Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Zolang de gehele reis op één ticket geboekt is dan zijn die risico's er niet.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door kevertje »

mtl schreef:
23 nov 2019, 16:18
Je kan inderdaad de gok nemen door niet te betalen en hopen dat je alsnog bij elkaar kan zitten. Of dat ook gaat lukken weet ik niet. Ik weet ook niet in hoeverre het verandert kan worden mochten jullie apart van elkaar moeten zitten. Wellicht zijn er hier mensen die hiermee ervaring hebben.
Ik beticht Ryanair ervan dat bewust te doen trouwens. Als je dus geen stoelen boekt dan halen ze je bewust uit elkaar zodat je de volgende keer wel een stoel koopt.
Is het niet zo dat kinderen verplicht bij de ouders moeten zitten ?
KLM website zegt dit : " We plaatsen gezinnen altijd zoveel mogelijk bij elkaar. Lukt dit niet, dan zorgen we er in ieder geval voor dat elk kind naast één van de volwassenen in uw reisgezelschap zit. Zeker weten dat uw gezin naast elkaar zit? Reserveer tijdens het boeken alvast uw stoelen tegen een kleine vergoeding. Per volwassene mogen twee baby's (jonger dan 2 jaar) meereizen. Echter, mag u maar één baby tijdens de reis op schoot dragen. Vliegt u alleen met twee baby's, dan dient u voor de tweede baby een eigen stoel te boeken. Neem hiervoor contact met ons op."
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik denk ook dat dit een verdien-model is voor airlines.
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KevinD »

Ik heb zonet via budgetair.be volgende vlucht gevonden voor mijn reis deze zomer:

Heen: 6/07/2020 vanuit Dusseldorf naar Las Vegas (overstap in Londen)
Terug: 30/07/2020 van Las Vegas naar Dusseldorf (overstap in Londen)

Alleen ben vind ik de bagage uitleg niet helemaal duidelijk, er staat:

Jouw vlucht is inclusief 1 stuk ruimbagage

Waar er dan ergens anders het volgende staat:

2 Volwassenen € 186,00 € 338,00 € 1.048,00
2 Handbagage Gratis
2 23kg ruimbagage Inclusief
2 Handbagage Gratis
2 23kg ruimbagage Inclusief

Lijkt jullie dit een goeie deal? Is met Virgin Atlantic
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door stegeman »

Bagage uitleg heb ik even geen idee en maatschappij ken ik niet. Kan er niets over zeggen. Wel weer ik niet ivm de naderende brexit of ik ik een tussenstop in Londen prettig zou vinden. Je weet gewoon niet, zeker bij een harde brexit, niet hoe dit uitpakt. Lange wachttijden douane, vluchten missen etc wel een risico.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Over de tussenstop in Londen zou ik me geen zorgen maken. En als er staat 1 stuk ruimbagage inclusief dan neem ik aan dat je er niet extra voor hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sanook »

KevinD schreef:
25 nov 2019, 03:30
Is met Virgin Atlantic
Wel even checken of de overstap in Londen op hetzelfde vliegveld is. Dus dat je niet van vliegveld hoeft te wisselen (van Heathrow naar Gatwick of andersom) want dan heb je flink wat extra tijd nodig voor de overstap.
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KevinD »

Bedankt voor jullie feedback, aan de Brexit had ik zelfs nog niet gedacht.
Voor zover ik hier zie dienen we niet van luchthaven te veranderen en is er 2u35 voor de overstap:

06/07/2019
14:00 — 14:30
Düsseldorf (DUS) - Londen (LHR) - British Airways 939 · Narrow-body jet · Airbus A320 (sharklets)
Overstap in Londen (LHR) - 2u 35m

Virgin Atlantic
17:05 — 19:50
Londen (LHR) - Las Vegas (LAS)- Virgin Atlantic 155 · Wide-body jet · Boeing 787-9 Dreamliner
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mier37 »

Afgelopen jaar hebben we ook gevlogen met BA en Virgin. Alleen vertrokken wij vanaf Brussel. Geboekt via Gate1, dus ook een Broker. Deze vlucht was ook inclusief 1 stuk ruimbagage p.p.
Ik zou, als je deze vlucht boekt, jezelf ook aanmelden op de website van BA en Virgin zelf, zodat je up to date blijft als er vluchtwijzigingen zijn.
Wij hadden in het beginsel een overstap van 2u50 min, dit werd gedurende de maanden die voorbij gingen steeds minder. Uiteindelijk bleken we nog 1 uur te hebben om de overstap te maken en aan het einde werd de hele vlucht van Bru naar Londen gewoon geschrapt.
Helaas bleek Gate1 ons in het hele traject maar 1 keer (in het begin) op de hoogte te hebben gebracht, maar moest ik ze zelf wijzen op het feit dat een deel van de heenvlucht geschrapt was, 2 maanden voor vertrek. Ik had toen nog bewust een paar weken gewacht, zodat Gate1 zelf met de wijziging kwam en een nieuw ticketvoorstel, maar dat gebeurde niet. Ze hebben ons toen daarna wel heel snel geholpen met een nieuwe vlucht, dus dat was gelukkig helemaal prima. Dit hoeft natuurlijk niet te gelden voor Budgetair, maar ik zou geen risico's lopen. Dus mijn tip, blijf je vluchttijden zelf goed in de gaten houden en houd minimaal 90 minuten tussenstop aan in Londen Heatrow. Wij hadden zelf ook 90 minuten en hadden die tijd ook echt nodig (kijk eventueel filmpjes op youtube van de route als je gate 3 en 5 hebt). Verders vind ik vliegen met Virgin altijd erg prettig. Eten is prima, comfort is goed en vriendelijke crew.
Toch zou ik, zoals Stegeman aangaf wel even in acht houden wat er gaat gebeuren omtrent de Brexit. Toen we gingen werd de deal net uitgesteld, dus konden we opgelucht ademhalen. Daarom kies ik ervoor volgend jaar niet via Londen te vliegen omdat ik het risico niet wil lopen. Ik denk dat je dan echt wel meer tijd kwijt bent dan de minimale 90 minuten die ervoor staat om van gate naar gate te gaan met een harde Brexit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik zou me toch niet al te druk maken over de Brexit in de context van overstappen, de UK is ook nu al geen Schengen land.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Zou ik idd ook niet doen. Ik heb nog steeds niks en baal daar van. Had United vorig jaar nog BF deals? Ik zie nog steeds maar prijzen van +800 voor naar Seattle, 700 naar SF. En dan niet eens in het echte hoogseizoen ook nog.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

SuzieQ schreef:
28 nov 2019, 15:55
Zou ik idd ook niet doen. Ik heb nog steeds niks en baal daar van. Had United vorig jaar nog BF deals? Ik zie nog steeds maar prijzen van +800 voor naar Seattle, 700 naar SF. En dan niet eens in het echte hoogseizoen ook nog.
Ik heb voor onze reis in 2018 €650 betaald tijdens de '' werelddealweken'' voor een ticket naar Seattle. Rechtstreeks geboekt via Delta.com. We vertrokken in juni en hadden pas in januari geboekt. Destijds waren de prijzen ook aardig hoog. Met overstap was het toen iets van 580 met bagage dus de keuze om rechtstreeks te vliegen was snel gemaakt. Overigens stond deze werrelddeal al enkele weken voor dezelfde prijs online en 1 week voor de werelddealweken ging de prijs met 300 euro omhoog om vervolgens 1 week later weer 300 omlaag te gaan. '' Werelddeal '' :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Zou 800 voor hoogseizoen rechtsreeks dan toch normaal zijn?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Tja wat is normaal :D
Wat voor jou normaal is kan voor een ander weer abnormaal zijn. Dat is iets persoonlijks. Als jij het een prima prijs vindt dan moet je boeken en er niet meer naar omkijken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Ik vind het geen prima prijs. Maar ik zoek al sinds september.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik wil in de periode 21 september 2020 - 1 oktober 2020 8, 9 of 10 nachten naar Las Vegas (het is maar wat het goedkoopste uitkomt qua vliegen). Momenteel is het beste dat ik kan vinden (volg al een 10-tal dagen de prijzen heel goed op) dinsdag 22 heen, woensdag 30 terug via Condor (korte vlucht Brussel-Frankfurt, en dan Frankfurt-Las Vegas).

- comfortabele overstaptijd (2u20m)
- interessante vluchturen (om 12u30 ‘s middags in Vega aankomen)

Prijs: €640/persoon eten en ruimbagage inbegrepen.

Boeken, of wachten?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Condor was onderdeel van het failliete Thomas Cook. Hebben 42 vliegtuigen, is een kleine speler. Paar dagen terug goede financiële resultaten gepresenteerd.

Zou voor mij persoonlijk toch een no-go zijn omdat ze geen onderdeel van een alliantie zijn, net als een aantal andere kleinere spelers. Zelfs een simpel defect aan een vliegtuig kan al een lange vertraging opleveren, zoals bv TUI reizigers met enige regelmaat overkomt.

Voor die prijs vind je vast wel iets anders, september is een goedkope periode.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik dacht dat ze met Lufthansa samenwerkten - Je koopt
via Condor het ticket aan en de vlucht Brussel-Frankfurt is ook gewoon via Lufthansa.

Nu goed, KLM, Delta,... spelers genoeg. Alleen staan die hun vluchten rond 850-900 euro/persoon. Wachten dan maar?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Condor was previously owned by Lufthansa and made a move to re-acquire the company earlier this year, when Thomas Cook effectively put its airline business up for sale. A deal failed to materialize, and having managed to extricate itself from the rest of Thomas Cook, Condor is on the lookout for a new owner. Nov 7, 2019

Ik zou inderdaad wachten.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Timothy555 schreef:
28 nov 2019, 20:24
Ik wil in de periode 21 september 2020 - 1 oktober 2020 8, 9 of 10 nachten naar Las Vegas (het is maar wat het goedkoopste uitkomt qua vliegen). Momenteel is het beste dat ik kan vinden (volg al een 10-tal dagen de prijzen heel goed op) dinsdag 22 heen, woensdag 30 terug via Condor (korte vlucht Brussel-Frankfurt, en dan Frankfurt-Las Vegas).

- comfortabele overstaptijd (2u20m)
- interessante vluchturen (om 12u30 ‘s middags in Vega aankomen)

Prijs: €640/persoon eten en ruimbagage inbegrepen.

Boeken, of wachten?
Wachtan.... je bent amper 10 dagen aant kijken en je gaat pas over 10 maand. De prijs die je nu hebt zal zeker nog regelmatig te vinden zijn. Persoonlijk zou ik nooit meer dan 500€ pp betalen incl bagage buiten de vakanties.

En als je echt te ongeduldig bent, boek dan gewoon als je de prijs ok vindt....
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer