Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

nwolf schreef:
13 nov 2022, 22:20
Nu voor 22 april tot 01 mei voor 4 personen voor 2450,- inclusief baggage dus ik ben blij!
En daar gaat het om. Dan kunnen we allemaal wel roepen maar het gaat er uiteindelijk om dat je blij bent met wat jij betaald en waar jij boekt.
Ik had mijzelf ook voorgenomen om niet meer via een broker te boeken maar uiteindelijk toch voor de laatste reis bij Exit Reizen geboekt. Simpelweg vanwege het feit dat het gewoon fors goedkoper was.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Ik heb eindelijk mijn iceland air vouchers verzilverd. Iemand die er al mee gevlogen heeft? Ik ben benieuwd of de overstap inderdaad zo snel is als op de site staat ( ongeveer 20 minuten) uiteindelijk 119 dollar bij moeten betalen. Voelt nu bijna als gratis vliegen😂.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timmeehhh »

SuzieQ schreef:
15 nov 2022, 00:41
Ik heb eindelijk mijn iceland air vouchers verzilverd. Iemand die er al mee gevlogen heeft? Ik ben benieuwd of de overstap inderdaad zo snel is als op de site staat ( ongeveer 20 minuten) uiteindelijk 119 dollar bij moeten betalen. Voelt nu bijna als gratis vliegen😂.
Ik kom jaarlijks meermaals in IJsland. Die overstap is inderdaad zo snel, Keflavik is een ongelofelijk fijn vliegveld. En mocht je een overstap kunnen doen met een dag in Ijsland is dat ook echt een aanrader.
Groetjes Tim
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Fijn om te lezen!
Ijsland zelf helaas echt geen tijd voor.
Ooit....
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Wil in juni van Brussel naar Orlando en terug uit Las Vegas.
Vind bij Delta voor 2 pers. 1325€ met zetelkeuze en bagage 23 kg.
Denk niet beter te vinden of kan je met black friday goede deals vinden dan wacht ik nog even?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Prijzen in de toekomst vallen niet te voorspellen. Dus of je iets beters kan krijgen rond Black Friday is onbekend. Voor die prijs die je noemt zullen vast wel liefhebbers zijn. Dus als jij het een goede prijs vindt dan moet je gewoon boeken en niet verder terug kijken.
Pieterbrackman
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pieterbrackman »

Wij plannen momenteel onze 1ste reis naar Amerika (gezin met 1 kind van 12 jaar).
Ik heb momenteel volgende prijs via Delta.
Vertrek: 4 juli (Brussel-NYC)
Doorreis: 10 juli (NYC-Miami)
Terug: 20 juli (Miami - Brussel)

Voor Delta comfort+ (ik ben 1m93 en wil graag wat extra beenruimte) heb ik een totaalprijs van 4204€.

Wij hebben geen idee of dit een correcte prijs of niet. We gaan nog eventjes wachten om te boeken met het risico dat de prijs nog stijgt of met de kans dat de prijs nog daalt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik vind dat nogal een forse prijs. Ik zou even wachten.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SvenV »

Ik las hierboven de frustratie over Google Flights. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel daarover. Vorige reizen kwam de selectie via Google Flights en Skyscanner min of meer overeen, met dat verschil dat je bij Skyscanner niet meteen de prijzen bij de airline zelf ziet.
Ik volg al een tijdje de prijzen voor Seattle (hoogseizoen juli 2023), vanuit BRU, AMS, DUS, FRA, LUX, en allemaal bedroevend duur. Ik had mijn oog al laten vallen op de rechtstreekse heen en terugvlucht met Delta via AMS, maar de prijzen waren belachelijk.
Vorige reizen pre-corona hebben we altijd vanuit DUS of AMS naar FRA en dan rechtstreeks gevlogen naar LAX, SFO, DEN, voor prijzen rond de 550 euro incl bagage.
Gisterenavond zag ik ineens via Skyscanner voor mijn data vluchten met bagage bij Delta met als route DUS-AMS-LAX-SEA heen en terug SEA-AMS-DUS. Een belachelijke lange tussenstop in AMS en bijna 3u overstap in LAX op de heenweg, maar wel een mooie prijs van 678 euro incl bagage en te boeken rechtstreeks bij Delta.
Bij vorige reizen hadden we bijna steeds schedule changes omwille van niet haalbare tussenstops, waar ik dan uiteraard gewisseld heb naar betere vluchten, maar deze lange tussenstoptijden deden me toch even twijfelen... Toch maar gedaan.
Toen ik de tickets binnenkreeg, zag ik onmiddellijk iets vreemds toen ik naar manage my booking ging. Er wàs al een schedule change die ik moest accepteren. En toen bedacht ik me de tips van Roel en Bert: even sturend telefoneren en zien waar je komt.
Ik kreeg een heel vriendelijke Nederlandstalige medewerker aan de lijn, die (na even bepaalde regels te checken of ik in aanmerking kwam) mij omgeboekt heeft op de DUS-AMS-SEA vlucht op de heenreis die ik uiteraard graag wou. Heel amusant ook "nee, het systeem zegt dat we nu naar de betaling gaan, maar dat hoeft uiteraard niet voor u meneer", "nee ik krijg een foutmelding, maar die overrulen we even".
"Kijkt u even meneer of u de nieuwe tickets ontvangen heeft?". En inderdaad, de nieuwe tickets zitten in mijn mailbox en in de app. :thumbup:
Onmiddellijk gratis stoelkeuze :clap: Wat een service!
Eerste keer Delta maar wat een goeie start van de voorpret 8)
Ik zie de prijzen nog steeds voor mijn data (9 juli heen en 29 juli terug). Doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen :lol:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Normaal boek je vliegtickets geen 11 maand vooruit, maar nu zie ik Brussel - Vegas (heen met Delta via JFK, terug met KLM via Amsterdam) in oktober 2023 voor €512 p.p. en ben ik toch geneigd te boeken. Dit is het light-tarief, maar ik heb ‘gratis’ bagage door mijn silver status en kan zo ook mijn stoel selecteren.

Boeken is rechtstreeks bij KLM (boek altijd bij een airline).
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Reny »

@SvenV , helemaal top !

Ik weet helaas nog niet of ons verlof is goedgekeurd anders zou ik zeker een kijkje gaan nemen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Malou97 »

Zojuist via KLM tickets geboekt in hun nieuwe Premium Comfort klasse. Wellicht zijn er meerderen van jullie die hier interesse in hebben, voor veel data en bestemmingen is het namelijk op dit moment goedkoper te boeken dan reguliere Economy Class (????).

Wij boekten DUS - AMS - LAS in juli - augustus 2023.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Ik denk dat jij een zeldzame boeking hebt kunnen maken! Ik zag ze net ook in de app, maar inmiddels niet meer. Een bug in het systeem wellicht?
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Malou97 »

IngridUSA schreef:
21 nov 2022, 20:45
Ik denk dat jij een zeldzame boeking hebt kunnen maken! Ik zag ze net ook in de app, maar inmiddels niet meer. Een bug in het systeem wellicht?
Geen idee, wellicht.. :lol: Heb zelfs nog gebeld met een medewerker KLM omdat het niet lukte om via de website te boeken. Tickets via die manier ook gewoon binnen en betaald, dus.. op naar Las Vegas!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Nou lekker.....
Air Canada heeft onze vlucht vervroegd als we terug gaan van 18:00 naar 11:00, nu moeten we ruim 8 uur op Toronto airport verblijven :S
Daarnaast kom ik er gelukkig achter dat je dus een ETA nodig hebt ook als je een overstap hebt, wist dat helemaal niet :lol:

kan nog annuleren dus misschien toch op zoek (weer) naar betere tickets. tips voor een goede site altijd welkom, merk dat skyscanner/chase je doorverwijzen naar allemaal shady tussenpartijen die slecht scoren!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SvenV »

Zoals al vaker gezegd (en ik heb het recent ook nog gedaan), kan je met de airline waar je boekte contact opnemen en kiezen welke vlucht je wel wil. Rechtstreeks, met een tussenstop, andere airline van dezelfde groep, wat jij wil.
Wel best snel contact opnemen, want in mijn geval moest dit binnen de 2 dagen (zo las de medewerker het zelf voor uit de regeltjes toen ik hem aan de lijn had).
Maar dus zeker niet annuleren en zelf gaan boeken, want dat zal allicht veel duurder zijn.
Dit kan uiteraard enkel als je rechtstreeks bij een airline boekte.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

klopt, en ik heb geboekt via een tussenpartij (Tix in dit geval) wilde graag direct boeken maar dan was ik ruim 500,- meer kwijt voor de vlucht (snap nog steeds niet waarom airlines niet gewone prijzen hanteren en dat brokers vaak goedkoper zijn maarja....)
omboeken/wijzigen etc. kost daar ook weer 50,- p/p dus tsja.....

kleine lettertjes gelezen en annuleren is zowiezo geen optie, dan verlies ik de bijgeboekte extra's zoals de koffers qua geld en kan het weken duren voordat ik het geld retour heb.

Ce la vie :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Gevaarlijk wat ik nu zeg, maar je zou Air Canada even kunnen bellen met de vraag of deze wijziging wel door hun is doorgevoerd en niet door Tix. (lokkertje met mooi schema/tarief) Ik meen dit een keer gelezen te hebben in dit forum, maar kan het niet terugvinden.

Wellicht kan iemand anders zich dit nog herinneren...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

net gekeken en die vlucht bestaat ook niet (meer) bij Air Canada zelf
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

nwolf schreef:
22 nov 2022, 14:22
klopt, en ik heb geboekt via een tussenpartij (Tix in dit geval)
omboeken/wijzigen etc. kost daar ook weer 50,- p/p dus tsja.....
Weer je dat zeker? Heb je al contact opgenomen met Tix? Ik heb in verleden ook via brokers geboekt maar bij wijzigingen van de vlucht (door de vliegmaatschappij zelf, ging ook de broker direct aan de slag voor alternatieven toen ik aangaf dat ik de voorgestelde vluchten niet acceptabel vond. Werd door cheaptickets iig direct ad telefoon geregeld. En zonder kosten want de reden lag niet bij mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer