Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Amber76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2020, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Amber76 »

ALs je van een binnenlandse vlucht op een intercontinentale vlucht overstapt, kan je bagage gelijk doorgelabeld worden. Supermakkelijk dus! Andersom heeft het er mee te maken dat je dan het land binnenkomt en door de douane gaat. Dan willen ze dat je je bagage ook eerst ophaalt en weer opnieuw incheckt. Terug naar huis maakt dat dus niets uit.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@Fiba
Op de terugreis wordt je (ruim)bagage doorgelabeld tot je eindbestemming.
Dus ook met een overstap haal je je koffers pas in Amsterdam van de band.

Op de heenweg is dit inderdaad anders. Omdat luchthavens in de VS geen transitzone hebben moeten alle reizigers bij aankomst door immigratie en zelf hun bagage door de douane halen. Dat laatste stelt overigens niet zoveel voor. De wachtrij en het "gesprekje" bij immigratie is vervelender. Zodra je door immigratie bent, haal je je koffer(s) van de band en loop je er mee langs de douane. Daar kan je in de regel gewoon doorlopen (er staat een douane-beambte in het looppad richting de uitgang). Vervolgens geef je je bagage weer direct af bij je airline; meestal staan deze je al op te wachten direct na de douane. Koffers weer op de band en zelf doorlopen naar je vertrek-gate. Wel zelf weer via de security-check dus even opletten met vloeistoffen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

Dank voor de antwoorden. Als het Delta voor de binnenlandse vlucht wordt en KLM naar Amsterdam voorzie ik geen problemen. Maar waarschijnlijk wordt het voor de binnenlandse vlucht een andere maatschappij. Al vaker naar Amerika geweest maar altijd rechtstreeks kunnen vliegen dus dit is nieuw voor me.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Bedoel je dat je 2 losse tickets hebt?
Als je op één ticket vliegt, reis je doorgaans binnen een alliantie. Bijv. KLM, Delta, Air France, Virgin (alle Skyteam).
Of je vliegt binnen Oneworld of Star Alliance.
Maar als je met bijv. met United naar New York vliegt en met KLM naar Schiphol. heb je waarschijnlijk 2 losse tickets. Dan is het in New York bagage ophalen en opnieuw inchecken. In dat geval is een vertraging van de eerste vlucht waarschijnlijk ook eigen risico.
Zou ik nooit doen; ik maak me niet zo druk over het aantal overstappen, maar ik vlieg altijd binnen 1 ticket van begin naar eind.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Als je met 2 verschillende maatschappijen vliegt dan zul je eerst naar de bagageband moeten om je koffer te pakken en dan naar de incheckbalie om de koffer weer in te checken voor de volgende vlucht. Ik ga er even van uit dat je al wel online voor de vlucht ingecheckt bent.
Wij hebben dit ook een aantal keer gedaan, maar ik zorg er dan wel voor dat er nog een vlucht gaat mocht er bij de eerste vlucht iets mis gaan, als je namelijk je tweede vlucht mist dan kun je, meestal voor veel geld, een nieuw ticket kopen. Ik zou je echt aanraden minimaal 4 uur de tijd te nemen tussen de vluchten, maar beter nog een dag extra nemen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Net mail van KLM, de 8u05 naar Amsterdam van Brussel is op 16/4 geannuleerd. Best kl*te, want ik plande de 12u35 naar Vegas te nemen in Amsterdam.

KLM boekt me nu op de 10u35 die om 11u35 toekomt in Amsterdam. 10 minuten later begint het boarden van de vlucht naar Vegas.

Dat gaat me stress x 1000000 bezorgen, dus morgen maar bellen en de 6u20 nemen, 7u05 op Amsterdam aankomen en dan maar een overstap van 5,5u…
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SaskiaC »

bedeve schreef:
05 jan 2023, 17:52
SaskiaC schreef:
04 jan 2023, 23:22

Ik zit nu qua ticketprijs op 1280 per persoon met ruimbagage. Dat is dan met KLM en een rechtstreekse vlucht.
Ik zit erover te denken om maar voor 2 personen ruimbagage te nemen, om zo de prijs wat te drukken.
Een reiziger met trolley boekt een Light ticket bij Air France , reist vanaf ANR en betaalt PP Eur. 706
Dank je wel!

Ik zie nu op googleflights inderdaad goedkopere tickets (maar dan via Brussel). Helaas wel met overstap, maar dan wel een veel gunstigere prijs.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Delta komt met gratis Wifi, ze bieden nu alleen gratis messaging.

"Delta werkt samen met T-Mobile om vanaf 1 februari gratis WiFi aan te bieden op binnenlandse vluchten in de VS. Daarna volgen internationale routes. Op veel toestellen zijn de benodigde voorzieningen er al, maar moet nog betaald worden voor de dienst. Op regionale vluchten, waar kleine toestellen van partners worden ingezet, zal WiFi niet altijd beschikbaar zijn. In 2024 moet de uitrol zijn voltooid."
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... e-vluchten
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Erwin10 »

@ Timothy

Ik heb ongeveer dezelfde mail gehad van KLM met een opstap in Düsseldorf naar Amerika (plus 1 vlucht in Europa), dus ze zijn hebben weer aardig wat vluchten eruit gehaald. Ik laat dan de opstap in Düsseldorf eruit halen, aangezien het 1 te kort is en een overstap van 5,5 uur vindt ik te lang.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@Erwin10 heel logisch in sommige gevallen, in mijn geval wil ik echt wel van Brussel vertrekken, woon er 30 minuten van terwijl Schiphol 3u rijden is + parkeerkosten betekent.

Ik ga dus op mijn tanden moeten bijten…
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Your flight from Amsterdam has been changed.
• We have rebooked you. View your updated booking below or online.


Rebooked you naar een willekeurige door KLM gekozen datum .....
Ik kreeg zo n mailtje voor een vlucht dd 10 juni aanstaande ......
De ellende zit diep bij Air France -KLM !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

De malaise in de operator markt is sowieso groot. Ik heb nog nooit zo lang zulke slechte tarieven gezien voor vluchten naar Tampa of MCO. Zelfs vanaf Brussel, wat niet meer voorkeur heeft, ben je zo 800 euro kwijt als je bagage meeneemt en graag zeker wilt weten dat je naast je familie zit. Of je moet een vlucht boeken waarvan je vooraf al weet dat het mis gaat, door een overstap van 1 uur op Frankfurt aan te bieden. Bizar. Ik heb het gevoel dat er ook steeds meer vluchten wegvallen sinds ik in september ben begonnen met kijken. De opmerkingen die ik hier langs zie komen rondom geannuleerde vluchten bevestigen dit beeld wel een beetje...
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SemJes »

@eborn Mocht je een 4+ uur durende layover in Frankfurt zien zitten dan zijn er opties vanaf Düsseldorf en Münster naar Tampa en Fort Myers. Veel data beschikbaar en onder de $500 (zonder koffers dus doe er nog wat bovenop).
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

SemJes schreef:
09 jan 2023, 03:27
Mocht je een 4+ uur durende layover in Frankfurt zien zitten dan zijn er opties vanaf Düsseldorf
Op zich vind ik dat geen ramp. Tot nu toe kom ik enkel korte overstaps tegen op Chicago (1u25m) en Frankfurt (1h0m). Die kans om die te missen is gewoon erg groot. Ik dacht alleen dat de meeste routes vanaf Dusseldorf naar Frankfurt met de trein gingen. Daar ga ik dan nog even induiken.

Update:
We hebben uiteindelijk toch voor een United vlucht vanaf Brussel gekozen, met layover op IAD. We zagen het niet zo zitten om na een lange vlucht met overstap in het donker vanaf Tampa naar de woning te rijden. Ook omdat we 's ochtends al bijna 2 uur naar Brussel moeten rijden. Alles bij elkaar ben je bij aankomst zo weer 2 uur verder. Nu in alle rust om 12.00 uur vanaf Brussel naar Washington, even bijtanken en de dag erna vroeg door naar Tampa. Uiteindelijk betaal ik nu in de meivakantie 780 euro p.p. incl. stoel en bagage.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

KLM heeft een actie tot 23 januari, misschien zit er iets bij?

https://campaigns.klm.nl/nl/real-deal-d ... ldealdagen
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

eborn schreef:
09 jan 2023, 11:17
780 euro p.p. incl. stoel en bagage
Vind ik een nette prijs in de vakantieperiode.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
08 jan 2023, 15:28
Your flight from Amsterdam has been changed.
• We have rebooked you. View your updated booking below or online.


Rebooked you naar een willekeurige door KLM gekozen datum .....
Ik kreeg zo n mailtje voor een vlucht dd 10 juni aanstaande ......
De ellende zit diep bij Air France -KLM !
Dat is niet zo mooi. :o

Op wat voor vlucht hebben ze je nu gezet? En hoeveel dagen later (of eerder)?

Als dit de norm begint te worden, wat heeft het dan voor zin dat je specifiek die (rechtstreekse) vlucht nog kiest bij KLM?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

d_vdploeg schreef:
10 jan 2023, 16:06
eborn schreef:
09 jan 2023, 11:17
780 euro p.p. incl. stoel en bagage
Vind ik een nette prijs in de vakantieperiode.
Ja hoor, ik ben er blij mee. Er waren genoeg opties voor minder. Maar dan zat je gewoon aan een korte overstap of hele late aankomst vast. Bij nader inzien bleek dat mijn gecancelde 2020 vlucht deels buiten de vakantie viel, omdat mijn dochter nog niet leerplichtig was. Dus de 1.240 die ik toen voor 3 personen all-in betaalde was uiteindelijk helemaal niet vergelijkbaar :D
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
10 jan 2023, 16:50


Op wat voor vlucht hebben ze je nu gezet? En hoeveel dagen later (of eerder)?
Vlucht is hetzelfde gebleven ; een dag later vertrekken.
Met name de directe ochtendvlucht naar Las Vegas is een crime op het moment.
Op Los Angeles vliegen geeft geen problemen.
San Francisco heb ik geen zicht op.
Las Vegas vlucht boeken is wellicht stresslozzer met Delta .
AMS -SLC / SLC-LAS
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@bedeve Je bent er maar klaar mee. Dus een dag korter vakantie? Je kiest toch niet voor niets een periode?

Hopelijk heb je voor je oorspronkelijke dag nog een vlucht kunnen krijgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer