante ontwikkeling op Schiphol

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... erstappers
Op twee pieren waar veel overstappers aankomen zijn nieuwe self service units geplaatst. Daar kunnen reizigers hun boardingpass scannen. Als zij een korte overstaptijd hebben wordt de Short Connection Pass uitgeprint. Met deze pas hoeven reizigers met een korte overstap niet in de rij te staan bij de veiligheids- en paspoortcontrole.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Heel erg leuk dat.

Snap niet dat ze dat bijvoorbeeld in JFK niet doen: korte connectie is gewoon helemaal vooraan de rij, wie gewoon in New York zelf moet zijn kan wat langer wachten...
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Inges schreef:
17 aug 2020, 13:05
Bij KLM kun je, als je boekt voor 31/8, flexibel omboeken. Weet iemand of dat bij Delta ook zo is en of die regeling verlengd zal worden? Ik kan het nergens vinden (dat het ook geldt voor tickets die je later boekt dan 31/8).
Bij Delta is het op dit moment tot en met 30 September. In het verleden paste Delta het elke keer aan (verlening van weer een maand) zo'n 10 dagen voor de deadline, details kan je hier vinden:

https://www.delta.com/us/en/travel-upda ... quirements
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Top dank je! Die zet ik mijn bladwijzers!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Hou er wel rekening mee dat dit niet betekent dat je zomaar onbeperkt mag wijzigen. Het enige dat de airlines doen is de reissue ofwel change fee voor deze tickets op 0 stellen. Je kunt dus alle vluchten van het ticket af halen en de volledige waarde voor nieuwe vluchten gebruiken, waar daar normaal een change/reissue fee van EUR 150 voor gerekend wordt.

Als de nieuwe vluchten duurder zijn, dan zul je gewoon moeten bijbetalen. Als ze goedkoper zijn krijg je het restant niet terug, maar dat kun je natuurlijk wel weer gebruiken als betalingsmethode voor een ander ticket.

Alleen voor tickets die voor 17 april 2020 zijn gekocht zijn er bij Delta (en KLM, maar daar geldt een andere datum) allerlei waivers actief, waardoor je zonder herberekening kan schuiven met je reisplannen. Afhankelijk van wanneer je dan de nieuwe vluchten plant kan dat altijd kostenloos (cabin-to-cabin, vertrek voor 31/12/2020), of alleen als voor je nieuwe route dezelfde boekingsklasse beschikbaar is als op het originele ticket (class-to-class, vertrek vanaf 1/1/2021 tot en met september 2022).
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

roelb schreef:
21 aug 2020, 10:40
...
Alleen voor tickets die voor 17 april 2020 zijn gekocht zijn er bij Delta (en KLM, maar daar geldt een andere datum) allerlei waivers actief, waardoor je zonder herberekening kan schuiven met je reisplannen. Afhankelijk van wanneer je dan de nieuwe vluchten plant kan dat altijd kostenloos (cabin-to-cabin, vertrek voor 31/12/2020), of alleen als voor je nieuwe route dezelfde boekingsklasse beschikbaar is als op het originele ticket (class-to-class, vertrek vanaf 1/1/2021 tot en met september 2022).
Hoef je in dat geval dan niet bij te betalen?
Dit lijken andere regels als dat ik begrijp van de Delta.com site. Daar lees ik (zoals ik het begrijp), dat als ik tickets van voor 17-april heb (ik heb er 4 main cabin, direct geboekt), dat ik alleen zonder fee difference kan boeken als de nieuwe vlucht vertrekt voor 30-sept-2020. Is die info dan onjuist / veranderd? Change fee waiver is er inderdaad wel, maar volgens mij moet ik het prijsverschil gaan bijbetalen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Op de Delta site staat vereenvoudigde informatie voor consumenten.

De exacte en volledige regels vind je op pro.delta.com. In dit geval staat deze waiver beschreven in bulletin 4: https://pro.delta.com/content/agency/us ... tin-4.html

En inderdaad, je begrijp het goed, je hoeft dan dus niet bij te betalen. Mits je dus een ticket hebt dat origineel geissued is voor 17 april, met een internationale itinerary met vertrek voor of op 31/12/2020, waarbij je niets verandert aan de luchthaven van vertrek- of bestemming maar alleen met de data schuift, en het hele nieuwe ticket voor of op 30 september 2022 is gevlogen (dus de terugreis aankomt op of voor die datum). De route binnen elk segment mag wel wijzigen, dus je hoeft niet ook dezelfde connecties erin te hebben.

De eis is ook dat je herboekt in dezelfde boekingsklasse, dus je nieuwe reisplan moet op alle vluchten dezelfde boekingsklasse beschikbaar hebben als op het originele ticket. Zorg er dus voor dat je dat hebt gecontroleerd en een volledig nieuw reisplan voor je hebt (vluchtnummers + data) als je Delta belt, waarbij er dus voldoende stoelen in de juiste fare class zijn voor alle passagiers in je reservering. Als dat niet het geval is dan wordt het hele ticket inderdaad herberekend.

Zoeken op boekingsklasse kan bijvoorbeeld gratis op matrix.itasoftware.com, maar het vereist wel enige verdieping in de speciale zoekopties en de syntax daarvan. Klik hiervoor op "advanced controls" en vul bij "Outbound routing codes" in: "ALLIANCE SKYTEAM; F BC=X", waarbij je "X" wijzigt in de juiste fare class. Bij "Inbound routing codes" vul je alleen "F BC=X" in, met de fare class voor je retourvlucht. Je kunt dan de opties onderaan in het scherm gewoon op de standaard instellingen laten staan.

Let op: "main cabin" is niet de boekingsklasse, maar de cabin. Het gaat echt om de boekingsklasse, aangeduid met een letter (in economy zal dat een van de volgende letters zijn: V, X, T, U, L, K, Q, H, S, M, Y of B. Die vind je terug in de ticket e-mail van delta, op je receipt of, als je reservering nog actief is, op delta.com als je deze opzoekt. Hoe verder naar rechts in de lijst, hoe makkelijker het wordt om een nieuwe route te vinden die voldoet aan de waiver.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

@roelb :thumbup: :clap: enorm bedankt voor je hulp! Je hebt me veel geleerd met je uitgebreide reactie. Ik ga me erin verdiepen, maar begrijp wat me te doen staat.
Hou ik toch enigszins plezier over van het goede tarief dat ik toen had geboekt.
Zedroo
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2018, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Zedroo »

Hoi Allemaal

Langzaam beginnen er nu steeds meer tickets te komen voor volgend jaar zomervakantie.
Zijn er mensen die "gewoon" boeken voor volgend jaar of wachten de meesten toch deze crisis af?
Het kriebelt bij mij wel een beetje om alweer te boeken.

Grtjes.
Zed.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik boek helemaal niks. Teveel onzekerheden. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel boeken of al geboekt hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Droopy4u schreef:
22 aug 2020, 08:46
Hou ik toch enigszins plezier over van het goede tarief dat ik toen had geboekt.
Dat is inderdaad de situatie waarin deze waiver interessant is, als je eerder een gunstig tarief hebt geboekt. Maar vaak zal zo'n gunstig tarief in economy in V of X zijn, en dat zijn ook de boekibgsklassen die het meest beperkt beschikbaar zijn. Maar met matrix.itasoftware.com kun je gericht zoeken op beschikbaarheid, dus dat maakt het vrij makkelijk.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Zedroo schreef:
22 aug 2020, 10:39
Langzaam beginnen er nu steeds meer tickets te komen voor volgend jaar zomervakantie.
Zijn er mensen die "gewoon" boeken voor volgend jaar of wachten de meesten toch deze crisis af?
Ik ga in ieder geval kijken zodra de vluchten er op staan en als er een mooie prijs komt dan boeken we. Maar vind het ook wel minder leuk dan vorige keer. Toen was er wel de spanning van een zo goedkoop mogelijk ticket scoren maar verder toch wel heel zorgeloos voorbereiden. Dat voelt nu anders. Maar ik ga er van uit (gewoon oogkleppen op hoor) dat wij volgende jaar gaan ;-) en accommodatie boek ik alleen met de mogelijkheid tot gratis annuleren. Alleen met de vlucht kan dat niet dus dat blijft een risico.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

roelb schreef:
22 aug 2020, 11:29
Droopy4u schreef:
22 aug 2020, 08:46
Hou ik toch enigszins plezier over van het goede tarief dat ik toen had geboekt.
Dat is inderdaad de situatie waarin deze waiver interessant is, als je eerder een gunstig tarief hebt geboekt. Maar vaak zal zo'n gunstig tarief in economy in V of X zijn, en dat zijn ook de boekibgsklassen die het meest beperkt beschikbaar zijn. Maar met matrix.itasoftware.com kun je gericht zoeken op beschikbaarheid, dus dat maakt het vrij makkelijk.
Ik heb inderdaad V boekingsklasse. Mocht ik nu boeken voor de meivakantie 2021, en het blijkt dat het dan nog niet open is, blijven de oude waiver voorwaarden dan bestaan? Of is het eenmalig omboeken en daarna de nieuwe waiver (dus prijsverschil wordt doorbelast) ? In dat laatste geval kan ik het beter nog even aankijken alvorens te boeken.

Zowieso is er nu een extra tussenstop bijgekomen tussen Düsseldorf en Tampa (van 1 naar 2) in de meivakantie 2021 dus is helaas nog niet echt een reden om te 'happen'. V klasse is dan weer wel nog beschikbaar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Waiver geldt inderdaad een keer. Dus je kunt beter rustig afwachten. Aan de andere kant, als het tegen die tijd nog steeds dicht is dan verwacht ik ook dat er nieuwe waivers komen.

Het is mij overigens niet duidelijk of je e.e.a.. voor de originele vertekdatun geregeld miet hebben, of dat je het ook voorbij die datum kunt rekken. Ik heb het in auguatus zelf iig een paar uur voor de vertrektijd van het originele ticket geregeld.

Maar.. als je nu herboek wordt je nieuwe ticket geissued onder de huidgie regels, en heb je dus in ieder geval geen change fee als je later weer wijzigt. Dat liopt vooralsbog eind augustus af, maar is tot nu toe wel iedere keer verlengd.

En voor wat betreft die extra connectie: tja, ik heb daar zelf nooit zoveel moeite mee. Zeker als je toegang hebt tot lounges is een connectie niet zo'n issue.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Droopy4u schreef:
22 aug 2020, 08:46
@roelb :thumbup: :clap: enorm bedankt voor je hulp! Je hebt me veel geleerd met je uitgebreide reactie. Ik ga me erin verdiepen, maar begrijp wat me te doen staat.
Hou ik toch enigszins plezier over van het goede tarief dat ik toen had geboekt.
Idem hier!

Nu krijg ik net bericht van Delta dat m'n vlucht van 21 dec AMS=JFK maar liefst 5 minuten later gaat vertrekken en dat de terugvlucht van 26 dec om 23:11 is geannuleerd en de nieuwe vlucht om 17:32 vertrekt.

Nu weet ik niet goed wat met deze boeking te doen. Ik vond het best een mooi tarief voor de kerstvakantie, dus ik dacht de hierboven genoemde truc van Roel toe te passen om eventueel door te schuiven naar een andere periode. Maar ik doe ofwel iets fout, of er komt gewoon geen aanbod. Ik zal het binnenkort nog maar eens proberen en misschien wat andere variabelen toepassen. Maar hij staat al bij m'n favorieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer