Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@Venneke Ik zou zeggen start eens met de vliegtickets-sites en vergelijkingsites. Toets je zoekopdracht in dan heb je ook een indruk van de prijs. Probeer multicity en open jaw icm los binnenlands ticket. Het zal wel flink veel rekenwerk vergen om te kijken wat voordelig is.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Reken op een prijs tussen €700 en €900 pp, zonder bagage. Als je plannen concreter worden kun je misschien goedkoper toeslaan, maar voor je budget zou ik hier rekening mee houden.
Venneke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Venneke »

Dankjewel. Het gaat inderdaad om een eerste indicatie. Ik ga aan de slag met de vergelijkingssites, maar vind het heel lastig, ivm de stop in een ongebruikelijke stad.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Pete.Z schreef:
18 jun 2020, 19:01
Mag hopen dat dat een foutje is...kan toch bijna niet, zo’n verschil.
Ik weet het niet. Mijn vrouw heeft met Delta klantenservice gebeld in Atlanta en we hebben 3 Main tickets kunnen boeken voor de prijs van Basic. Had nou ook weer niet gehoeven maar toch netjes.

De prijzen staan er nog steeds zoals benoemd. Dus nog steeds met het enorme verschil.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Raar, zit er misschien een intra-EU operated KLM/KLC vlucht bij?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

Ontmoedigingsbeleid :wink: :mrgreen:
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

Zomaar een tip. Gebruik sinds een maand Google Flights. Yiters snelle en handige website. Je kan er vluchten vinden, maar boeken doe je via een andere site of, wat beter is, rechtsreeks met de maatschappij. De site is razendsnel en je kunt tot anderhalf jaar vooruit boeken. Ook is er een grafiek voor iedere dag met de prijzen erbij. Werkt echt boven gemiddeld.
Google maakt er geen geld mee, gewoon een service.

https://www.google.com/flights?lite=0#f ... 1;sd:1;t:f
.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Da's nieuws - not. Veel mensen op het forum gebruiken Google Flights al jaren.

Overigens, de meeste tarieven zijn pas 330 dagen tevoren bekend bij de maatschappijen.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

Probeer maar te helpen hoor. Zag t nergens staan.... Schat zo dat er veel onderwerpen meerdere malen gepost worden.
.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

4 posts hierboven werd het oa ook genoemd :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik gebruik google flights nooit. Laat niet alle tarieven zien.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door teundevries »

ik ben er ook mee gestopt, mijn ervaring is dat als ik een vlucht vond met een mooie prijs deze nergens te vinden was en zeker niet rechtstreeks bij de maatschappij (helaas).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@teundevries Weet je zeker dat je https://www.google.nl/flights bedoelt? Vrijwel altijd zijn de tarieven die je daar krijgt ook te boeken. Bedoel je niet https://matrix.itasoftware.com/, wat ook van Google is? Want daarmee lukt het inderdaad niet.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door teundevries »

Allebei heb ik geprobeerd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Google Flights stelt resultaten samen uit gepubliceerde tarieven. Die zijn normaal gesproken altijd boekbaar. Bij alle resultaten die Google flights weergeeft zitten een of meerdere boekingsknoppen. Meestal leiden die direct naar de airline. Soms staan die directe knoppen er niet, maar staat er een nepknop met "call travel agent to book".

In dat laatste geval is het een tarief dat niet direct in de boekingsengine van een airline kan worden ingeschoten. Dat is vooral het geval als er gekke combinaties gevonden worden. In dat geval kun je ze meestal nog wel boeken, maar zul je of moeten bellen, of je toevlucht moeten nemen bij online travel agents zoals Expedia. Maar 99% van de search results kun je gewoon direct via de boekingsknop boeken bij de airline. Dat is precies ook waar Google haar geld mee verdient: als jij dat ticket uiteindelijk koopt krijgt Google een commissie voor die boeking.

Natuurlijk komt het wel eens voor dat je doorklikt en het tarief niet meer bestaat. Dat zie je bij sommige airlines vaker dan bij anderen. Dat komt bijvoorbeeld omdat resultaten soms gecached worden. Of omdat de boekingsengine van een airline soms niet helemaal juist communiceert met Google. Sommige airlines hebben er ook een handje van om tarieven te publiceren die maar een dag geldig zijn. Daar is het effect van caching groter. Andere airlines doen dat veel minder en daar zie je dus minder "afwijkende" resultaten. Bij de meeste airlines update Google inmiddels de tarieven "live" als je je route hebt samengesteld en de summary page van Google getoond wordt. Dus als de snelle zoekresultaten veroudert zijn door caching, dan zie je op de summary page toch nog het juiste tarief.

In plaats van hier te roepen "dat het nooit werkt", misschien goed om daar dan een concreet voorbeeld van te geven.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door teundevries »

Roelb bedankt voor je uitleg. Ik heb niet geroepen dat het nooit werkt, ik zeg alleen wat mijn ervaring is. Ik heb de airline nooit gebeld, ik heb alleen de prijzen opgezocht bij de airline. Ik heb geen concrete voorbeelden maar vorig jaar had ik vele alerts ingesteld bij diverse combinaties gedurende ongeveer 4 maanden en uiteindelijk heb ik het uitgezet. Maar ik zal volgende keer dat ik tickets zoek google flights weer meenemen in mijn zoektocht.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Grouchy schreef:
19 jun 2020, 20:51
Raar, zit er misschien een intra-EU operated KLM/KLC vlucht bij?
Nope. Exact dezelfde vluchten met dezelfde vluchtnummers op zowel de site van KLM als Delta. Alleen een "klein" verschilletje in de te betalen kosten...
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

@Almere vak V
In dat geval wil het terloops noemen van Delta's best fare guarantee wel eens helpen. In jullie geval was dat niet nodig, die agent hoopte natuurlijk geen $100 Delta travel voucher uit te hoeven geven.
Niettemin het blijft raar.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

Weet iemand of je ergens kunt vinden of een vlucht wel of niet is uitgevoerd in het verleden?
Ben benieuwd of onze vlucht (waar we niet op zaten uiteraard) in mei naar New York wel of niet heeft gevlogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer