Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
deebee7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

@Terpies Dank je wel voor de input. Ondertussen heb ik de tickets al geboekt dus 'no return' :wink: We zullen moeten nemen hoe het komt en op het beste hopen. Ik had nog tot gisteren 19u tijd om de tickets te annuleren bij Iberia (codeshare AA) en heb dat ook effectief overwogen maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat er niet echt een betaalbaar alternatief is. De 'manage my booking' is zeer ongebruiksvriendelijk bij Iberia als het over een codeshare gaat (geen mogelijkheid om betalend seats te boeken, geen mogelijkheid om bagage betalend bij te boeken. Ook Iberia callcenter kon me niet helpen. Boodschap was om op de luchthaven zelf de bagage te betalen...ja dat gaat zeker goedkoop zijn....voorspelt niet veel goeds) :cry:
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ragjee »

We gaan binnenkort voor het eerst gebruik maken van de P3 parking op Schiphol. (Normaal doen we het met de trein vanuit België maar de tijden kwamen niet zo goed uit en we willen er toch zeker tijdig zijn. Better safe than sorry achter zo lang niet kunnen gaan). Ik las dat over het algemeen de ervaringen wel positief zijn. Ik heb ons plekje al besteld en betaald. Alleen wou ik graag eens horen hoe streng ze zijn op je in of uitrij uur? Bv. iets vroeger of later inrijden. Ik vind het namelijk nog wel iets om het uur te schatten met eventuele ochtendspits. Thanks!
maart '16: NYC
Mei '17: NYC
Zomer '19: Zuidwesten https://roadtripusa2019.home.blog/
Dec '21: NYC + Washington DC
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op de website van P3 parkeren staat dat aankomst- en vertrektijd schattingen mogen zijn.
IngridUSA
Amerikafan

Bericht door IngridUSA »

Dat loopt wel los. Aankomsttijd kun je redelijk terugrekenen vanaf je vluchttijd. Terugkomst hangt natuurlijk af van wel of geen vertraging.
Wij zaten 2 weken geleden op die Transavia vlucht uit Sevilla waarvan het wiel (gelukkig pas na de landing) in brand vloog. Moesten via de glijbaan geëvacueerd worden. Allemaal prima afgelopen, maar daarna duurde het nog úren voordat het toestel en de bagage vrijgegeven konden worden. Maakte voor P3 echter niets uit :)
Ik vind P3 heerlijk, we nemen altijd de garage. En er is meestal wel een 15% korting met de ANWB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb ook goede ervaringen met P3. En zoals al aangegeven, het komt niet op een uurtje aan.

Zit zelf ook nog te twijfelen of ik de auto op P3 ga zetten binnenkort of mij laat brengen. Mijn vlucht naar LHR vertrekt al om 07:10 u... Dan moet ik best vroeg op Schiphol zijn. :wink:

En inderdaad, via ANWB boeken als ANBW-lid, krijg je nog korting ook.

Roland
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikafan

Bericht door Trom »

P3 is ok maar als je heel vroeg vertrekt of laat aankomt, vind ik parkeren in p1 of p6 toch fijner. Je hoeft niet in die vervelende bus en loopt lekker binnendoor naar departures. Voor korte trips is het prijsverschil groot maar voor wat langere trips heb ik het er voor over bv 3 weken juli: p3 149,m p3 garage 159, p1 172 en p6 valet 184. Met anwb wordt verschil nog iets kleiner. Anwb korting geldt meestal voor p3 en p6 valet.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vond die bus eerlijk gezegd heel prettig. :wink: Rijdt continu dus je hoeft nooit lang te wachten en je wordt voor de ingang afgezet. Nee, niks mis mee hoor.

Roland

IngridUSA
Amerikafan

Bericht door IngridUSA »

Ik ook, en super dichtbij als je uit de garage komt.
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Super, bedankt voor alle reacties! Het is niet de eerste keer dat we op zo'n parking staan, voor onze grote rondreis pre-corona hebben we op Zaventem ook van zo'n parking en shuttlebus gebruik gemaakt en ging allemaal soepel. Daar zit ik helemaal niets mee in.
Goed om horen dat het niet op een minuutje of een uurtje ;) steekt voor het inrijden. Ben er helemaal klaar voor! Ik kijk zelfs uit naar het 2u rijden naar Schiphol, als we maar mogen gaan.
maart '16: NYC
Mei '17: NYC
Zomer '19: Zuidwesten https://roadtripusa2019.home.blog/
Dec '21: NYC + Washington DC
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door tddft_ »

Heeft iemand hier ervaring met SAS airlines? Ik zie hele goedkope tickets voorbijkomen via Kopenhagen, maar als ik even Google dan lees ik alleen maar negatieve reviews dus ik twijfel heel erg.
I left my heart in LA
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb toch wel wat issues gehad met SAS maar niet ernstig. Bij mijn enige ervaring naar Noord Amerika met SAS had het vliegtuig van Kopenhagen naar Newark bijna drie uur vertraging. Maar dat kan elke maatschappij overkomen. In 2018 tijdens een weekend Kopenhagen werd ik tot mijn stomme verbazing op de standby lijst gezet bij de terugreis. Uiteindelijk kon ik wel mee maar het was nogal stressend.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Kan een airline je zomaar op een standby lijst zetten dan? Zo van joh zoek het lekker uit en pech voor jouw? :blink:
2018: Rondreis Zuid West - San Francisco
2019: Rondreis Colorado - South Dakota - Wyoming - Montana -Utah
2020: Stedentrip New York
2021: -
2022: Florida?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

Ja, dat gebeurde bij het inchecken aan de balie in de situatie rond de 3 namen van mij vrouw. Moest weer een nieuw ticket worden uitgegeven door Delta. Vervolgens was haar stoelkeuze weg, vlucht was vol, zij stond ineens op standby. Moesten we maar bij de gate oplossen zei de dame aan de incheckbalie. Ik heb toen gezegd daar niet mee akkoord te gaan, jullie hebben er nu een bende van gemaakt. Was ze niet blij mee, moesten allerlei mensen van Delta bij gehaald worden maar 20min laten had ze haar stoel terug. Want een uur later bij de gate zou er wel iemand anders op die stoel hebben gezeten denk ik zo.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Apart. Je boekt en betaald toch gewoon voor je ticket? Misschien naïef van mij. Sorry meneer/mevrouw stoel weg :D
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door HennyCox »

tddft_ schreef:
18 nov 2021, 11:30
Ik zie hele goedkope tickets voorbijkomen via Kopenhagen
Welke data ?
Van waar naar waar ?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
18 nov 2021, 16:28
Apart. Je boekt en betaald toch gewoon voor je ticket? Misschien naïef van mij. Sorry meneer/mevrouw stoel weg :D
Nou was dat pre-covid niet zo raar. Toen waren vluchten vaak overboekt. Oftewel, meer tickets verkocht dan dat er plaats was in het vliegtuig. Er zullen altijd mensen uitvallen voor een vlucht en om niet met lege stoelen te zitten verkopen ze liever een paar tickets extra.

Ik heb zelfs bij het online inchecken wel meegemaakt met een melding of je (tegen betaling) je plaats zou willen afstaan indien het nodig zou zijn.

Roland

tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door tddft_ »

@HennyCox ik kijk naar eind december tot begin januari van AMS naar LAX via Kopenhagen. De prijzen veranderen dagelijks maar het gaat om die periode.
I left my heart in LA
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
18 nov 2021, 17:19
Ik heb zelfs bij het online inchecken wel meegemaakt met een melding of je (tegen betaling) je plaats zou willen afstaan indien het nodig zou zijn.
Ja oke maar dat kun je weigeren neem ik aan? En ook als ze het netjes vragen aan de inchecbalie/gate neem ik aan? Het gaat mij erom, kunnen ze je zomaar op de standby lijst knallen? zo van jij hebt pech we hebben u op de standby lijst moeten plaatsen..
Trom
Amerikafan

Bericht door Trom »

Ja dat kan echt. Er worden zelfs rechtszaken gevoerd i.v.m. vergoedingen. Google maar eens. De bureaus zien je graag als klant. Het kan zelfs gebeuren dat je 1 van de eerste boekers van de vlucht was en dat je toch op die lijst terecht komt.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Oke da’s nieuw voor mij.. :wink:

Maar goed hoe groot is die kans, wij vliegen niet super vaak maar toch wel 1 a 2x per jaar en nog nooit meegemaakt gelukkig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer