Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

@harryh Mijn tickets zouden via KLM/delta nagenoeg net zoveel extra kosten als mijn huidige tickets, dus dat risico wil ik wel nemen (€2100 vs de €1100 die ik nu betaal. Nee, dan boek ik wel via een broker.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Bij zo'n verschil begrijpelijk. In mijn geval zijn het meestal maar een paar tientjes verschil en dan boek ik liever rechtstreeks.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Ik heb geboekt, nou ja, de prijs voor 24 uur gereserveerd. Dat kan gratis via de app (op de site 60 euro voor 3 dagen prijsgarantie). Morgen verder afhandelen en betalen. Geboekt bij KLM naar NY met Delta heen en KLM terug. We gaan zien wat er de komende weken/maanden hopelijk allemaal gaat gebeuren.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

harryh schreef:
03 mei 2021, 22:52
Bij zo'n verschil begrijpelijk. In mijn geval zijn het meestal maar een paar tientjes verschil en dan boek ik liever rechtstreeks.
Meestal…als in: voor COVID? Toen misschien wel maar alles wat ik nu vind is minimaal €900 en hoger
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Terpies Meestal als in "tijdens Covid-19"; ik heb eind februari tickets voor juli bij BA geboekt, AA vluchten, voor 371,-. Die waren bij brokers voor iets van 10,- lager te vinden. En 9 april voor het najaar bij KLM Delta vluchten geboekt voor 332,-, ook toen was het verschil met brokers marginaal.
Heb net weer even een rondje gezocht maar zie dat de prijzen nu inderdaad erg hoog zijn.
Laatst gewijzigd door harryh op 04 mei 2021, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door T_Erkens »

Op dit moment heeft SAS (Scandinavian Airlines) goedkope tickets voor in het najaar. Wij hebben 7 Oktober tot 4 november van Dusseldorf naar LA geboekt. Maar ook vanuit Amsterdam en Brussel stonden er tickets op met vergelijkbare prijzen. Overstap in Kopenhagen waar je rond de 1.5 uur hebt. Prijs tickets per persoon rond de 530 euro inclusief 23kg koffer. Misschien dat iemand er iets aan heeft.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@T_Erkens Mooie verbinbding . Meld jezelf en alle medereizigers aan als SAS EuroBonus Member . Geeft oa toegang tot lounge in Kopenhagen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jurre_
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021, 09:19

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jurre_ »

Die aanbieding van SAS (Scandinavian Airlines) was mij ook opgevallen. Nog nooit mee gevlogen tot nu toe. Heeft iemand ervaring met SAS? Gelijkwaardig aan KLM of waarmee valt deze te vergelijken?

Momenteel kan ik retour ticketje Brussel - SF boeken voor zo'n €430 per persoon inclusief bagage in september. Nu had ik wel nog een vraag indien ik dit via een broker boek. Via Mytrip of Schipholtickets kan je extra betalen voor een 'Flexibel tickets en COVID-19-verzekering'. Dit kost dan wel €67 per persoon extra. Is het aan te raden dit te doen? Of krijg je zonder dit ook een voucher indien het reisverbod naar Amerika in september nog steeds van kracht is?

Hier is een voorbeeld van opties van op Mytrip:

Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik weet niet hoeveel het scheelt maar ik zou rechtstreeks boeken bij de maatschappij zelf. Brokers bieden vaak verzekeringen aan met vele voorwaarden waar je niet veel aan hebt. Het is puur een verdienmodel voor ze. Verder hebben ze ook eigen voorwaarden als het gaat om vouchers. Mocht je bij een broker boeken dan zou ik heel goed de voorwaarden nalezen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Jurre_ schreef:
06 mei 2021, 10:51
Momenteel kan ik retour ticketje Brussel - SF boeken voor zo'n €430 per persoon inclusief bagage in september.
Kijk even goed naar de annulerings- en wijzigingsvoorwaarden. Want als je bv bij KLM (incl Delta en AF) boekt kun je zelf annuleren en geld terug krijgen. Ook BA (incl AA vluchten) hanteert gunstige voorwaarden (voucher als je niet meer wilt/kunt, 2 jaar geldig, alleen geen geld terug). Ik heb zelf niet naar de voorwaarden van SAS gekeken. Broker zou ik ook niet doen.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Jurre_ schreef:
06 mei 2021, 10:51
Momenteel kan ik retour ticketje Brussel - SF boeken voor zo'n €430 per persoon inclusief bagage in september. Nu had ik wel nog een vraag indien ik dit via een broker boek. Via Mytrip of Schipholtickets kan je extra betalen voor een 'Flexibel tickets en COVID-19-verzekering'. Dit kost dan wel €67 per persoon extra. Is het aan te raden dit te doen? Of krijg je zonder dit ook een voucher indien het reisverbod naar Amerika in september nog steeds van kracht is?
Welkom in de wazige wereld van brokers. Ook al zijn de tickets bij de luchtvaartmaatschappij nu allemaal flexibel, de brokers verkopen tickets met een speciaal kenmerk, waardoor je niet zelf kunt annuleren bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Dit moet dan via de broker en die kan er weer (extra) geld voor rekenen.

Als het niet te veel scheelt, altijd via de luchtvaartmaatschappij boeken en anders de extra flexibiliteit "bijkopen". Brokers verkopen ook de flexibele tickets (dit staat er meestal bij door middel van een icoontje), maar dit zijn meestal niet de goedkoopste bij de broker.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Jurre_ schreef:
06 mei 2021, 10:51
Die aanbieding van SAS (Scandinavian Airlines) was mij ook opgevallen. Nog nooit mee gevlogen tot nu toe. Heeft iemand ervaring met SAS? Gelijkwaardig aan KLM of waarmee valt deze te vergelijken?
Ik heb volgens mij 1x met SAS een continentale vlucht gemaakt. Als m'n geheugen mij niet in de steek laat is dit gewoon een hartstikke prima luchtvaartmaatschappij. Geen shabby prijsvechter of iets dergelijks.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Is gewoon een degelijke lijndienst maatschappij.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pleank »

Binnen Europa wel met SAS gevlogen, inderdaad een prima maatschappij. In mijn herinnering vergelijkbaar met KLM ja.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Had twee tickets voor Miami in maart bij TAP airlines.De maatschappij heeft zelf de vlucht gecanceld en mij twee vouchers gestuurd.Nu is mijn echtgenote wegens onverwachte gezondheidsproblemen afgeraden van te vliegen.Zou ik alsnog de vouchers kunnen weigeren en terugbetaling vragen?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stan.Gobien »

Als de maatschappij zelf de vlucht geannuleerd heeft dan heb je denk ik wel recht op volledige terug betaling.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pollyblue »

Marcel5050 schreef:
06 mei 2021, 19:29
Had twee tickets voor Miami in maart bij TAP airlines.De maatschappij heeft zelf de vlucht gecanceld en mij twee vouchers gestuurd.Nu is mijn echtgenote wegens onverwachte gezondheidsproblemen afgeraden van te vliegen.Zou ik alsnog de vouchers kunnen weigeren en terugbetaling vragen?
Terugbetaling van TAP? Ik wacht al sinds 17 oktober op een terugbetaling van TAP én ook op een voucher van april 2021. Als je ze contacteert, hoor je steeds hetzelfde: Heb geduld en wees gerust, het komt in orde. Dus ik zou me houden aan je vouchers. Ik weet het niet zeker, maar staan ze op naam?
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

De vouchers staan op naam.De comunicatie verloopt daar echt niet schitterend.Heb geen enkel bericht gekregen dat de vlucht geannuleerd was.Pas toen ik inlogde en naar my bookings ging kijken stond er flight canceled.Er staat geen vervaldatum op de vouchers wel dat ik 10% meer krijg dan oorspronkelijk bedrag.Had ook vouchers van Corendon en vakantiediscounter,de eerste is al terugbetaald en de tweede gedeeltelijk.Het liefste van al zou ik de vouchers gewoon gebruiken maar voor het moment lukt het niet.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door boonens »

Dat is bizar lang zeg! Wij hadden tickets via TAP voor deze meivakantie. Op 25 januari hebben wij ze telefonisch geannuleerd (nadat TAP een deel van de vlucht had gecancelled, ook wij kwamen daar bij toeval achter na inloggen op de website) en op 30 maart ontvingen wij het bedrag terug op de creditcard. Ik heb tussentijds slechts eenmaal (per e-mail) contact opgenomen, omdat we na de telefonische annulering nooit een referentienummer voor de annulering hadden ontvangen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Marcel5050 schreef:
06 mei 2021, 19:29
Had twee tickets voor Miami in maart bij TAP airlines.De maatschappij heeft zelf de vlucht gecanceld en mij twee vouchers gestuurd.Nu is mijn echtgenote wegens onverwachte gezondheidsproblemen afgeraden van te vliegen.Zou ik alsnog de vouchers kunnen weigeren en terugbetaling vragen?
Als je een reisverzekering met annulering hebt. Dienstdoende arts een briefje laten schrijven. Dit even delen met de verzekeraar en klaar is Kees.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer