Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Een mail zegt nix terug @nwolf ; een beller is sneller...
Niet uitgaan van eigen aannames ; Hallo TIX hoe lossen we het op
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Dit staat in de voorwaarden van de ticket en niet in de mail ;).
Maar ga het eens bij ze na, kan geen kwaad, eerst netjes uitleg geven via de mail en daarna via een telefoontje kan altijd (a 0,70 cent per minuut dus wordt geen uitgebreid gesprek :lol:)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Is Tix niet via Whatsapp of FB Messenger te bereiken? Om eerst 50 minuten à 70ct in de wacht te hangen wordt je ook niet vrolijk.

Er zal vast nog een vluchtwijziging volgen. Dan meteen een alternatieve route uitzoeken (blijkbaar verplicht bij Air Canada of mag het binnen Star Alliance zijn?) en contact opnemen.
En was een overstap in Canada ook al in je oorspronkelijke boeking? Dus een ETA had je gepland nodig te hebben.
Als er een persoon minder reist, kan je deze pax annuleren; dan krijg je daar in ieder geval nog de belastingen en toeslagen van terug.
Anders vrees ik niet dat je er een extra stoel aan over houd: er wordt immers niet voor deze stoel ingechecked (en anders niet aan de gate verschenen). Dan gaat Air Canada deze stoef waarschijnlijk gewoon aan iemand anders geven. Zeker als ze overbooken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

Yeahhh : :P we hebben voor 5 personen tickets:

Dusseldorf - Atlanta - Las Vegas
Los Angeles - Atlanta - Dusseldorf

geboekt bij Airfrance.us met Delta voor €2550! (met alleen handbagage). We zijn er heel erg blij mee.

Wel 2 dagen eerder dan de planning dus 2 dagen extra vakantiepret maar wel met de bijbehorende kosten. Maar voor zo’n goede prijs kan dat wel uit.

Dank voor meedenken en de goede tips.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Frasi schreef:
24 feb 2023, 15:31
Is Tix niet via Whatsapp of FB Messenger te bereiken? Om eerst 50 minuten à 70ct in de wacht te hangen wordt je ook niet vrolijk.

Er zal vast nog een vluchtwijziging volgen. Dan meteen een alternatieve route uitzoeken (blijkbaar verplicht bij Air Canada of mag het binnen Star Alliance zijn?) en contact opnemen.
En was een overstap in Canada ook al in je oorspronkelijke boeking? Dus een ETA had je gepland nodig te hebben.
Als er een persoon minder reist, kan je deze pax annuleren; dan krijg je daar in ieder geval nog de belastingen en toeslagen van terug.
Anders vrees ik niet dat je er een extra stoel aan over houd: er wordt immers niet voor deze stoel ingechecked (en anders niet aan de gate verschenen). Dan gaat Air Canada deze stoef waarschijnlijk gewoon aan iemand anders geven. Zeker als ze overbooken.
Ja heb ze nu gevraagd naar de mogelijkheden via contactformulier, even afwachten dus wat er wel/niet kan. Al krijg ik een voucher voor een nieuwe vlucht bij United/Air Canada of korting op de lounge is ook al goed.
Inmiddels zijn we ook aan het kijken of we niet gewoon de trein het centrum in pakken en een dagje toronto meepikken. Weet niet of dit de moeite waard is, nog nooit in Canada geweest :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@nwolf Tja, dat is best balen allemaal. Heb geen andere tips voor je dan wat al aangedragen is. Hopelijk laat TIX zich als broker van de goede kant zien, zonder al te veel extra $$$, maar ik heb er een hard hoofd in. :roll:

Succes in ieder geval! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

sevro schreef:
24 feb 2023, 12:04
Ik vind maar geen tickets onder de €900 (incl. bagage). Is het een heel slecht moment om te boeken of zijn de prijzen gewoon heel duur geworden?
Tickets zijn wel duurder geworden vind ik maar voor juli is dit nou ook weer niet een hele uitzonderlijke prijs.

Een ticketprijs is van zoveel factoren afhankelijk dat er best grote verschillen in kunnen zitten. Ik kijk al vanaf begin december naar ticketprijzen (inmiddels al wel geboekt) maar al die tijd bleven ze zo'n beetje gelijk voor mijn route. Persoonlijk vind ik dat ik veel betaal voor een ticket dit keer maar LHR vermijden en mooie vliegtijden (al kan dat zomaar veranderen, zie verhaal @nwolf ) waren voor mij belangrijker dit keer. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Coyote schreef:
24 feb 2023, 17:04
@nwolf Tja, dat is best balen allemaal. Heb geen andere tips voor je dan wat al aangedragen is. Hopelijk laat TIX zich als broker van de goede kant zien, zonder al te veel extra $$$, maar ik heb er een hard hoofd in. :roll:

Succes in ieder geval! :thumbup:

Roland
Thnx Roland, het zit deze reis echt niet mee nee.... Maarja, maar hopen dat het daar allemaal goed komt ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 87958.html

Ik klaag nooit meer over het vliegtuigeten :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Tja, je wilt Vegan zijn of niet. :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

Wij hebben mooie tickets gekocht via Airfrance.us met Delta vanuit Dusseldorg via Atlanta naar Las Vegas. Zoals eerder gepost voor een hele goede prijs en dat is fijn als je met een gezin reist. Het is allemaal duur genoeg.

Nu heb ik de tickets wat beter bekeken en er staat dat we de heenweg reizen met Premium select. Dat is natuurlijk super tof maar we hebben daar niet op geselecteerd laat staan betaald. Op de terugweg reizen we Main Cabin. Ook hebben we niet gekozen om stoelen te selecteren.

Om ons niet te veel te verheugen op Premium select ff een check bij jullie. Komt dit vaker voor? Is het een administratief dingetje en zegt het niets over de uiteindelijke klasse? Of hebben we veel mazzel en kunnen we de heen weg lekker ruim zitten.

Ben benieuwd naar jullie mening / ervaringen :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Jacobien Daar is al een draadje over viewtopic.php?f=30&t=78851
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Astatic »

Jacobien schreef:
24 feb 2023, 15:43
Yeahhh : :P we hebben voor 5 personen tickets:
….
Dank voor meedenken en de goede tips.
Goed bezig!
Airfrance.us in combinatie met Düsseldorf naar USA schijnt de gouden combo te zijn!
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

@harryh dank je wel voor de verwijzing. Ik ga al meer twijfelen aan mijn zoek skills want had dit draadje niet zelf gevonden.
Maar als ik het goed lees gaat het in dat draadje over het boeken van Premium select maar het uiteindelijk ingedeeld worden op Economy. Bij ons is het net andersom en ik vroeg mij af of dat vaker voorkomt. Als het een gevalletje van verschillende codes van Airfrance en Delta voor een klasse is dan zou dat toch vaak moeten gebeuren. Of snap ik het toch niet helemaal goed?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Martin & Marianne »

Jacobien schreef:
26 feb 2023, 14:29
Ik ga al meer twijfelen aan mijn zoek skills want had dit draadje niet zelf gevonden.
Maak je gebruik van de uitgebreide zoekfunctie? Via het tandwieltje? Als ik premium select invul krijg ik deze resultaten.

Je kunt dan ook nog aangeven dat je bijvoorbeeld alleen in het vervoer-subforum wilt zoeken.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

@Martin & Marianne dank voor de tip. Dat verklaart waarom ik niet de zoekresultaten krijg waar jullie mij op wijzen :D
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dmoorc »

Jacobien schreef:
26 feb 2023, 13:54
Ook hebben we niet gekozen om stoelen te selecteren.
Wij hebben de boeking ook via airfrance.us gedaan en vliegen met Delta, en deze gaf aan dat reserveren van de stoel niet inbegrepen was. Als ik echter naar reserveren stoelen ging kon ik gratis main cabin stoelen reserveren op zowel heen als terugreis…
Misschien is dat bij jullie dan ook wel het geval?
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Jacobien schreef:
26 feb 2023, 14:29
Maar als ik het goed lees gaat het in dat draadje over het boeken van Premium select maar het uiteindelijk ingedeeld worden op Economy. Bij ons is het net andersom en ik vroeg mij af of dat vaker voorkomt.
Denk dat je het verkeerd leest. Dat draadje gaat over het geboekt hebben voor een Economy tarief, maar in de boekingsbevestiging staat dat je Premium Select geboekt hebt. De strekking van dat draadje is dat je uiteindelijk toch Economy plaatsen krijgt.
En dat heb ik zelf ook, vandaar dat ik die link al deelde. Dat is toch ook jouw situatie of lees ik het verkeerd? Zo ja, stel vragen beter daar ;)
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jacobien »

Thanx @harryh: jij leest beter en hebt helemaal gelijk :D
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

Ik zag dat de vluchten vanaf JFK vandaag met behoorlijke vertraging aankomen. Vond het volgende artikel hierover. https://www.euclaim.nl/nieuws/grote-kan ... fk-airport Word ik niet echt blij van met het oog op onze reis komende zomer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer