Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mr. Patrick »

Gisteren en vandaag geprobeerd een vlucht van BRU-ATL te boeken bij KLM (vooral uitgevoerd door Delta overigens). Mooie prijs, voor < 600 euro p.p. incl koffers en één tussenstop. Met de garantiedeal van KLM, aangezien wij willen vliegen eind maart 2022, niet lang getwijfeld.
Maar wat gebeurt als ik de persoonsgegevens heb ingevoerd... De site geeft aan: "Error aan de kant van KLM. Probeer het later nog eens of bel met..." En als ik dan bel, dan sta ik in de wacht en wordt vanwege drukte de verbinding verbroken :evil:
Dat gebeurt al sinds gisterenmiddag.
Het lijkt er op alsof ze die vlucht aanbieden om mensen te trekken, maar het niet echt willen verkopen. :x
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Er lijken idd sinds gisteren problemen. Wissel eens van browser. Gisteren werkte bij mij Edge het beste terwijl ik liever Firefox gebruik.
Probeer het anders via de app op je telefoon.
Laatst gewijzigd door Trom op 16 sep 2021, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Kan mij iemand wat klaarheid brengen in de volgende fare rules van Delta? Ik probeer te bekijken of mijn reis die zou starten op 2 april 2022 nog wijzigbaar zou zijn naar 2023. Als ik het goed begrijp mag ik dan alleen wijzigen naar periode tot 2 april en anders naar 29 oct-13dec? Voor die periode dan wel geen change fees aangerekend?

Hierbij de voorwaarden van Delta:
VOLUNTARY CHANGES
IN THE EVENT OF CHANGES TO TICKETED FLIGHTS BEFORE DEPARTURE OF JOURNEY - APPLIES WITHIN TKT VALIDITY NO CHARGE OR HIGHEST FEE OF ALL CHANGED FARE COMPONENTS- CATEGORY 19 DISCOUNTS APPLY AND REPRICE USING FARES IN EFFECT WHEN TKT WAS ISSUED PROVIDED ALL OF THE FOLLOWING CONDITIONS ARE MET- 1...

DAY/TIME APPLICATION
FROM NETHERLANDS - PERMITTED FRI/SAT/SUN ON EACH TRANSATLANTIC SECTOR...

SEASONALITY
FROM EUROPE - PERMITTED 28DEC THROUGH 02APR OR 29OCT THROUGH 13DEC FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mr. Patrick »

Trom schreef:
16 sep 2021, 12:26
Er lijken idd sinds gisteren problemen. Wissel eens van browser. Gisteren werkte bij mij Edge het beste terwijl ik liever Firefox gebruik.
Probeer het anders via de app op je telefoon.
Helaas, andere browsers en de app geven hetzelfde resultaat (sterker nog, bij de app krijg ik al foutmeldingen als ik vluvhten selecteer).
Er staat ook expliciet dat het een error aan hun kant is, dus ik vrees dat het mis gaat in de koppeling richting Delta ofzo...
Erg irritant dat hun callcentre ook gewoon niet bereikbaar is. Daardoor daalt toch echt mijn vertrouwen ook in de correcte afhandeling van de garantieregeling...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@deebee7 ik vermoed dat het klopt wat je zegt, maar om het zeker te weten zou ik even een DM naar Delta sturen, dat werkt meestal prima.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Mr. Patrick schreef:
17 sep 2021, 09:00
Trom schreef:
16 sep 2021, 12:26
Er lijken idd sinds gisteren problemen. Wissel eens van browser. Gisteren werkte bij mij Edge het beste terwijl ik liever Firefox gebruik.
Probeer het anders via de app op je telefoon.
Helaas, andere browsers en de app geven hetzelfde resultaat (sterker nog, bij de app krijg ik al foutmeldingen als ik vluvhten selecteer).
Er staat ook expliciet dat het een error aan hun kant is, dus ik vrees dat het mis gaat in de koppeling richting Delta ofzo...
Erg irritant dat hun callcentre ook gewoon niet bereikbaar is. Daardoor daalt toch echt mijn vertrouwen ook in de correcte afhandeling van de garantieregeling...
Ik heb in de afgelopen twee weken twee keer met het callcenter voor reserveringen/aanpassingen gebeld en kwam er telkens na ongeveer 20 minuten in - ik belde in de ochtend, tussen 8u30 & 9u.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Vannacht het goede nieuws, we mogen weer naar de VS (mits gevaccineerd). Iemand ervaring met Iberia? En een nogal algemene vraag, hoe gaat het met overstappen en je koffers? Worden deze automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht? Moet jij nog door de douane? Ik zie bij sommige vluchten een overstaptijd van 40 minuten. Behoorlijk aan de krappe kant denk ik.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door babarage »

Bij een overstap in Amerika moet je eerst zelf door immigratie , dan je koffers ophalen, door douane, koffers weer inleveren vlak na douane. Je koffers zijn wel gelabeld voor de eindbestemming dus je kunt ze zo afgeven bij een algemeen inname punt (dus niet specifiek bij jouw luchtvaartmaatschappij). Wijst zich redelijk vanzelf.

Bij een overstap in Europa gaan je koffers wel door.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben (voor mijn ouders) op zoek naar rechstreekse vluchten tussen de Benelux en Florida.... maar ik vind er geen? (eind november) Vroeger waren er toch super veel rechstreekse vluchten?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Die zijn (hopelijk tijdelijk) allemaal geschrapt, KLM heeft net een aantal weken geleden besloten de non-stop vluchten naar Miami en Orlando uit het schema te haken, wellicht gaan ze die toch nog uitvoeren nu de travelban voorbij is?, misschien nog even geduld hebben? Is het een optie om vanaf Duitsland met de Lufthansa te gaan?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tipsy_1 »

@Harry Nee, het is voor mijn ouders. Frankfurt gaan die te ver vinden.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

Tipsy_1 schreef:
21 sep 2021, 15:42
@Harry Nee, het is voor mijn ouders. Frankfurt gaan die te ver vinden.
Misschien een idee om eerder naar Frankfurt te reizen per trein en een nachtje hotel te doen? Is idd 4 uur per trein vanaf Utrecht, maar dan kunnen ze even een nachtje rusten.
rdieteren
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 feb 2015, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door rdieteren »

Ik ben aan het kijken (want we mogen weer ... :)) naar vliegtickets naar Orlando in November 2021 via KLM. Duidelijk is dat de tickets tot 1 dag voor vertrek gewijzigd kunnen worden zonder wijzigingskosten, maar met evt. tariefverschil. Ook wordt er gesproken over het omzetten naar reisvouchers. Die reisvouchers zijn 1 jaar geldig en ook restitueerbaar. Betekend dat dus dat de boeking ook gratis geannuleerd kan worden? Tenminste dat wordt toch bedoeld met restitueerbaar? Wat zijn jullie ervaringen bij KLM hiermee?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Je kunt je vouchers inwisselen en je wordt snel terugbetaald.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Word een beetje moedeloos bij het zoeken van een goede optie naar Las Vegas. Ik hoop dat er wat vluchten terug in het aanbod komen. Prijzen voor de meest interessante opties zijn momenteel rond €900 voor 1 persoon met 1 ruimbagage…
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

@Timothy555

Wat zijn je reisdata en wat is je max. prijs?
Tussenstop geen probleem?
Vertrek vanaf DUS of BRU geen probleem?
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marieke van oorschot »

Timothy555 schreef:
22 sep 2021, 08:39
Word een beetje moedeloos bij het zoeken van een goede optie naar Las Vegas. Ik hoop dat er wat vluchten terug in het aanbod komen. Prijzen voor de meest interessante opties zijn momenteel rond €900 voor 1 persoon met 1 ruimbagage…
Dat hebben wij ook. Alleen zijn wij wel gebonden aan specifieke data (22-31 december naar Vegas) en willen we met KLM vanwege de gunstige voorwaarden. Nou ja. Dan betalen we maar de hoofdprijs voor 1 keer…
Loves Vegas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Iedereen is nu massaal aan het boeken waardoor de prijzen omhoog schieten..................
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mr. Patrick »

Timothy555 schreef:
17 sep 2021, 16:41
Ik heb in de afgelopen twee weken twee keer met het callcenter voor reserveringen/aanpassingen gebeld en kwam er telkens na ongeveer 20 minuten in - ik belde in de ochtend, tussen 8u30 & 9u.
Ook 's ochtends kwam ik er niet door. Via de Twitter wel contact gehad en een voorlopige boeking kunnen maken, maar nu kost de reis niet meer 1.200 maar 1.700. Op de website plotseling ook. KLM adverteert dus lekker met goedkope reizen die je niet kunt boeken en zodra je dat wel kunt gaat de prijs omhoog.

:offtopic: Stond die K voor Koninklijk? Ik weet nog wel andere woorden met een K die toepasselijker zijn... Even m'n frustratie kwijt...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Coyote Buttes schreef:
22 sep 2021, 09:10
@Timothy555

Wat zijn je reisdata en wat is je max. prijs?
Tussenstop geen probleem?
Vertrek vanaf DUS of BRU geen probleem?
Hallo,

Heen zondag 12/12/21.
Terug 19 OF 20/12/21. Tussenstops geen enkel probleem.
Woon op 30 minuten van Zaventem dus dat heeft de voorkeur, doch Düsseldorf of Amsterdam kunnen bij een echt goede deal (niet om €100 uit te sparen, dat ben ik gelijk kwijt aan parking/overnachting).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer