Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

nwolf schreef:
23 jan 2024, 11:34
Vraagje, heeft er iemand ervaring met tickets van Lufthansa/United en dan de economy light.
Ik zou willen weten of ik na het boeken nog koffers (23Kg) kan toevoegen.

Ben op zoek naar tickets richting Florida voor +- 25/26/27/28 Juli t/m 08/09/10 Augustus. iemand nog tips?
Wij hebben light geboekt dus zonder koffers. Ik kan dit alsnog toevoegen dus hoeft niet pas op de luchthaven. Ik boek ze bij zodra ik weet hoeveel koffers we meenemen.
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Freya* »

Ruud2004 schreef:
20 jan 2024, 14:00
@ronenivonne en @DennisS Dat dacht ik ook. Kijk toch even naar onderstaande link, periode 1 t/m 17 september met overstappen, retour naar Miami voor 2 personen 1164, 85 Euro. (Inclusief ruimbagage) met SWISS/United. Dit is inclusief de eerste nacht in waarschijnlijk niet het beste hotel van Miami, maar toch..... :roll:

https://www.expedia.nl/Details?misId=Ag ... dOutTo=UDP
Heeft er iemand ervaring met zo'n pakket boeken?
Ik heb een voorkeur voor rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken sinds corona maar dit scheelt wel een paar 100 euro.
(We zoeken voor 30/6 - 23/7, 2 volw.+ 2 kids -12j, BRU-MIA)
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KrekelJapie »

Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen >3 in december/januari vliegen naar Washington Dulles. Op dit moment zijn bv. de vluchten van United voor 2025 nog niet te boeken. Wat zou een goed moment zijn om deze vlucht te boeken? Op dit moment is een vlucht met tussenstop in Reykjavik de goedkoopste optie voor +/- 500 p.p. Ik zat ook naar andere opties te kijken..Via Brussel kan je via Rome vliegen. Vanuit Lissabon ga je weer via Brussel, maar die vlucht is rechtstreeks vanuit Brussel nog niet te boeken.

Voorkeur is uiteraard rechtstreeks vanuit A'dam, maar tussenstop s ook mogelijk als dit veel scheelt.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 26 jan 2024, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7924
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Er is geen goed moment om te boeken. Gewoon nu al zoeken en toeslaan zodra je iets goed ziet. Maar vooral: geduldig en flexibel zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5156
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 63
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Je kunt bij de meeste maatschappijen pas 330 dagen vooruit boeken, dus afhankelijk van de exacte data zie je nu nog niet alle mogelijkheden @KrekelJapie. Je bent dus aan de vroege kant. Je zou een alert in Google flights kunnen aanmaken, dan krijg je een melding als de prijzen dalen. En vaak zelf kijken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4397
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Freya* schreef:
24 jan 2024, 18:05
Ruud2004 schreef:
20 jan 2024, 14:00
@ronenivonne en @DennisS Dat dacht ik ook. Kijk toch even naar onderstaande link, periode 1 t/m 17 september met overstappen, retour naar Miami voor 2 personen 1164, 85 Euro. (Inclusief ruimbagage) met SWISS/United. Dit is inclusief de eerste nacht in waarschijnlijk niet het beste hotel van Miami, maar toch..... :roll:

https://www.expedia.nl/Details?misId=Ag ... dOutTo=UDP
Heeft er iemand ervaring met zo'n pakket boeken?
Ik heb een voorkeur voor rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken sinds corona maar dit scheelt wel een paar 100 euro.
(We zoeken voor 30/6 - 23/7, 2 volw.+ 2 kids -12j, BRU-MIA)
Zonder de (eeuwige) discussie v.w.b. boeken bij een luchtvaartmaatschappij of (goede) broker weer aan te wakkeren. Op alles zowel brokers als luchtvaartmaatschappijen is soms wel wat aan te merken, zeker ten tijde van de Corona reisbeperkingen.

Weet dat Expedia een gerenommeerde reisgigant is. Wij hebben zijn via deze pakketconstructie al vele malen aanzienlijk voordeliger uitgekomen dan bij andere ticketaanbieders (brokers en//of luchtvaartmaatschappijen), dus laat je niet weerhouden is mijn advies.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Fen'Harel
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2023, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fen'Harel »

Edit: gelukt via bellen en mailen naar air canada, alleen meisjes naam op het ticket. De eerste persoon die ons hielp vanochtend bleek ons verkeer te informeerd hebben.

Welke naam voor getrouwde vrouwen moet er op een vliegticket?

Mijn moeders ticket is nu meisjesnaam - aangetrouwde naam.

In haar paspoort staat meisjesnaam ev getrouwde naam.

Is dit een probleem en moet het ticket echt alleen haar meisjes naam hebben? Of kan dit zo ook?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5894
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

En we leven in 2024 .....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Freya* »

Ruud2004 schreef:
26 jan 2024, 12:25
Freya* schreef:
24 jan 2024, 18:05


Heeft er iemand ervaring met zo'n pakket boeken?
Ik heb een voorkeur voor rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken sinds corona maar dit scheelt wel een paar 100 euro.
(We zoeken voor 30/6 - 23/7, 2 volw.+ 2 kids -12j, BRU-MIA)
Zonder de (eeuwige) discussie v.w.b. boeken bij een luchtvaartmaatschappij of (goede) broker weer aan te wakkeren. Op alles zowel brokers als luchtvaartmaatschappijen is soms wel wat aan te merken, zeker ten tijde van de Corona reisbeperkingen.

Weet dat Expedia een gerenommeerde reisgigant is. Wij hebben zijn via deze pakketconstructie al vele malen aanzienlijk voordeliger uitgekomen dan bij andere ticketaanbieders (brokers en//of luchtvaartmaatschappijen), dus laat je niet weerhouden is mijn advies.
Bedankt voor je reactie. Ik was al helemaal overtuigd om te boeken en toen kreeg ik een price alert en was het via ba.com ineens veel goedkoper (2.700 euro ipv 3.300 euro). Na maanden twijfelen en niets onder de 3.000 euro (met bagage, 1 tss stop en onder de 16u vliegen) meteen geboekt.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

Jedinja schreef:
24 jan 2024, 12:49
nwolf schreef:
23 jan 2024, 11:34
Vraagje, heeft er iemand ervaring met tickets van Lufthansa/United en dan de economy light.
Ik zou willen weten of ik na het boeken nog koffers (23Kg) kan toevoegen.

Ben op zoek naar tickets richting Florida voor +- 25/26/27/28 Juli t/m 08/09/10 Augustus. iemand nog tips?
Wij hebben light geboekt dus zonder koffers. Ik kan dit alsnog toevoegen dus hoeft niet pas op de luchthaven. Ik boek ze bij zodra ik weet hoeveel koffers we meenemen.
Ik heb moeten rebooken en nu zie ik de optie koffers bijboeken niet meer. Wellicht moeten we toch wachten tot inchecken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1936
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Mijn favoriete airline/alliantie (KLM - Skyteam) zit ook voor m'n oktober trip zo zwaar boven de prijs dat ik net zoals voor deze zomer (voor dan heb ik British Airways geboekt) wil 'uitwijken' naar een andere airline/route.

Iemand ervaring met:

- United
- Een overstap van 3u6min op de heenweg (dus: CBP & customs) op Washington Dulles (Washington DC)?
- Een overstap van 1u50 op de terugweg (dus letterlijk gewoon overstappen) in New York Newark?

Uren zijn iétsje minder (in het opgaan ben ik zo'n 5 uur later in Vegas, in het terugkeren moet ik zo'n 4 uur eerder op de luchthaven zijn), ik verlies 9u 'boots on the ground' in totaal maar aan de andere kant spaar ik €225/persoon uit (we zijn met z'n twee in oktober) en vlieg ik met 1 overstap in plaats van 2 op de terugweg.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

United is een prima maatschappij. De overstaptijden lijken me ook prima te doen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7924
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dit zou ik zo boeken. Goede maatschappij en ruime overstaptijden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 13723
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Wat mij op IAD afgelopen oktober zo tegenviel was de drukte voor de paspoortcontrole. De hal stond tjokvol. Het was mijn eindbestemming maar heb zeker 1,5 uur in de rij gestaan. 'Probleem' is nl. dat heel veel vluchten vanuit het buitenland tegelijk aankomen.

In het verleden vaker via IAD gevlogen maar kan mij niet herinneren dat het in het verleden ook zo druk was.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3946
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Loek »

bedeve schreef:
22 jan 2024, 08:56
Loek schreef:
19 jan 2024, 23:44
Wij hebben in Juni 2024 weer eens een bruiloft in Nederland en dan zijn de ticketprijzen onmogelijk hoog. Eerste onderzoek leverden prijzen op van $2000/pp, laagste dat we hebben gezien is $1600/pp met drie keer overstappen (doen we echt niet).
Vanuit Charlotte zonder overstappen is lastig.
Als geld een issue is zou je er bijv voor kunnen kiezen om economy classe te vliegen...
Kun je het altijd nog door een stoelkeuze wat opleuken.
Afhankelijk van je data zou vliegen naar/van Brussel de prijs aantrekkelijker kunnen maken.
En dan het laatste / eerste deel van je reis per trein
Bij JetBlue ben je een Eur. 1200 kwijt om in AMS te komen / gaan
United brengt je zo n beetje voor hetzelfde bedrag naar/van Brussel

Wel of niet gaan ?
Tsja , in het buitenland wonen zorgt er nou eenmaal voor dat je niet alle feesten in Nederland kunt bezingen.
Maar ja ; een bruiloft is natuurlijk wel leuk...
Je hebt nog even tijd voor je keuze...
Charlotte is een beetje te ver weg voor ons. Ik vlieg normaal voor minder dan $1000/pp vanuit GSP, met slechts een keer overstappen in Atlanta (Delta) of Newark if Chicago (United). De huidige dubbele prijs is voor een economy ticket, hetgeen ik een beetje overdreven duur vind. Ik hoop dat de volgende bruiloft in November is, da's een stuk goedkoper.

Overigens is de ticketprijs hetzelfde, of we nu vanuit ons "dorp" vliegen of vanuit de hub waar we zouden moeten overstappen. Dat is een opvallende gegeven; prijs is soms zelfs lager als je beginpunt niet in een grote hub is.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JeroenenTineke »

@Jedinja Wij hebben ook zonder ruimbagage geboekt, ik dacht eerst dat ik zonder kon, maar wil nu ook 1 koffer bijboeken. Echter kan dat niet nu. Bij mij stond er dat het op de luchthaven pas kon, maar ik ga er ook vanuit dat je bij online inchecken de ruimbagage nog kan toevoegen.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jedinja »

@JeroenenTineke bij mij staat nu de optie ‘add extra bags’. We hebben vorige week de vlucht gewijzigd toen was deze optie weg maar nu staat hij er weer bij. Misschien handig af en toe te kijken of je de optie erbij ziet staan.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1936
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ook de tickets naar Vegas voor Oktober zijn geboekt :clap:

In het opgaan kon ik voor het hele traject voor United kiezen met een overstap van 2u55 op Washington DC, of de eerste vlucht met Brussels Airlines en de volgende vlucht met United en een overstap van 4u10. Heb voor de lange overstap gekozen. Kunnen we onze hobby ‘luchthavenlounges bekijken’ nog wat brandstof geven.

Zelfde verhaal terugvlucht, via Chicago en alles met United: kon kiezen tussen 1u50 overstap of 5u, en heb de ruimere overstap gekozen, goed wetende dat dit niet nodig is. Prijs was hetzelfde voor beide opties. Kunnen we een lounge of twee doen :-)

Uiteindelijk €1328 betaald voor 2 in ‘regular’ economy (dus met stoelen en ruimbagage).

Momenteel 4 boekingen met daarin 15 vluchtsegmenten staan de komende 8 maanden - we gaan wat afvliegen. Hopelijk zonder grote vertragingen/problemen.
eborn
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Coyote schreef:
03 feb 2024, 07:12
In het verleden vaker via IAD gevlogen maar kan mij niet herinneren dat het in het verleden ook zo druk was.
Het zal dan heel erg te maken hebben met de periode en het tijdstip Hoe laat kwam je aan? Wij komen daar meestal rond 14.00 uur (lokale tijd) aan. Vorig jaar was het uitgestorven en konden we meteen bij een family-loket naar een medewerker lopen. Maar ook de 'normale' rijen bevatte echt maar een paar personen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jeppiepruts »

Met het oog op de discussies/gesprekken hier over wachttijden bij onder andere de paspoortcontroles, deze link.
Je hebt er he-le-maal niks aan, maar toch is het grappig om te bekijken.
Je kunt per luchthaven (soms per terminal) per uur van de dag (terug)kijken hoe druk het was, hoeveel us-citizens, hoeveel non-us-citizens, hoeveel passagiers, hoeveel vluchten etc.

https://awt.cbp.gov/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer