Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Kreeg een notificatie van Google Flight op m’n gehoopte vlucht van september dit jaar naar LA. AA en BA voor zo’n 300-400 euro retour. Morgen eens in de ticketvoorwaarden duiken. Aan de andere kant zijn die prijzen wel met overstap en dat is misschien ook weer een extra gok straks met het tonen van een negatieve test etc?
8801B057-35FF-4720-8F6D-DD327294D70E.png
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door robinthart »

Zouden jullie durven boeken voor de zomer 2021?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

Ik durf wel te boeken, maar ik wil nog niet boeken. Als het vaccineren achter de rug is, misschien boeken. Maar hoe gaat het virus en het vaccineren in Amerika zich ontwikkelen?
Ondanks dat we rond de 70 jaar zijn en niet meer jaren zouden willen wachten, doen we het toch maar. :wink:
Hopelijk gaan we in 2022.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Delta heeft ook weer goeie prijzen. In ieder geval voor mijn gehoopte vlucht in september van AMS > LAX en terug van LAS - AMS. Economy light-ticket rechtstreeks voor 450 euro (ik ben flying blue silver dus kan gratis een koffer inchecken). Als ik het goed lees kan het ticket gratis worden omgeboekt naar een vlucht tot december 2022. Erg aantrekkelijk, maar ik gok dat september toch nog net te vroeg is. Aan de andere kant kun je het ticket maar hebben dan natuurlijk... :crazy:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik lees iets anders op https://www.delta.com/us/en/travel-upda ... quirements, onder Tickets originally purchased between March 1, 2020 and March 30, 2021:
Final travel must be completed by end of ticket validity, one year from date of original issue.

Nu boeken betekent dan reizen uiterlijk in januari 2022.

Die December 2022 gaat over:
Tickets purchased between March 1 and April 17, 2020, for travel before March 31, 2021, will be valid until December 31, 2022.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hmm, ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Ik haal de datum van ticketuitgifte altijd door elkaar met datum van vertrek. Zal het eens navragen morgen bij Delta.
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

Delta heeft opeens wel heel aantrekkelijke tarieven voor non-stop vluchten in de zomervakantie. In ons geval in de schoolvakantie (juli-augustus) voor € 655,- non stop van Schiphol naar Vancouver en ook non stop terug. Voor € 110,- meer incl bagage, stoelkeuze en gratis wijzigen.
Weet iemand of Delta nog steeds zo makkelijk is met geld terug geven als we tegen die tijd nog steeds niet mogen vliegen ivm Corona? In hun voorwaarden vind ik vooral zaken over inlandse vluchten in de USA en vluchten vanaf Noord-Amerika. Maar wij vliegen vanaf de EU...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Van wat ik lees op hun site is dat je geen geld terug krijgt maar een voucher. Ik zou sowieso goed de voorwaarden vooraf lezen en contact met ze opnemen als er iets niet duidelijk is.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

A&A schreef:
09 jan 2021, 19:37
Delta heeft opeens wel heel aantrekkelijke tarieven voor non-stop vluchten in de zomervakantie.
KLM nu ook! Daar lijken de voorwaarden gunstiger?

Vluchten gepland op of voor 30 september 2021, geboekt op of voor 31 maart 2021: zonder kosten vergoed in de vorm van een voucher, in geval van annulering voor vertrek van de 1e vlucht. Deze kan binnen 1 jaar worden ingewisseld voor een teruggave van de kosten. Vluchten gepland op of voor 30 september 2021, geboekt vanaf 1 april 2021, en vluchten gepland vanaf 1 oktober 2021: niet-restitueerbaar.

Ticket kan je ook nog tot op de dag van vertrek wijzigen. Hierbij worden er geen wijzigingskosten maar wel een eventueel verschil in tarief in rekening gebracht. Een nieuwe vlucht kan dan ongeveer 11 maanden van tevoren worden geboekt. Klinkt goed?
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

We hebben ivm de gunstiger voorwaarden idd bij KLM geboekt! Was alles bij elkaar € 10,- duurder dan bij Delta maar nu kunnen we gewoon geld terug krijgen als ze niet vliegen of wij niet mogen ivm Corona. Blijft een mooie prijs voor een rechtstreekse vlucht (met uiteraard mooie vluchttijden) midden in de zomervakantie. Nu maar hopen dat we tegen die tijd inderdaad mogen...
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ik heb voor 15 euro een optie genomen op tickets. Dacht dan kan ik ondertussen de voorwaarden doorspitten. Ook het een en ander nagevraagd aan KLM via Twitter. Of je geld kan terugkrijgen weet ik niet zeker, maar in ieder geval een voucher en dat vind ik ook prima.

Heb tot morgen 23:59 om de boeking definitief te maken.
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

Omdat je altijd 24 uur gratis en zonder opgaaf van reden mag annuleren heb je feitelijk nog langer...
Julieke1983
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2020, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Julieke1983 »

Vind geen rechtstreekse vluchten meer naar Orlando , vanuit Amsterdam. Zou dit nog kunnen veranderen? Voorheen steeds met KLM/Delta.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Misschien wel, misschien niet. Hangt af van vraag en aanbod. Op dit moment is er geen vraag naar dergelijke vluchten. Maar wie weet hoe de toekomst er uit ziet.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tinus1955 »

Nice! Weer vliegen rechtstreeks naar Vegas voor €438 bij Gate1! :D
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Direct bij KLM voor 460, dan zou ik het wel weten...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik heb gisterenavond nog AMS - LAS geboekt retour voor eind september.

€1190 incl 2 checked bags en stoelreservatie. Kan ik zeer zeker mee leven (is minder dan ik betaald had voor september '20, dat niet doorgegaan is. Toen betaalde ik €1360 met één checked bag en geen stoelreservatie).

Heb even naar business gekeken, maar met €6000 is het verschil me net wat teveel.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Yes ik ook, retour AMS-LAX-LAS-AMS voor 460 rechtstreeks, begin september. Dat is wel de prijs voor Light-tarief, dus zonder koffer. Wordt spannend of we op tijd die vaccinatie krijgen en of de grenzen dan open zijn. Kan het ticket niet annuleren maar wel tot 24u op voorhand omboeken naar een moment tot 11 maanden in de toekomst.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

In België zal iedereen die dat wil tegen dan gevaccineerd raken, ALS er geen grote tegenslagen zijn.

Begin juni kan men beginnen aan de groep 'gezonde' mensen, en het zal hard gaan.

Het zal er dus vooral van afhangen of we tegen dan terug de USA inkomen. En dat op zijn beurt zal afhangen van hoe de gezondheidssituatie in daar is dan.

Ik kon me ook vinden in de voorwaarden voor het ticket: omboeken of voucher terug. Fine by me.

Het enige 'domme' is dat ik gisteren de tickets betaal, en vandaag komt KLM met een kortingscode voor m'n verjaardag van €30 af :D Heb gevraagd of ze het retroactief nog kunnen toepassen.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tinus1955 »

Hier helemaal budget naar Vegas in okt. €308 retour pp met 1 overstap (BA/AA combi). Geen koffers nodig voor 5 nachten. In okt. zou het toch allemaal wel weer kunnen.... :blink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer