Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikafan
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ook namens ons dank voor de American Airlines tip!
Wij hebben tickets voor Atlanta geboekt. Inclusief bagage 335 euro pp en zijn er heel blij mee.
Wij hebben tickets voor Atlanta geboekt. Inclusief bagage 335 euro pp en zijn er heel blij mee.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik heb even wat hulp nodig. British airways heeft mijn heenvlucht geannuleerd. Ik heb echter bij een broker geboekt. Mijn vraag is of zij wettelijk verplicht zijn mee te zoeken naar een andere vlucht en of dat ergens vast gelegd is?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Een wettelijke verplichting voor omboeken bestaat niet naar mijn weten. Ik neem aan dat jou geen alternatief geboden is?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Nou alleen British airways heeft de vlucht geannuleerd, maar bij mijn broker staat hij er nog steeds in.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Heb je al contact opgenomen met de broker?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wel geprobeerd, maar lukt helaas niet. Telefoon nemen ze niet op en mail reageren ze ook niet op (ja ik weet het is niet handig altijd boeken bij een broker, maar nam de gok bij een belachelijk lage prijs )
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Om welke broker gaat het? Dan weten we daar in ieder geval sowieso niet hoeven te boeken in de toekomst.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Gate1 en Budgetair zou ik mijden
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wij hebben naar volle tevredenheid bij Gate1 en Budgetair geboekt ( in het verleden ) maar dat is een andere discussie.
Het zou netjes zijn als ze je een alternatief kunnen aanbieden maar jij zou zelf ook een voorstel kunnen opzoeken en deze voorleggen. Anders zou ik gewoon je geld terug vragen.
Toen bij ons de vlucht werd geannuleerd ( door United ) hebben wij meerdere malen contact gezocht met Vliegwinkel. Het ging niet heel soepel maar er kwam wel reactie. Uiteindelijk hebben wij een brief gestuurd via de mail. Daar kwam heel snel reactie op en uiteindelijk kregen we redelijk snel ons geld terug. Als je geen reactie krijgt en je hebt met je CC betaald dan zou je ook nog een betwisting in kunnen dienen. Maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Het zou netjes zijn als ze je een alternatief kunnen aanbieden maar jij zou zelf ook een voorstel kunnen opzoeken en deze voorleggen. Anders zou ik gewoon je geld terug vragen.
Toen bij ons de vlucht werd geannuleerd ( door United ) hebben wij meerdere malen contact gezocht met Vliegwinkel. Het ging niet heel soepel maar er kwam wel reactie. Uiteindelijk hebben wij een brief gestuurd via de mail. Daar kwam heel snel reactie op en uiteindelijk kregen we redelijk snel ons geld terug. Als je geen reactie krijgt en je hebt met je CC betaald dan zou je ook nog een betwisting in kunnen dienen. Maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Bedankt voor je bericht. Ik heb vorig jaar mn geld terug gekregen via mijn cc company idd. Dit ging ook super makkelijk. Ga morgen wel een aangetekende brief sturen. Dat wil ook nog wel eens werken
- Frasi
- Amerika-expert
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik heb ook geen bijzonder goede ervaringen bij Budgetair (daar had ik vorig jaar geboekt).
Maar intussen reageren ze wel redelijk snel (<2 dagen) via Facebook Messenger. Dus dat zou ik proberen.
Geef ze aan dat BA een segment heeft geannuleerd en dat je graag een alternatieve vlucht wil. Het helpt als je zelf vooraf al op zoek gaat en ze een concrete route (met vluchtnummers) kan voorstellen. Wel binnen dezelfde alliantie blijven. Succes!
Maar intussen reageren ze wel redelijk snel (<2 dagen) via Facebook Messenger. Dus dat zou ik proberen.
Geef ze aan dat BA een segment heeft geannuleerd en dat je graag een alternatieve vlucht wil. Het helpt als je zelf vooraf al op zoek gaat en ze een concrete route (met vluchtnummers) kan voorstellen. Wel binnen dezelfde alliantie blijven. Succes!
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Omdat 1 iemand een mindere ervaring heeft? Staat er een termijn op hoe snel ze iets “moeten” doen?
Beetje vreemde reactie om maar gelijk op te roepen tot een boycot omdat er een (eenzijdig) verhaal komt over een partij die volledig te goeder trouw is en de tijd blijkbaar van jou niet kan krijgen om te reageren maar gelijk aan de schandpaal moet.
@Timb misschien moet je even iets meer geduld hebben totdat de wijziging ook bij je broker geregistreerd staat? Hoe moeten zij op iets anticiperen waar ze zelf misschien nog niet formeel van op de hoogte zijn?
Als je kijkt naar hoe er vorig jaar is omgegaan met annuleringen van vluchten tijdens de uitbraak van de COVID crisis was er bij mijn weten heus niet veel verschil tussen de uiteindelijke afhandeling door brokers en vluchtmaatschappijen. Misschien zijn brokers iets slechter bereikbaar geweest maar uiteindelijk ken ik geen enkel geval waar iets niet is opgelost.
Relax…of zit je zo hard om je geld te springen? Maak er dan werk van en ga aub niet lopen opruien op het forum
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik lees dat de betreffende broker de telefoon niet opneemt en niet op e-mail reageert. Ik ga er daarbij vanuit dat [mention]Timb[/mention] die broker een redelijke termijn heeft gegeven te reageren op die mail. Anno 2021 mag je toch binnen een dag of 2 wel een reactie verwachten vind ik.Terpies schreef: Omdat 1 iemand een mindere ervaring heeft? Staat er een termijn op hoe snel ze iets “moeten” doen?
Beetje vreemde reactie om maar gelijk op te roepen tot een boycot omdat er een (eenzijdig) verhaal komt over een partij die volledig te goeder trouw is en de tijd blijkbaar van jou niet kan krijgen om te reageren maar gelijk aan de schandpaal moet.
Natuurlijk is dit de ervaring van één persoon en kan het zijn dat die persoon net pech heeft gehad. Nou heb ik specifiek over dit bedrijf wel erg vaak negatieve dingen gelezen, dus ik durf mijn conclusies wel te trekken.
Als dit bedrijf zijn klantenservice niet op orde heeft dan is dat voor mij voldoende reden er niet te boeken. Jij mag daar anders over denken. Helemaal prima. Iedereen moet maar doen wat hem/haar het beste lijkt.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Assumption is the Mother of all fuck ups.
Je doet een hoop aannames maar je bent tegelijk enorm stellig in je (oproepen tot) acties.
Waaruit blijkt volgens jou de redelijke termijn? En is dat de voor hem (of de broker’s) redelijke termijn of gaat het hier om wat jij redelijk acht? Timb heeft namelijk helemaal nog geen details gegeven over wanneer de annulering was, sterker nog hij geeft zelfs aan dat de broker de vlucht nog niet heeft geregistreerd als geannuleerd. Even afwachten dus??
Als jouw keus is om niet te boeken bij een bedrijf wat zijn klantenservice niet op orde heeft, is dat jouw persoonlijke keus.
Als je de post van @Timb wel had gelezen was voor hem de belachelijk lage prijs leidend om het risico te nemen om zaken te doen met een bedrijf wat WELLICHT (maar nog steeds niet aantoonbaar!) op andere fronten zoals klanten service tekort zou kunnen schieten.
Vorig (maar ook dit) jaar was er genoeg aan te merken op alle vliegmaatschappijen en kwamen ze ook niet veel verder dan: u moet afwachten (als ze überhaupt de telefoon opnamen).
Bovendien: als ik alle recensies moet geloven kunnen we nergens meer vliegen, slapen of auto huren… dat jij conclusies verbindt aan zaken die (relatief eenvoudig) gemanipuleerd kunnen worden is jouw keus, maar geef dan ook weer in je commentaar dat het jouw mening is en stop met je stemmingmakerij, daar wordt niemand wijzer van.
Er zijn genoeg argumenten om via een broker te boeken dus iedereen maakt zijn/haar keuzes en neemt daar al dan niet weloverwogen risico’s.
Als Timb niet via de broker een BA Vlucht had geboekt maar via een andere maatschappij was er wellicht niks aan de hand geweest. Is dat dan ook voor jou een reden om BA aan de schandpaal te gaan nagelen? Nee de broker heeft het in jou ogen gedaan “omdat jij daar wel wat negatieve dingen over gehoord hebt”. Nou nou!
Je doet een hoop aannames maar je bent tegelijk enorm stellig in je (oproepen tot) acties.
Waaruit blijkt volgens jou de redelijke termijn? En is dat de voor hem (of de broker’s) redelijke termijn of gaat het hier om wat jij redelijk acht? Timb heeft namelijk helemaal nog geen details gegeven over wanneer de annulering was, sterker nog hij geeft zelfs aan dat de broker de vlucht nog niet heeft geregistreerd als geannuleerd. Even afwachten dus??
Als jouw keus is om niet te boeken bij een bedrijf wat zijn klantenservice niet op orde heeft, is dat jouw persoonlijke keus.
Als je de post van @Timb wel had gelezen was voor hem de belachelijk lage prijs leidend om het risico te nemen om zaken te doen met een bedrijf wat WELLICHT (maar nog steeds niet aantoonbaar!) op andere fronten zoals klanten service tekort zou kunnen schieten.
Vorig (maar ook dit) jaar was er genoeg aan te merken op alle vliegmaatschappijen en kwamen ze ook niet veel verder dan: u moet afwachten (als ze überhaupt de telefoon opnamen).
Bovendien: als ik alle recensies moet geloven kunnen we nergens meer vliegen, slapen of auto huren… dat jij conclusies verbindt aan zaken die (relatief eenvoudig) gemanipuleerd kunnen worden is jouw keus, maar geef dan ook weer in je commentaar dat het jouw mening is en stop met je stemmingmakerij, daar wordt niemand wijzer van.
Er zijn genoeg argumenten om via een broker te boeken dus iedereen maakt zijn/haar keuzes en neemt daar al dan niet weloverwogen risico’s.
Als Timb niet via de broker een BA Vlucht had geboekt maar via een andere maatschappij was er wellicht niks aan de hand geweest. Is dat dan ook voor jou een reden om BA aan de schandpaal te gaan nagelen? Nee de broker heeft het in jou ogen gedaan “omdat jij daar wel wat negatieve dingen over gehoord hebt”. Nou nou!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik heb in mijn vorige reactie gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Bij de meeste reacties van @Terpies komt het mijn inziens vaak redelijk aanvallend over. Ik begrijp je reactie wel @Galapogos. Als je bijv op trustpilot kijkt komen gate1 en BudgetAir er meestal niet heel goed van af. Dat is dus niet 1 reactie alleen van mij. Daar laat ik het ook bij.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Toch was het geen reden voor jou om bij ze te boeken @Timb. Je geeft niet aan wat er precies mis is, hoe veel tijd is verstreken tussen annuleren van BA, hoe het contact met de boekende partij is gelopen. Ze waren goedkoop dus je hebt een risico genomen…wat is dan precies het doel van je opmerking hier? Dat je ze niet kunt bereiken?
Volgens je eigen post: Je vluchten zijn op 28 juni geannuleerd (dat was gisteren ….) nog niet door je broker bevestigd…dat bedoel ik dus met je aannames en stemmingmakerij @Galapogos je bent wel vaker zo stellig…
Volgens je eigen post: Je vluchten zijn op 28 juni geannuleerd (dat was gisteren ….) nog niet door je broker bevestigd…dat bedoel ik dus met je aannames en stemmingmakerij @Galapogos je bent wel vaker zo stellig…
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Mbt wijzigen nav geannuleerde vlucht door de maatschappij staat het volgende op de site van Budgetair
MIJN VLUCHT IS GEANNULEERD
Q: Is mijn vlucht geannuleerd?
A: Omdat de status van vluchten snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappijWij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutieIndien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aanJe ontvangt van ons een email over de statusWanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaaltBetalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Voor Low-cost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Wanneer je vlucht geannuleerd is, zul je een email ontvangen met de vervolgstappen.
TERUGBETALINGEN
Terugbetaling heeft altijd onze voorkeur. Als bemiddelaar in vliegtickets is het onze rol om bij een geannuleerde vlucht ten eerste het geld, dat op de rekening van de airline staat, terug te vragen voor onze klanten. Klanten kunnen erop vertrouwen dat wij ons hard maken voor een snelle terugbetaling. Vanwege de impact van het coronavirus betalen de luchtvaartmaatschappijen helaas vertraagd het geannuleerde vliegticket terug. We hopen op je geduld.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hallo,
Volgend jaar paasvakantie (België) plannen we een citytrip met de kinderen naar New York. Ben al volop aan het lezen, nog niks geboekt.
Ik dacht van 7dagen te gaan, van vrijdag tot vrijdag ofzo. Wanneer kijk ik best om vliegtickets te boeken? Is er een bepaald moment dat het goedkoopst is, of speelt dat geen rol? Dank voor antwoord.
Volgend jaar paasvakantie (België) plannen we een citytrip met de kinderen naar New York. Ben al volop aan het lezen, nog niks geboekt.
Ik dacht van 7dagen te gaan, van vrijdag tot vrijdag ofzo. Wanneer kijk ik best om vliegtickets te boeken? Is er een bepaald moment dat het goedkoopst is, of speelt dat geen rol? Dank voor antwoord.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Gewoon nu al zoeken en toeslaan zodra je iets moois ziet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3327 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties
- 4357 Weergaves
-
Laatste bericht door NaMiSe
-
- 9 Reacties
- 2536 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg