Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MarjoleinW »

Ik ben weer blij met het forum hoor! Vorige week toch ook maar eens na de tips hier naar de prijzen gekeken op Exit reizen en dat scheelde aanzienlijk dus we hebben ook geboekt! We vliegen in November met United naar Jacksonville (Florida) en terug vanaf Orlando. Incl. koffer p.p. 560.00 en ik kon meteen al de zitplekken gratis vastleggen op de website van United. :thumbup:

Ik had voor de zekerheid ook eerst even gemaild met Exit over evt. wijzigingskosten in het geval van weer Corona of zoiets en dat zou komen op 50,00 plus evt. een hoger tarief. Dat lijkt mij een prima deal.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door heidem »

Harry schreef:
15 jun 2022, 22:27
Voor degene die maandag vanaf Brussel vertrekt is het verstandig de vlucht te verzetten naar een andere luchthaven, er wordt chaos verwacht.

https://www.nu.nl/economie/6206698/luch ... ijven.html
En voor degenen die volgende week donderdag, vrijdag of zaterdag met Brussels Airlines vliegen, is het eveneens verstandig om de vlucht te verzetten: de piloten en het cabinepersoneel van Brussels Airlines leggen volgende week donderdag, vrijdag en zaterdag het werk neer.

https://www.nu.nl/economie/6206886/ook- ... -week.html
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

mtl schreef:
07 jun 2022, 21:41
Als je geen zitplaatsen gekozen hebt dan kan dit inderdaad gebeuren. En ja, zitplaatsen kiezen tegen betaling is een verdienmodel.
En natuurlijk krijg je steeds ongunstige plaatsen toegewezen.Bij mijn vorige vlucht naar Miami zouden we ook niet naast elkaar gezeten hebben,heb toen maar betaald en bij vertrek blijkt dat vliegtuig niet voor de helft gevuld is.Is dus gewoon geldklopperij.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Hoi @Marcel5050,
Bij mijn vorige vlucht naar Miami zouden we ook niet naast elkaar gezeten hebben
bij welke vliegmaatschappij was dat?
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

TAP airlines.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Morgen worden alle vertrekkende vluchten vanaf Brussel geschrapt :shock: Succes voor de gene die morgen dachten te vertrekken

Brussels Airport schrapt morgen alle vertrekkende vluchten vanwege staking - https://nos.nl/l/2433304
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Beetje gekke vraag tussendoor: Moet je nou als je via Schengen naar de VS reist ook 2x door de security?

Bijvoorbeeld. Je reist via Amsterdam en Frankfurt naar de VS. Dan heb je security in AMS, en dan in FRA weer?

Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen vanuit Florida (MIA) via LHR en moesten zowel in AMS als in LHR door security. Terugweg was dat toch wat aan de krappe kant. Overigens, eerste korte vlucht en dan de lange beviel ons wel uitstekend. Dat is het enige nadeel vinden wij van een overstap in de VS, je hebt dan eerst een langere vlucht en daarna nog een korte. Je bent dan vaak wel al vermoeid.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

In Frankfurt heb je alleen een extra paspoortcontrole. In ons geval ging dat zo:

Aankomst in Frankfurt, roltrap omhoog, paspoort laten zien en dat was het. Binnen 5 minuten.

Ik zou daarnaast altijd kiezen voor een overstap in de V.S, eigenlijk om de doodsimpele rede dat er vaak genoeg aansluitende vluchten zijn mocht je er je aansluiting missen. Dan zit je dichter bij je eindbestemming dan dat je in Europa je vlucht mist en dus 1 dag later aankomt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het liefst vliegen we rechtstreeks :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Volgens mij verschilt dat per vliegveld. Op LHR moet dat wel, ook toen het nog wel Schengen was.
Maar op CDG bijvoorbeeld niet (of niet altijd?). Daar heb je dan alleen paspoort-controle, maar geen tassen e.d.
Op Schiphol heb je volgens mij voor de meeste overstappen ook alleen maar een eventuele paspoortcontrole, maar geen verdere veiligheidscontroles. Alleen bij low-cost Schengen, de M-pier moet je apart door security, maar daarmee heb je waarschijnlijk niet zo vaak een overstap op Schiphol.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

De UK is toch nooit een Schengen-land geweest? Ook niet voor Brexit.
Ik kan me voorstellen dat vanwege de verschillende losse terminals je op LHR in elke terminal opnieuw de security check zal hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@dejong89 wij zijn normaal gesproken ook van het rechtstreeks vliegen, maar deze reis van ons geloof gevallen :mrgreen: In september vliegen we weer rechtstreeks. :thumbup:

Kwam omdat deze trip naar Florida onverwachts (maar wel heel welkom :thumbup:) en voor onze begrippen vrij kort op ons uiteindelijk vertrek was. Gevolg: Rechtstreeks vliegen kon überhaupt niet en het prijsverschil met onze blauwe vrienden of partners was zo groot dat we toch via BA en dus LHR zijn gegaan. Met een overstap van ruim 3 uur en op de terugweg vanaf LHR naar AMS met nog meerdere vluchten na ons, de gok genomen.

Terugweg hadden we 1:40 en dat was echt aan de krappe kant. Ondanks dat het vliegtuig op tijd vertrok en op schema landde.

Security was druk op de terugweg (heen gek genoeg totaal niet), we haalden het met 10 minuten speling na wat vriendelijk voordringen :wink: Ok er gingen vluchten na ons naar AMS maar toch, je wilt naar huis. Dus volgende keer neem ik wat meer marge, ook voor de terugweg van 2 uur of meer. BA overigens niks mis mee. AA (vlogen we mee op de terugweg vanuit VS naar LHR) was ik minder over te spreken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

d_vdploeg schreef:
20 jun 2022, 14:09


Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen vanuit Florida (MIA) via LHR en moesten zowel in AMS als in LHR door security. Terugweg was dat toch wat aan de krappe kant. Overigens, eerste korte vlucht en dan de lange beviel ons wel uitstekend. Dat is het enige nadeel vinden wij van een overstap in de VS, je hebt dan eerst een langere vlucht en daarna nog een korte. Je bent dan vaak wel al vermoeid.
Ik heb mijn overstap liefst in Europa omdat dat hier nog al vlot verloopt.In Amerika daarentegen kan imigrations en bagagekontrole flink uitlopen.Wanneer dit dan op mijn eindbestemming is maak ik me geen zorgen.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Frasi schreef:
20 jun 2022, 21:03
De UK is toch nooit een Schengen-land geweest? Ook niet voor Brexit.
Ik kan me voorstellen dat vanwege de verschillende losse terminals je op LHR in elke terminal opnieuw de security check zal hebben.
:thumbup: Correct, weer wat geleerd. (Dan bedoelde ik dus voor Brexit.)
Wel of geen Schengen heeft te maken met reis- en verblijfsrechten en niet zo zeer met (luchtvaart)veiligheid, dus kan me zo voorstellen dat er ook buiten Schengen vliegvelden zijn waar je bij overstap wel een paspoort/documentatie maar geen veiligheidscontroles hebt.

Ik ben op LHR ook wel bij aankomst en vertrek op T5 door veiligheidscontroles gegaan, dus niet alleen maar bij terminalwissel… of misschien kende ik de juiste weg niet.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Op LHR moest je inderdaad, al voor de Brexit, eerst door paspoort controle en daarna door security voor een vlucht naar de VS, zelfs als de 2e vlucht op dezelfde terminal vertrok.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hans B »

Na 3 maanden (89dg) gaan we zondag met K LM/Delta terug van Ft.Myers via Atlanta naar Amsterdam.
Voor de zekerheid ben ik vanochtend even bij de Delta balie op het vliegveld langs geweest.
Gevraagd wat er zoal nodig is om terug te vliegen.
Antwoord : niets

Klopt dat?

Geen testen weet ik.
Maar ook geen formulieren meer?
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
tombourgui
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 apr 2010, 14:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tombourgui »

Klopt, verleden week uit Vegas teruggevlogen naar Amsterdam, er is momenteel niks meer nodig om terug te vliegen - behalve een ticket logischerwijs :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ook je paspoort wil nog eens helpen :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@Hans B Formeel is er inderdaad op dit moment niks meer nodig om terug te vliegen. Geen test en als Nederlands ingezetene ook geen vaccinbewijs omdat je als Nederlander onder de uitzonderingen valt. Als Nederlander mag je altijd terugreizen naar je land.

Onze eigen ervaring van afgelopen zaterdag op Miami Airport (American Airlines) is dat er echter wel naar een vaccinbewijs wordt gevraagd. Ook bij het online inchecken (wat overigens niet lukte) wordt om een upload van je vaccinbewijs gevraagd. Formeel dus onjuist. Ik weet niet hoe dat bij Delta gaat, maar ik zou als jou was wel een print van je vaccinbewijs meenemen.

Je kunt ter plekke de discussie aangaan, maar mijn ervaring is dat de lokale baliemedewerker niet altijd goed op de hoogte is. Als je dan een volhardende baliemedewerker treft dan kan het vervelend worden.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 jun 2022, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door kwarktaart »

Exact, ik zou zeker je vaccinatiebewijzen uitgeprint meenemen. Het hoort niet gevraagd te worden, maar toen ik dat in mei aan de Delta baliemedewerkster vriendelijk wilde uitleggen, had ze daar weinig behoefte aan. Kortste weg is dus simpelweg je vaccinatiebewijzen printen, zodat je ze kunt laten zien indien toch gevraagd (ondanks dat het onnodig is).
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hans B »

Mooi dank voor de reactie's.
Mooi ook dat er niets meer nodig is
Mochten ze toch vragen, mijn vaccinaties staan in de Corona check app en ik heb ook het gele vaccinatieboekje bij me.
Ik hoop dat dat genoeg is en men niet te lastig doet
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer