Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aviatortje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2020, 13:57

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aviatortje »

KLM heeft sinds vandaag een apart beleid voor vluchten geboekt vanuit de VS. Als je vlucht geannuleerd is, of meer dan 3 uur vertraagd, kan je een refund aanvragen i.p.v. een voucher. Waarschijnlijk als gevolg van de DOT waarschuwing.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Als ze nou slim waren geweest dan hadden ze die vouchers al vanaf het eerste moment vrijwillig gemaakt, maar wel met een zodanige incentive dat ze voor de meeste klanten interessanter zijn dan cash en mensen er dus zelf voor kiezen.

Ik kan wel wat opties verzinnen. Bijvoorbeeld door er een waardeopslag van 20% op te zetten. Of de garantie dat je met die voucher sowieso dezelfde route in dezelfde cabin kunt kopen, ongeacht de prijs die geldt op het moment dat je die toekomstige boeking doet. Of een combinatie.

Dat had vast een hoop (imho terechte) ophef over het negeren van wetgeving gescheeld. Wel zie je nu dus dat de amerikaanse toezichthouder toch een stuk daadkrachtiger is en ook meer feitelijke invloed heeft dan onze toezichthouders. Want daar waar de europese comissie ook helder is over de regels hebben ze geen tanden. De uitvoering en handhaving is gedelegeerd aan de lidstaten zelf. En regeringen van lidstaten dragen die toezichthouders nu gewoon op om overtredingen te negeren (waaronder Nederland, letterlijke uitspraak door de minister).
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Lufthansa geeft vrijwillige de mogelijkheid tot omboeken met een kortingvoucher van 50 euro, vlieg je in dezelfde klasse en dezelfde bestemming dan hoef je ook niet bij te betalen. Zo lees ik het tenminste.. Er wordt op de site met geen woord gesproken over de mogelijkheid van een refund bij geannuleerde vlucht. Volgens de reacties op Twitter blijkt het echter wel mogelijk, als je telefonisch contact op neemt met het callcenter, om een refund aan te vragen bij geannuleerde vlucht. Schijnbaar duurt het weken tot maanden voor je je geld terug kan krijgen en de veel gehoorde klacht is dat mensen niet eens een bevestigingsmail krijgen dat ze een refund hebben aangevraagd. Je moet ze maar geloven op de mooie blauwe Duitse ogen. Kortom een gigantische bende...
If you hold a ticket for a cancelled or an existing Lufthansa Group flight, you can keep the ticket without having to commit to a new flight date right away. Existing bookings will initially be cancelled, but the ticket and ticket value will remain unchanged.

To tickets booked up to and including 19 April 2020 and with a confirmed travel date up to and including 30 April 2021 following regulation applies:

The tickets can be extended to a new departure date up to and including 30 April 2021. You can also rebook to another destination. The new flight must be booked until 31 August 2020.
For every rebooked ticket with new departure date on/before 31. December 2020 an up to 50€ discount on the ticket price is offered additionally. Of course rebooking fees will still not be charged, regardless of which fare was booked. Should the rebooked fare be more expensive due to a change of destination (e.g. rebooking from short-haul to long-haul), change of class of travel or similar, an additional payment may be necessary despite the discount.
Rebookings can be done through our Service Center or your travel agent. You do not have to contact us before your original flight date – your ticket will keep its validity even past the original flight date. You will be able to rebook it any time until 31 August 2020. Due to the very high call volume in our Service Center, we currently ask you only to contact us if you are travelling within the next 72 hours.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peeweetm »

roelb schreef:
08 apr 2020, 15:59
Als ze nou slim waren geweest dan hadden ze die vouchers al vanaf het eerste moment vrijwillig gemaakt, maar wel met een zodanige incentive dat ze voor de meeste klanten interessanter zijn dan cash en mensen er dus zelf voor kiezen.
...
Inderdaad, 'goed' gedrag kun je vaak op een positieve manier uitlokken.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Superdork1 schreef:
08 apr 2020, 23:22
Lufthansa geeft vrijwillige de mogelijkheid tot omboeken met een kortingvoucher van 50 euro, vlieg je in dezelfde klasse en dezelfde bestemming dan hoef je ook niet bij te betalen. Zo lees ik het tenminste.. Er wordt op de site met geen woord gesproken over de mogelijkheid van een refund bij geannuleerde vlucht.
Ik heb hier ook naar gekeken voor mijn vlucht naar MCO op 29 mei (retour op 24 juni), maar als je van deze ‘aanbieding’ gebruik maat moet je het volgende bevestigen:
By requesting my FlightVoucher I ask to disregard any possible prior refund requests for the specified booking
Dus ik heb het nog maar niet gedaan...ik wacht wel even tot de vlucht daadwerkelijk gecanceld wordt.
https://lufthansa.flightvoucher.com/?lang=en
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Even weer wat ander nieuws: nog drie dagen (uiterlijk 14 april boeken) zeer gunstige tarieven vanaf augustus tot end-of-schedule (nu dus maart 2021) in business retour naar de US, met DL of KL, onder de 1400 euro retour naar LAX, LAS of JFK: https://campaigns.klm.com/nl/nl/world-business-class

Als je uiterlijk 31/5 boekt en je doet dat niet bij KLM, maar bij Delta, dan mag je dat ticket gratis wijzigen. Hij is niet refundable, maar je hebt dus geen change fees en je ticket is een jaar geldig. Dus als je uiteindelijk toch niet weg kunt of wilt en iets anders met dat ticket wilt doen kan dat gewoon. Haal je in de toekomst alle vluchten van het ticket en boek je iets heel anders dan gelden vanaf dat moment wel de regels van je nieuwe boeking (en dus mogelijk ook weer change fees als je later weer wilt wijzigen). Boeken via Delta kan alleen via omweg, direct zoeken op Delta geeft niet deze fares, maar omweg via Google wel, zie mijn post in het post-corono travel topic voor meer uitleg.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door kevertje »

De KLM site meldt zelf dat je tickets tm 30 mei kan omzetten in een voucher.
Maar als je verder zoekt lees ik dit :

https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx

Am I entitled to a refund in the form of a travel voucher?
You're entitled to a travel voucher if:
- You booked your flight on or before 16 April 2020, and
- Your flight was scheduled to depart on or before 03 July 2020, and
- Your flight has been cancelled by the airline, or you’ve decided not to travel right now.

You can request a travel voucher until 30 September 2020, even if your original travel date has already passed.
If your flight has been cancelled by the airline, your travel voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
If you’ve requested a voucher while your flight was not cancelled by the airline, the travel voucher is non-refundable.

Ik heb ticket AMS-CDG-MIA , JFK-AMS geboekt met vertrek 3 juli.
Dus ik kan al omzetten naar een voucher.
Nu moet ik zeggen dat ik graag volgend jaar zomer ga. Dus als ze er nu 14 maanden van maken zou het beter zijn.
Ik wacht nog even met omzetten naar een voucher. KLM zal het nu sowieso druk hebben met mensen die accuut hulp nodig hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Je kunt ook gewoon je geld terug krijgen als die vlucht tzt door KLM gecancelled wordt. Voor vluchten van en naar de USA houdt KLM zich wel aan de wet, daar zorgt de amerikaanse toezichthouder gelukkig voor.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Ook in juli goedkope BC tarieven naar de US (< EUR 1.500), naar zo'n beetje alle plekken in de USA (zelfs rechtstreeks naar Orlando en Tampa), boekbaar met Delta met de gunstige voorwaarden om zonder kosten te kunnen verzetten. Wij hebben ook maar geboekt voor Florida; als de vluchten echt doorgaan, dan gaan we gewoon lekker in ons eigen huisje zitten. Als het allemaal niet kan/mag, dan verzetten we onze vlucht gewoon. Overigens zien we wel vaker dit soort BC tarieven in de zomer. Dan vliegen er uiteraard weinig zakenreizigers. Lukt eigenlijk elk jaar wel voor onder de EUR 1.500, zelfs 2,5 jaar terug voor € 1.250 gevlogen met Delta, rechtstreeks naar Orlando en Tampa. Je moet wel goed opletten uiteraard, en op Google (en Momondo) een alarm zetten. We wachten het maar even rustig af nu.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door lovely_laura »

Ik ben op zoek naar vliegtickets voor orlando volgend jaar. Nu kwam ik tickets tegen voor volgend jaar eind februari voor 477 euro p.p inclusief ruimbaggage met 1 overstap in Frankfurt Is dit een mooie prijs denken jullie? Het is voor het eerst in bijna 10 jaar dat ik weer een keer ga vliegen en heb geen idee wat goede prijzen zijn naar Orlando
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marc08 »

Wij hebben voor oktober dit jaar 425 betaald. Ook incl ruimbagage en route via Frankfurt.

Ik denk dat t wel iets goedkoper kan, maar als je tijden gunstig zijn en je overstap niet al te lang, dan is t een prima prijs.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Katja »

Normaal probeer ik rond de €400 te betalen voor een retour naar Orlando of Tampa. Afgelopen jaar was ik €375 kwijt inclusief bagage en sommige jaren zaten we ook wel rond de €450.
Maar het is nu lastig inschatten hoe de prijzen gaan worden. Er zijn best veel geruchten dat de prijzen van tickets flink de lucht in gaan schieten omdat de bezetting straks lager zal zijn in de vliegtuigen. Aan de andere kant is de vraag hoeveel mensen willen vliegen dus wie weet valt het mee hoe de prijzen omhoog zullen gaan of misschien wel zakken.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

ZIjn er ook nog mensen die wel boeken?

Wij zouden op cruise gaan in november maar deze kunnen we eventueel annuleren tot 30 juni. Maar eigenlijk zien we dat al niet meer zitten.
Als dat niet doorgaat willen we naar de Keys, wat parken en daarna nog 4 dagen naar Vegas.

Nu zie ik mooie tickets PAR - MIA / LAX - PAR voor 290 euro, 2 rechtstreekse vluchten met een A380 van Air France.

Hmmm, kriebelt wel maarja, is eigenlijk ook maar gewoon gokken op deze manier.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Die A380 zou ik maar niet op rekenen, ook Air France wil nog sneller afscheid nemen van dit toestel dan al de bedoeling (eind 2022) was.
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door diver99 »

Harry schreef:
28 apr 2020, 19:52
Die A380 zou ik maar niet op rekenen, ook Air France wil nog sneller afscheid nemen van dit toestel dan al de bedoeling (eind 2022) was.
Zonde van dit vliegtuig. 2 Keer mee gevlogen, wat een luxe en dat gewoon al in economy. Zaten boven helemaal achterin, nog nooit zoveel ruimte gehad. En kostte niets extra.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Ik zou ook alleen met de A380 van Air France vliegen om hem te kunnen afvinken. Schermpjes voor persoonlijk entertainment zijn relatief klein en bijna vierkant.
Afbeelding
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

lovely_laura schreef:
27 apr 2020, 21:15
Ik ben op zoek naar vliegtickets voor orlando volgend jaar. Nu kwam ik tickets tegen voor volgend jaar eind februari voor 477 euro p.p inclusief ruimbaggage met 1 overstap in Frankfurt Is dit een mooie prijs denken jullie? Het is voor het eerst in bijna 10 jaar dat ik weer een keer ga vliegen en heb geen idee wat goede prijzen zijn naar Orlando
Had voor begin maart dit jaar tickets naar Miami aan 385€ Main cabin bagage incl.met Delta.Vorig jaar geboekt in juni toen main cabin goedkoper was dan basic economy.Hoop voor volgend jaar zelfde voorwaarden te vinden daar het dit jaar in het water gevallen is.
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door lovely_laura »

Dat zijn mooie prijzen. Ik ben alleen bang dat met de corona crisis de tickets niet goedkoper maar juist duurder gaan worden.dus wil eigenlijk niet al te lang meer wachten met boeken.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Weet iemand met welke vliegtuigen TAP AIR Portgal naar Florida vliegt?
Reis met twee en dan vind ik 2-4-2 stoelindeling wel het prettigst.
Grtn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

LIS-MIA is met Airbus A330-900neo, 2-4-2
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer