Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

ONYX666 schreef:
05 okt 2021, 14:05
ik denk dat het niet hoeft

https://www.government.nl/topics/corona ... ing-planes

daar staat
Transit/transfer in the Netherlands
If you start your journey in a high risk area or very high risk area and change planes in the Netherlands
You do not need to show a negative NAAT (PCR) test result or rapid test result on arrival in the Netherlands.
A transfer is when you change planes and continue your journey within a few hours, and in any case within 1 day without leaving the airport where you transfer.
Dit versta ik er ook onder.

Ik heb te maken met 3 landen tijdens mijn terugreis:

US: zij vragen géén nieuwe test om het land te verlaten.
NL: zij vragen, cfr. bovenstaande, geen test om van vliegtuig te veranderen
BE: zij vragen geen test voor aankomst, maar wel een test op dag 1 of 2 na aankomst.

Het lijkt me dat enkel KLM dus nog een test kan eisen (kan dit?) of roet in het eten kan gooien door de regels niet te kennen/toe te passen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 14:37
NL: zij vragen, cfr. bovenstaande, geen test om van vliegtuig te veranderen
Voordat je die transfer in Nederland kunt maken. Zul je dus met een vliegtuig naar Nederland moeten vertrekken. Dat vliegtuig komt uit een hoog risicogebied. Dus heb je een test nodig.
Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 14:37
Het lijkt me dat enkel KLM dus nog een test kan eisen (kan dit?) of roet in het eten kan gooien door de regels niet te kennen/toe te passen.
KLM gaat dus voor bij het inchecken/boarden om die test vragen. Heb je m niet word je niet toegelaten. Neem van mij aan dat ze de regels kennen...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

Almere vak V schreef:
05 okt 2021, 14:26
ONYX666 schreef:
05 okt 2021, 14:02
timothy bedoelt dat hij een ticket naar brussel heeft gekocht en dus in amsterdam alleen een transit overstap doet.
Snap ik!!

Hij zal alleen die test moeten laten zien als hij in de US in het vliegtuig stapt. Zolang hij op Schiphol niet door de douane gaat, moet of hoeft is er niks aan de hand.
waarom zou hij die moeten laten zien als het land waar je naartoe vliegt dat niet vereist ?
Heeft KLM zijn eigen regels dan ?
Wij vliegen met delta en daar staat duidelijk dat bij exit uit USA de regels van land van bestemming gelden
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Almere vak V schreef:
05 okt 2021, 14:53
Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 14:37
NL: zij vragen, cfr. bovenstaande, geen test om van vliegtuig te veranderen
Voordat je die transfer in Nederland kunt maken. Zul je dus met een vliegtuig naar Nederland moeten vertrekken. Dat vliegtuig komt uit een hoog risicogebied. Dus heb je een test nodig.
Timothy555 schreef:
05 okt 2021, 14:37
Het lijkt me dat enkel KLM dus nog een test kan eisen (kan dit?) of roet in het eten kan gooien door de regels niet te kennen/toe te passen.
KLM gaat dus voor bij het inchecken/boarden om die test vragen. Heb je m niet word je niet toegelaten. Neem van mij aan dat ze de regels kennen...
Maar ze weten (want ze hebben het op hun eigen ticket sta) dat ik niet naar Nederland ga, maar naar België, en dus louter een overstap maak in Nederland, en Nederland vraagt geen test voor een overstap indien gevaccineerd.

Ik weet het ook niet meer. Straks ga ik gewoon die test doen om zeker te zijn, mezelf kennende :lol:
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

ik denk ook dat het niet hoeft op dit moment, maar ik snap dat je het eventueel voor gemoedrust toch zou doen. Maar wellicht hieft het helemaal niet als nederland voor die tijd de regels oor USA versoepelt (deze week hebben ze bijvoorbeeld ook voor zuid afrika versoepeld. Is nog wel Oranje maar je hoeft niet meer terug te testen).
Het wordt ook wel erg moeilijk gemaakt als je in de kleur Oranje nog verschillende smaken hebt (wel/niet terug testen)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ja, vooral eerst maar eens zien of:

- De VS weldegelijk op tijd open gaat
- Welke kleurcode de VS heeft op het moment dat ik ga
- Wat de regels dan zijn.

Maar ik ben graag een beetje voorbereid. Ik heb al een drietal potentiële testlocaties op (of in de buurt van) de strip gevonden en in m'n favorieten gezet.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:
05 okt 2021, 14:59
Heeft KLM zijn eigen regels dan ?
Nogmaals. Ik vind alles prima wat iedereen denkt of vindt. Dit zijn de regels zoals gepubliceerd op de site van de KLM:
COVID-19 REIS WAARSCHUWINGEN
Covid-19 Test Vereist: Passagiers van 12 jaar en ouder die reizen vanuit een hoog- of zeer-hoog-risicogebied buiten de EU/Schengen-zone moeten in het bezit zijn van een van de volgende testen:

Een negatief NAAT-test (PCR, RT PCR, LAMP, TMA en mPOCT) resultaat tot 48 uur voor het aan boord gaan; of
Een negatief antigeentestresultaat, uitgevoerd tot 24 uur voor het aan boord gaan.
Dit is niet van toepassing op:

Passagiers die in het bezit zijn van een vaccinatiebewijs, mits zij niet reizen vanuit een zeer hoogrisicogebied (te weten Afghanistan, Anguilla, Antigua en Barbuda, Bangladesh, Belize, Bermuda, Botswana, Brazilië, Costa Rica, Cuba, Dominica, Eswatini, Filipijnen, Frans Guyana, Frans Polynesië, Georgië, Grenada, Guadeloupe, Guyana, Haïti, India, Indonesië, Israël, Kosovo, Lesotho, Maleisië, Martinique, Mongolië, Montenegro, Myanmar, Namibië, Nepal, Nieuw Caledonië, Pakistan, Palestijnse Gebieden, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Servië, Seychellen, Somalië, Sri Lanka, Suriname, Thailand, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten). Deze passagiers moeten ten minste 14 dagen volledig gevaccineerd zijn met vaccins die zijn goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) of de WHO Emergency Use Listing (let op: voor passagiers die na 14 augustus 2021 zijn gevaccineerd met het vaccin van Janssen (Johnsson & Johnsson), is het bewijs van vaccinatie pas 28 dagen na vaccinatie geldig);
Dan kan er best op je ticket staan dat je naar Brussel gaat. Of where-ever. Maar het vliegtuig waar je instapt gaat naar Amsterdam. En dan zijn de regels zoals KLM ze publiceert op hun website kristalhelder wat mij betreft als je in één van hun vliegtuigen wilt stappen.

Passagiers moeten in het bezit zijn van een negatieve test zoals beschreven. Als je gevaccineerd bent is dit niet van toepassing. Of je moet uit 1 van de genoemde risicogebieden komen. Dan heb je dus alsnog een test nodig. Daar staat de Verenigde Staten tussen. Nou kan iedereen allerlei redenen bedenken waarom je geen test nodig denkt te hoeven hebben.

Ik begrijp nooit waarom mensen hier zo'n poppenkast van menen te moeten maken. Er wordt niet gevraagd waar je naartoe gaat. Het gaat erom waar je vandaan komt. Ik word zo moe van die discussies. En nee. KLM heeft niet zijn eigen regels. Elke luchtvaartmaatschappij heeft zijn regels. Ook andersom, als je bijvoorbeeld met Delta vliegt hebben zij min of meer dezelfde regels. Alleen nog een stukje strenger. Iedereen ouder dan 2 moet een negatieve test kunnen overleggen. Het interesseert ze geen bal of je covid hebt gehad, dat je gevaccineerd bent, of allebei. Je moet een negatieve test kunnen overleggen. Heb je die niet. Dan mogen ze je niet aan boord laten. Dus ze zeggen niet dat ze niet willen. Ze zeggen dat ze dat niet mogen.

Nogmaals. Verzin wat je wilt verzinnen. Ik vind het allemaal een dikke prima! Maar we geven duizenden euro's uit om in dat land vakantie te vieren. We wringen ons in allerlei bochten om er te komen. De meesten zouden nog vele raardere fratsen uithalen als ze naar binnen mochten. Maar we gaan een partij moeilijk doen over een testje. Het zal wel...

Mooier kan ik het niet maken. En ik maak de regels ook niet by the way... :blink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Duidelijk op die manier. Ik vond het gewoon niet duidelijk op basis van alles wat ik kon terugvinden.

Ik laat me gewoon testen (tenzij de VS van de lijst afgaan natuurlijk), gezien het aantal cases nu sterk afneemt daar niet onmogelijk.

$199 voor een rapid test waarbij je 30 min later de uitslag hebt vind ik wel ok, zeker omdat ik alleen reis en het dus een te overziene kost van ca. €170 is op een reis die inderdaad een pak meer kost.

Bedankt aan allen om even mee te denken!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
06 okt 2021, 10:15
Ik laat me gewoon testen (tenzij de VS van de lijst afgaan natuurlijk), gezien het aantal cases nu sterk afneemt daar niet onmogelijk.
Ik zou niet te snel enthousiast worden. Hier begint men al weer in de paniekstand te raken omdat mensen een snotneus krijgen. Voorheen was dat normaal in de herfst. Maar nu is het aanleiding voor alarmfase 4...

Ik geloof het pas. Als ik het zie...
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Claubo »

Ik ben even benieuwd....heb zelf de plannen van zomer 2020 er weer bij gepakt en heb veel zin om alles opnieuw te gaan bekijken en plannen, maar de totale vliegkosten (incl. bagage en stoelen) voor komende zomer zijn zo hoog; heeft iedereen die al plannen heeft gemaakt voor zomer 2022 (juli/aug) ook al daadwerkelijk tickets gekocht?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

Ik nog niet zie nu wel redelijk mooie prijzen via heathrow maar wil eigenlijk niet met europesche overstap
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 07 okt 2021, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ik ook nog niet. Gezien het gezelschap waar we mee vliegen zou de voorkeur direct zijn, dus bijvoorbeeld KLM. Daar zie ik (al langere tijd) tarieven die ik helemaal prima vindt en ook al wel vaker heb betaald, ook voor niet rechtstreekse vluchten.
Maar ik durf nog geen tickets te boeken, eerst maar eens zien dat het echt goed gaat komen in november :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

Nee ik heb ook nog geen tickets, de rest wel geboekt. Eerst maar eens openen en kijken naar voorwaarden voor de zomer. Wel vaker veel betaald voor juli dus daar ga ik nu ook vanuit dan kan het alleen maar meevallen :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ChantalGrrr »

Hoi daar ben ik weer. Dit keer met een andere bestemming.

Wij willen eind mei naar florida gaan, maar momenteel zie ik geen directe vluchten naar miami of orlando, kan dit kloppen? En zullen deze er weer komen als Amerika open gaat?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Claubo »

Ik zag gisteren toevallig een aardige prijs bij United, maar ik durf ook nog niet te boeken. En ik had hier op het forum gelezen dat iemand daar expliciet niet wilde boeken vanwege de voorwaarden, daar heb ik me nog niet goed genoeg over ingelezen maar dat houdt me dan wel weer tegen.
Frankfurt is voor mij ook een grote hobbel, de autoreis daar naartoe is 4 uur, en dan nog vliegen, maar is wel echt een stuk goedkoper.

Maar KLM vind ik voor onze data/bestemming echt heel duur. Een retourticket AMS-LAS voor 4 personen komt nu in totaal op 4800 euro. Ik vind dat een smak geld, ik realiseer me dat het wel hoogseizoen is (week 30, 31, 32).
Misschien ben ik wel een krent :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

ChantalGrrr schreef:
08 okt 2021, 06:30
Wij willen eind mei naar florida gaan, maar momenteel zie ik geen directe vluchten naar miami of orlando, kan dit kloppen? En zullen deze er weer komen als Amerika open gaat?
De rechtstreekse vlucht naar Orlando is er niet meer. Die naar Miami wel, maar op dit moment alleen in het winterschema, t/m maart 2022.
Geen idee of dit weer wordt uitgebreid, afwachten.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Claubo schreef:
08 okt 2021, 08:55
Maar KLM vind ik voor onze data/bestemming echt heel duur. Een retourticket AMS-LAS voor 4 personen komt nu in totaal op 4800 euro. Ik vind dat een smak geld, ik realiseer me dat het wel hoogseizoen is (week 30, 31, 32).
Misschien ben ik wel een krent :D
Nou, vind ik ook een smak geld hoor! Voor onze periode (week 25, 26, 27, 28) kom ik voor 4 personen main cabin rond de 2800 uit. Dat zijn toch al heel andere prijzen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Voor onze periode (hoogseizoen juli/aug) vind ik er nu voor 4 personen voor 2790 euro (incl bagage en stoelkeuze). Mooie vluchturen en voor ons de dichtstbijzijnde luchthaven. Ik vind het een aanvaardbare prijs, maar voor onze vorige 2 annulaties had ik er gevonden onder de 2000 euro. Scheelt nogal, maar ik denk niet dat ik dit nog zal tegenkomen. Twijfel twijfel om te boeken...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Gewoon boeken wat jij acceptabel vind en niet meer naar omkijken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Claubo »

Waar heb jij 2790 gevonden @SuperFieke ? Is dat ook naar Las Vegas?
Ik zoek op meerdere luchthavens, het maakt ons niet zoveel uit waarvandaan we vertrekken in Nederland of Brussel/dichtbij in Duitsland, maar die mooie prijs ben ik nog niet tegen gekomen!
@dejong89 , je hebt helemaal gelijk, maar 4800 is voor ons verre van acceptabel en omdat ik toch af en toe lees dat anderen heel blij zijn met hun ticketprijs, werd ik nieuwsgierig!
@Tantelotje ; inderdaad een mooi bedrag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer