Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@Elendan Mij lukte het gewoon eind vorig jaar maar wel met wat moeite.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

@mtl bleef bij jou in eerste instantie ook alles op pending hangen?

Het is voor de terugweg zelfs nog vreemder, met dezelfde paspoortgegevens krijgt mijn man direct 'travel ready' en bij mij blijft er action needed staan. Terwijl ook daar het juiste paspoort staat, de app accepteert alleen niet mijn land van residency.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Bij mij was het zo dat ik alles geupload had en ook travel ready was maar als ik opnieuw de app aanzette dan kreeg ik weer de mededeling dat ik alles moest uploaden en niet travel ready was.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door girliecathy »

Bij mij staat de app al weken op pending approval voor de passport and visa requirements.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Ben bang dat er niets anders op zit dan langs de balie te gaan. Heel irritant. Heb er zelf ook vaak last van.
Laatst ook met KLM. Ik reis al jaren op hetzelfde paspoort en toch vereist mijn paspoort een extra controle waardoor online inchecken niet mogelijk was.
Met de Verifly App lukte het ook niet en moesten we ook langs de balie van B.A.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

De verifly app werkte bij ons dan wel weer prima vorig jaar. Daarom valt het zo tegen dat de app van United op pending approval blijft hangen. Ik kan al wel zien dat de vlucht op tijd is zaterdag :lol:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Xkim01 »

@Elendan dat probleem heb ik ook, ik had united een bericht gestuurd en die zeiden dat 3 dagen voor vertrek het als het goed is in orde moet komen. Maar ik begrijp je frustratie.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

@Xkim we vertrekken over 1 dag en 13 uur en nog steeds geen verandering in status. ik hoop dat als de 24 uur in gaat voor online inchecken er nog iets gaat veranderen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door michelly »

@Elendan wij hadden eergisteren precies hetzelfde en moesten inderdaad gewoon bij de balie inchecken. Goede reis!
Hdam
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hdam »

wij vliegen in november naar vanaf dusseldorf via amsterdam naar orlando en in december weer vanaf orlando terug naar dusseldorf via amsterdam.
wij hebben bewust hiervoor gekozen omdat het voor ons (2 volwassenen en 2 kinderen) €900 scheelde in vergelijking met alleen de vlucht van amsterdam naar orlando en terug.
we hebben geboekt via klm en de vlucht wordt uitgevoerd door delta.
nu vroeg ik me af of er een manier is om alleen de vlucht van amsterdam naar orlando en terug te nemen gezien dit best wel wat reistijd en een vlucht scheelt. heb dit nagevraagd via de chat bij klm en zij geven aan dat dit mogelijk is tegen betaling van het verschil in ticketprijs (+ €900) .
zou ik hier een telefoontje aan kunnen wagen of is er een andere manier om voor elkaar te krijgen dat de vluchten dusseldorf-amsterdam en amsterdam-dusseldorf uit het reisplan gehaald worden?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jozs »

De reden dat je ticket goedkoper is, is net omdat je vanuit Duitsland (Dusseldorf) vertrekt. Ik vermoed dat KLM (Skyteam) dit doet om hun marktaandeel te vergroten door meer Duitsers weg te lokken bij star alliance (Lufthansa-United...).

Het is onmogelijk om die vlucht tussen Dusseldorf en Amsterdam eruit te halen, simpelweg omdat dit net de reden is dat je ticket goedkoper is en omdat je een vlucht boekt van Dusseldorf naar Orlando, niet van Amsterdam naar Orlando. Je bagage wordt ook gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming.

Als je die vlucht zou kunnen overslaan en gewoon vliegen vanaf Amsterdam, zou niemand nog boeken rechtstreeks vanuit Amsterdam, omdat zoals je zelf al zei: het verschil in ticketprijs soms behoorlijk groot is.
Laatst gewijzigd door Jozs op 13 mar 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@Hdam
Deze vraag is al verschillende keren terug gekomen.
En eerlijk gezegd: KLM vragen of je Amsterdam mag op- en uitstappen is als de politie vragen hoeveel km je te hard mag rijden.
Je zegt bewust gekozen te hebben voor deze constructie vanwege het prijsvoordeel; die daar gaan ze je nu aan houden. Óf je betaalt het prijsverschil bij.

KLM probeert reizigers uit België en Duitsland te krijgen en bied daar aantrekkelijke tarieven voor aan. Daar kunnen we als Nederlanders ook van profiteren, maar dan moeten we het spelletje wel volledig volgens de spelregels spelen. Óf weten waar de mazen zitten.
Als je dezelfde constructie maar dan met een Thalys traject vanaf Brussel of Antwerpen had genomen, kan je makkelijk de treinreis terug overslaan zonder dat iemand dat merkt (zeker als je nog wel eerst de tickets ophaalt bij NS).
Met vluchten vanaf en terug naar Dusseldorf gaat dat niet. Formeel moet je terug naar Dusseldorf; of je past je reis aan en dan ben je het prijsvoordeel kwijt. Je kán bij het inchecken in Orlando vragen of ze je koffers maar tot Amsterdam willen labelen: dat je ze daar zelf van de band wil halen. Verzin een list (= aannemelijk verhaal) want ook de medewerker daar zal waarschijnlijk niet actief meewerken als hij/zij merkt dat jij de reisvoorwaarden niet gaat volgen.
Én, er is altijd het risico dat er door omstandigheden een (last-minute) omboeking gaat plaatsvinden waardoor je bijv. helemaal niet meer via Schiphol terugvliegt maar vanuit bijv. Atlanta direct naar Dusseldorf.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Hdam
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hdam »

dank voor de heldere reacties!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Hdam schreef:
13 mar 2023, 13:35
wij vliegen in november naar vanaf dusseldorf via amsterdam naar orlando en in december weer vanaf orlando terug naar dusseldorf via amsterdam.
wij hebben bewust hiervoor gekozen omdat het voor ons (2 volwassenen en 2 kinderen) €900 scheelde in vergelijking met alleen de vlucht van amsterdam naar orlando en terug.
we hebben geboekt via klm en de vlucht wordt uitgevoerd door delta.
nu vroeg ik me af of er een manier is om alleen de vlucht van amsterdam naar orlando en terug te nemen gezien dit best wel wat reistijd en een vlucht scheelt. heb dit nagevraagd via de chat bij klm en zij geven aan dat dit mogelijk is tegen betaling van het verschil in ticketprijs (+ €900) .
zou ik hier een telefoontje aan kunnen wagen of is er een andere manier om voor elkaar te krijgen dat de vluchten dusseldorf-amsterdam en amsterdam-dusseldorf uit het reisplan gehaald worden?
Hier hebben we het al eens eerder over gehad, zie viewtopic.php?t=64475

Ad Latjes heeft de strijd helaas verloren :cry: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/342 ... ?topicsid=

Vwb de terugreis zou je kunnen vragen/regelen dat je in AMS kan uitstappen, maar dat geeft weer andere problemen.

Edit: Ik zie nu dat @Frasi dit ook al had aangegeven.... sorry
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Meer concurrentie voor KLM op de route van Amsterdam naar Montreal.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... r-montreal
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Mag je, op een vlucht met een stopover, tijdens die stopover de luchthaven verlaten en later weer door de security?
Bijvoorbeeld de vlucht van Dusseldorf naar Seattle met een stop in Parijs. Mag ik dan in Parijs (lange stop van 10uur) naar "buiten" en later weer terugkomen en door de security? Ik neem daarbij aan dat ik een boardingpass kan overleggen.

En wat als die stop in Amerika is?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Seyst »

Coyote Buttes schreef:
20 mar 2023, 16:17
Mag je, op een vlucht met een stopover, tijdens die stopover de luchthaven verlaten en later weer door de security?
Bijvoorbeeld de vlucht van Dusseldorf naar Seattle met een stop in Parijs. Mag ik dan in Parijs (lange stop van 10uur) naar "buiten" en later weer terugkomen en door de security? Ik neem daarbij aan dat ik een boardingpass kan overleggen.

En wat als die stop in Amerika is?
Ja dat mag! Zelf meermaals gedaan en gebruik gemaakt van een daghotel bij het vliegveld om uit te rusten in bed of de sauna.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Coyote Buttes schreef:
20 mar 2023, 16:17
En wat als die stop in Amerika is?
Geen probleem! Wij hadden in 2021 een overstap op JFK, na immigrations koffers opgehaald en weer gedropt. Maar de normale binnen doorgang naar Security was afgesloten, we werden doorgestuurd om buitenom te gaan. Komen we in de vertrekhal terecht, zien de auto's buiten rijden. Vervolgens via de borden "to gates" weer naar binnen, geen probleem verder.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Wegens een ernstige ziekte van mijn echtgenote moet ik mijn vliegtickets voor juni annuleren.Nadat ik mijn tickets bij Delta cancel krijg ik voor het bedrag ecredits 12 maand geldig.Hierdoor kan ik van mijn annulatieverzekering via c.c.geen terugbetaling krijgen daar ik het tegoed nog steeds kan gebruiken.Daar reizen niet meer mogelijk gaat zijn ben ik daar niets mee.Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer