Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@musmartine goed mogelijk dat de vlucht sowieso doorgaat. Maar dat je zelf niet mee mag. Vraag aan vliegwinkel wat ze in dat geval doen.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door AlexFL »

TradeMarkNL83 schreef:
27 mar 2021, 16:58
Heeft iemand ervaring met het volgende scenario? Ik heb in januari voor een prima prijs tickets gekocht. Toch zie ik af en toe ze voor een nog betere prijs voorbij komen. Ik kan dat ticket wijzigen en dan betaal je eventueel een tariefverschil. Maar werkt dat ook de andere kant op? Dus stel ik vind een goedkopere vlucht en boek daar naar om, krijg ik dan geld terug? Niet dat ik dat per se wil/ga doen maar ben wel benieuwd of iemand dat wel eens heeft gedaan en dus zou kúnnen.
Nee zo werkt het niet, geld terug zit er niet in, dat je überhaupt flexibiliteit hebt om te wijzigen is (door covid) eigenlijk al een uitzondering.
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

Frasi schreef:
27 mar 2021, 19:10
@musmartine
Van welke luchtvaartmaatschappij is je ticket (dus niet persé waar je mee vliegt maar de maatschappij die het ticket heeft uitgegeven; als je het niet weet is het af te leiden uit de eerste 3 cijfers van je e-ticket).

Mijn eerste 3 cijfers zijn 014. Waar moet ik dat invullen om te zien welke maatschappij me tickets heeft uitgegeven?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Bij 014 gaat het dus om Air Canada. Maar als je bij een broker geboekt hebt dan is de broker je eerste aanspreekpunt. Uiteraard kan je buiten de broker om het bij de luchtvaartmaatschappij proberen. Maar de kans is groot dat die je weer terug verwijzen naar de broker.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

AlexFL schreef:
28 mar 2021, 11:30
Nee zo werkt het niet, geld terug zit er niet in, dat je überhaupt flexibiliteit hebt om te wijzigen is (door covid) eigenlijk al een uitzondering.
Oké dat dacht ik al hoor en ook volkomen terecht natuurlijk, maar was toch benieuwd :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@musmartine
Air Canada geeft inderdaad aan dat je bij je OTA (vliegwinkel in jouw geval) moet zijn.

Op hun website geven ze wel aan wat de mogelijkheden zijn
https://www.aircanada.com/ca/en/aco/hom ... id-19.html
You can make a one-time change for all new or existing bookings made through April 30, 2021 for original travel between March 1, 2020 and April 30, 2022. Or, simply convert your ticket to an Air Canada Travel Voucher or to Aeroplan points with an additional 65% bonus.
You can make a one-time change without a fee or cancel your existing booking and rebook later if your original travel is between March 1, 2020 and April 30, 2022.

Make sure to contact your original booking source:
Travel agent or online travel agency, for example, Expedia or Priceline: Contact them directly.

Terms and conditions
  • Ticket must be issued on or before April 30, 2021.
  • For original travel between March 1, 2020 and April 30, 2022.
  • If you need to change any flight, your new travel must be completed within 24 months from the date of cancellation. No change fee will apply.
  • Booking can be changed or cancelled up to 2 hours prior to departure.
  • Refundable tickets will be refunded as per the applicable fare rules; a cancellation fee may still apply.
Mijn bij Budgetair gekochte tickets kon ik afgelopen jaar wel rechtstreeks bij KLM annuleren. Ook die gaf aan het met de OTA te regelen. Het is te overwegen beide te proberen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

Dank je @Frasi voor je antwoord. Heb vliegwinkel gevraagd wat als de vlucht gaat, maar wij niet mee mogen ivm reisverbod. Wat zijn kunnen jullie dan voor ons betekenen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Nieuws van vandaag: Ook wanneer een losse vlucht is geboekt via een (online) reisbemiddelaar moeten consumenten bij annulering voor terugbetaling altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij terecht kunnen. Dat melden de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Autoriteit Consument & Markt (ACM) naar aanleiding van klachten van consumenten. Bij niet-naleving kunnen ze handhavend optreden.

Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ij-airline
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

bedankt @harryh voor je melding. Ik kreeg vandaag antwoord van vliegwinkel. Dat we onze vlucht konden annuleren en dat kost €190,- pp en €50,- pp administratiekosten😡
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Wij zitten met hetzelfde probleem. Ben bang dat ik het geld voor onze tickets kwijt ben als we niet die kant op mogen. Toch hoop ik dat we 31 juli gewoon die kant op kunnen. Zal er om spannen, maar ik heb goede hoop. Anders wijzig ik het naar de kerstdagen in december ;-)
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

Ik heb air Canada een mail gestuurd met de vraag om een refund. Ik weet het anders ook niet meer😔
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@musmartine : Ik zou het ook direct online proberen. Best kans dat ze je per email terugsturen naar Vliegwinkel.
Mij lukte het destijds met mijn KLM tickets wel via "Manage mijn boeking" (bij Budgetair geboekt).

https://www.aircanada.com/ca/en/aco/hom ... me:mngBook
Succes!!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

@Frasi vliegwinkel zegt: jullie komen momenteel niet in aanmerking voor een kosteloze annulering, gezien de vlucht volledig bevestigd is. Weet niet wat ze daarmee bedoelen? Voor vouchers moet ik contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Is dat Air Canada? Want we vliegen met United Airlines (staat nu op de tickets, als dat niet weer veranderd).
Van Air Canada nog geen reactie op mijn mail die ik een paar dagen geleden heb gestuurd. Is Air Canada alleen te bereiken door naar Canada te bellen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Voor zover ik weet volgen de ticketverkopers de annulerings/wijzigingsvoorwaarden van de airline en kunnen ze mogelijk een servicefee in rekening brengen (zelf heb ik wel Tripair €34 moeten betalen om €119 van Alitalia terug te krijgen).

Als het ticket is uitgegeven door Air Canada heb je het met hun te regelen, ongeacht wie de vluchten daadwerkelijk uitvoert.
Heb je het via de website geprobeerd?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
musmartine
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door musmartine »

@Frasi als we gaan annuleren kost dat €190,- pp en nog €50,- pp administratiekosten. Ik weet niet of ik dan nog wat geld terug krijg van onze tickets?
Ik heb Air Canada gemaild via hun site. Moest allemaal vragen invullen. Ze zouden contact met me opnemen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Ik vraag mij af of ik ooit nog via een broker een ticket ga boeken. Hoewel het de laatste keer uitstekend is afgelopen via vliegwinkel ( binnen 2 maanden ons geld terug, betaald met.. ideal ) denk ik nu wel even 2x na als ik alle ellende hier zo lees. Iets beter speurwerk leert mij dat ik nagenoeg hetzelfde betaal als ik rechtstreeks bij de maatschappij boek.

Ander nieuws. Ik lees dat Delta per 1 mei zijn middelste stoelen weer in gebruik gaat nemen

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... denstoelen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Tsja op zich zei ik dat hier jaren geleden al, altijd rechtstreeks boeken, maar of ik er nou echt voordeel van had? Mijn zaak over de refund van rechtstreeks bij KLM geboekte tickets voor vluchten in april 2020 is pas deze week met succes afgerond door tussenkomst van de rechtsbijstand. KLM, ILT, AFM, mails naar Pieter Elbers, consumentenprogramma's, USA DoT, niets heeft geholpen om mijn vouchers voor vanwege corona gecancelde vluchten aan mij uit te keren.

Gelukkig was dit een negatieve uitzondering, nieuwe tickets boek ik nog steeds alleen rechtstreeks, maar bij voorkeur niet meer bij KLM.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Wij hebben 4 tickets geboekt naar Florida in oktober. Hoop dat dit doorgaat. Via vliegwinkel.nl.
Helaas stom genoeg niet het vinkje aangezet voor een "servicepakket volledig" a 14,95 waarbij wijzigingskosten van 49 eur pp zouden worden teruggebracht van 49 eur naar 0 eur. Direct gemaild of dit alsnog toegevoegd kon worden, week later antwoord: kan niet achteraf. Wat kun je hier nou mee.
Nu maar extra hopen dat we tegen die tijd er heen mogen...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
02 apr 2021, 08:50
Ik vraag mij af of ik ooit nog via een broker een ticket ga boeken.
Nou, daar zul je mij niet meer zien boeken.

Na alle verhalen hier op het forum en in het nieuws laat ik ze voortaan links liggen. Ondanks dat ik in 2018 nog (tot mijn volle tevredenheid) bij WTC geboekt heb, boek ik niet weer via een broker.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat men nog volop boekt bij de brokers.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

harryh schreef:
02 apr 2021, 09:25
Tsja op zich zei ik dat hier jaren geleden al, altijd rechtstreeks boeken, maar of ik er nou echt voordeel van had? Mijn zaak over de refund van rechtstreeks bij KLM geboekte tickets voor vluchten in april 2020 is pas deze week met succes afgerond door tussenkomst van de rechtsbijstand. KLM, ILT, AFM, mails naar Pieter Elbers, consumentenprogramma's, USA DoT, niets heeft geholpen om mijn vouchers voor vanwege corona gecancelde vluchten aan mij uit te keren.

Gelukkig was dit een negatieve uitzondering, nieuwe tickets boek ik nog steeds alleen rechtstreeks, maar bij voorkeur niet meer bij KLM.

en toch.. ik boek ook veel zakelijke vluchten en heb daardoor heel veel met Corona gedoe te maken, omboeken, annuleren you name it. KLM is de meest flexibele maatschappij. Refunds? Binnen een week geregeld. Prive is mijn reis naar Canada geannuleerd, dus tickets moeten viucher worden. Woendag aangevraagd, vrijdag al de vouchers. Ik boek altijd rechtstreeks

Van al mijn maatschappijen waar ik werk matig mee werk is SAS echt de ergste, 0 flexibiliteit en refunds is gedoe.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer