Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Carolien123 »

Ook namens ons dank voor de American Airlines tip!

Wij hebben tickets voor Atlanta geboekt. Inclusief bagage 335 euro pp en zijn er heel blij mee.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Ik heb even wat hulp nodig. British airways heeft mijn heenvlucht geannuleerd. Ik heb echter bij een broker geboekt. Mijn vraag is of zij wettelijk verplicht zijn mee te zoeken naar een andere vlucht en of dat ergens vast gelegd is?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Een wettelijke verplichting voor omboeken bestaat niet naar mijn weten. Ik neem aan dat jou geen alternatief geboden is?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Nou alleen British airways heeft de vlucht geannuleerd, maar bij mijn broker staat hij er nog steeds in.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Heb je al contact opgenomen met de broker?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Wel geprobeerd, maar lukt helaas niet. Telefoon nemen ze niet op en mail reageren ze ook niet op (ja ik weet het is niet handig altijd boeken bij een broker, maar nam de gok bij een belachelijk lage prijs :wink: )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Om welke broker gaat het? Dan weten we daar in ieder geval sowieso niet hoeven te boeken in de toekomst. :wink:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Gate1 en Budgetair zou ik mijden :wink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Wij hebben naar volle tevredenheid bij Gate1 en Budgetair geboekt ( in het verleden ) maar dat is een andere discussie.

Het zou netjes zijn als ze je een alternatief kunnen aanbieden maar jij zou zelf ook een voorstel kunnen opzoeken en deze voorleggen. Anders zou ik gewoon je geld terug vragen.

Toen bij ons de vlucht werd geannuleerd ( door United ) hebben wij meerdere malen contact gezocht met Vliegwinkel. Het ging niet heel soepel maar er kwam wel reactie. Uiteindelijk hebben wij een brief gestuurd via de mail. Daar kwam heel snel reactie op en uiteindelijk kregen we redelijk snel ons geld terug. Als je geen reactie krijgt en je hebt met je CC betaald dan zou je ook nog een betwisting in kunnen dienen. Maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Bedankt voor je bericht. Ik heb vorig jaar mn geld terug gekregen via mijn cc company idd. Dit ging ook super makkelijk. Ga morgen wel een aangetekende brief sturen. Dat wil ook nog wel eens werken :wink:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ik heb ook geen bijzonder goede ervaringen bij Budgetair (daar had ik vorig jaar geboekt).
Maar intussen reageren ze wel redelijk snel (<2 dagen) via Facebook Messenger. Dus dat zou ik proberen.
Geef ze aan dat BA een segment heeft geannuleerd en dat je graag een alternatieve vlucht wil. Het helpt als je zelf vooraf al op zoek gaat en ze een concrete route (met vluchtnummers) kan voorstellen. Wel binnen dezelfde alliantie blijven. Succes!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Galapogos schreef:
29 jun 2021, 11:00
Om welke broker gaat het? Dan weten we daar in ieder geval sowieso niet hoeven te boeken in de toekomst. :wink:
Omdat 1 iemand een mindere ervaring heeft? Staat er een termijn op hoe snel ze iets “moeten” doen?
Beetje vreemde reactie om maar gelijk op te roepen tot een boycot omdat er een (eenzijdig) verhaal komt over een partij die volledig te goeder trouw is en de tijd blijkbaar van jou niet kan krijgen om te reageren maar gelijk aan de schandpaal moet.
Timb schreef:
29 jun 2021, 10:31
Nou alleen British airways heeft de vlucht geannuleerd, maar bij mijn broker staat hij er nog steeds in.
@Timb misschien moet je even iets meer geduld hebben totdat de wijziging ook bij je broker geregistreerd staat? Hoe moeten zij op iets anticiperen waar ze zelf misschien nog niet formeel van op de hoogte zijn?

Als je kijkt naar hoe er vorig jaar is omgegaan met annuleringen van vluchten tijdens de uitbraak van de COVID crisis was er bij mijn weten heus niet veel verschil tussen de uiteindelijke afhandeling door brokers en vluchtmaatschappijen. Misschien zijn brokers iets slechter bereikbaar geweest maar uiteindelijk ken ik geen enkel geval waar iets niet is opgelost.

Relax…of zit je zo hard om je geld te springen? Maak er dan werk van en ga aub niet lopen opruien op het forum :thumbup:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Terpies schreef: Omdat 1 iemand een mindere ervaring heeft? Staat er een termijn op hoe snel ze iets “moeten” doen?
Beetje vreemde reactie om maar gelijk op te roepen tot een boycot omdat er een (eenzijdig) verhaal komt over een partij die volledig te goeder trouw is en de tijd blijkbaar van jou niet kan krijgen om te reageren maar gelijk aan de schandpaal moet.
Ik lees dat de betreffende broker de telefoon niet opneemt en niet op e-mail reageert. Ik ga er daarbij vanuit dat [mention]Timb[/mention] die broker een redelijke termijn heeft gegeven te reageren op die mail. Anno 2021 mag je toch binnen een dag of 2 wel een reactie verwachten vind ik.

Natuurlijk is dit de ervaring van één persoon en kan het zijn dat die persoon net pech heeft gehad. Nou heb ik specifiek over dit bedrijf wel erg vaak negatieve dingen gelezen, dus ik durf mijn conclusies wel te trekken.

Als dit bedrijf zijn klantenservice niet op orde heeft dan is dat voor mij voldoende reden er niet te boeken. Jij mag daar anders over denken. Helemaal prima. Iedereen moet maar doen wat hem/haar het beste lijkt.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Assumption is the Mother of all fuck ups.

Je doet een hoop aannames maar je bent tegelijk enorm stellig in je (oproepen tot) acties.

Waaruit blijkt volgens jou de redelijke termijn? En is dat de voor hem (of de broker’s) redelijke termijn of gaat het hier om wat jij redelijk acht? Timb heeft namelijk helemaal nog geen details gegeven over wanneer de annulering was, sterker nog hij geeft zelfs aan dat de broker de vlucht nog niet heeft geregistreerd als geannuleerd. Even afwachten dus??

Als jouw keus is om niet te boeken bij een bedrijf wat zijn klantenservice niet op orde heeft, is dat jouw persoonlijke keus.
Als je de post van @Timb wel had gelezen was voor hem de belachelijk lage prijs leidend om het risico te nemen om zaken te doen met een bedrijf wat WELLICHT (maar nog steeds niet aantoonbaar!) op andere fronten zoals klanten service tekort zou kunnen schieten.

Vorig (maar ook dit) jaar was er genoeg aan te merken op alle vliegmaatschappijen en kwamen ze ook niet veel verder dan: u moet afwachten (als ze überhaupt de telefoon opnamen).

Bovendien: als ik alle recensies moet geloven kunnen we nergens meer vliegen, slapen of auto huren… dat jij conclusies verbindt aan zaken die (relatief eenvoudig) gemanipuleerd kunnen worden is jouw keus, maar geef dan ook weer in je commentaar dat het jouw mening is en stop met je stemmingmakerij, daar wordt niemand wijzer van.

Er zijn genoeg argumenten om via een broker te boeken dus iedereen maakt zijn/haar keuzes en neemt daar al dan niet weloverwogen risico’s.

Als Timb niet via de broker een BA Vlucht had geboekt maar via een andere maatschappij was er wellicht niks aan de hand geweest. Is dat dan ook voor jou een reden om BA aan de schandpaal te gaan nagelen? Nee de broker heeft het in jou ogen gedaan “omdat jij daar wel wat negatieve dingen over gehoord hebt”. Nou nou!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Ik heb in mijn vorige reactie gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij. :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Bij de meeste reacties van @Terpies komt het mijn inziens vaak redelijk aanvallend over. Ik begrijp je reactie wel @Galapogos. Als je bijv op trustpilot kijkt komen gate1 en BudgetAir er meestal niet heel goed van af. Dat is dus niet 1 reactie alleen van mij. Daar laat ik het ook bij. :wink:
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Toch was het geen reden voor jou om bij ze te boeken @Timb. Je geeft niet aan wat er precies mis is, hoe veel tijd is verstreken tussen annuleren van BA, hoe het contact met de boekende partij is gelopen. Ze waren goedkoop dus je hebt een risico genomen…wat is dan precies het doel van je opmerking hier? Dat je ze niet kunt bereiken?

Volgens je eigen post: Je vluchten zijn op 28 juni geannuleerd (dat was gisteren :geek: ….) nog niet door je broker bevestigd…dat bedoel ik dus met je aannames en stemmingmakerij @Galapogos je bent wel vaker zo stellig…
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Mbt wijzigen nav geannuleerde vlucht door de maatschappij staat het volgende op de site van Budgetair
MIJN VLUCHT IS GEANNULEERD

Q: Is mijn vlucht geannuleerd?
A: Omdat de status van vluchten snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.

Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Hoe werkt het proces?

Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappijWij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutieIndien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aanJe ontvangt van ons een email over de statusWanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaaltBetalen wij het restitutiebedrag aan jou uit

Voor Low-cost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Wanneer je vlucht geannuleerd is, zul je een email ontvangen met de vervolgstappen.

TERUGBETALINGEN

Terugbetaling heeft altijd onze voorkeur. Als bemiddelaar in vliegtickets is het onze rol om bij een geannuleerde vlucht ten eerste het geld, dat op de rekening van de airline staat, terug te vragen voor onze klanten. Klanten kunnen erop vertrouwen dat wij ons hard maken voor een snelle terugbetaling. Vanwege de impact van het coronavirus betalen de luchtvaartmaatschappijen helaas vertraagd het geannuleerde vliegticket terug. We hopen op je geduld.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door steven8600 »

Hallo,

Volgend jaar paasvakantie (België) plannen we een citytrip met de kinderen naar New York. Ben al volop aan het lezen, nog niks geboekt.
Ik dacht van 7dagen te gaan, van vrijdag tot vrijdag ofzo. Wanneer kijk ik best om vliegtickets te boeken? Is er een bepaald moment dat het goedkoopst is, of speelt dat geen rol? Dank voor antwoord.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Gewoon nu al zoeken en toeslaan zodra je iets moois ziet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer