Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Wij hebben vorig jaar onze reis geheel moeten annuleren in juli wegens medisch noodgeval van m'n vader (die niet mee reisde). Ik heb m'n tickets toen niet geannuleerd maar de verzekering gebeld en zij zeiden me dat ik het medisch attest van vader en al de gemaakte kosten moest opsturen. Dat deed ik en alles werd terugbetaald via hen. Ik had m'n tickets ook kunnen annuleren maar dan kon ik idd niet aantonen dat ze verloren waren.
Ik neem aan dat je nu niet meer terug kan met die credits?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Kan je Delta niet vragen om die ecredits uit te laten betalen? Weet niet in hoeverre dat mogelijk is maar vragen kan altijd.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Toen ik drie jaar geleden wegens overlijden van mijn schoonvader moest annuleren stond na enkele dagen het geld terug op mijn c.c. Dit was wel voor Corona toen kon er meer.Ga nu eerst het dossier indienen bij mijn verzekering en hun reactie afwachten.Heb dit jaar al tickets van ryanair naar Italie en een pakketreis naar Tennerife moeten annuleren en dat is allemaal keurig terug betaald.Ik had gehoopt dat Amerika nog kon doorgaan maar dat gaat niet lukken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Hoe weet je of je je koffers moet oppikken en weer moet inchecken bij een overstap? Voor mijn gevoel moeten we het de ene keer wel en de andere keer niet...
Komende zomer vliegen we van Brussel naar Charlotte (South Carolina) met een overstap in Londen. Moeten we in Londen dan de koffers ophalen of worden die doorgelabeld?

Afgelopen zomer vlogen we via Chicago naar Denver en toen moesten we ze ophalen en weer inchecken; ik hoop dat ze nu doorgelabeld worden, we moeten namelijk van terminal wisselen en hebben maar 2 uur de tijd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Bij een overstap in Londen gaat je bagage direct naar Amerika.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

mtl schreef:
25 mar 2023, 19:50
Bij een overstap in Londen gaat je bagage direct naar Amerika.
Dat is fijn! Geldt dat altijd voor een overstap in Europa?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door NaMiSe »

Je moet alleen altijd je bagage ophalen en opnieuw inleveren op het eerste moment dät je in de USA aankomt. Dus als je overstapt in USA moet je dat wel, als je overstapt in Europa niet.
Afbeelding
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

helder, dank! En terug naar huis met een overstap in Europa hoef je de koffers ook niet op te halen dan. Handig!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tanteto »

jill1234 schreef:
25 mar 2023, 18:17

Komende zomer vliegen we van Brussel naar Charlotte (South Carolina) met een overstap in Londen.
Charlotte ligt in North Carolina, Charleston ligt in South Carolina :thumbup:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Alsjeblief zeg ; of je nou in Finland woont of in Spanje is toch hetzelfde...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Charlotte ligt in North Carolina, Charleston ligt in South Carolina :thumbup:
Scherp ;-) Wist ik wel, maar vergist. :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Er zijn op dit moment BRU-MIA tickets voor november met SAS voor €312,- te vinden mocht er iemand op zoek zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

En nu ook voor 410,- BRU-SFO en BRU-LAX met SAS, wel een lange stopover op Kopenhagen, sep-feb.
Toompje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2023, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Toompje »

Hallo allen, (mijn eerste bericht hier)

Over 2 maanden vlieg ik van Amsterdam naar Moab (via SLC). Een vriend haalt me hier op en dan beginnen we met een mooie roadtrip door Utah. Ik vlieg met Delta, en kwam er achter dat de vlucht naar Moab amper duurder was dan de vlucht naar SLC, wat het alternatief is.

Nu is het zo dat Delta het vluchtschema heeft aangepast, en ik ben daar per mail over geïnformeerd. Het komt er op neer dat ik in plaats van 2 uur, nog maar 5 kwartier heb voor mijn overstap op SLC.

Omdat ik op dit forum heb gelezen dat ik op SLC eerst door de customs moet, en daarna mijn bagage opnieuw moet inchecken, denk ik dat ik de overstap niet ga halen. De vlucht naar Moab gaat maar eens per dag, dus dat zou een serieuze vertraging betekenen.

Mijn vraag, wat zijn nu mijn rechten en wat kan ik van de airlines vragen? Ik heb hier graag een beeld van voordat ik ze een belletje geef.

Thanks!
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Dag Toompje en welkom op het forum!

Een overstaptijd van 5 kwartier is aan de krappe kant als je nog door customs moet. Als je direct bij Delta Airlines hebt geboekt zal ik hun even bellen of via de LiveChat contact zoeken en je probleem voorleggen. Delta Airlines heeft een fijne klantenservices en kunnen je vlucht zo omboeken. Het enige nadeel voor jou is dat de er maar één vlucht per dag vanuit SLC naar Moab gaat dus dat zou dan snel betekenen dat de vlucht naar SLC moet worden aangepast of een heel ander vliegschema.

Je laatste optie, indien je minimaal Main Cabin hebt geboekt, kan je de vlucht annuleren voor een E-credit (voucher bij Delta Airlines) en deze E-credit gebruiken voor een nieuwe boeking. Maar dan heb je eventueel een positief of negatief prijsverschil met je oorspronkelijke vliegreis prijs. :)
Laatst gewijzigd door Aulani op 29 mar 2023, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Aulani het voorgaande bericht mag en hoeft volgens de forumregels niet 100% gequote te worden ;)

@Aulani en @Toompje het gaat niet om customs, daar heb je geen wachttijd, maar om immigrations, de stap ervoor. De minimum connecting time op SLC voor International to Domestic is 60 minuten. Dus Delta mag je vlucht op zich binnen die regel omboeken.
Ik heb het even opgezocht, de gemiddelde wachttijd voor immigrations was daar 39 min. in 2022 met een max van 65 min. Dus wel erg krap om daarna nog je koffer op te halen en droppen, door security te moeten en naar je gate te lopen.
Zou proberen om je vlucht om te boeken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

In hoeverre zijn er mogelijkheden als je aansluitende vlucht maar één keer per dag gaat?
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Aulani »

Ik ken het vluchtschema niet van @Toompje maar er zijn wel beperkte mogelijkheden. Ik heb even opgezocht en Delta Airlines vliegt alleen van SLC naar Moab om 1:45pm, dus hij zal naar SLC moeten vliegen maar dan eerder aankomen. Een optie is om zijn vlucht van bijvoorbeeld Amsterdam naar SLC vroeger te nemen met eventueel meerdere of andere tussenstops. Maar dat is maar in hoeverre dit mogelijk is en wat je ervoor wilt opgeven qua tijd en geld.
Toompje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2023, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Toompje »

Dank voor het meedenken allen!

De boeking is voor vlucht DL57 van Ams naar SLC op 23 mei. Die is dus verlaat en daarna zou ik de vlucht van 1:45 naar Moab hebben. Leek zo handig op het moment van boeken maar nu baal ik.

Ik begrijp van @harryh dat de omboeking mocht maar dat het inderdaad krap wordt. Ik ga ze morgen bellen om een oplossing te vinden. Er lijken geen vluchten van Ams naar SLC te zijn die vroeger aankomen, ook niet met overstap. Eventueel zou een vlucht een dag eerder een optie zijn, maar in @Aulani post lees ik tussen de regels door dat de kosten voor mij zijn? Evt de extra kosten van een andere vlucht, en natuurlijk een overnachting?

Een dag later arriveren is geen optie dus de geboekte vlucht nemen en het risico nemen zou mijn worst case scenario zijn..
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Seyst »

Toompje schreef:
29 mar 2023, 21:25
Eventueel zou een vlucht een dag eerder een optie zijn, maar in @Aulani post lees ik tussen de regels door dat de kosten voor mij zijn? Evt de extra kosten van een andere vlucht, en natuurlijk een overnachting?
Of de kosten voor jou zijn als je zou wijzigen hangt van een paar dingen af. Het belangrijkste is je boekingsklasse. Als je minimaal Main Cabin hebt geboekt dan mag je je vluchten bij Delta altijd gratis wijzigen alleen is het prijsverschil (verschil tussen wat jij voor de vlucht hebt betaald en de prijs van je nieuwe vlucht) voor jou. Dit kan positief of negatief zijn, ofwel je moet bijbetalen of krijgt geld terug.

Maar mijn ervaring met Delta is als je uitlegt wat je situatie is en door hun doen een krappe overstaptijd hebt en graag wilt wijzigen/ omboeken dat ze dit voor je regelen.

Of je recht hebt op een gratis omvorming durf ik niet te zeggen.

Succes met bellen morgen. ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer