Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Google flights geeft nog geen (retour)vluchten voor augustus weer. Terwijl ze dus (zie hierboven) al wel beschikbaar zijn. Weet iemand hoe dat komt?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

Heeft iemand het al eens aan de hand gehad dat de benodigde miles voor een stoelselectie bij KLM geboekte vluchten ineens hoger zijn dan de dag ervoor?
Gisteren was een stoel 5.000 miles en vandaag 5400 miles. We zijn geen trouwe KLM vliegers maar hebben toevallig 5138 miles dus mijn man zou een 'gratis' stoel kunnen kiezen. Gisteren dan, vandaag komt hij net tekort.

Ik heb mijn stoel alvast vastgelegd (kreeg € 50 korting omdat ik jarig was). Heeft het zin om te wachten tot de stoelen weer dalen naar 5.000 miles of is het een structurele wijziging?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

Division schreef:
26 aug 2023, 10:27
Goedkoper icm met alle genoemde opties en een directe vlucht heen heb ik nog niet kunnen vinden.
Geen wonder als je 11 maanden van tevoren boekt. Dan is alles nog duur.
Wanneer verwachten jullie dat de prijzen dan wat goedkoper gaan worden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ronenivonne »

11 maanden van te voren is erg vroeg idd
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

Vandaag geboekt voor juni, 2 pers. €1385 naar SLC vanaf Düsseldorf. Ik zou dus nog wachten en de prijzen volgen. Er is niet een exacte tijd om goedkopere tickets te scoren helaas want dan deed iedereen dat😉
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@NaMiSe Er is inderdaad geen exacte tijd. Je moet constant de prijzen in de gaten houden en toeslaan als er iets goeds komt.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

@Mtl en Elandan: nee, dat snap ik, dat er geen vaste tijd is dst het goedkoper wordt. Maar jullie zeggen dat 11 maanden van tevoren nog te vroeg is, waar moet ik dan aan denken? Half jaar, vlak ervoor, dalem de prijzen bijvoorbeeld in de wintermaanden? Ik begrijp dat je een bedrag in je hoofd moet nemen en je eisen/wensen en als je een prijs ziet die daaraan voldoet, gewoon boeken en niet meer terugkijken. Wij willen dus juli/augustus 2024.
Afbeelding
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

Frasi schreef:
26 aug 2023, 00:29
Je zegt dat je nog niet goedkoper hebt kunnen vinden. Dat geloof ik graag: het is nog erg vroeg om nu al tickets voor juli-augustus 2024 te boeken: veel tickets zijn nog maar net beschikbaar (KLM bijv 360 dagen vooruit). Hierdoor betaal je nog de hoofdprijs. Prijzen gaan echt nog wel beter worden.
(Lufthansa of Brussels vliegen niet rechtstreeks tussen AMS en SFO. Het zal partner United zijn).
Voordeel van je reis starten in SFO is dat je de eerste dagen in de stad nog geen huurauto nodig hebt. Scheelt weer dagen autohuur / parkeren.
Je hebt helemaal gelijk. Directe vlucht gaat via United.
De prijzen welke ik in de gaten heb gehouden zijn de directe vluchten in dezelfde periode 22-7 tot 14-8 maar dan in het jaar 2023 (+/- 5 dagen afwijking). Ik heb de luchthavens BRUS, AMS, FRA en DUS aangehouden en als aankomst LAX of SFO.

Ik heb geen prijzen onder de 4000 euro voorbij zien komen in de periode dat ik wil boeken. Zeker niet met ruimbagage, stoel reserveringen en mogelijkheid om vertrekdatum te wijzigen tegen betaling.

Dus ik ben benieuwd wie mij komende periode een lagere prijs kan laten zien. Ik ben tevreden met 1050 per persoon en dit past netjes binnen budget. De huurauto, een large SUV (FFAR) bij Hertz heb ik voor 1100 euro 21 dagen kunnen boeken dus daar zit een grote besparing.

Overnachting in Grand Canyon, Zion en Death Valley ook al vast kunnen leggen.

Bedankt voor de reacties en zo vroeg boeken heeft als voordeel dat het mij rust geeft. Het is al betaald en zo spreiden we de kosten mooi.

Nu de reserveringen op Booking.com in de gaten houden en genieten van de voorpret.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

Die prijs voor de auto is echt laag! Hoe kom je aan zo’n mooie prijs? Via de status membership?
Afbeelding
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

@NaMiSe Als je even op mijn naam klikt dan kun je op de voorgaande posts zien hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.

De eerste dagen neem ik vanaf vliegveld SFO een taxi naar mijn Hotel Riu Plaza Fisherman's Warf en dan haal ik de auto een aantal dagen later op bij Hertz Ellis street HLE.

Ik lever hem na mijn rondreis gewoon in bij het vliegveld SFO. Alles is inclusief verzekeringen etc. En eigen risico heb ik niet door te boeken met ANWB Visa Gold card (is aanvullende service op deze kaart).

In LA had ik eenzelfde boeking staan voor hetzelfde geld maar dan op Culver City HLE. Deze heb ik met boeken van de vliegtickets naar SFO nu geannuleerd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

@Endt001 Riu is een fijn hotel. Top ontbijt en een fantastische ligging. Wel de prijs regelmatig in de gaten houden. Ze zijn soms skyhigh en een paar dagen later weer veel lager.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

NaMiSe schreef:
26 aug 2023, 13:42
Die prijs voor de auto is echt laag! Hoe kom je aan zo’n mooie prijs? Via de status membership?
Dat had ik gezien ja. Ik betaal nu 282 euro per nacht voor 4 personen inclusief ontbijt. Dit was eerst het dubbele!

Alleen het hotel in Hollywood vind ik lastig. Ik wil het liefst Loews Holywood Hotel maar die vind ik nu nog te duur. Boven de 300 euro per nacht 4 personen. Excl. Parkeerkosten.

Ben nu aan het wachten om te kijken wat de The Holywood Roosevelt Hotel gaat doen qua kosten als deze beschikbaar komt in augustus. Mocht je tips hebben voor in LA dan hoor ik het graag. Moet veilige buurt zijn, zwembad hebben en minimaal 3 sterren of sleutels.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

NaMiSe schreef:
26 aug 2023, 13:00
@Mtl en Elandan: nee, dat snap ik, dat er geen vaste tijd is dst het goedkoper wordt. Maar jullie zeggen dat 11 maanden van tevoren nog te vroeg is, waar moet ik dan aan denken? Half jaar, vlak ervoor, dalem de prijzen bijvoorbeeld in de wintermaanden? Ik begrijp dat je een bedrag in je hoofd moet nemen en je eisen/wensen en als je een prijs ziet die daaraan voldoet, gewoon boeken en niet meer terugkijken. Wij willen dus juli/augustus 2024.
Als je retourtickets (direct vlucht heen minimaal) kan vinden onder de 1000 euro zou ik dit gelijk boeken. In oktober ga ik naar Gran Canaria en zelfs deze vliegtickets (directe vlucht) kosten nu al 800 per persoon in hoogseizoen. Dit is 2x zo duur als vorig jaar. Alleen vanuit DUS kom ik goedkoper uit op 650 euro per persoon.

Kortom ik verwacht niet dat vliegreizen goedkoper worden. Mijn mening is dus zo snel mogelijk vastleggen.

Maar ook ik heb de wijsheid niet in pacht. Wel alvast heel veel plezier met de voorbereiding op jullie prachtige reis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Endt001 schreef:
26 aug 2023, 13:50
En eigen risico heb ik niet door te boeken met ANWB Visa Gold card (is aanvullende service op deze kaart).
De USA kent geen eigen risico.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

IngridUSA schreef:
26 aug 2023, 15:05
Endt001 schreef:
26 aug 2023, 13:50
En eigen risico heb ik niet door te boeken met ANWB Visa Gold card (is aanvullende service op deze kaart).
De USA kent geen eigen risico.
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paulr »

wat antwoorden en wijsheden...

Paar ''dure'' vluchten voor komend seizoen:
- Meivakantie Las Vegas en Florida vanuit Nederland (of binnenkort ook DUS): bijna alle scholen 2 weken meivakantie...
- juli/aug 2024 (klinkt logisch)
Dat betekent dat met name directe vluchten vanaf AMS (maar ook omliggend) kostbaar zullen zijn. Genoemde prijs van ca 1000,- met aller erop en eraan is dus prima ! Het wordt voordeliger als je gaat overstappen, dat kan in europa danwel usa. scheelt veelal 100-200 euro op retourbasis (hoogseizoen).
Uiteraard zullen álle andere maanden voordeliger zijn, zéker als je beried bent (lang) over de vluchten te gaan doen. Checken en wachten is dan het toverwoord. En dan zowel qua route áls data engszins flexibel zijn.
Maar ja: autohuur is nog wel te wijzigen en flexibel, hotels ook. Maar het wordt anders met campers. En het wordt zéker anders als je ook je campings wil vastleggen (hetgeen een must is in de nationale parken...)

Boekbaarheid vluchten: KLM op KLM-site, 12 maanden vooruit. Ook andere airlines bieden soms op hun eigen site 12 maanden voor vooruit hun vluchten aan. Dus direct bij de airline soms wat eerder...
GDS/CRS (centraal reserveringssysteem, en waar álle zoekmachines en vlucht aanbieders mee werken): 11 maanden vooruit.
Het klopt dus dat google flight (zoekmachine) wel juli, maar geen augustus laat zien...
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

@paulr Fijn dat je zaken even in een juist perspectief zet. Ik kreeg het gevoel dat ik, ondanks mijn boerenverstand, veel te duur geboekt zou hebben?

Dat prijzen tijdens school en bouwvak -vakanties omhoog gaan leek mij ook logisch.

Met betrekking tot overstappen heb ik op dit forum te veel verhalen gelezen waarin mensen teleurgesteld en of gefrustreerd aan hun reis zijn begonnen en dat risico wil ik verkleinen.

Iemand die al 14x naar Amerika is afgereisd en het e.e.a. bevestigd kan ik erg waarderen.

We kunnen allemaal ons geld maar 1 keer uitgeven en doen dit graag op basis van de beste voordelen, wat overigens niet alleen prijs is.

En mocht blijken dat vliegen heel veel goedkoper wordt volgend jaar en ik teveel heb betaald dan kan ik mijzelf alleen verwijten dat ik niet langer heb gewacht met boeken. Op basis van huidige inzichten op zaken als brandstof, CO2 footprint toeslagen en algehele economische vooruitzichten in de wereld kan ik het mijzelf niet voorstellen.

Ik denk dat het over een paar jaar zelfs onbetaalbaar wordt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paulr »

14 x USA/Canada en nog vaker naar andere plekken in wereld. Maar goed, ik werk in toerisme dus het soms ook wel werk gerelateerd. En als we in de toekomst willen blijven vliegen, dan ben ik er van overtuigd dat we alle ''onzinnige'' vluchten moeten stoppen/verminderen. Dat betekent dus point to point vliegen om inderdaad onze footprint niet nog groter te laten worden. Voor mij géén overstappen, behalve als de bestemming niet anders bereikbaar is. Dus voor mij ook geen fratsen door bijvoorbeeld vanuit NL naar DUS rijden om vervolgens weer via AMS naar de USA te vliegen. En inderdaad, dat is duurder wellicht, maar ook zo veel comfortabeler. Ook binnen Europa vliegen voor bijvoorbeeld een weekendje skien doe ik niet (meer). Daarentegen denk ik dat vliegen ook voor welvaart in bepaalde landen zorgt en dat stoppen met vliegen geen oplossing is voor het klimaatprobleem. We zullen naar een goede balans moeten gaan. Stoppen zou voor veel landen betekenen dat heel veel mensen naar een andere levensbron moeten zoeken met mogelijk nieuwe (klimaat) issues....
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel

Bericht door jwensammy »

@Endt001
We gaan volgende week nog voor de 14e keer :wink:.
Hebben meeste vluchten rechtstreeks gedaan, 10-11 uur en je staat in LA of San Francisco of Seattle.
Onze ervaring: de reisdagen zijn al lang genoeg met overstap ben je al snel 15 uur onderweg, de vreugde van een goedkoper ticket een x aantal maanden terug weegt wat ons betreft niet op tegen het “chagrijn” van een lange reisdag met overstap.

Ooit vanaf Amsterdam naar Frankfurt gevlogen, korte overstap en dan rechtstreeks naar Denver, voelde wel zo dom om eerst de verkeerde kant op te vliegen….11 jaar terug een overstap van 4 uur op Heathrow onderweg naar Florida, wat een drama…..
Dit voorjaar onderweg naar Florida, een korte overstap van 1,5 uur in Newark blij verrast hoe relaxed het er daar aan toe ging tov andere vliegvelden in VS, een aanrader.
Wij passen onze bestemming en route, als mogelijk aan, zodat we rechtstreeks kunnen vliegen, buiten hoogseizoen en met z’n tweeën is dit natuurlijk wat eenvoudiger en zijn de kosten lager.

Anderen vinden het juist prettig om even uit het vliegtuig te kunnen en een lange vlucht te onderbreken.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Endt001 »

@jwensammy bedankt voor je reactie en wat fijn dat jullie volgende week nog op vakantie mogen. Ik wens jullie een goede vlucht en een fijne vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer