Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Voor de liefhebbers van het NoordWesten. Zeker vanuit Brussel en Dusseldorf zijn er volop tickets te vinden rond de 400 euro. Zo'n beetje het hele jaar door. Plezier!
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door johnvb »

iemand tips voor goede en betaalbare retourvlucht naar Miami?
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Lees de openingspost van dit topic na. Daar staan wat tips.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

Wanneer kan je het beste kijken voor prijzen voor zomer 2024? Ik weet dat vliegtickets maximaal 330 dagen (of zoiets) van tevoren bekend worden, maar is het handig om dan meteen te boeken of zijn er nog prijs dalingen in bepaalde perioden? Het zou gaan om heen naar San Francisco en teug vanaf LA/Phoenix/Albuquerque/Denver (nog niet bepaald)
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Gewoon beginnen met zoeken. En toeslaan wanneer er iets moois voorbij komt. En daarna niet meer achterom kijken.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

mtl schreef:
31 jan 2023, 19:32
Gewoon beginnen met zoeken. En toeslaan wanneer er iets moois voorbij komt. En daarna niet meer achterom kijken.
Hangt wel van je ticket af. Als je een economy ticket of hoger neemt waarbij je gratis kunt wijzigen, dan kan het nog wel eens nuttig zijn om opnieuw te kijken. Kans is klein, maar anders kun je nog wat flight credits terugkrijgen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

Oké. Dank jullie wel, ik ga dan aan het eind van de zomer beginnen met kijken. Het loont dus wel om de websites die in de openingspost staan af te gaan?
Afbeelding
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pascal »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230203_96998708

:shock:

Drukte problemen nog niet opgelost op Schiphol…
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door josea »

Onze vlucht naar Orlando via Detroit is gewijzigd en heeft nu een overstap van meer dan 5 uur in plaats van 2,5 uur. Rechtstreeks geboekt bij Delta.
Als ik op Delta.com kijk, zie ik drie vluchten die voor ons interessant zouden zijn, met een overstap van max. drie uur. Deze gaan wel allemaal via Atlanta.
Zouden we Delta kunnen bellen en vragen voor één van die vluchten? Maakt het niet uit dat de overstaplocatie anders is, en vinden ze die 2,5 uur tijdwinst voor ons wel relevant genoeg?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@josea Dat kan je prima vragen. En het helpt als je zelf al een (of 2) alternatieven kan aandragen die je liever hebt. Ik heb dat bij KLM ook wel eens gedaan en bijna altijd een goed alternatief gekregen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door josea »

We hoefden niet eens te bellen; konden het gewoon op de website van Delta aanpassen :thumbup:
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door noname4 »

Ik zie een rechtstreekse Delta vlucht naar New York van 28 juni tot 4 juli (AMS-JFK) voor 528 euro p.p. Basic Economy. Wat de kosten zijn van extra stoelreservering weet ik eigenlijk niet want we willen wel naast elkaar zitten. Main cabin is 649 euro en aan handbagage hebben we in principe wel genoeg dus ik wilde liever Basic Economy (vanwege het prijsverschil).

Heeft iemand een idee of dit een goede prijs is of nog even wachten? Lastig hoor!
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Astatic »

Helemaal happy hier!!
Voor deze zomervakantie gaan we weer naar Orlando Florida.
Al vanaf december / januari aan het kijken geweest en elke keer een beetje getwijfeld omdat ik het gevoel had dat het nog goedkoper kon worden. Heb Brussel, AMS en Düsseldorf in de gaten gehouden.
Prijs voor 6 personen bleef heel even hangen op +/- €3200,- (wat ik opzicht al ok vond) Maar toen schoot die ineens omhoog naar de +/- €4700,- en zelfs boven de €5000,-
Ik voelde de bui al hangen tot net 10 minuten geleden...

Heb net de tickets te pakken gekregen via airfrance.us voor 6 personen voor €2774,- totaal! Wel excl. bagage want niet iedereen van ons neemt een koffer mee, dus die 3 betaal ik wel op vliegveld... Maar ik vind het een DEAL! :lol:

Vertrek op 16 Juli vanaf Dusseldorf, tussenstop in Atlanta. En retour op 3 Augustus met ook een tussenstop in Atlanta.
Vluchten met Delta dus stoelen reserveren zit erin!

Dus mensen, kijk snel of er iets tussenzit voor jouw reis... maar wij gaan sowieso weer!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

noname4 schreef:
07 feb 2023, 19:03
Ik zie een rechtstreekse Delta vlucht naar New York van 28 juni tot 4 juli (AMS-JFK) voor 528 euro p.p. Basic Economy. Wat de kosten zijn van extra stoelreservering weet ik eigenlijk niet want we willen wel naast elkaar zitten. Main cabin is 649 euro en aan handbagage hebben we in principe wel genoeg dus ik wilde liever Basic Economy (vanwege het prijsverschil).

Heeft iemand een idee of dit een goede prijs is of nog even wachten? Lastig hoor!
Op een stoelreservering zou ik deze prijs niet laten lopen. Wij hebben nog nooit betaald voor een stoelreservering en altijd (ook vroeger met de kids) bij elkaar kunnen zitten. Bij de (online)incheck altijd ruim voldoende keuzemogelijkheden gehad. Bij United en American was stoelreservering gratis, maar bij Lufthansa, Swiss British Airways, Air India, Air Canada en Kuwayt Airways niet voor een stoel betaald en we zaten prima. Als je er na opening van de check-in gelijk bij bent komt het wel goed.

Maar dit zijn onze ervaringen...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mblokland »

Voor een ieder die veel wilt vliegen binnen Amerika is er een mooie aanbieding (399 dollar voor zo veel vluchten als je wenst tussen mei en september).

https://www.flyfrontier.com/deals/gowild-pass/
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Heb je de voorwaarden gelezen? Je moet us resident zijn, er zijn black-out dates, er komen taxes and fees bij elke booking, and so on…
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Denk niet dat het iets is voor vakantiegangers, je kunt pas een dag voor je vlucht boeken. Groot risico dat er geen plek meer is.

Search & Book on FlyFrontier.com the day before flight departure for domestic travel

En wat @peterz84 zegt komt er nog bij
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Het is ook zo ongeveer de luchtvaartmaatschappij met de slechtste reviews van de VS. :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

KLM heeft interesse om TAP over te nemen https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... jk-genoemd.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dmoorc »

Met de tip van Astatic (bedankt daarvoor) via airfrance.us de vlucht met Delta kunnen boeken voor 2 juli heen, en 22 juli terug Dusseldorf-Orlando over Atlanta, voor 3p. Incl 23kg bagage per persoon en stoelreservatie…. En dit voor slechts 1748 euro (582/persoon)
En geen lange overstaptijden … Beter zal het waarschijnlijk in dat seizoen niet worden.
Dat is weeral te danken aan dit forum. Nu nog de huurwagen-tips doorlezen en daar ook nog men voordeel mee doen :clap:
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer