Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

TradeMarkNL83 schreef:
21 mei 2021, 14:22
Lijken weer wat KLM/Delta-prijsdalingen te zijn. Niet zo laag als ooit maar nog steeds minder dan doorgaans.
Dank voor het doorgeven! Het scheelt bijna 200 euro per persoon met de (vrij dure) tickets die we al hadden. Ik heb opnieuw geboekt voor de huidige prijs, en de bestaande boeking geannuleerd voor een restitueerbare voucher. Hopelijk krijg ik die voucher snel, en kan ik hem vervolgens ook snel verzilveren voor cash.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hard Rock Cafe. »

harryh schreef:
21 mei 2021, 17:37
Dat betekent bij Delta dat je laatste reisdag 31/12/2022 is.
Dank je. We zijn al volop aan het plannen. :thumbup: :clap:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Het zijn goede prijzen maar de prijs die ik half oktober betaalde voor een heenvlucht vanaf AMS naar LAX en een terugvlucht van LAS-AMS is nog niet in zicht. Ik zou nu 625 betalen en heb 325 pp voor een kale ticket betaald. Heb maar lekker economy comfort bijgeboekt om mijn benen kwijt te kunnen. Hoop zo dat het nu door kan gaan in september!! Maar ik zie nog steeds geen groen licht. Iemand betrouwbare signalen opgepikt?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Nee. Geen betrouwbare signalen maar wel veel hearsay en gossip. Geduld hebben dus.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Trom schreef:
21 mei 2021, 19:55
Heb maar lekker economy comfort bijgeboekt om mijn benen kwijt te kunnen.
Ook een goeie tip! Twijfelde nog steeds om dit te doen en nu het wat goedkoper is doe ik dat ook maar. Voor de terugvlucht althans, valt mee voor 95E bij KLM als Silver-lid. Hoop zelf ook in september te gaan. En las een keer dat met upgrades ook rekening wordt gehouden bij een omboeking/annulering.

@Galapogos blij dat ik ook wat kan bijdragen :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

@TradeMarkNL83. De KLM heeft me bevestigd dat koffers en stoelen idd ook in de voucher komen. Voucher kun je ook weer inwisselen voor geld.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Top, bedankt voor de bevestiging @Trom :thumbup: Heb jij nog een idee wat de normale prijs eigenlijk zou zijn? Ergens richting de 150 dacht ik?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Met Flying blue Silver krijg je 25% korting op je stoelupgrade.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah ik zie het ja. Dat is in mijn geval dus 95 ipv 120.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Zoals eerder in dit topic vermeld, heb ik onlangs bij KLM gekochte tickets weer geannuleerd om tickets voor diezelfde vluchten opnieuw aan te schaffen omdat de prijs inmiddels gezakt was. Je kunt sinds een tijdje alle KLM-tickets met een vertrekdatum in 2021 immers gratis omboeken of annuleren waarbij je een restitueerbaar voucher krijgt, dat je vervolgens weer kunt omzetten in cash.

Mijn ervaring is erg positief, en voor ieder die er wat aan heeft hier even de timeline:
- 8 april 2021: tickets aangeschaft via klm.nl
- 21 mei 2021: aanvraag ingediend om tickets om te wisselen voor restitueerbare vouchers via klm.nl
- 21 mei 2021: bevestiging ontvangen dat aanvraag voor omwisseling vouchers is ontvangen door KLM
- 23 mei 2021: per e-mail vouchers ontvangen t.w.v. de originele ticketprijs minus 10 euro (reserveringskosten krijg je niet terug klaarblijkelijk)
- 23 mei 2021: aanvraag ingediend om vouchers te laten uitkeren via klm.nl
- 23 mei 2021: bevestiging ontvangen dat aanvraag om vouchers te laten uitkeren is goedgekeurd (kwam meteen binnen na aanvraag)
- 23 mei 2021: uitgekeerd bedrag is bijgeschreven op mijn creditcard

Op 21 mei had ik vlak vóór ik de tickets annuleerde meteen ook alvast vervangende tickets (voor dezelfde vluchten) aangeschaft via klm.nl. Die vervangende tickets hebben dezelfde flexibele voorwaarden. Dus mocht de ticketprijs weer significant zakken, dan kan ik desgewenst hetzelfde trucje nog een keer uitvoeren.

Kortom: rechtstreeks bij KLM boeken geeft lekker veel flexibiliteit op dit moment. Dat kan geen kwaad in deze tijden lijkt me zo.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Zo hee, netjes hoor! Strakke tijdlijn. Ik heb een weekje New York geboekt in oktober, maar ik ga misschien eens kijken om zo alsnog een dagje langer te kunnen blijven. Maar momenteel levert het me nog geen noemenswaardig voordeel op voor dezelfde vluchttijden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

KLM gaat vanaf 31 oktober op Orlando en Miami vliegen https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ngen-erbij

Zelfde constructie als vroeger met TUI, met tussenstop, of in Orlando of in Miami afhankelijk van welke dag je gaat.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Weer een frustratie minder tijdens het vliegen.
Ik heb geen ervaring met dit toestel maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... b787-ramen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan tijdens een nachtvlucht. Want mensen die hun ramen niet blinderen omdat ze zelf niet kunnen slapen en dan vol de zon in je toeter krijgen vind ik ook wel een beetje jammer. Ik heb bij Delta al eens gevraagd om in ieder geval via de intercom netjes te verzoeken ze s nachts dicht te doen, wat ze normaal wel vragen (maar niet afdwingen).
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Hopende dat we binnenkort weer kunnen reizen naar USA houd ik de prijzen een beetje bij voor vluchten naar MIA.
Laatste dagen zie ik een prijs verhoging van gemiddeld € 200,- p/p (vliegen in september/oktober).

Zien jullie dit ook of heb ik er alleen last van. Lijkt wel of ze langzaam voorsorteren op het weer mogen vliegen tegen die tijd.

Voor een gemiddelde vlucht economy kom ik al snel ik die maanden op 750-850 euro met bagage dan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Met de vele inentingen en versoepelingen keert de hoop ook weer terug bij de reizigers. Zeker als de airlines aantrekkelijke voorwaarden bieden. En als reizigers massaal gaan boeken dan schiet de prijs vanzelf omhoog. Het zou zomaar kunnen dat er al veel geboekt is voor september/oktober.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

harryh schreef:
28 mei 2021, 18:47
Ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan tijdens een nachtvlucht. Want mensen die hun ramen niet blinderen omdat ze zelf niet kunnen slapen en dan vol de zon in je toeter krijgen vind ik ook wel een beetje jammer. Ik heb bij Delta al eens gevraagd om in ieder geval via de intercom netjes te verzoeken ze s nachts dicht te doen, wat ze normaal wel vragen (maar niet afdwingen).
Snap ik wel, pax A wil slapen, de volgende heeft heel andere plannen. De algemene regel sinds jaar en dag is toch dat degene aan het raam zit, controleert de shades. Zeker als je 200-300 pax in een vliegtuig hebt zitten naar/van de VS je te maken hebt met tientallen pax met een verschillende interne body klok.

Delta geeft trouwens voor alle pax op hun TATL (en alle andere longhaul) vluchten amnenity kits met van die Tumi slaapmaskers erin.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Gast schreef:
03 jun 2021, 13:45
Laatste dagen zie ik een prijs verhoging van gemiddeld € 200,- p/p (vliegen in september/oktober).

Zien jullie dit ook of heb ik er alleen last van. Lijkt wel of ze langzaam voorsorteren op het weer mogen vliegen tegen die tijd.
Ik kijk er niet van op als ze dat doen. Had dat in maart, toen ik mijn ticket voor aanstaande oktober reeds boekte, wel verwacht. Als ik nu kijk bij BA is mijn ticket voor dezelfde vlucht ruim 2x zo duur.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Voorlopig nog geen goed nieuws voor de Britten:
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... a-variant/

Ben benieuwd of de Britten dit ook gaan doen voor EU burgers en wat dat zal gaan betekenen voor de mensen die via de UK naar de US gaan vliegen…

Ik ben blij dat ik niet een vlucht via de UK geboekt heb :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ben ik blij dat ik bij BA, toen de prijzen laag waren, vluchten van AA met een tussenstop in de US heb geboekt ;)
Nu nog einde vd travel ban.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer