Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

https://uk.flightaware.com
Daar kun je vluchten zien
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Corv
Amerikakenner
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

@anna
dutchplanespotters.nl
Linksboven klikken op airports dan op departures. Dan datum en kan je het vluchtnummer terugzoeken.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

Zie dat pumi me al voor was tijdens het typen :thumbup:
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

Voor snelle beslissers....

Amsterdam - San Francisco rechtstreeks met KLM voor €364
Reisperiode oktober-april, zelfs sommige zaterdagen zijn mogelijk.

Paar weken geleden was LA ook voor €320, stond er iets langer als 24u op dus je moet wel snel zijn :wink:

Voorbeeld:
https://www.google.nl/flights#flt=AMS.S ... 0;sd:1;t:f
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

covri schreef:
29 jun 2020, 10:56
Ben benieuwd of onze vlucht (waar we niet op zaten uiteraard) in mei naar New York wel of niet heeft gevlogen.
De vlucht kan wel doorgegaan zijn.
Voor vracht bijv.
Sprak van de week een KLM piloot dit blij was de vorige dag een volle vlucht van New York naar Amsterdam te hebben gehad
Het steeds maar met vracht vliegen vond ie wel erg saai worden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

https://www.tijd.be/ondernemen/luchtvaa ... 40231.html

Dit vind ik fantastisch nieuws - we kunnen ‘preclearen’ in Zaventem, gedaan met gokken hoe lang het zal duren eer je het land binnen bent en gedaan met potentiële ellenlange rijen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Waauw ; dat is belangrijk nieuws voor Zaventem !
Schiphol is al jaren bezig om dezelfde status te krijgen.
Vliegen vanaf BRU heeft na het Covid-19 gedoe een belangrijk voordeel !
Laatst gewijzigd door bedeve op 22 jul 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Inderdaad - en elk beetje goed nieuws ontvangen ik nu met open armen :D
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Voordeel voor de reiziger is minimaal. Ligt een beetje aan het aantal vluchten en hoe ze het in Brussel kunnen realiseren, maar in de rij sta je toch. Eenmaal gerealiseerd zal het wat extra reizigers trekken, met de bv Belgie als grote verliezer.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Corv
Amerikakenner
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

Wel fijn als je een connecting flight heb en de douane hier al afgehandeld is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Ruud2004 schreef:
22 jul 2020, 15:33
Voordeel voor de reiziger is minimaal.
Vertel op : spreek je vanuit je praktische Dublin ervaring ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ruud2004 schreef:
22 jul 2020, 15:33
Voordeel voor de reiziger is minimaal. Ligt een beetje aan het aantal vluchten en hoe ze het in Brussel kunnen realiseren, maar in de rij sta je toch. Eenmaal gerealiseerd zal het wat extra reizigers trekken, met de bv Belgie als grote verliezer.
Daar begrijp ik niets van?

Ik stond afgelopen oktober 3u30 min in lijn bij JFK om Immigrations te passeren. Ik heb mijn vlucht gemist die een connectie had van 1u25 min. Die had ik anders wel gehaald.

Ik ga met veel plezier een uurtje of twee vroeger naar Zaventem om dat alles daar af te handelen. Dat is immers nog geen pure ‘vakantietijd’. In de USA vliegtuig af, naar de gate voor connecting flight of gewoon zo naar buiten.

Bagage is meteen door naar je eindbestemming ook. Douane is ook hier gedaan.

En hoe zie jij de BV België als verliezer?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik heb eens zo'n preclearance gedaan in Toronto. Het ging er chaotisch aan toe maar ik vond het wel fijn dat ik in Newark direct door kon lopen met mijn bagage.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Ruud2004 schreef:
22 jul 2020, 15:33
Voordeel voor de reiziger is minimaal. Ligt een beetje aan het aantal vluchten en hoe ze het in Brussel kunnen realiseren, maar in de rij sta je toch. Eenmaal gerealiseerd zal het wat extra reizigers trekken, met de bv Belgie als grote verliezer.
In de rij sta je toch ja, maar ik denk dat er wel tijdswinst te behalen is hoor. Kijk alleen al naar de toestroom van mensen op bv een luchthaven als LAX als er (pre-corona) allemaal 'grote' vluchten tegelijkertijd aankomen tussen 11.30 en 13.00 met A380's uit Frankfurt & Parijs, een 747 uit Amsterdam, een 777 uit Auckland en nog een rits vluchten uit Azië. Dan duurt het echt lang hoor bij immigratie, ondanks kiosken en veel balies open. Of de vroege Europese vertrekken naar EWR die allemaal rond dezelfde tijd aankomen. Dan is het echt behelpen met 3 balies en geen kiosken. Als BRU normaliter 6 (?) bestemmingen aandoet in de VS op dagelijkse basis, dan denk ik dat ze dat verkeer vlotter kunnen filteren en verwerken. Op Schiphol zou dit ook wel een hele welkome aanvulling zijn gezien de hoeveelheid vluchten er dagelijks (pre-corona) naar de VS gaan/gingen.

Daarnaast is er natuurlijk ook een psychologische 'tijdswinst' dat je bij aankomst al helemaal 'klaar' bent en dat geeft je een lekker gevoel.

En stel dat er ineens 'gedoe' is bij immigratie waardoor je toegang geweigerd wordt, dan is het toch heel fijn dat je de vlucht nog niet hebt gehad. We kijken allemaal weleens Border Security denk ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door PSVwally »

Ik klopt het misschien maar beter af, maar ik heb nog nooit langer dan max 45min tot een uur gedaan van gate tot gate of van gate tot autoverhuurbedrijf bij een overstap in de US...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik ben nog maar 1 keer in de US geweest, had een overstap in JFK en heb 3u30 aangeschoven. Aan de praat geraakt met de persoon voor mij die frequent naar JFK moest en die zei me dat hij alles al gezien had, van 10 minuten tot zelfs 5 uur.

Ik snap dat het waarschijnlijk niet altijd zo lang zal duren. Maar ik ben iemand die voor zo’n dingen graag op safe speelt. Los van het feit dat ik de vlucht gemist heb en slechts 6 uur later op mijn bestemming was, heb ik ook gewoon de hele heenvlucht BRU - JFK met stress gezeten omdat ik wist dat dit kon gebeuren.

Allicht komt dit omdat ik nog geen doorwinterde reiziger naar de VS ben, maar: laat maar komen, die preclearance.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

@bedeve
@Division

Ik heb al eerder op dit forum aangegeven dat ik geen voorstander ben van Preclearance (PC). In het persbericht lees ik dat er in Belgie een "voorlopig administratief akkoord" is bereikt. Nou, zo ver was Nederland ook en er is nog steeds geen sprake van PC.

Maar goed, hieronder hoe ik (!) hier in sta.

Uit passagiersoogpunt zou ik ook zeggen, gelijk invoeren die PC. Echter, als het zo eenvoudig was PC te realiseren, zou dit op de grote Europese vier (LHR, FRA, CDG en AMS) al lang zijn ingevoerd. Op "kleinere" luchthavens zoals Dublin (sorry, ook Brussel) of luchthavens waar geld geen probleem is (Golfstaten), geeft PC de passagier, maar ook die luchthaven zeker een voordeel. Je kan zoals in Toronto en Vancouver een klein hoekje/verdieping van je luchthaven afschermen tbv een BCP-controlepunt of je bouwt (Golfstaten) een stuk pier aan zodat je deze Amerika reizigers gelijk kan scheiden van de andere passagiers. Op Schiphol zie ik dit niet snel gebeuren, vwb Zaventem weet ik het niet.

Capaciteit:
Schiphol is een groot KLM/Delta knooppunt naar de VS. Vervelend voor PC is dat 90% van deze vluchten (voor Corona rond de 30 of meer?) binnen een tijdsbestek van 4 uur aankomen- en weer willen vertrekken, dat geeft in dat tijdsbestek veel druk. Na de uitreiscontrole van de Marechaussee zou je dus ergens na de security een CBP controlepunt krijgen. Ik schat in dat de verplichte handelingen die een BCP ambtenaar tijdens zijn inreiscontrole verricht zeker vier keer langer duren dan een uitreiscontrole van de Nederlandse Marechaussee. Denk je dat je bij die BCP controlepost dan niet in de rij komt te staan?
Eenmaal daar gecontroleerd, zal je aan de Gate nogmaals gecontroleerd moeten worden anders is hun systeem zo lek als een mandje. Je zou denken, maak een van de pieren uitsluitend voor vluchten naar Amerika, maar dat gaat qua Gate-planning gewoon niet. Flexibiliteit qua gebruik van Gates heeft Schiphol hard nodig.

Wetgeving:
Je zal als gastland het gehele Amerikaanse controleproces tegen het licht moeten houden of dit wel in je wetgeving/grondwet past en als er zaken zijn die (moreel/formeel) niet passen, of je dan als gastland bereid bent je hierop aan te passen. Er zal veel geregeld moeten worden rondom jurisdictie, financiën en veiligheid. Zo moet het gastland toegang verlenen aan de CBP personeel en zorgen dat de faciliteiten voldoen aan de technische en veiligheidseisen. (denk aan bewapening CBP personeel diplomatieke immuniteit, cameragebruik en andere zaken die zich in/rond een CBP controlepost afspelen)

Financieel:
En met "de BV Belgie is de grote verliezer" bedoel ik, dat het gastland (de regering dan wel de luchthaven of luchtvaartmaatschappijen) voor de kosten opdraaien en die kunnen hoog oplopen gezien de aanpassingen van de infrastructuur en personeelskosten van BCP officers en hun familieleden.

Er zitten naar mijn mening nog al wat haken en ogen aan PC en ik ben benieuwd hoe Zaventem en de Belgische overheid hier de komende tijd mee om willen/kunnen gaan. Ik begrijp de reacties dat het fijn is als je, eenmaal aangekomen in de VS, gelijk kan doorlopen. Je moet je alleen afvragen of dit het allemaal waard is en vooral waarom de Amerikanen dit nu zo graag willen.

Daarnaast ben ik van mening dat het met die wachttijden in de VS allemaal wel meevalt. Als ik terug kijk op mijn 24 vliegreizen (werk/prive) naar de VS staat mijn record op anderhalf uur op Orlando-Sandford en ik heb al heel wat overstapjes op grote Amerikaanse luchthavens (ATL, LAS, LOS ORD, ID, IAH) gemaakt. Natuurlijk kan je het slecht treffen als er net een "verkeerde vlucht" of meerdere vluchten (2 volle A380's) voor je zijn aangekomen, maar in de regel valt het allemaal wel mee. Ik verwacht dat de meeste forummers dit wel kunnen onderschrijven.

Ik wil nog wel even apart reageren op de reactie van Timothy555. Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten, maar 3.30uur is wel uitzonderlijk hoor. Dat je in dit geval je vlucht niet hebt gehaald is balen, maar kiezen voor een overstaptijd van 1.25uur op JFK kan je wel een beginnersfoutje noemen. Zal je geen 2e keer voor kiezen, denk ik.

Voor zo ver maar even...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Dank voor je bespiegelingen, je nuances en je info @Ruud2004
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@Ruud2004

Ik koos helemaal niet vrijwillig voor een overstaptijd die zo krap was:

- initieel had ik 2u30 min ongeveer
- airline vervroegt uitgaande vlucht uit JFK.
- gebeld naar airline, boeken me om naar vlucht 17u30 ipv 14u30. Ik heb nu plots 4,5 uur. Ik werd nét niet zot verklaard door sommigen omdat ik vrijwillig zo lang op JFK zou zitten.
- airline schrapt vlucht van 17u30. Ik zit weer op die van 14u30. Enige alternatief: 20u30 (die vlucht heb ik uiteindelijk dan ook gekregen na herboeken op de luchthaven zelf).
- Delta beweert dat 1u25 wel goed komt, dat dat boven de MCT is en dat ze me wel helpen (wat ze uiteindelijk deden). Sommigen hier zijden dat ik blij mocht zijn dat ik nu geen 4,5u moest wachten.
- Rest is gezegd. Stap af in JFK, vlucht had 10 min vertraging, loop naar immigrations om een rij van een half triljoen mensen te vinden, met maar 4 hokjes open...

Ik verkies ook een langere overstaptijd hoor, en geloof je best dat 3u30 misschien 1 keer op 50 vluchten voorkomt (hoewel mijn beste vriend de maand voordien 3u op Atlanta staan aanschuiven heeft, ook vlucht kwijt...)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

@Ruud2004 heeft het helder verwoord. Het valt meestalwel mee met die wachttijden. Ondanks dat ik zelf global entry heb sta ik regelmatig nog te wachten op de wederhelft, die wel in de rij moet aanschuiven. Meestal heb ik de bagage al wel te pakken als zij er doorheen is, maar langer dan ca 30 minuten gebeurt eigenlijk vrijwel nooit. Alleen met MSP heb ik slechtere ervaringen, met ooit een keer een uur wachten.

Nu zorgen wij wel dat we als een van de eerste het toestel uit zijn en we maken geen stops tussen uitstappen en immigrations, dus ik kan geen uitspraken doen over de wachttijd voor mensen die achterin het toestel zitten en als laatste uitstappen.

Rondom preclearance snap ik het betoog van @Ruud204. Ik vraag me zelf ook altijd af wat het nou voor de US eigenlijk oplevert. Want de extra kosten van zo'n voorziening in het buitenland vs een voorziening op een luchthaven op eigen grondgebied moeten toch aanzienlijk zijn. Met name vanwege het personeel dat je in het buitenland zult moeten onderbrengen. Het enige echte voordeel is dat airlines die vanaf zo'n preclearance locatie opereren vrij zijn om ook op domestic-only luchthavens te vliegen. WAS comes to mind als interessante bestemming, mits het normale verkeer weer een beetje op gang komt. Maar ik vermoed dat het goedkoper is voor de CBP om gewoon te focussen op snelle en efficiente dienstverlening op de bestaande locaties, bijvoorbeeld door uitbreiding of wellicht betere spreiding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer