Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

ChantalGrrr schreef:
23 okt 2021, 12:10
Ben ik weer met een andere bestemming :)
Ik heb tickets KLM Amsterdam naar Orlando (zijn geen directe vluchten naar toe) op 28 mei heen en 13 juni terug voor 670 met bagage per persoon, redelijke prijzen? Gaat dit nog minder worden of is jullie ervaring alleen maar mee?
Wij hebben nog nooit zelf tickets geboekt naar Amerika alleen nog 1x via een reisbureau dus zijn echt leken op dit gebied ;) alvast bedankt!
Ik betaal voor AMS-MCO 11 nov - 11 dec 2021 bij united €435 per ticket incl ruimbagage, en dat vond ik vroeger niet goedkoop.
Probeer eens te spelen met vertrekdagen heen en terug, dat kan ook schelen (uiteraard als je beetje flexibel bent).
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ChantalGrrr »

@d_vdploeg ik weet niet wat redelijke prijzen zijn, vandaar de vraag haha. Zeker nu we net weer mogen vliegen. We wilden bijvoorbeeld ook naar New York nu in december maar daarvan gaf iemand aan dat de prijzen de pan uit rijzen. Zij kon voor corona in zelfde periode voor 350 vliegen ik betaal nu ruim 1100 pp voor hetzelfde. Maar als je aangeeft dat dat normale prijzen zijn ga ik meteen boeken :). Ik wilde gewoon vragen of t misschien anders zonder corona minder was geweest. Dankje voor je antwoordt
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Het is ook wel wat @Terpies aangeeft. Kun en wil je een beetje schuiven met vertrekdata? Dat kan vaak wel schelen, vertrek op zaterdag is vaak duur.

Voor onze Floridareis van januari bijvoorbeeld, zitten wij echt strak in de tijd, omdat mijn vriendin maar 2 weken vrij kan krijgen in die periode. Dat betekent dat als ik een dag ga schuiven, dat ik of een dag minder daar ben, of een dag minder weer terug thuis heb om een beetje bij te komen van de reis en op te ruimen.

Ben je bereid/ kun je 600 a 800 p.p uitgeven of moet je op je budget letten? Wat vindt je belangrijk en wat niet?

Wij zijn ook wel een beetje van het gemak en zekerheid, we hebben goede ervaringen met KLM/Delta dus boek ik daar. Auto precies hetzelfde, goede ervaringen met Alamo dus boek ik daar.

Verschillende airlines vergelijken kan nuttig zijn. American airlines is meestal wel wat goedkoper op de tijden dat wij gaan althans, echter heb je daar vaak een overstap op Heatrow (AA is Brittish Airways partner), met de Brexit en de nu nog strenge reisvoorwaarden naar het VK met corona is dat voor ons een no go. United heb je vaak een vlucht vanaf Amsterdam naar Dusseldorf of München naar je bestemming, of vanaf Amsterdam met overstap op Newark of Chicago, soms zijn deze overstappen krap, zijn ze wel wat goedkoper, maar het scheelt ook weer geen honderden euro’s, ons is dat stressen ivm een korte overstap het niet waard.

Hoeveel goedkoper is lastig te zeggen, dan moet je echt vluchten naast elkaar gaan zetten. Ik vind de prijzen in ieder geval niet super hoog of laag geworden t.o.v. voor de corona.

Ik zou wel bij de zogenaamde brokers (vliegwinkel, cheaptickets ect.) wegblijven. De airline gaat je naar hen verwijzen bij vertraging, annuleren ect. Voorwaarden om te wijzigen en te annuleren zijn vaak minder dan rechtstreeks bij de airline, ze zijn niet flexibel en het duurt eeuwen voor je ze te spreken krijgt. Daarnaast scheelt het vaak niet eens zoveel onder aan de streep, met alle kosten voor baggage en stoelen die er nog bij komen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 23 okt 2021, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ik heb na twee eerdere cancellations en goede afhandeling van de refund-actie, ook voor mijn aankomende trip gewoon weer geboekt via vliegtickets.NL.

Ze waren deze keer ruim €200 p.p. goedkoper dan rechtstreeks boeken bij United, dus dan is het voor mij geen probleem.

Het is maar net hoe groot het prijsverschil is. Vorige keer in augustus 2021 heb ik ook de refund gelijk via United kunnen aanvragen en heeft vliegtickets.NL daar gelijk op gereageerd en de refund uitbetaald. :thumbup:

Zou ik altijd bij ze boeken? Nee zeker niet, maar als het te veel geld scheelt is het voor mij geen reden om niet bij ze te boeken.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door b_talens »

Ik vlieg op 11 november met tap Air Portugal voor 350 (dochter 330 ivm korting met miles bij nieuwe aanmelding frequent flyer programma ) van amsterdam naar Miami zonder koffer dat dan weer wel . Vliegen heen met handbagage en terug met koffer cq backpack die opgevouwen mee heen gaat. Dat kost 75 euro en is voor deze kortere reis prima.

Voor corona zat ik meestal rond dezelfde prijs of iets goedkoper .

Ik ben niet maatschappij vast .voor mij is het niets meer dan om van a naar b te komen en geeft het liever daar uit . Ik vertek van ams, Düsseldorf, Keulen of Brussel .het is maar net wat het goedkoopste is incl parkeren /benzine .ik zat aan de schoolvakanties vast dus niet altijd even flexibel .ik let daarnaast op aankomst en vertrek tijd .zo vroeg mogelijk daar en zo laat mogelijk vertrekken .het liefste pas een vlucht om 21.00 zodat je de laatste dag nog optimaal kan genieten . En zo heeft iedereen zijn eigen eisenpakket en budget. Verder boek ik vaak via brokers omdat de airlines meestal zelf echt een stuk duurder zijn . Nu toevallig rechtstreeks geboekt . Altijd met creditcard boeken dat geeft een stuk bescherming bv toen door corona de vlucht niet doorging de creditcard maatschappij 2x de kosten heeft terug geboekt op mijn kaart voor mij . Daarnaast heb ik zelf nooit last ondervonden bij vertraging of annulering als ik geboekt had via een broker . Tot nu toe heb ik het altijd zelf met de airline kunnen regelen en ook bv de vertragingsvergoeding gewoon direct bij de airline aangevraagd (en gekregen ) .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Hoop dat je vlucht met TAP verloopt zoals gepland.

Die maatschappij heeft overal lak aan als het gaat om vertraging en compensatie. Helaas aan den lijven ondervonden, en blijf er dan ook ver vandaan als dat enigszins mogelijk is. Onbereikbaar en negeert zelfs berichten van de toezichthouder.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door b_talens »

Ik heb wat reacties gelezen na boeking en kan dat nu in deze tijd niet op waarde schatten en gaan het meemaken . Ik betaal altijd met cc die hebben in begin coronatijd het geld teruggehaald van Ryanair en united en had in mei 2020 al mijn geld terug . Ik heb juist met United ontzettend gezeik gehad om het geld terug te krijgen dus mijn cc het maar laten opknappen . Het was de enige met betaalbare tickets en sinds corona staat Het hele internet vol met negatieve recensies bij alle maatschappijen . Zo heb ik zelf ooit een drama reis met delta gemaakt .38 uur vertraging , niet willen omboeken naar vertrek Amsterdam ipv Düsseldorf dan was schade beperkt gebleven tot 1 dag , geen compensatie willen uitkeren , op heen weg koffer weg , die koffer afgeleverd bij verkeerde hotel waardoor we 5 dagen zonder koffer zaten , koffer ook op de terugweg kwijt en ook pas na een week teruggekregen , geen recht op eten nadat we na 24uur vertraging in Amerika aankwamen en ook daar de aansluitende vlucht gemist hadden door hun vertraging . Dit alles op 1 reis ...mijn eerste en enige ervaring met delta .....nu kan ik delta afraden maar ik gok dat het een soort van samenloop van omstandigheden was . Ik reis vaak met prijsvechters zoals Ryanair en eigenlijk loopt het altijd wel los.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Timothy555 schreef:
23 okt 2021, 12:45
In de KLM-app krijg ik een voorstel om (enkele richting) te upgraden naar Premium Economy + Lounge toegang voor €175. 3 vragen hieromtrent.

- Is deze upgrade €175 waard? Wat vinden jullie?
- Is het mogelijk dat er een deal komt voor business class?
- varieert de prijs naarmate het inchecken dichterbij komt (ik vlieg binnen 50 dagen).

Bedankt!
Is dat dan een Delta of Air France vlucht?
Ik vergelijk de Premium Economy prijs met die van het bijboeken van extra beenruimte heen en terug en een extra koffer terug. Als het verschil dan niet te veel is vind ik het wel interessant. Alhoewel ik de oude AF 777 hard shell Premium Economy stoelen erg oncomfortabel vond. Maar er zijn nu ook nieuwere, wie weet zijn die beter. Met BA vond ik het top. Lounge is misschien ook wel wat waard als je een lange overstap hebt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@Pepito

KLM-vlucht, meer specifiek die van AMS naar LAS.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

KLM kent deze reisklasse niet. Dan is het gewoon Economy comfort. Wij vliegen van Minneapolis naar Amsterdam en hebben de stoelen gratis gekregen ( t.w.v 90 euro per stoel, enkele reis ) Boeing 787
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

dejong89 schreef:
25 okt 2021, 13:36
KLM kent deze reisklasse niet. Dan is het gewoon Economy comfort. Wij vliegen van Minneapolis naar Amsterdam en hebben de stoelen gratis gekregen ( t.w.v 90 euro per stoel, enkele reis ) Boeing 787
Je hebt gelijk, benaming klopte niet.

Ik vlieg met de 787 van AMS naar LAS op 12/12, vraag me af wat mogelijk is qua upgrade. Zou ook graag eens business vliegen, en wil er best voor betalen, vraag me af dat mogelijk is als upgrade. Ik kan me niet voorstellen dat business helemaal vol zit in december naar een bestemming als Las Vegas. Willen airlines dan niet graag nog 'enkele honderden euro' scoren door mensen betalend te laten upgraden?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@Timothy555 Tja, het kan snel gaan. Voor onze vlucht naar Seattle konden we upgraden naar business. 2300 euro pp. 1 week later 1300 pp en nog een week later 670 pp. We hebben het niet gedaan. De business class zit nu vol.

Ik zou als ik jou was KLM gewoon eens bellen om te vragen wat er kan. Mijn idee is dat je telefonisch meer voor elkaar kan krijgen dan via een chat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@dejong89 je kon dat zien in de app? Voor 670 zou ik erop springen, wil het echt eens gedaan hebben…

Ik moet wellicht nog wat wachten; het is nog 47 dagen tot check-in…
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Timothy555 schreef:
25 okt 2021, 16:17
Je hebt gelijk, benaming klopte niet.

Ik vlieg met de 787 van AMS naar LAS op 12/12, vraag me af wat mogelijk is qua upgrade. Zou ook graag eens business vliegen, en wil er best voor betalen, vraag me af dat mogelijk is als upgrade. Ik kan me niet voorstellen dat business helemaal vol zit in december naar een bestemming als Las Vegas. Willen airlines dan niet graag nog 'enkele honderden euro' scoren door mensen betalend te laten upgraden?
Tot op zekere hoogte natuurlijk, als je elke keer goedkoop en makkelijk kan upgraden vanuit economy dan is dat binnen de korste keren bekend en zullen mensen een economy fare+upgrade kopen in plaats van een premium class ticket. 12 December is trouwens nog een week of zes dus heeft Skyteam nog genoeg tijd om nog wat tickets te slijten.

Beste upgrade prijzen heb je vaak wanneer economy flink oversold is en ze pax soieso een gratis operationele upgrades moeten geven. Wanneer economy niet oversold is dan 'beschermen' ze vaak hun premium cabines en valt het wel mee met de deals.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Dat oversold valt op onze vlucht van 11 november best mee: er zijn nog 141 lege plekken naar MCO vanaf Amsterdam.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

@Timothy555
Quote: "Zou ook graag eens business vliegen"
Ik heb de laatste keer met United de avond voor vertrek online geüpgrade voor €300 heen Amsterdam-Chicago. Maar de orginele economy ticket was geboekt door Travelhome i.c.m wegbrengcamper reis. Heb uit eerdere reacties op dit forum begrepen dat dit niet met elke economy ticket kan.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Meestal staat er een waitlist, in ieder geval voor Miles upgrades (cash upgrades nog niet mogelijk:
Bijlagen
1882D52E-71EC-4CA8-B6EA-3426C4AD37B9.jpeg
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

@Timothy555
Bij KLM kun je tot vlak van te voren je stoel nog wijzigen incl. wijzigen naar business class vanuit economy.

September 2019 AMS-LAS avond voor vertrek kon ik voor €450 upgraden naar business class.
Niet gedaan omdat ik zag dat vliegtuig bijlange niet vol zat.

Ochtend van vertrek op Schiphol nog een keer in app gekeken en zelf de stoel nog gewijzigd naar voorste rijen economy voor +€30. Zag dat die nog vrijwel allemaal leeg waren (zijn de 3 rijen achter comfort) en Nederlanders kennende willen die nergens voor bijbetalen haha.
Trucje werkte en had op deze manier een lege rij. Stewardess kwam nog langs met extra kussen want dat lag lekkerder. Nog nooit zo chill naar Vegas gevlogen.

Terugweg zelfde trucje met eenzelfde resultaat. Het is natuurlijk geen business class maar je kunt wel lekker liggen voor een fractie van de prijs.
De enige echte Ticketbaas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bedankt @Maxmannl ! Even afwachten dus.
Stefan231
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2021, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stefan231 »

Hallo,
Heeft iemand nog een goede tip waar ik mijn auto het beste kan neerzetten?
Ik vlieg vanaf Schiphol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer