Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@HaMPeL Mooi zo!
En nee, daar ga je geen gedoe mee krijgen. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stan.Gobien »

Immigrations kan het niet schelen hoe jij je vlucht betaald hebt.
Zolang je maar een retour vlucht geboekt hebt. ;)
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tomv82 »

hoi,
wat zijn de ervaringen met douane in San diego airport? Hoeveel tijd zou ik voorzien tussen de landing en ophalen van de auto? Als ik zoek op san diego airport in dit forum krijg ik geen hits. We landen om 15u25 eind juli. En om de wagen terug in te leveren de 3uur op voorhand aanhouden?
thanks
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@tomv82 Kijk even hier voor immigrations waiting times op SAN. Excelletje maken en ff kijken naar jullie data/tijden etc.
https://awt.cbp.gov/
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tomv82 »

@harryh
hartelijk dank. Kende ik niet. moet ik dus enkel de datum aanduiden dat we landen.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Je kunt bv naar dezelfde dag in juli 2023 kijken, of alle bv dinsdagen in juli, of een gemiddelde wachttijd rond 15:30 over een paar maanden gezien etc
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tomv82 »

@harryh
echt top. Heel handig. Nu moet ik denk wel mijn uur van de auto op te halen gaan vervroegen als ik dit mag geloven. Heb nu 1,5-2u voorzien na landing. Maar de customs zou maar een gemiddelde 17min duren. We hebben enkel handbagage, dus ik weet niet of ze moeilijk doen bij alamo als we 30-45min misschien vroeger aankomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@tomv82 : De wachttijden zijn voor immigratie, niet de douane. Er zijn doorgaans geen wachttijden bij douane; ze staan ergens tussen de bagageband en de uitgang en je loopt er gewoon langs. Maakt dus ook geen verschil of je wel of geen ruimbagage hebt.
Als SAN de eerste landing is in de VS, ga je daar door immigratie. Maar heb je al een overstap gehad in de VS, ga je bij de overstap door immigratie (en douane) en loop je in SAN zo naar buiten. In mijn herinnering zit het car rental center niet in de terminal en wordt je door een shuttle gebracht. Ik zou toch zo'n 1 uur rekenen tussen geplande landing en aankomst bij de autoverhuurder. En het maakt ze ook niet veel uit als je eerder komt. Let er wel op dat als je eerder komt, je mogelijk ook je inlevertijd moet aanpassen om geen extra 24u huur berekend te krijgen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door stan.kim »

HennyCox schreef:
20 feb 2024, 12:42
@HaMPeL Aangezien jullie ook vanaf CGN gezocht hebben, zal Frankfurt ook geen probleem zijn?
Ik vind dat wel ideaal, hotel nacht vantevoren en auto kan 3 weken gratis bij hotel staan.
Vanaf Frankfurt vind ik onderstaande vlucht, komt wel nog bagage bij, weet niet of jullie allevier een koffer nodig hebben.
Dit is best wel voor het hoogseizoen een superdeal... :thumbup:

image.png

Wat verder nog ideaal is: op donderdag aankomen, dus 1e nacht goedkoop in Vegas en eindigen kan zo/ma/di ook goedkoop :wink:
Welk hotel is dat in FRA waar de auto gratis kan blijven staan ?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

tomv82 schreef:
23 feb 2024, 14:51
hoi,
wat zijn de ervaringen met douane in San diego airport? Hoeveel tijd zou ik voorzien tussen de landing en ophalen van de auto? Als ik zoek op san diego airport in dit forum krijg ik geen hits. We landen om 15u25 eind juli. En om de wagen terug in te leveren de 3uur op voorhand aanhouden?
thanks
Normaal gesproken gaat alles snel op SD, relatief klein vliegveld. Auto om 16:30 reserveren, zou je normaal makkelijk moeten redden, en ben je wat later is die auto er ook nog.
Inleveren zou ik zelf 2 uur van te voren doen, maar drie uur geeft net wat meer rust natuurlijk. Meer is zeker niet nodig.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door 1N9R1D »

stan.kim schreef:
23 feb 2024, 19:59
Welk hotel is dat in FRA waar de auto gratis kan blijven staan ?
Daar kan ik je antwoord op geven.. ik kreeg de tip namelijk al eens van HennyCox: Hotel H+ Frankfurt West

Ze hebben er geen familiekamers voor 4 personen, dus wij hebben er voor gekozen om te slapen in B&B Hotel Frankfurt Airport en gewoon te parkeren op het vliegveld. Hotel € 88,- en parkeren (P2/P3) voor 3 weken € 126,-.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door stan.kim »

1N9R1D schreef:
24 feb 2024, 16:54
stan.kim schreef:
23 feb 2024, 19:59
Welk hotel is dat in FRA waar de auto gratis kan blijven staan ?
Daar kan ik je antwoord op geven.. ik kreeg de tip namelijk al eens van HennyCox: Hotel H+ Frankfurt West

Ze hebben er geen familiekamers voor 4 personen, dus wij hebben er voor gekozen om te slapen in B&B Hotel Frankfurt Airport en gewoon te parkeren op het vliegveld. Hotel € 88,- en parkeren (P2/P3) voor 3 weken € 126,-.
Dankjewel. Ik gat beide opzoeken 👍🏼👍🏼
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door 1N9R1D »

@stan.kim Parkeren heb ik al in september geboekt, ik zie dat het nu aanzienlijk duurder is in augustus (€ 254,- op P2/P3) Je kunt nog wel een stukje met de bus, dan is het € 99,-.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door stan.kim »

@1N9R1D Ik heb ook al een hotel en parkeer plaats boeking staan, maar wilde het toch nog een keer vergelijken 👍🏼
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

1N9R1D schreef:
24 feb 2024, 16:54
Ze hebben er geen familiekamers voor 4 personen, dus wij hebben er voor gekozen om te slapen in B&B Hotel Frankfurt Airport en gewoon te parkeren op het vliegveld. Hotel € 88,- en parkeren (P2/P3) voor 3 weken € 126,-.
Ik denk dat 2 kamers dan nemen nog goedkoper is.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door 1N9R1D »

HennyCox schreef:
24 feb 2024, 21:20
1N9R1D schreef:
24 feb 2024, 16:54
Ze hebben er geen familiekamers voor 4 personen, dus wij hebben er voor gekozen om te slapen in B&B Hotel Frankfurt Airport en gewoon te parkeren op het vliegveld. Hotel € 88,- en parkeren (P2/P3) voor 3 weken € 126,-.
Ik denk dat 2 kamers dan nemen nog goedkoper is.
2 kamers in het hotel kost idd € 170,-. Maar er staat niks vermeld over sleep park fly. Na wat verder zoeken lees ik bij de vragen op Booking.com dat ze geen shuttle-service meer aanbieden en dus ook geen sleep park fly meer. Helaas... :sadcry:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@1N9R1D Inderdaad geen shuttle meer, maar een uber is zo geregeld en kost dus pp bijna niks. Parkeren is wel degelijk nog steeds gratis hoor :thumbup:

Ps: als je gratis lid maakt van H+ hotels, krijg je nog meteen korting ook.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JeroenenTineke »

Wij overwegen om op de terugreis onze laatste overstap van AMS naar DUS over te slaan, ivm 3 uur transfer tijd 🙈
ik heb gelezen dat het mogelijk is, maar dan zonder checked luggage. Is er een mogelijkheid om bij de incheck van de terugreis al aan te geven, dat de eindbestemming wijzigt en daardoor de checked luggage ook? Of te grote kans dat deze toch in DUS zal belanden? Wie heeft ervaring hiermee.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Normaal gesproken zal men dat niet doen. Maar ligt er ook aan wie je treft bij de incheckbalie.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

In principe geen optie, je prijs is ook gebaseerd op het volledige traject. Alleen bij een lange overstap >12uur wil het nog wel eens lukken
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer