Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paulr »

Wij zijn een paar jaar geleden met Delta via Portland naar LAS gevlogen. Hadden ook 65 minuten overstaptijd en minimale tijd staat op 60 minuten. Direct na de gate stond er een medewerker van Delta om de overstappers uit de rij te pikken en vooraan bij immigrations te zetten (ca 10 personen). Waren dus ruim op tijd voor koffers en konden zelfs nog wat lekkers halen voordat we weer geen boarden voor de doorvlucht. Zo kan het dus ook. Inzouten het dus wel aandurven, SLC is niet zo’n hele grote luchthaven….
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

paulr schreef:
30 mar 2023, 07:11
Wij zijn een paar jaar geleden met Delta via Portland naar LAS gevlogen.
Portland staat bekend als één van de beste meest vriendelijk vliegvelden van Amerika.
Alleen die vloerbedekking...
:shock: :?
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Boekte in januari een vlucht naar NYC vanuit Brussel en terug vanuit Orlando met flysmarter. Nog nooit bij een broker geboekt en las ook hier dat dit niet het beste idee was. Voordien altijd rechtstreeks met airline geboekt. Maar via airline veel duurder tarief dus toch maar met knikkende knieën via broker geboekt. En het mag ook gezegd zijn dat ik tot hiertoe enkel maar positieve ervaringen heb met de broker. OK, misschien mag ik niet te snel victorie kraaien maar ik deel toch ook even graag de positieve ervaring (onder het moto 'het moet niet altijd gezaag en geklaag zijn' :D )
Flysmarter heeft me snel geholpen met het bijboeken van bagage en ook toen er ook probleempje was met 1 koffer die niet zichtbaar werd op de website van lufthansa onder de booking ref. Deze week kreeg ik een schedule change en hoewel er slechts 5min verschil was kon ik via de Lufthansa website de rechttreekse vlucht kiezen ipv met tussenstop. Zonder meerprijs. Dit verliep even wat chaotisch omdat Flysmarter eerst aangaf dat het niet mogelijk was. Lufthansa boekte de vlucht alsnog om en stuurde Flysmarter hierover een bericht. Waarop ik een verontschuldiging kreeg van Flysmarter voor de verwarring. Al bij al mooi geregeld! En nee, ik heb geen aandelen bij deze broker. :wink:
Ik hoop dat de ervaringen positief mogen blijven....
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Ik kan het bericht van @deebee7 hierboven alleen maar bevestigen. In coronatijd één keer bij Flysmarter geboekt en moest en dacht voor vertrekt mijn vlucht annuleren. Kon ze niet telefonisch bereiken dus maar gemaild dat ik mijn vlucht wilde annuleren voor volgende dag. Binnen uur reacties met alle vouchercodes. Ondanks dat ik tegenwoordig alles direct bij de airline boek zou ik het nog wel een keer aandurven om bij Flysmarter te boeken ;)
Toompje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2023, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Toompje »

Seyst schreef:
29 mar 2023, 22:25


Succes met bellen morgen. ;)
Uiteindelijk heb ik ze vandaag kunnen bellen. Ontzettend aardige dame aan een lijn gehad, ik kon dezelfde vlucht van Ams naar SLC een dag eerder nemen. Ze verbond me door naar haar collega van een internationaal team, die zou alles bevestigen. Uiteindelijk bleek deze optie volgens de callcenter agent 450 euro extra te kosten, en waren er geen andere opties zonder meerprijs. Zelfs een dag eerder vertrekken en nóg een layover was niet mogelijk...
Helaas, ik heb toch nog niks veranderd en denk er nog even over na.
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Toompje schreef:
03 apr 2023, 13:34
Seyst schreef:
29 mar 2023, 22:25


Succes met bellen morgen. ;)
Uiteindelijk heb ik ze vandaag kunnen bellen. Ontzettend aardige dame aan een lijn gehad, ik kon dezelfde vlucht van Ams naar SLC een dag eerder nemen. Ze verbond me door naar haar collega van een internationaal team, die zou alles bevestigen. Uiteindelijk bleek deze optie volgens de callcenter agent 450 euro extra te kosten, en waren er geen andere opties zonder meerprijs. Zelfs een dag eerder vertrekken en nóg een layover was niet mogelijk...
Helaas, ik heb toch nog niks veranderd en denk er nog even over na.
Dat is het nadeel van omboeken…Maar het goede nieuws is dat de prijzen fluctueren, dus ik zou om de paar dagen blijven bellen. De kans is goed aanwezig dat over een week de prijsverschil minder is :)
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door predator »

Nog wat vroeg maar we wilden volgend jaar terug naar Amerika gaan, we zijn vorig jaar geweest maar als ik nu naar de ticketprijzen kijk, amai die zijn nogal gestegen ofwel zijn ze nu zoveel duurder omdat ik een verkeerde vergelijking doe? Ik kan nog niet kijken voor volgende zomer dus kijk maar voor deze, ik hoop dat daar het prijsverschil met vorig jaar zit :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Als je nu kijkt voor aankomende zomer dan zul je inderdaad hoge prijzen zien aangezien de lagere prijzen allang uitverkocht zijn. Zoeken kan vanaf 330 dagen van te voren.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

@predator Omdat onze voorgenomen reis van dit jaar helaas niet door kan gaan, volg ik vanaf eind december de prijzen voor juni voor KLM retour Las Vegas. Ik ga daarbij uit van reis+koffer+economy comfort pp.
afbeelding.png
afbeelding.png (4.59 KiB) 860 keer bekeken
De prijzen van de real deal dagen waren het beste. Dus ik hoop dat er in september ook weer real deal dagen zijn.
Misschien dat jullie vakantieperiode er dan ook net in valt (330 dagen)
Voor twee personen scheelt het tussen nu en de real dagen toch 2x257=514 euro.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Kan ik, als Nederlander, vliegtickets boeken via de amerikaanse site van KLM (KLM.com/us)?

Voor precies dezelfde vlucht (FRA - ATL) betaal ik via de US site $693,- en de nederlandse site 981 euro.
Hetzelfde geldt als ik via airfrance (us en nl) kijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Waarom zou dat niet kunnen? Staat dat ergens op de website?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Aulani schreef:
03 apr 2023, 21:22
Nieuws omtrent Schiphol…https://www.ad.nl/economie/schiphol-gaa ... ~a734bea2/
Weer een mooi staaltje framing van de media. Of de omwonenden van Schiphol een "leuk" verhaal vertellen...

Het aantal vluchten wat voor 6 uur vertrekt vanaf Schiphol kan je tellen op de vingers van 1 hand. En dan mag je ook nog slordig geweest zijn met een hakbijl. Afgelopen week een beetje in de gaten gehouden. En het zijn er gemiddeld 2 of 3. Vandaag zelfs geen één...

Ook de opmerking dat veel vluchten uit Amerika in de late nacht aankomen slaat helemaal nergens op. Ik vlieg al meer dan 20 jaar 30 tot 40 keer per jaar naar Amerika. En uiteraard ook weer terug. Ik kan me werkelijk niet één keer voor de geest halen dat ik tussen 12 en 5 in de nacht geland ben. Zelfs de keren voor 6 uur kan ik denk ik op 1 hand tellen. Vaak de vlucht uit Detroit. Soms die uit Atlanta. Maar vrijwel alles tussen 6 en 9.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Laredo »

Coyote Buttes schreef:
13 apr 2023, 19:57
Kan ik, als Nederlander, vliegtickets boeken via de amerikaanse site van KLM (KLM.com/us)?

Voor precies dezelfde vlucht (FRA - ATL) betaal ik via de US site $693,- en de nederlandse site 981 euro.
Hetzelfde geldt als ik via airfrance (us en nl) kijk.
Via een vpn verbinding moet dat lukken toch?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Almere vak V schreef:
13 apr 2023, 21:01
Aulani schreef:
03 apr 2023, 21:22
Nieuws omtrent Schiphol…https://www.ad.nl/economie/schiphol-gaa ... ~a734bea2/
Weer een mooi staaltje framing van de media. Of de omwonenden van Schiphol een "leuk" verhaal vertellen...

Het aantal vluchten wat voor 6 uur vertrekt vanaf Schiphol kan je tellen op de vingers van 1 hand. En dan mag je ook nog slordig geweest zijn met een hakbijl. Afgelopen week een beetje in de gaten gehouden. En het zijn er gemiddeld 2 of 3. Vandaag zelfs geen één...

Ook de opmerking dat veel vluchten uit Amerika in de late nacht aankomen slaat helemaal nergens op. Ik vlieg al meer dan 20 jaar 30 tot 40 keer per jaar naar Amerika. En uiteraard ook weer terug. Ik kan me werkelijk niet één keer voor de geest halen dat ik tussen 12 en 5 in de nacht geland ben. Zelfs de keren voor 6 uur kan ik denk ik op 1 hand tellen. Vaak de vlucht uit Detroit. Soms die uit Atlanta. Maar vrijwel alles tussen 6 en 9.
Inderdaad, helemaal mee eens! Het lijkt meer op een marketing campagne om het imago te verbeteren dan verbetering voor de omwonende. Ook het stukje om privéjets te weren is heel makkelijk. En ze willen nog steeds inzetten om Lelystad AirPort open te gooien, dus al die vluchten voor 6 uur kunnen daarheen verhuizen…
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paulr »

@Almere vak V Deze dagen hebben we als airlines beperkingen gekregen van Schiphol. Dat betekent veel minder vluchten en met name in de ochtend uren. En op dit moment is het geen hoogseizoen, dus geen noodzaak om met 1 toestel 2 vluchten per dag uit te voeren. De situatie wordt anders zodra deze beperkingen (vanwege security en bagage afhandeling) er na 15 mei weer vanaf gaan en er dus meer gevlogen kan worden. En eens: de KLM heeft er nauwelijks last van voor vluchten uit de USA, dat is nederdaal onzin.
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Laredo schreef:
13 apr 2023, 21:52
Coyote Buttes schreef:
13 apr 2023, 19:57
Kan ik, als Nederlander, vliegtickets boeken via de amerikaanse site van KLM (KLM.com/us)?

Voor precies dezelfde vlucht (FRA - ATL) betaal ik via de US site $693,- en de nederlandse site 981 euro.
Hetzelfde geldt als ik via airfrance (us en nl) kijk.
Via een vpn verbinding moet dat lukken toch?
Zonder VPN lukt het ook om te boeken via buitenlands sites van KLM/ Airfrance.De laatste dagen is de Duitse site van KLM (klm.de) ook voordelig vanaf Dusseldorf, en daarbij heeft de Duitse site van KLM/ Airfrance nog wel eens leuke acties waarbij je geen boekingskosten hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Almere vak V schreef:
13 apr 2023, 21:01
Aulani schreef:
03 apr 2023, 21:22
Nieuws omtrent Schiphol…https://www.ad.nl/economie/schiphol-gaa ... ~a734bea2/
Weer een mooi staaltje framing van de media. Of de omwonenden van Schiphol een "leuk" verhaal vertellen...

Het aantal vluchten wat voor 6 uur vertrekt vanaf Schiphol kan je tellen op de vingers van 1 hand. En dan mag je ook nog slordig geweest zijn met een hakbijl. Afgelopen week een beetje in de gaten gehouden. En het zijn er gemiddeld 2 of 3. Vandaag zelfs geen één...
En Transavia geeft aan dat 1,5 miljoen Nederlanders niet op vakantie kunnen vanwege het nachtvluchten verbod? Die zijn dan kennelijk ook alleen maar stemming aan het maken. :?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Transavia is wel een airline die het aantal vlieguren per dag nogal stretched. Hun eerst vluchten vertrekken erg vroeg en de laatste willen nog wel eens na middernacht aankomen.
Alleen Transavia: vandaag 6 vluchten vertrokken vóór 6 uur. En er landen nog 12 vluchten na middernacht.
Dat zijn al ruim meer dan 3200 reizigers per dag. Met 365 vliegdagen per jaar kom je dan net onder de 1,2 mln uit.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Dus toch geen “framing” door de media. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer