Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ben benieuwd waar deze verplichting is vastgelegd in de reis voorwaarden en waaruit de aansprakelijkheid van de airline geldt.

Tuurlijk: de airline is verplicht je op c te krijgen, maar als een vlucht is vertraagd zit er niets anders op dan te hopen op een volgende vlucht.
De airline is pas na een aantal uur delay enige compensatie verschuldigd, afhankelijk van je vlucht duur (bv voor trans-Atlantische vluchten geldt een andere compensatie dan voor korte vluchten).

Als je naar de US vliegt weet je dat je in de eerste Port of entry opnieuw moet inchecken (tenzij je dat al op de luchthaven waar vanaf je vertrekt hebt gedaan, zoals bv in Dublin): je moet door immigrations met je handbagage, je ruim bagage moet je van de band halen en weer op de andere band zetten.
Inbound heb je meer tijd nodig dan outbound, juist hierdoor, en twee uur is geen overbodige luxe (tenzij je US citizen/GC holder bent of Global Entry/TSA-PRE hebt)

Voor de vraagsteller maakt het in dit geval niet uit want het is een outbound flight. Dat betekent dus rennen en hopen dat je het haalt, met kinderen lijkt me dit zeker niet handig.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Ook ik ben wel benieuwd waar dit duidelijk staat, ik kan het na even zoeken nog niet snel eenduidig vinden.
Ik kom veel uit bij de schadevergoedingen als gevolg van de vertraging, zelfs via Google weer bij topics op dit forum van jaren terug. Wat een bron van informatie hebben we hier toch.
Ik ga er nog steeds vanuit dat we gewoon onze vluchten halen, maar mocht dat niet zo zijn, wordt het een leuke puzzel.
LAX - SLC met Delta
55 minuten geplande overstap
SLC - AMS met KLM
Gekocht op 1 ticket bij KLM

Scenario 1: Delta is op tijd, maar de 55 minuten blijkt te kort, MCT is 60 minuten (voor zover ik kan vinden)
> verantwoordelijkheid bij KLM, en ze mogen wat gaan regelen… en wij veel wachten…. Heb je dan ook recht op de vertragingsvergoeding ?

Scenario 2: Delta vlucht is vertraagd> KLM vlucht gemist, Delta of KLM moet de rest van de reis regelen, maar heb je dan ook recht op de vertragingsvergoeding?
De Operating carrier van de vlucht naar de EU is Europees, dus ja… Maar de Operating carrier van de vertraagde vlucht is in principe Delta, en die vallen voor vluchten in de VS weer niet onder de EU regels, en er is binnen de EU in ieder geval gebleken dat de Operating carrier van de vertraagde vlucht de schadevergoeding moet betalen, en niet de ticket-uitgever…

Ach ja, we gaan er eerst maar van uit dat alles goed gaat. Zo niet, komt tijd, komt raad.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pascal »

We zeggen net hetzelfde hoor, maar voor de volledigheid in advocatentaal aka de kleine lettertjes:

https://www.united.com/en/be/fly/contra ... ml#rule-24

In elk geval is vraagsteller al lang geholpen.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Annet1992 »

Hoi allemaal,

Hoop dat jullie advies/tips hebben!
Volgend jaar september willen we graag weer naar amerika. Ik ben nu al op zoek maar vliegtickets en zie nu een aanbieding (ams-sfo & las vegas- ams) van 650 euro, rechtstreeks met klm. Kan ik verwachten dat het nog goedkoper gaat worden of is dit al een hele goede prijs? Vind het door corona zo moeilijk inschatten! 3 jaar geleden vlogen we voor 350 per persoon, maar dat is natuurlijk wel erg mazzel hebben en dat was met tussenstop wat we nu liever willen voorkomen.

Hoor graag van jullie!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Het is al vaker gezegd maar niemand kan voorspellen wat de prijzen doen. Als jullie deze prijs goed vinden dan zou ik boeken. Zo niet dan zou ik even wachten. Maar ik heb uit jouw andere topic begrepen dat je pas volgend jaar september gaat dus wie weet is wachten niet zo'n gek idee.
Laatst gewijzigd door mtl op 28 sep 2021, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Annet1992 je bent nog te vroeg; de meeste tickets zijn pas 330 dagen vooruit te boeken. Daarnaast is september een goedkope periode, ik vind die 650eur te hoog. Maar idd moet je vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt, niemand kan prijzen voorspellen.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door steven8600 »

Hallo allemaal. Hier gaan wij in de paasvakantie naar New York. Van donderdag 31 maart tot donderdag 7 april.
Als ik het nu bekijk betalen we ongeveer 2000 euro voor 4 personen, met voor 1 persoon ruimbagage. (hebben maar dat nodig)

Zou dit een goede prijs zijn? Een week geleden zag ik er voor 1700euro. Misschien nog even afwachten of zouden die prijzen niet meer zakken nu?
En dit zijn rechtstreekse vluchten. Via Portugal kan het goedkoper maar dan ook véél langer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik vind het nogal een hoge prijs. Maar als je tevreden bent dan zou ik gewoon boeken. Of anders wachten. Garanties zijn er echter niet!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@steven8600: Vorige week is er aangekondigd dat de travelban wordt opgeheven. Iedereen is als een gek aan het boeken, waardoor de prijzen omhoog zijn gegaan. Ik zou even wachten, maar als jij die prijs goed vindt kun je uiteraard boeken en je reis verder gaan plannen.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MaaikeVM »

Hallo iedereen,

Na een rondreis in Florida en ééntje in het zuidwesten willen we (mijn vriend en ik) graag voor volgend jaar een nieuwe rondreis plannen. Het plan is om in mei/juni Mount Rainier, Yellowstone, Glacier, Grand Teton, Badlands, Mount Rushmore en Rocky Mountain te ontdekken.

Ik heb zelf al gekeken om te vliegen op Seattle, maar de prijzen zijn voor mij nog iets te duur (750 euro per persoon voor een niet-rechtstreekse vlucht). Ik heb hier op het forum al gelezen dat dit waarschijnlijk komt door de travelban die wordt opgeheven. Denken jullie dat deze prijs in de komende periode gaat zakken? Wat vinden jullie van deze vlieghaven als start- en eindpunt?

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Laatst gewijzigd door MaaikeVM op 29 sep 2021, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de prijzen gaan zakken. Die doen wat ze willen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Naar aanleiding van de steeds terugkerende vragen over ticketprijzen: niemand weet hoe de prijs volgende week, volgende maand of over 3 maanden is. Vragen of prijzen wellicht zullen zakken heeft dan ook niet zoveel zin, zeker niet met de huidige Corona situatie. Niemand die hier in een glazen bol kan kijken... :wink:

Wil je echt graag naar Amerika dan zou ik voor jezelf een ticketprijs afspreken. Zie je die prijs dan gelijk boeken, blijft ie (te) hoog, jammer joh... :P

Roland 8)

Roland (Sorry...kon het even niet laten. Word een beetje gek van al die vragen hier en op FB...)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MaaikeVM »

Sorry voor bovenstaande vraag, ik dacht dat ik hier op de juiste plek was om dit te vragen aangezien het hier gaat om "vragen en prijzen". Sowieso bedankt voor de feedback! :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

We kunnen veel vragen beantwoorden maar zelfs wij kunnen niet alles voorspellen hier... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Jullie kunnen zeker niet alles voorspellen. Maar ik lees ook wel graag eens wanneer, hoe en voor hoeveel anderen hun ticket kunnen bemachtigen hebben. Dan hebben we toch een klein beetje een referentie, of zien we wat mogelijk kan zijn. Ben namelijk ook op ticketjacht voor volgende zomer, en de twijfel is er al geweest om toe te slaan, maar totnutoe nog niet gedaan :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Dat heb ik ook. Maar ik wil bij voorkeur een directe vlucht van een ‘goede’ airline en niet via een broker. Dus ik check wel op Momondo enz., maar uiteindelijk kom ik toch vaak uit bij een KLM-vlucht. Ik kijk regelmatig, maar ik vind het ook nog te duur. Daarbij komt dat ik m’n vakantieperiode op het werk ook nog niet definitief heb. En ik hoop dat de periode nog verlengd wordt om flexibel om te boeken of te annuleren.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Weet iemand trouwens of er nog een verlenging bij KLM in zit wat betreft Flying Blue status? Mijn Silver-niveau verloopt eind november, waar ik van baal want natuurlijk laten we zeggen 1,5 jaar geen gebruik van kunnen maken. En dan net als ik volgend jaar weer kan gaan vliegen ben ik weer terug bij af :?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

SuperFieke schreef:
29 sep 2021, 19:25
Jullie kunnen zeker niet alles voorspellen. Maar ik lees ook wel graag eens wanneer, hoe en voor hoeveel anderen hun ticket kunnen bemachtigen hebben. Dan hebben we toch een klein beetje een referentie, of zien we wat mogelijk kan zijn. Ben namelijk ook op ticketjacht voor volgende zomer, en de twijfel is er al geweest om toe te slaan, maar totnutoe nog niet gedaan :)
Als ik naar de USA ga is dat met mijn echtgenote of nu zelfs helemaal alleen. Een verschil van €100 of €200 op een ticket maakt voor mij dan niet zo heel veel uit.
Ik hecht veel meer belang aan een directe vlucht of goede connectie (overstaptijden), vluchturen, maatschappij van keuze,…

Zelf heb ik nu al drie keer de vlucht BRU-LAS via AMS geboekt (2 x rond €650, 1 x rond €550 per ticket, telkens met ruimbagage) en 1 keer AMS-LAS voor €600 per ticket. In 2019 boekte ik BRU-JFK-LAS met Delta voor €380 p.p.

Ik had anderhalve week terug BIJNA een ticket geboekt bij United voor €880, omdat de connectie ok was en omdat de vlucht van KLM er dan nog niet in stond.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door markro »

SuperFieke schreef:
29 sep 2021, 19:25
Jullie kunnen zeker niet alles voorspellen. Maar ik lees ook wel graag eens wanneer, hoe en voor hoeveel anderen hun ticket kunnen bemachtigen hebben. Dan hebben we toch een klein beetje een referentie, of zien we wat mogelijk kan zijn.
Dan kun je ook eens kijken in het topic:
Wie, wanneer en hoe naar Amerika in 2022.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

TradeMarkNL83 schreef:
29 sep 2021, 19:58
Weet iemand trouwens of er nog een verlenging bij KLM in zit wat betreft Flying Blue status? Mijn Silver-niveau verloopt eind november, waar ik van baal want natuurlijk laten we zeggen 1,5 jaar geen gebruik van kunnen maken. En dan net als ik volgend jaar weer kan gaan vliegen ben ik weer terug bij af :?
Voor zover ik het begrijp, worden de FB statussen weer met een jaar verlengd.
We maintain your status
Good news: you keep all your advantages! As an extension of our previous measures, we renew the levels of all our Elite members with a qualification period between now and December 2021.
https://pages.flyingblue-info.com/FB30_ ... s/EN.html/
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer