Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

roelb schreef:
23 jul 2020, 16:03
. Want de extra kosten van zo'n voorziening in het buitenland vs een voorziening op een luchthaven op eigen grondgebied moeten toch aanzienlijk zijn. Met name vanwege het personeel dat je in het buitenland zult moeten onderbrengen.
Dat betaald de klant uiteindelijk door een verhoging van het ticket.

@Ruud, JFK en ook Atlanta zijn oude vliegvelden. Ik vlieg t liefst via Detroit, Zelfs als het druk is gaat het snel.
Weet je waar t langzaam gaat? Schiphol voor niet EU reizigers bij binnenkomen. Er zijn 2 beamten, hoe kort of lang de rij ook is.... Ze werken wel snel, maar is echt niet voldoende.
.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door chippie777 »

@Ruud2004 mooie uiteenzetting, geeft toch een andere kijk op het idee van pre-clearance in het land van vertrek. Zeker op schiphol zal dat echt een enorme impact hebben op de toch al beperkte ruimte. Als passagier kan ik mij voorstellen dat het een groot voordeel is. Die paar keer dat ik moest overstappen ging dat zonder problemen maar zat ik voorin het vliegtuig wat een ontzettend groot voordeel is. Daarnaast ben ik vaak naar de USA gereisd zonder overstap en daar toch met enige regelmaat behoorlijk lang in de rij moeten staan voor de paspoort controle. Ik kan mijzelf dan voorstellen dat dat niet echt rustgevend is wanneer je een overstap moet halen. Je ziet dan ook altijd mensen met stress voor het halen van hun volgende vlucht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

Wat is eigenlijk de reden dat dat op Schiphol niet kan?
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Omdat er geen overeenstemming hierover is tussen de autoriteiten van Nederland en Amerika. Zie ook de uitleg van Ruud2004.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Wellicht brengt de ontwikkeling op Zaventem wel beweging bij "de grote vier". Het is vwb PC op Schiphol echter ijzig stil.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Pre-clearance voor de US vond tot een aantal jaren geleden ook op Schiphol plaats, in een apart deel van de vertrekhal, met vragen uurtje en complete scan van koffers, passagiers en handbagage voordat je door de controle poortjes van Schiphol ging richting de gate.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

@Terpies
Idd een controle op reizigers naar de VS, maar niet in de zin zoals Preclearance nu wordt bedoeld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Ruud2004 schreef:
27 jul 2020, 10:31
Idd een controle op reizigers naar de VS
Dat belachelijke verhaaltje wat ze daar inderdaad afstaken. Het was zo tragisch dat je er bijna de slappe lach van kreeg. Wilde ze in 10 meter 5 keer je paspoort zien om vervolgens te vragen wie je koffer had ingepakt. Manman...
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Preclearance is meer van dat, tenminste als het zo werkt als in Dublin :)
Alle vluchten naar de VS vinden plaats in één terminal. De terminal kan het aantal reizigers eigenlijk niet kwijt en is overvol. Mensen staan/zitten overal plus er zijn weinig opties om ergens lekker te zitten & eventueel iets te eten/drinken.
Als je vlucht vertraging hebt is het helemaal fun.

Als eerste mag je door de normale Dublin airport beveiliging met dezelfde VS baggage/goederen restricties en dezelfde TSA protocollen. Dan weer lekker wachten in de volgende rij om precies hetzelfde te doen. Hier is geen TSA Pre en Global Entry kom je pas tegen nadat je erdoor bent. Dan nogmaals lekker lang in de rij voor het CBP vragenuurtje.

Canada-USA preclearance was ook min of meer hetzelfde verhaal: lange rijen vooral bij US customs.
Ben een paar keer bijna 2 uur kwijt geweest en dat met Sky Priority, TSA-Pre en Global Entry.

Schiphol/KLM moet het hebben van transferpax, die 55 minuten connecties die ze nu kan boeken worden waarschijnlijk 2 uur.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

@Stan.Gobien

Volgens mij hoort deze post thuis in het topic coronavirus/travelban🤔
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stan.Gobien »

Ja, misschien beter.
Ik verplaats de berichten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Grouchy schreef:
27 jul 2020, 18:47
Preclearance is meer van dat, tenminste als het zo werkt als in Dublin :)
Alle vluchten naar de VS vinden plaats in één terminal. De terminal kan het aantal reizigers eigenlijk niet kwijt en is overvol. Mensen staan/zitten overal plus er zijn weinig opties om ergens lekker te zitten & eventueel iets te eten/drinken.
Als je vlucht vertraging hebt is het helemaal fun.
Inderdaad, preclearance gaat om heel iets anders dan waar @Terpies aan refereert: die vragen bij D1 werden simpelweg gesteld om te voldoen aan de eisen van de Amerikaanse regering voor wat betreft het screenen van passagiers door US airlines. Die zijn verplicht een aantal specifieke extra vragen te stellen aan passagiers. Delta maakt gebruik van de checkin faciliteiten van KLM, en blijkbaar was het voorheen niet voldoende om die vragen gewoon bij checkin te laten stellen. Vandaar de extra D1 check, waar die vragen gesteld werden. Op DUS hebben ze dat een tijdje bij entry van de checkin rij gedaan, maar heb het daar ook wel eens bij de gate gezien. Maar dus ook niet door het check-in personeel. Inmiddels is het op AMS anders opgelost en is D1 verdwenen.

Waar het hier over gaat, preclearance, is het verplaatsen van de grenscontrole naar de luchthaven van vertrek. Je gaat dan dus de USA al binnen voordat je bent geboard. Je vlucht wordt daarna in de US gewoon als domestic vlucht beschouwd en kan op elke willekeurige luchthaven landen. Geen immigrations of douane meer. En als je nog een connectie hebt gaat je bagage gewoon direct door naar je laatste bestemming.

Maar waar @Grouchy hier ook terecht aan refereert is iets waar ik zelf nog niet bij had stilgestaan: je hebt natuurlijk in dat aparte "amerikaanse" deel van de vertrekhal veel minder faciliteiten. Ik vraag me dan ook direct af hoe het zit met airline lounges, want die zijn juist voor de frequente passagiers erg belangrijk. Mocht dit ooit in AMS gerealiseerd worden dan is het volgens mij essentieel dat er iig een Skyteam lounge in dat deel gerealiseerd wordt. Zo niet, dan zal AMS opeens een stuk minder aantrekkelijk als (outbound) transatlantische hub.
Sheela
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2020, 07:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sheela »

Goedemorgen,
Ik zou in de meivakantie graag voor de eerste keer naar New York (eerste keer Amerika zelfs) gaan. Nu zie ik een hele goede prijs via Tap Air (213 euro via een broker en een paar tientjes meer via Tap Air zelf). Ik zal zelf niet meer via een broker boeken vanwege mijn eigen ervaring dat ik geen enkel contact met ze krijg nu vluchten vanwege Corona niet mogelijk bleken te zijn. Ik las op het forum dat @Terpies deze maatschappij niet aanraadt. Benieuwd naar de reden. Zijn er meer mensen die deze maatschappij afraden? Tips voor andere maatschappijen waar je wel/niet mee zou moeten vliegen? Heb natuurlijk naar KLM gekeken maar vind het prijsverschil erg groot omdat ik daar uitkwam op rond de 650 euro pp. Een gezin van vijf dus heb vijf tickets nodig...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

De vraag of een maatschappij goed of slecht is kan door iedereen verschillend uitgelegd worden. Ervaringen kan je op google vinden.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Kevin77 »

Wij hebben zelf een hoop gedoe met TAP ivm corona perikelen, de klantenservice stelt niets voor en bij niet standaard problemen kun je alleen mailen waar je vervolgens geen antwoord op krijgt. Ik zou zelf niet meer boeken bij TAP, zeker niet met alles wat er gaande is.
Mijn zwager die voor zijn werk regelmatig naar Angola moet en dan altijd met TAP vliegt was zeer tevreden.

Ik denk dat je op dit moment over elke maatschapppij een hoop slechte recensies kunt vinden.
Sheela
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2020, 07:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sheela »

Bedankt voor je reactie! Toch besloten om niet met Tap te vliegen. De financiële situatie van Tap is niet best (bij geen een luchtvaartmaatschappij op dit moment waarschijnlijk) maar dat in combinatie met de financiële situatie van Portugal lijk je toch veel risico te lopen...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@Sheela Tis wel een hele mooie aanbieding. En jouw reismoment ligt nog ver in de toekomst. Waar ben je bang voor ? TAP is gewoon een Star Alliance member.
Een duur ticket kun je altijd nog boeken.
Wanneer je deze aanbieding wel benut en met je credit card betaalt heb je jezelf ingedekt voor jouw angsten over de continuiteit van TAP ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sheela
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2020, 07:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sheela »

@bedeve bedankt voor jouw reactie. Tip over de cc is een goede. Als ik daar extra voor moet betalen kies ik nl altijd voor een andere betaaloptie! Ik zie nu tickets voorbij komen met Klm (via Dusseldorf) voor 340 euro en wil deze gaan boeken. Reis met alleen handbagage dus dan hoeven we enkel de heenreis via Dusseldorf en kunnen we op de terugreis in Amsterdam “uitstappen”.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

KLM? Daar is niet iedereen enthousiast over tegenwoordig. :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Inderdaad, probeer al sinds maart m'n geld terug te krijgen bij KLM, dat is nog steeds niet rond.
@Sheela als je die vlucht ook bij Delta kunt boeken zou ik dat overwegen ipv bij KLM...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer