Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Ja, maar ik verwacht van niet hoor.
Het VK stelt zich met Corona beleid natuurlijk wel net wat anders op als de EU af en toe, en het kan dus zijn dat er ook net andere eisen gelden te zijner tijd om via het VK te reizen.
Maar laten we hopen dat we komende zomer tussen Europa, de VS en het VK weer vrij kunnen reizen zonder rekening te hoeven houden met het corona-virus.

Wij wilden onze familie weer zien, en hebben met award tickets de heen en terugreis los van elkaar geboekt. De terugreis begin september al geboekt, en het plan was om de heenreis naar Canada te boeken en dan daar 2 weken of korter te blijven en dan door te gaan richting LA. Net toen ik met de tickets naar Canada bezig was, kwam het nieuws over het opheffen van de travel-ban en zag ik nog mooie award tickets naar Boston, ook daar hebben we familie, dus die geboekt. Blijft een beetje een gok, want we kennen de details van de regels nog niet, en we weten nog niet wat er voor onze ongevaccineerde dochter gaat gelden, en wat de situatie komende zomer is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Pepito schreef:
03 okt 2021, 19:52
Onze voorkeur is over het algemeen ook om de overstap in Europa te hebben.
De belangrijkste reden voor de meeste mensen op het forum om de overstap in de VS te hebben op de heenweg is dat er veel meer vluchten naar je volgende bestemming gaan dan vanuit Europa. Als je je aansluiting mist heb je meer kans dezelfde dag verder te kunnen reizen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dat. En zeker nu met COVID speel ik liever op safe. Een overstap in Europa is toch weer een extra land erbij met mogelijk andere/extra Corona-maatregelen. En de UK is dan nog eens een tandje er bovenop met de Brexit. Maar ieder z’n ding natuurlijk :)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Dat is op zich wel zo natuurlijk, maar ik vraag me wel af hoe vaak dat nou eigenlijk gebeurt?

Gelukkig hebben we nog niet vaak, ik denk eigenlijk nooit, vertraagde vluchten gehad waardoor we een aansluiting niet haalden. Wel eens dat het krap werd en de koffers het niet haalden.
En we zijn 1 keer een dag later op bestemming gekomen, en dat was zowaar met geplande overstap in de VS.
Oorspronkelijk gepland was met United via Washington naar LA. De vlucht naar IAD werd gecanceld, vanwege sneeuwstormen in Washington. Uiteindelijk konden we pas de volgende ochtend met Lufthansa via Frankfurt naar LA. Toen baalden we wel vanwege de overstap in het noordoosten hadden geboekt, waar we helemaal niets te zoeken hadden.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door knaapje »

De belangrijkste reden voor de meeste mensen op het forum om de overstap in de VS te hebben op de heenweg is dat er veel meer vluchten naar je volgende bestemming gaan dan vanuit Europa. Als je je aansluiting mist heb je meer kans dezelfde dag verder te kunnen reizen.
Bij een overstap in de US (en op een paar andere luchthavens) kan je je tijd benutten om gelijk door Immigration te gaan.
Hoef je op je bestemming niet meer in de rij.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Dat vind ik minder een argument, je moet er toch door en dat kan ook op de bestemming, net als bij een directe vlucht. Wel bij een overstap in de VS voldoende tijd nemen/hebben voor immigrations.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

KLM heeft ook wat promotarieven!
Screenshot 2021-10-04 at 14.02.46.jpg
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

harryh schreef:
03 okt 2021, 21:34
Wel bij een overstap in de VS voldoende tijd nemen/hebben voor immigrations.
Dat is precies de reden waarom ik dat het liefst vermijd. Moeilijk in te schatten hoeveel tijd je daarvoor moet uittrekken; kan snel gaan, maar je kunt ook 1.5 uur in de rij wachten (ons overkomen).
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Stel dat ik op dit moment vanuit de VS naar België vlieg met een tussenlanding in NL: de regels waaraan ik moet voldoen in
België zijn duidelijk - als gevaccineerde mag ik me gewoon laten testen op dag 1/2 én op dag 7, op kosten van de Belgische overheid. Ik vind echter niet waaraan ik moet voldoen om transit in NL mogelijk te maken. Iemand die me wegwijs kan maken?
Volgens mij heb ik geen test nodig in de VS.

Zal KLM me laten boarden zonder testbewijs als dag noch voor België, noch voor Nederland vereist is? Zijn ze op de hoogte van de regels die gelden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Zolang je de luchthaven Schiphol niet verlaat en daar alleen maar overstapt is er niks aan de hand. Tenminste, dat is nu de gang van zaken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 09:37
ik moet voldoen om transit in NL mogelijk te maken
Je maakt geen transit in Nederland. Formeel ga je niet de grens over. Tenminste ik neem aan dat je op 1 ticket vliegt. En niet opnieuw hoeft in te checken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@Almere vak V klopt, 1 ticket, LAS - AMS - BRU, met KLM.

Hoe ben ik zeker dat ik kan boarden bij terugkomst? Als ik de Belgische regels volg, laat ik me testen bij thuiskomst (of op dag 2) en op dag 7.

Ik citeer de site van de overheid (de VS is rood voor ons,
en uiteraard buiten de EU)

Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen op dag 1 of 2 nadat je thuiskomt van je reis. Is je test negatief? Dan mag je uit quarantaine als je jouw resultaat hebt.
Laat je daarna nog eens testen op dag 7.
Kinderen onder de 12 jaar moeten geen test doen, maar worden in quarantaine geplaatst als de ouders worden getest, in afwachting van de testresultaten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 11:55
Hoe ben ik zeker dat ik kan boarden bij terugkomst?
Je zult je moeten lasten testen in de US. Dan geldt vervolgens weer hetzelfde als voor de heenreis.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

dat ligt eraan of dit gezien wordt als een vlucht LAS-BRU of dat AMS gezien wordt als bestemming.

Er zullen ook mensen aan boord zijn met eindbestemming AMS dus lijkt me moeilijk uit elkaar te houden

Overigens zijn de cijfers in USA hard aan het dalen dus verwacht eigenlijk als het zo doorzet dat midden novemnber/eind november USA weer lager ingeschaald wordt en je niet hoeft te testen voor terug reis.

Ook gaan een grote groep reisbureaus de nederlandse staat aanklagen voor de reisadviezen voor verre bestemmingen te versoepelen. de regering heeft gezegd dat ze met een plan bezig zijn dat effectief zou worden in November maar dat vinden de reisbureaus niet snel genoeg.

Wat dat betreft is belgie beter geregeld daar hoef je alleen in extreme gevallen te testen voor terugreis
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Almere vak V schreef:
05 okt 2021, 12:29
Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 11:55
Hoe ben ik zeker dat ik kan boarden bij terugkomst?
Je zult je moeten lasten testen in de US. Dan geldt vervolgens weer hetzelfde als voor de heenreis.
KLM zal dat dan eisen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 13:27
KLM zal dat dan eisen?
Zolang de US wordt aangemerkt als een zeer hoog risicogebied moet je een negatieve test kunnen overleggen van max 48 uur oud.
COVID-19 REIS WAARSCHUWINGEN
Covid-19 Test Vereist: Passagiers van 12 jaar en ouder die reizen vanuit een hoog- of zeer-hoog-risicogebied buiten de EU/Schengen-zone moeten in het bezit zijn van een van de volgende testen:

Een negatief NAAT-test (PCR, RT PCR, LAMP, TMA en mPOCT) resultaat tot 48 uur voor het aan boord gaan; of
Een negatief antigeentestresultaat, uitgevoerd tot 24 uur voor het aan boord gaan.
Dit is niet van toepassing op:

Passagiers die in het bezit zijn van een vaccinatiebewijs, mits zij niet reizen vanuit een zeer hoogrisicogebied (te weten Afghanistan, Anguilla, Antigua en Barbuda, Bangladesh, Belize, Bermuda, Botswana, Brazilië, Costa Rica, Cuba, Dominica, Eswatini, Filipijnen, Frans Guyana, Frans Polynesië, Georgië, Grenada, Guadeloupe, Guyana, Haïti, India, Indonesië, Israël, Kosovo, Lesotho, Maleisië, Martinique, Mongolië, Montenegro, Myanmar, Namibië, Nepal, Nieuw Caledonië, Pakistan, Palestijnse Gebieden, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Servië, Seychellen, Somalië, Sri Lanka, Suriname, Thailand, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten). Deze passagiers moeten ten minste 14 dagen volledig gevaccineerd zijn met vaccins die zijn goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) of de WHO Emergency Use Listing (let op: voor passagiers die na 14 augustus 2021 zijn gevaccineerd met het vaccin van Janssen (Johnsson & Johnsson), is het bewijs van vaccinatie pas 28 dagen na vaccinatie geldig);
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

timothy bedoelt dat hij een ticket naar brussel heeft gekocht en dus in amsterdam alleen een transit overstap doet.

dit staat op de site van schiphol

Ik ben gevaccineerd. Moet ik me nog laten testen voor mijn overstap?
Als je volledig gevaccineerd bent en je kan een geldig vaccinatiebewijs laten zien, dan ben je vrij om over te stappen op Schiphol. Als je tijdens je overstap op de luchthaven blijft, hoef je geen extra tests te doen. Kijk wel goed wat de coronaregels zijn in het land waar je naartoe reist. Wanneer een testbewijs een vereiste is van het land waar je naartoe vliegt, is het verplicht om een recente negatieve COVID-testuitslag bij je te hebben. Neem contact op met je luchtvaartmaatschappij om te checken of je een negatieve testuitslag nodig hebt.

Als je tijdens je overstap op Schiphol blijft, dan heb je overigens geen nieuwe negatieve COVID-19-testuitslag nodig. Je testuitslag die je bij aankomst op Schiphol had blijft geldig tijdens de overstap en mogelijke vertraging. Verlaat je Schiphol tijdens je overstap? Dan telt dit als een nieuwe reis en is het wel verplicht om een nieuwe negatieve testuitslag te kunnen tonen. Meer hierover vind je op de website van de Rijksoverheid.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

ik denk dat het niet hoeft

https://www.government.nl/topics/corona ... ing-planes

daar staat
Transit/transfer in the Netherlands
If you start your journey in a high risk area or very high risk area and change planes in the Netherlands
You do not need to show a negative NAAT (PCR) test result or rapid test result on arrival in the Netherlands.
A transfer is when you change planes and continue your journey within a few hours, and in any case within 1 day without leaving the airport where you transfer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:
05 okt 2021, 14:02
timothy bedoelt dat hij een ticket naar brussel heeft gekocht en dus in amsterdam alleen een transit overstap doet.
Snap ik!!

Hij zal alleen die test moeten laten zien als hij in de US in het vliegtuig stapt. Zolang hij op Schiphol niet door de douane gaat, moet of hoeft is er niks aan de hand.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Maar wie gaat dat van me 'eisen' in Las Vegas als ik wil boarden naar huis?

Tegen KLM zeg ik gewoon "ik vlieg naar België, mijn ticket is naar Brussel. Ik stap enkel over in Amsterdam. Volgens de huidige regels heb ik geen test nodig om België binnen te komen, ik mag me daar laten testen op dag 1 of 2".

Of gaat KLM gewoon zeggen "geen test, je vliegt niet", ongeacht wat de regels zijn in het land van bestemming?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer