Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

peterz84 schreef:
25 jul 2022, 22:55
De mijne in ieder geval wel. Zijn je tickets al “geticket” (uitgegeven)?




Hoe kom ik dat te weten? Kan ik dat ergens zien?
Ik zie iig nergens een ticketnr.
Waarom krijg jij gratis economy plus stoelen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Ik vond het ook niet zo duidelijk hoe je dat kon zien, maar als ze worden uitgegeven, krijg je een mail van exit reizen met een overzicht van je vluchten. Ik merkte wel dat op de United site je geen receipt kon opvragen en bij Accruals for this trip stond dat je geen miles verdiende met de trip.
Na het uitgeven van de tickets kon dit wel.

eco+ is vanwege status bij de airline (en een beetje lief doen via Twitter berichtje :wink: )
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Inmiddels via messenger contact gehad met United('S ochtends blijkt een betere tijd om dat te doen)
Idd nog niet geticket, als dat gebeurd is kan ik wel upgraden naar Premium Plus.
Exit reizen gemaild of ze dit willen doen.
Hoop dat dat niet te lang duurt, want er zijn nog maar 2 stoelen vrij die ik wil.
Bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door asv60 op 26 jul 2022, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Wel erg bijzonder dat een travel agent tickets verkoopt aan een consument, die consument ze neem ik aan 100% vooruit betaald heeft, maar de travel agent de reservering vervolgens niet ticket (en dus ook de airline niet hoeft te betalen). Dat voelt als een niet heel nette manier om liquiditeit te verkrijgen.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Vond ik ook vreemd. Maar wel netjes binnen paar dagen geticket op verzoek.

Zou het misschien een manier zijn om nog makkelijker/goedkoper te kunnen annuleren/wijzigen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

De meeste airlines hebben nog steeds geen change fees, dus dat zal het niet zijn. Ik denk dat het puur om liquiditeit gaat.

Er zijn ook risico's aan voor zo'n travel agent. Ze moeten voor al die openstaande reserveringen heel erg goed de uiterste ticketing datum in de gaten houden. Als ze vergeten om een of meer reserveringen op tijd te ticketen dan snijden ze zichzelf in de vingers - het tarief is dan niet meer geldig en dan zullen ze die tickets tegen een (hoogstwaarschijnlijk) hoger tarief moeten herboeken. Je moet je processen dus wel heel goed hebben ingericht om dat risico uit te sluiten.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Let op met die change fees he, internationaal gaat die vlieger bij United bijvoorbeeld niet op.
Ik denk dat het ticketen via een automatisch systeem gaat.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Personeel van Lufthansa gaat vanaf komende nach een aantal dagen staken.
Gaat om reizigers die via Frankfurt en Munchen vliegen.

https://nos.nl/artikel/2438378-personee ... -getroffen
Jemo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2022, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jemo »

Hallo allemaal, wij hebben via de British Airways site een vlucht geboekt. Heen uitgevoerd door british airways en terug via Iberia (incl. 4 keer koffer van max 23 kilo). Heen is alles helemaal goed verlopen, maar nu check ik zojuist online in bij Iberia en zie ik op de instapkaarten staan: bagage exclusief. Heeft iemand dit al eerder gehad? Op mijn BA confirmation staat wel gewoon dat de koffers inclusief zijn (ook voor de Iberia reis).
Daarnaast zag ik dat ze 3 van ons op dezelfde rij gezet hebben en onze dochter apart hebben gezet een paar rijen achter ons, terwijl er nog voldoende ruimte in het vliegtuig is. Heeft iemand de ervaring of dat nog makkelijk te wijzigen is op het vliegveld zelf?
Suus1981
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2006, 11:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Suus1981 »

Wij vliegen 2 aug met Lufthansa naar Tampa na alle stress over Schiphol en koffers kan dit er ook nog wel bij 🫣
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Wouterkaas »

Jemo schreef:
26 jul 2022, 14:28
Hallo allemaal, wij hebben via de British Airways site een vlucht geboekt. Heen uitgevoerd door british airways en terug via Iberia (incl. 4 keer koffer van max 23 kilo). Heen is alles helemaal goed verlopen, maar nu check ik zojuist online in bij Iberia en zie ik op de instapkaarten staan: bagage exclusief. Heeft iemand dit al eerder gehad? Op mijn BA confirmation staat wel gewoon dat de koffers inclusief zijn (ook voor de Iberia reis).
Daarnaast zag ik dat ze 3 van ons op dezelfde rij gezet hebben en onze dochter apart hebben gezet een paar rijen achter ons, terwijl er nog voldoende ruimte in het vliegtuig is. Heeft iemand de ervaring of dat nog makkelijk te wijzigen is op het vliegveld zelf?
Heb je al contact opgenomen met de vliegmaatschappij?
Jemo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2022, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jemo »

Ja uiteraard, maar helaas door de drukte daar nog geen reactie ontvangen. Dacht misschien dat iemand hier hetzelfde gehad heeft, maar dan wachten we morgen af als we op het vliegveld zijn :)
Laatst gewijzigd door Jemo op 26 jul 2022, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Het is niet nodig om te quoten als je reageert op een direct bovenliggend bericht.
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mads2010 »

Jemo schreef:
26 jul 2022, 22:29
Ja uiteraard, maar helaas door de drukte daar nog geen reactie ontvangen. Dacht misschien dat iemand hier hetzelfde gehad heeft, maar dan wachten we morgen af als we op het vliegveld zijn :)
Geen zorgen, we hadden dezelfde gedachte. het staat inderdaad niet vermeld als je inlogt.
Wij hebben dat vorige week gechecked en bleek wel degelijk inclusief te zijn. Dus denk dat het wel goed zit. Wat de stoelen betreft: geen idee. Wij hebben de stoelen op voorhand gereserveerd voor een kleine vergoeding; maar als er zoveel vrij is mag dat geen probleem zijn. Heel veel plezier in ieder geval!
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

Wij gaan naar New York vanaf Amsterdam in januari, ik vroeg me even af of iemand hier goede redenen heeft om voor Delta of KLM te kiezen. Ik vlieg veel KLM (ben FB Gold) maar heb al jaren geen Delta meer gevlogen. Voordeel van Delta is dat zij 2 ochtendvluchten hebben tov KLM 2 middagvluchten.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Delta. 100%
Stoelindeling, ruimte en verzorging. De premium select stoelen zijn helemaal top. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dejong89 op 27 jul 2022, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Even een UPDATE hoe het gaat met mijn poging om de tickets met united geboekt bij Exit te upgraden naar Premium Plus.
Na gisteren een mail gestuurd te hebben naar Exit om te ticketen, zie ik nu op de United site dat dat gebeurd is.
Ik kan nu de Premium Plus stoelen aanklikken en zie dan dat het 20K miles kost. Maar dan staat er "waitlist"
Dat snap ik dus niet, waarom een wachtlijst als de stoelen die ik kies vrij zijn?

Edit: Ik zie dat ze een bepaalde volgorde hanteren. Hangt oa af van status bij Airline etc. En je hoort dus pas 24 uur van te voren of je de upgrade krijgt.
Pff, blijkt ook dat 1 pers genoeg miles moet hebben om voor 2 pers de upgrades te betalen.( we hebben ieder apart wel genoeg)
Je kunt de miles wel van de ene persoon naar de andere overschrijven, maar dat kost in ons geval 113 euro.
Maar als ik dit betaal kan ik dus op de wachtlijst komen voor de upgrade.
Hoe groot zou de kans zijn dat we daadwerkelijk een upgrade krijgen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

dejong89 schreef:
27 jul 2022, 08:31
Delta. 100%
Stoelindeling, ruimte en verzorging. De premium select stoelen zijn helemaal top. :mrgreen:
Kan dit eigenlijk wel bijtreden. In Main Cabin (economy) vind ik de stoelen en service bij Delta gewoon top.

KLM vind ik fantastisch om business te vliegen, maar economy schiet tekort t.o.v. Delta (let op: ik vlieg nog steeds met plezier economy bij KLM, maar ALS ik de keuze heb liever Delta).

Sowieso is Skyteam mijn favoriete alliance waarbinnen ik boek.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Ik onderschrijf wel de vorige reacties.

In Business kies eigenlijk altijd voor een KLM vlucht, al is het maar voor de huisjes - ik zit pas 1/3 van de collectie :-). Delta voorin is op zich ook helemaal prima, maar toch voelt het altijd net iets beter in een KLM toestel.

In Economy is het een ander verhaal en m.i. volledig afhankelijk van opties voor stoelkeuze, ook in combinatie met status.

Ben je DL medallion, dan kun je op een Delta vlucht op ieder moment tijdens en boeken gratis alle exit row stoelen en de stoelen voorin selecteren en sta je indien gewenst in de rij voor een gratis upgrade naar Comfort+. Dat kan al vanaf silver. Dat pleit er voor om dus te kiezen voor een Delta vlucht. Een upgrade naar Delta One is niet mogelijk, ook niet als last-minute tegen betaling.

Aan de andere kant, als je FB status hebt dan pleit dat weer voor de KLM vlucht, zeker als je platinum bent. Dan heb je immers direct vanaf boeken kostenloos toegang tot economy comfort. Bij lagere status krijg je korting op die stoelen, maar dat is al direct weer een stuk minder interessant. Bij online check-in is het voor KLM vluchten vaak mogelijk om voor een relatief gunstig bedrag te upgraden naar Business class als er nog stoelen vrij zijn.

Als je die afwegingen weg laat dan is de weegschaal in economy m.i. redelijk in balans. Op een KLM vlucht ben je vrijer om langdurig rond te wandelen en achterin de galley oid met andere passagiers te kletsen en wordt er door de flight crew geen misbruik gemaakt van het seatbelt lampje. Bij Delta is het niet de bedoeling om "samen te scholen" in galleys of bij deuren, dan wordt je heel snel weggestuurd. Ook staat het seat belt lampje bij de meeste flight crews veel vaker en veel langer aan. Aan de andere kant heeft het Delta IFE (in-flight-entertainment) systeem weer meer keuze dan KLM.

Service bij Delta is prima, maar dat geldt ook voor KLM, al moet ik zeggen dat het daar wel iets meer hit-and-miss is. Er zijn soms crews die vooral voor zichzelf aan boord lijken te zijn, en niet voor de passagiers. Dat heb ik bij Delta eigenlijk nooit meegemaakt. Aan de andere kant zijn er soms ook KLM crews die echt "above and beyond" gaan, met name voorin.\

Dit alles gaat uiteraard alleen op voor intercontinentale vluchten, waar je deze keuze hebt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@roelb Ik heb FB Silver status. Voor de heenvlucht BRU - JFK - LAS, uitgevoerd door Delta, kon ik een upgrade vragen (request) naar First op het segment JFK - LAS, maar niet op het segment BRU - JFK (daar was geen enkele upgrade request mogelijk).

Bij KLM vind ik het dan weer leuk dat je ervoor kan kiezen om het langste segment van de vlucht betaald naar business up te graden indien beschikbaarheid. Vandaar: terugvlucht met KLM LAS - AMS - BRU want 1: betere uren, je wint een halve dag Vegas en 2: altijd de hoop om de terugvlucht te upgraden (LAS - AMS), en zo te kunnen slapen na een goede maaltijd in business.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer