Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup:
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

harryh schreef:
25 mar 2020, 12:04
Bij KLM wordt een niet-gebruikt voucher na 12 maanden gerefund.
Mag ik vragen waar je dit terug kunt vinden? Ik heb de voucher voorwaarden doorgelezen maar kan niets vinden over terugbetalen.

https://www.klm.com/travel/bq_nl/custom ... ns/EMD.htm
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm onder Global rebook policy Coronavirus:
2. Request a travel voucher
If you choose to postpone your trip, we will provide you with a refund in the form of a travel voucher. You can use this voucher as a payment method to purchase a new ticket at a later time.
. Your travel voucher is valid to use within 1 year after the date of issue and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights.
. You can use your voucher to book a flight that takes place after the expiration date of the voucher.
. This voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

dank je!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door chippie777 »

Mies2301 schreef:
26 mar 2020, 07:15
KLM heeft op dit moment al haar betalingen aan al haar leveranciers stopgezet (vanuit een B2B oogpunt), verbaast mij dan ook niet dat de B2C betalingen ook zijn stopgezet en ze met die voucher optie komen die dan eventueel over 12 maanden wordt teruggestort.
Blijkbaar zitten ze in zo'n grote liquiditeitscrisis dat dit nu de enige manier is om te overleven...
Zal trouwens niet alleen bij KLM zijn gok ik.
Een luchtvaartmaatschappij leeft van de ticketverkoop. Deze ligt nu zo goed als stil. Normaal gesproken verkoopt een luchtvaartmaatschappij dagelijks vele tickets waardoor er geld binnenkomt, ook van tickets welke vele maanden later pas gebruikt worden. Met andere woorden luchtvaartmaatschappijen leven van vooruit betaald geld. Dit systeem ligt nu volledig stil, er komt nauwelijks geld binnen maar ze moeten nog wel geld uitgeven. De keuze voor een voucher is dan snel gemaakt. Waar je op moet hopen is dat de betreffende luchtvaartmaatschappij nog bestaat tegen de tijd dat je de voucher wilt gebruiken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Aviatortje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2020, 13:57

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aviatortje »

harryh schreef:
28 mar 2020, 20:22
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm onder Global rebook policy Coronavirus:
2. Request a travel voucher
If you choose to postpone your trip, we will provide you with a refund in the form of a travel voucher. You can use this voucher as a payment method to purchase a new ticket at a later time.
. Your travel voucher is valid to use within 1 year after the date of issue and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights.
. You can use your voucher to book a flight that takes place after the expiration date of the voucher.
. This voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
KLM heeft de laatste voorwaarde stilletjes aangepast naar:
If your flight has been cancelled by the airline, your travel voucher is refundable after 1 year from the date of issue. If you’ve requested a voucher while your flight was not cancelled by the airline, the travel voucher is non-refundable.
Heb je een vlucht t/m 31 mei, dan kan je ook wachten tot deze dichter bij vertrek geannuleerd wordt. Dan heb je dus recht op een inwisselbare voucher (strikt genomen een directe refund).
Aviatortje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2020, 13:57

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aviatortje »

harryh schreef:
25 mar 2020, 12:04
Die tijden zijn met de Corona crisis voorbij @Marcel5050, je krijgt nu Ecredit aka een voucher maar geen geld terug. Heb nog niet in detail gekeken hoe dat bij Delta werkt. Bij KLM wordt een niet-gebruikt voucher na 12 maanden gerefund.
Delta lijkt voorlopig nog refunds te geven, mits de vlucht geannuleerd is.
Zie: https://pro.delta.com/content/agency/er ... tin-1.html
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Aviatortje schreef:
31 mar 2020, 13:59
KLM heeft de laatste voorwaarde stilletjes aangepast naar:
Dat is weer nieuw inderdaad, pfff
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Jemig, je moet wel scherp blijven ... En de vraag is of iedereen dit regeltje nog weet na een jaar, want het komt niet op je voucher terecht, blijkbaar. Voor ons is gisteren de vlucht geannuleerd door KLM, en alhoewel zij het hebben over een voucher, heb ik toch echt verzocht om geld terug te krijgen. Zal wel niet, maar proberen kan altijd ! En dan maar hopen dat je het na een jaar terug krijgt (geen faillisement of zo ... of iets niet conform regels gedaan, etc)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mijn verzoek om refund is afgewezen. En klopt, hoewel het in mijn geval na annulatie door KLM wél refundable is, zal dat niet op m'n voucher staan is mij door KLM bevestigd. Handig... not.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Beetje sneaky, voorwaarden aanpassen. :cry:
Ben benieuwd wat dat voor mij betekend; ik had al via de website om annulering van mijn vlucht (6p) en een voucher gevraagd.
Nog geen reactie van KLM. Maar intussen is al wel een deel van de vlucht geannuleerd (eerste leg) en is de boeking uit mijn FB overzicht verdwenen. Dus geannuleerd door mijzelf én door KLM. Wat voor voucher krijg ik?...
(het was voor een familiereis naar Bali; in het ergste geval gaan we helemaal niet meer en gebruik ik hem voor mijn zomervakantie volgend jaar. Om de voucher "op" te krijgen dan maar in BC...).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door LouiseUSA »

Situatie: vluchten geboekt met Virgin Atlantic van Manchester naar Las Vegas (vv) vertrek 4 april, terug 25 april, VS85 en VS86.
Wij zijn woonachtig in de UK en hebben hier ook onze reisverzekering lopen. Reisverzekering zegt in bepaalde gevallen cancellation te vergoeden maar we moeten het eerst via de airline en vervolgens credit card maatschappij ons geld terug vragen.

Op de website van Virgin kan ik de vlucht status van deze vluchten niet zien.
Op mijn boeking staat de vlucht nog als scheduled maar bij passenger status staat 'contact Delta'.
Als ik naar andere vluchten van KLM en Delta kijk van Manchester naar Las Vegas lijkt het erop dat KLM 2 vluchten uitvoert van MAN-AMS en van AMS-LAS maar dit zijn andere tijden als mijn directe vlucht VS85 die we geboekt hebben.

Tot nu toe heb ik geen contact met Virgin gezocht omdat het verzoek was om te wachten tot 72 uur voor vertrek. Ik heb ze nu een sms gestuurd met een terugbel verzoek. Maar ik kom er niet goed uit wat mijn rechten zijn, mede omdat het volgens mijn booking information lijkt alsof de vlucht zoals gepland plaats gaat vinden. We moeten nog steeds gedekt zijn onder EU261 omdat de UK nog tot eind van dit jaar aan alle EU regelgeving moet voldoen.

Vraag aan de vlieg experts: hoe benader ik dit naar Virgin toe? Heb ik recht om de vlucht van mijn kant te cancellen door inreisverbod en negatief reisadvies of moet ik wachten tot de vlucht definitief gecanceld wordt?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

@LouiseUSA

Misschien word je hier iets wijzer
viewtopic.php?f=10&t=76111#p1236025
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door LouiseUSA »

@covri bedankt, dat topic volg ik ook, misschien had ik mijn vraag beter daar kunnen posten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

LouiseUSA schreef:
01 apr 2020, 17:32
Vraag aan de vlieg experts: hoe benader ik dit naar Virgin toe?
Niet. Gewoon wachten tot de airline cancelled. De kans dat deze vlucht wordt uitgevoerd is vrijwel 0. De VS85 is een nieuwe of seizoensgebonden route, vanaf 29/3. De eerste twee vluchten (29/3 als 31/3) zijn formeel gecancelled. De eerstvolgende (vandaag) bestaat niet eens meer en dat geldt ook voor de geplande vlucht van zaterdag. Volgens mij is LAS sowieso dicht voor internationale arrivals, dus al zouden ze willen, die vlucht kan helemaal niet worden uitgevoerd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Was ook mijn reactie gisteren in het andere topic ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Ah, niet gezien.

Er gebeuren momenteel trouwens vreemde dingen met vluchten die gecancelled worden. Ik heb een ticket staan met de eerste sector op 21/4. DL ticketed. Voor de eerste vlucht daarvan, KL operated, vanaf DUS, kreeg ik gisteren een mail, in het duits, met de mededeling "Ihr Flug wurde storniert.". Maar er is niets gewijzigd. Alle vluchten staan nog in beide reserveringen (zowel de DL als KL versie) als op het ticket, met status O(pen for use).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Zelfde hier, ik zou vandaag vliegen, 1e vlucht KLM, 2e Delta. KLM vlucht werd vorige week al gecanceld en ik heb maandag voucher aangevraagd. Daarna is mijn boeking helemaal verdwenen en niet meer op te vragen.
De Delta app komt echter gewoon met een boarding pass voor die domestic vlucht later vandaag.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door knaapje »

Ik kreeg net een mailtje van United met o.m. het volgende:

As we look for additional ways to provide flexibility during these uncertain times, we are also making the following changes.

All electronic travel certificates now have 24 months to be used.

• If your travel plans have been disrupted, and you have an electronic travel certificate from us for the value of your ticket, you now have two years from the date it was issued to book a new flight, as well as up to an additional 11 months to travel. This includes all currently valid and all new electronic travel certificates issued on or after April 1, 2020.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Jep, Delta had dat al eerder gedaan. Maar er is op 3 april vanuit de Amerikaanse DOT (department of transport) ook een duidelijke en ondubbelzinnige verklaring uitgegaan waarin wordt gesteld dat airlines (zowel US based als buitenlandse maatschappijen die op de US vliegen) zich aan de regels moeten houden en passagiers gewoon een refund moeten krijgen indien hun vluchten door de airline geannuleerd worden: https://www.transportation.gov/airconsu ... apr_3_2020

En dat is ook wel een goede stok achter de deur tegen europese airlines die niet willen terugbetalen. Leuk dat sommige Europese overheden even niet willen handhaven (de inspectie leefomgeving en transport heeft blijkbaar die opdracht gehad van de minister), maar als je een ticket hebt voor vluchten van of naar de US dan kun je ook bij de DOT een klacht indienen. Iedere airline die op de US mag vliegen moet zich immers aan de amerikaanse regels houden en als ze dat niet doen riskeren ze hun rechten om op de US te vliegen. En de ervaring leert ook dat de DOT klachten van consumenten een stuk serieuzer oppakt en afhandelt dan europese handhavingsinstanties dat doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer