Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

visje schreef:
21 aug 2022, 19:22
Je hebt helemaal gelijk! Het is Heathrow (LHR). Is het dan ook nog genoeg tijd? Hoef je niet door de douane in Heathrow?
Het zou inderdaad voldoende moeten zijn áls alles meezit.

Afgelopen 2 keren was ik in no time door de douane op LHR. Bij aankomst direct naar de aparte rij voor connecting flights (staat goed aangegeven op de paarse borden). Dat ging erg snel, boardingpass scannen en klaar was Kees! Geen rijen gelukkig. Zit me nu even af te vragen of het zowel bij de heen- als terugreis alleen boardingpass was of bij de terugreis ook paspoort. Staat me bij enkel boardingpassen.

Bij de securitycontrole wel iets meer tijd nodig gehad maar dat ging ook zeer vlot afgelopen juni in tegenstelling tot afgelopen december. Toen wel (met toestemming) voorgedrongen. Ik had toen 1 uur en 15 min. overstaptijd. Doordat we met vertraging van een uur vertrokken vanuit Amerika had ik geen voordeel van de (vaak) snellere terugvlucht. I.v.m. met de luchtstroom vliegen vliegtuigen terug naar Europa altijd sneller en halen vaak een uur op oorspronkelijke tijd in. Wij kwamen daardoor op de geplande tijd aan maar door taxiën duurde het nog ruim 20 min. voor we bij de gate waren. Ik heb toen kunnen regelen dat ik als eerste het vliegtuig mocht verlaten maar heb wel stevig moeten doorlopen en dus voordringen om toch nog op tijd mijn aansluitende vlucht te halen. Die haalde ik wel maar mijn bagage niet... :wink:

Als het echt niet anders kan zou ik wellicht wel voor de 1,5 uur kiezen en dan maar hopen dat je voor schematijd al aankomt. Als je dan als enige andere optie hebt een overstap van 5 uur dan is dat ook wel wat lang. Afgelopen juni kon ik kiezen voor 2,25 uur en dat was perfect. We vertrokken ook toen met een uur vertraging vanuit Amerika en kwamen volgens schematijd aan. Alleen jammer dat ze toen mijn aansluitende vlucht naar AMS annuleerden. Maar dat is een heel ander verhaal. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door visje »

Dankjewel voor de gedetailleerde informatie. Ik ga dat even opslaan. :-)
En dankzij alle hulp hier zijn we eruit (we wagen het erop) en hebben we de tickets geboekt. Iedereen dank.
En nog even: WE HEBBEN DE TICKETS GEBOEKT. Wahoo. Ik heb er heel veel zin in!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@visje Mooi dat jullie geboekt hebben, geeft altijd een fijn gevoel! :thumbup:

Je mag (het moet niet) je reis ook nog in dit topic vermelden. Persoonlijk vind ik het altijd leuk om te lezen wie waar naartoe gaat.

Succes met de verdere planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Voor de liefhebbers: BA vliegt in maart voor 297 euro p.p. naar LA via Heathrow. Veel tijden beschikbaar. Prijs is exclusief bagage.

Kwam ze tegen via tix.nl
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dirkmuis »

Tickets in de meivakantie naar San Diego vanuit Amsterdam zijn ook weer gezakt. Niet zo goedkoop als voor het weekend maar voor 4 man kwam ik op 1700 incl bagage.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

British Airways komt sowieso regelmatig voorbij naar Tampa en Orlando met tickets voor 1 euro (en 279 belastingen). Voordeel is wel dat je bij annuleren als het goed is enkel je ticketprijs kwijt bent en de belastingen terug kunt vragen. Al weet ik niet zeker hoe makkelijk dat bij BA gaat.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
SneeuwbaL
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2015, 16:13
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Zaandam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SneeuwbaL »

Goedemorgen allemaal,

ik ben op zoek naar wat informatie en tips.
Wij willen met 2 personen in sept 2023 een trippie doen met een huurauto. (SF-Vegas-LA)
Wij willen heen vliegen van Amsterdam naar SFO San Francisco en terug van LA(X) naar Amsterdam.

ZIjn er mensen die zeggen van daar moet je boeken of juist anders vliegen?
De trip is nog vrij in te vullen dus alle info is welkom.

In 2015 vlogen we heen en terug op LA(X), maar dat was voor €800.
Als ik deze nu opzoek dan ga ik al snel naar het dubbele.

Alvast bedankt voor jullie reactie('s)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Wat het goedkoopste is en het beste bij jullie past zou je zelf moeten uitvinden. Begin een zoektocht op de diverse ticketsites. Wellicht ook andere luchthavens erbij betrekken. Er bestaan geen specifieke goedkope sites. Wel wordt rechtstreeks boeken bij de airline aanbevolen. Voor september 2023 ben je nog te vroeg, boeken kan vanaf 330 dagen voor vertrek.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

SneeuwbaL schreef:
24 aug 2022, 08:55
ZIjn er mensen die zeggen van daar moet je boeken of juist anders vliegen?
De trip is nog vrij in te vullen dus alle info is welkom.
Ticketprijzen liggen op het moment redelijk hoog al heeft BA vaak wel aardige aanbiedingen. Je vliegt dan in de regel wel via LHR. Dus als dat geen probleem voor jullie is, kun je daar ook naar kijken. Kijk dan wel goed dat je niet van vliegveld hoeft te wisselen in Londen en zorg voor een ruime overstaptijd, zowel heen- als terug. Voor mij is dat minstens 2,5 uur.

Het duurt nog ruim een jaar voor jullie willen vliegen, dus je hebt nog maanden de tijd om de verschillende sites in de gaten te houden voor een aanbieding. Bepaal gewoon voor jezelf wat je voor een ticketprijs over hebt, en houd dat de komende maanden in de gaten.

Kijk dan ook gelijk wat de prijzen van de huurauto's zijn op de locatie waar je heen wilt vliegen. Ook kijken of er drop off kosten gerekend worden als je vanaf een andere stad terug vliegt. In de regel betaal je binnen Californië bijv. geen drop off kosten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

Hoi,

In oktober wil ik samen met mijn man en zoon (20 jaar) 10 dagen naar Texas. We willen aankomen in Houston en vertrekken vanaf New Orleans. Nu kom ik goedkope tickets tegen van AA van 328 euro. We reizen met alleen handbagage. Nu zit ik met 1 obstakel en dat is de overstap op LHR op de heenreis. Deze is 1.50 uur. De route is AMS-LHR-IAH.
Terug is de route MSY-PHL (2.54 uur)-LHR(2.05 uur)-AMS.

Wat is jullie mening mbt de overstap op LHR?

Jet
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Krappe overstaptijden. Maar voldoende als alles volgens plan gaat.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Het zou moeten lukken, al heb ik zelf liever iets meer speling zoals ik hierboven al aangaf.

Als het vliegtuig volgens schematijd (of eerder) aankomt, het niet te druk is bij de controles (je bent transfer dus kunt in de rij van 'connecting flights'. Mijn ervaring van de afgelopen 2x was dat ik er zo door was, bij de tassencontrole kan het iets drukker zijn) moet het goedkomen. Vergeet niet dat je na de landing vaak een heel stuk moet taxiën waardoor er zomaar 20-30 min. verloren gaan voordat je überhaupt het vliegtuig uit bent.

Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met de dubbele overstap op de terugweg. Maar goed, als je zo goedkoop mogelijk wilt reizen moet je dat soms op de koop toenemen. Het zou niet mijn keuze geweest zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

Bedankt voor jullie reactie. Heeft ook niet mijn voorkeur om 2 keer over te stappen, ook geen ervaring mee. Echter het prijsverschil is 225 euro per ticket. Vandaar de keuze op 2 maal overstappen. Deze tickets zijn te boeken bij AA en bij BA. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Zijn er überhaupt verschillen?

Jet
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@Jet50 Ik zou dan altijd boeken bij BA. Mocht er vertraging ontstaan, kun je een claim indienen, omdat dit een Europees bedrijf is, bij AA heb je die mogelijkheid dus niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Da's niet het geval, voor een EU261 claim gaat het niet om bij wie je boekt, maar waarvandaan je vertrekt (heenreis vanuit EU), geldt dus ook voor Amerikaanse maatschappijen. Voor de terugreis is de eis dat je weer naar de EU vliegt en dat maatschappij die de vlucht uitvoert een Europese is. Boeken bij BA of AA maakt daarom daarvoor niets uit.

In het verleden was er wel een andere reden: De annuleringsregeling bij BA was beter dan die van AA. Weet niet hoe dat op dit moment zit maar denk dat er geen soepele regeling meer is.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Xkim01 »

hoii, ik was aan het kijken naar vliegtickets van AMS>Dallas en Dallas>AMS bij BA had ik deze vluchten gezien: Eerste vlucht is van AMS>LHR om 7:30 met 2 uur en 10 minuten overstaptijd is dit genoeg? zie foto 1.

De terugreis is van DFW>AMS om 22:05 met een overstap in Madrid van 1 uur en 15 minuten is dit ook genoeg? zie foto 2 kosten 934,-

en ik zag bij Expedia AMS>Dallas om 11:40 tussenstop van 2 uur en 10 minuten op LHR
en de terugreis Dallas>AMS om 15:20 met 1 uur en 55 minuten tussenstop op LHR zie foto 3
kosten 894,-
wat is het beste en voordeligste? en bij welke vluchten moet ik het koffer ophalen en weer inchecken of wordt dit automatisch ''doorgestuurd'?

Alvast bedankt
Bijlagen
Foto 3
Foto 3
Foto 2
Foto 2
Foto 1
Foto 1
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

De overstaptijden zijn in orde als alles volgens plan gaat. Dus geen vertragingen. Je bagage wordt doorgelabeld naar je eindbestemming.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Xkim01 »

mtl schreef:
03 sep 2022, 17:37
De overstaptijden zijn in orde als alles volgens plan gaat. Dus geen vertragingen. Je bagage wordt doorgelabeld naar je eindbestemming.
dankjewel omdat ik zelf maar 1x heb gevlogen lange tijd geleden toen was ik denk ongeveer 8, en nu 21 wordt + reis buiten europa wou ik wel even weten of/hoe het ging
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mads2010 »

Afgelopen juli was onze overstap in Madrid chaotisch. Zie onze eerdere post in deze topic. Daarbij aangetekend dat het hartje zomer was.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door inqubus »

inqubus schreef:
11 aug 2022, 13:15
wij vliegen naar Orlando zondag vanuit brussel via Frankfurt naar Orlando. Nu lees ik net dat Duitsland nog een mondmasker plicht heeft van en naar Duitsland. Kinderen onder de 6 zijn uitgesloten maar!!! naar US is het vanaf 2j verplicht....pffft ik hoop dat ze niet zo streng gaan zijn maar ik vrees ervoor
net weekje terug van onze florida reis en mondmaskers waren idd verplicht maar ze waren helemaal niet streng met de controles.
er waren zelfs mensen die het niet meer niet ipv wel op hadden en naar kinderen werd er al helemaal niet gekeken :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer