Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

mtl schreef:
06 aug 2022, 09:57
@jill1234 Dit zijn eetwaren dus absoluut aangeven.
oke, maar als ik dat dus op het formulier aangeef is het goed? Het zorgt niet voor langere controle bij immigrations?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Niet bij immigrations. Waarschijnlijk wel bij douane die precies willen weten wat je bij je hebt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bovenstaand is heel duidelijk maar hoe extreem gaan jullie daarin? Pak koeken gekocht op de luchthaven? Snacks gekregen op het vliegtuig? Flesje frisdrank of water?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Immigrations vraagt naar wat je mee hebt in je bagage. Zodra je aangeeft levensmiddelen mee te hebben, vragen zij door.
Mijn ervaring van een aantal jaren geleden is dat zodra je bij de kiosk aangeeft dat je levensmiddelen bij je hebt, je een kruis op je printje krijgt en je bij de immigratie officer verder mag uitleggen wat je precies mee hebt. Dus het levert m.i. wel iets vertraging op bij immigratie.
Ook met levensmiddelen mee heb ik nog nooit 1 tel vertraging gehad bij de douane; altijd gewoon doorgelopen.
We gaan het dinsdag weer meemaken. :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Het gaat alleen om deze categorieën:
image.png
image.png (240.64 KiB) 1209 keer bekeken
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nancywittebols »

Ik vlieg met delta via schiphol naar seattle.
Heb alle online formulieren kunnen doorsturen en invullen, behalve het attestation formulier. Dit lukt me niet. Geeft ook geen foutmelding. Je moet toch gewoon aanduiden dat je volledig gevaccineerd bent en je naam invullen. Heb het nu maar afgeprint. Je wordt toch nog toegelaten op de vlucht als je het op papier ingevulde formulier bij hebt? Sorry, word altijd wat zenuwachtig van al dat officieel gedoe.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Yep geen probleem. Delta Flyready is één grote farce, het is nog geen enkele keer goed gegaan voor ons, iedere keer kon ik langs de balie en kon ik niet online inchecken.
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nancywittebols »

Bedankt. Ik vind het maar raar. Nu, zolang ik kan vertrekken en hopelijk, tja Schiphol, met niet al te veel vertraging ben ik blij. En ook de eerste keer in premium, ik kijk er naar uit. Wou ooit in mijn leven eens in eerste klas vliegen, maar dat zal niet lukken. Te kostelijk. Dus wordt het premium. Ben vooral blij met de voetsteunen. Ben nogal klein en raak amper de grond met mijn voeten. Heel vermoeiend.

:offtopic: ik wens trouwens iedereen een goede reis naar de US toe. Na al die tijd ( soms moeilijke tijden) hebben we het verdiend.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SnoopyMetKids »

Bij KLM mocht je de attestation expliciet niet eens online uploaden, je moest hem afdrukken en meenemen :) Dus dat gaat geen problemen opleveren. Hele fijne reis ook, en geniet van de voetsteun :wink: :thumbup:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ook niet helemaal waar @SnoopyMetKids
Ik heb eergisteren voor de hele familie (6p) zowel het vaccinatiebewijs én het attestation form geupload naar KLM en een paar uur later netjes de bevestiging gekregen dat alles akkoord was. Uiteraard alles alsnog geprint mee te nemen naar Schiphol.
Er wordt in het webformulier expliciet naar gevraagd:
https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SnoopyMetKids »

@Frasi ah, dan is dit veranderd sinds juni; toen stond er namelijk expliciet dat je je attestation form niet kon uploaden via de online service. Goed om te weten dat het nu makkelijker kan!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

asv60 schreef:
06 aug 2022, 09:10
@dejong89 Ik heb bij Exit reizen wel gezien dat bepaalde vluchten de ene dag wel op de site staan en de andere dag niet. Kijk je weer een dag later dan staan ze er weer voor dezelfde prijs.
Wel raar dat als je belt het een stuk duurder blijkt te zijn dan op de site. Dan zeggen ze zeker dat tickets voor die prijs net uitverkocht zijn.
En wat denk je ? Dezelfde vluchten stonden gisteren weer online en zijn vandaag weer verdwenen. :lol:
Voor dezelfde prijs vlieg je nu wel 1,5 uur eerder en met American airlines ( 18:00 i.p.v 19:30 ). Dat maakt qua vakantietijd weinig uit.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

De wonderlijke wereld van Exit reizen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Ik kijk naar multi city vluchten met vertrek ams-salt lake city en retour las vegas-ams. Ik wil graag een rechtstreekse vlucht. Mijn keuze voor de vlucht naar slc zou dan delta zijn. Terug met klm. Als ik via klm boek voor een standaard ticket incl. bagage en stoel kan ik echter nog geen delta stoel vastleggen. Kan dit direct na boeken wel op pas later bij inchecken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Ja, dat kan direct na het boeken. Als het niet lukt op de KLM website kun je altijd KLM even bellen om de Delta PNR op te vragen, waarmee je dan op delta.com kunt inloggen en stoelen kunt kiezen.

Overigens is mijn advies om het ticket niet op klm.com, maar op delta.com te kopen. De IT werkt daar toch echt een stuk beter, en je betaalt niets meer of minder. Plus dat je met de Delta PNR kunt inloggen bij zowel Delta als KLM.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

@roelb Bedankt dat is helder.
Weet je trouwens ook of je, als je bij delta boekt, je punten bij kunt laten schrijven of over kunt schrijven naar airmiles?
Qua zelfde prijs viel me op dat de systemen van klm en delta nogal verschillen maar dat als ik alle opties en voorwaarden gelijk had gekozen ik inderdaad op een paar euro na op hetzelfde bedrag uitkwam. Is dat altijd zo of zijn er verschillen als er b.v. een werelddeal actie is?
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Wouterkaas »

Ik kan met mijn PNR van KLM ook gewoon inloggen bij Delta om bijv. gratis stoelen uit te zoeken. Die verschenen daarna overigens ook netjes op mijn KLM pagina.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Tickets geboekt bij Exit reizen. Geen reserveringsnummer van AA ontvangen en ook geen e ticket. Kon wel de vluchten inzien via het BA reserveringsnummer en daar stond bij : Not ticketed.
Even gezocht naar wat dat kon betekenen en hier de tip gelezen om Exit reizen aan te schrijven om dit alsnog te doen.
Even later: Flight cancelled... What the....

Wat blijkt? Hebben ze de tickets vrijgegeven maar weer onder een ander reserveringsnummer. Kreeg per mail een compleet nieuw overzicht en kan nu alles inzien en stoelen wijzigen. Nu eens kijken hoe we op de terugweg een upgrade kunnen regelen naar premium economy :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Wij kijken altijd via Google Flights, Skyscanner en KLM voor een vlucht. Wij zoeken dan op een multi city en vullen dan bijvoorbeeld in:

Amsterdam --> Los Angeles
Las Vegas --> Amsterdam

Maar via deze methode krijg je eigenlijk altijd dat je heen en terug met dezelfde maatschappij vliegt. Het kan dus voordeliger zijn om 2 enkeltjes los te boeken bij verschillende maatschappijen. Of zitten hier nog nadelen aan?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Dat is echt zelden voordeliger. Sterker nog, ik heb het nog nooit gezien. Binnen Europa wel maar dan vlieg je met jongens als Transavia en Easyjet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer