Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Duidelijk. Bedankt voor het uitzoeken. Laten we hopen dat we gewoon die kan op kunnen :thumbup:
Bart80
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2020, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Bart80 »

Zo te zien zijn er meerdere maatschappijen bezig met het veranderen van vluchttijden/vliegroutes.
Wij zouden met Lufthansa vliegen vanaf Frankfurt naar Las Vegas rechtstreeks 5 t/m 24 augustus.
Twee weken geleden een mail gekregen dat de vluchttijden veranderd waren en een tussenstop van zo'n 6 uur in Zürich toegevoegd :x

We hebben het geld teruggevraagd en gelukkig stond dit binnen een week weer op de rekening maar toch balen dat de reis niet door kan gaan. Alle hotels en huurauto weer gecancelled...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dat is balen. En dan hebben we het over augustus. Dat belooft weinig goeds voor mensen die hebben geboekt voor de komende maanden.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@Bart80 : Dus je hebt zelf al besloten om in augustus niet meer te gaan? Of kon/wilde Lufthansa geen alternatieven bieden?

Ik heb (met familie deze keer) ook een reis gepland staan van 4-22 augustus.
Intussen heeft KLM zowel heen als terug ook vluchtwijzigingen doorgevoerd. We vliegen vanaf Dusseldorf met overstap op Schiphol. Eerst werd de heenreis in 2 stappen aangepast; eerst DUS-AMS 2 uur eerder, 2 weken later ook AMS-LAX de vroege vlucht (2e vlucht werd geschrapt). Wel gewoon alternatieven gekregen, niets geannuleerd.
En weer 2 weken later werd onze terugvlucht op zondag 22 aug (LAS-AMS) geschrapt en werden we een dag eerder gezet. Blijkbaar vliegt KLM deze zomer toch minder vaak naar Las Vegas. Ik heb gebeld dat ik niet OK ben met een dag eerder en dat ik een alternatieve terugreis wil op zondag. Dat is nu geregeld: wel een extra overstap (LAS-LAX-AMS-DUS).
Dus ondanks het schrappen van bepaalde vluchten is mijn reis nog niet geannuleerd: KLM heeft netjes alternatieven geboden.
Ik heb tot 2 augustus de mogelijkheid alles zelf nog te annuleren (vlucht, auto, hotels). Ik wacht het nog af en blijf vooralsnog goede hoop houden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Raquel12 »

Apart vlieg zelf 17 aug naar atlanta waar me vriend woont , maar nog niks gehoord van delta......
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Gisteren ook weer de zoveelste vluchtwijziging doorgekregen, en het wordt steeds erger. We zouden 5 juli vertrekken. Twee keer overstappen, 7 uur later aankomen, pas om middernacht in Seattle... Als we toegelaten worden, zouden we graag nog vertrekken, maar op deze manier is het ook niet meer leuk.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ticketprijzen zijn inmiddels enorm gestegen, mijn geboekte vluchten (op 29 april geboekt) zijn nu al dubbel zo duur.

De run op de vakantie reizen is begonnen, dus wacht niet te lang als je wilt vliegen, want het wordt waarschijnlijk nog erger!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Nou inderdaad. Ik was al een tijdje de tarieven voor 10-27 juli naar Miami of Orlando in de gaten aan het houden. AirEuropa had hele mooie tarieven en goede tijden voor 417 euro incl koffer. Woensdag waren deze tickets opeens 853 euro!
Het gaat nu allemaal met honderden euro's tegelijk omhoog, of verdubbeld zelfs.
Ik durfde die AirEuropa tickets niet te boeken omdat het geen flexibele tickets zijn. Nu wel spijt.
AirLingus is nog redelijk qua prijs maar die lange lay over(4.40)in Dublin staat me tegen. Wel pre clearance, maar vind het gewoon lang.
Rest van maatschappijen gewoon heel duur 900-1000 pp incl koffer.
Ben ook bang dat het niet veel goedkoper wordt. Of zou het kunnen zijn dat er nog meer vluchten gaan komen als maatschappijen zien dat het aantrekt?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Zou dat nu vooral voor de zomervakantie zijn? Afgelopen kerst heb ik m’n KLM-tickets naar New York moeten annuleren (keurig voucher en gelijk geld retour). Die prijzen zijn nu licht hoger maar niet dramatisch. Ik heb wel alvast vorige week geboekt voor de herfstvakantie. Stel dat het straks open gaat dan heb ik die alvast maar. En lukt het niet dan krijg ik weer gewoon een voucher en geld terug.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Ik heb ook al wat vluchtwijzigingen gekregen waaronder een 5,5 uur tussenstop in Londen. Het maakt ons weinig uit als we maar weer die kant op mogen :D
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

Wij hebben ook een vluchtwijziging gehad voor de zomer; de overstap van londen naar dusseldorf was niet meer te doen. Voordeel we mogen nu van en naar Amsterdam vliegen. Nu hopen dat de travelban opgeheven wordt!
Bart80
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2020, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Bart80 »

@Frasi Er was geen alternatief zonder lange tussenstop en we hadden voor een rechtstreekse vlucht gekozen dus dit was voor ons geen optie.
Nu een weekje New York geboekt in oktober en dan kijken we volgend jaar wel weer.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
13 mei 2021, 12:55
Ticketprijzen zijn inmiddels enorm gestegen, mijn geboekte vluchten (op 29 april geboekt) zijn nu al dubbel zo duur.

De run op de vakantie reizen is begonnen, dus wacht niet te lang als je wilt vliegen, want het wordt waarschijnlijk nog erger!
Ik heb 4 weken geleden geboekt voor AMS-SFO in november. Ook die prijzen zijn nu een keer zo duur geworden dus ik denk dat de verwachting toch is dat we binnenkort weer mogen gaan vliegen en iedereen aan het boeken geslagen is. Tenminste daar lijkt het op. Ik heb nog steeds goede hoop voor nov (zelf met tussenstop in London)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Als ik mijn vlucht van American Airlines nu opnieuw zou boeken bij British Airways ben ik gewoon het dubbele kwijt, € 844 ipv de € 422 die ik in maart betaalde. :shock:

Ook lijken de annuleringsvoorwaarden nu minder gunstig te zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met stoelen die je boekt bij BA? Ik kan mijn tickets (vertrek 4 nov) om laten zetten naar vouchers als ik niet wil vertrekken maar hoe zit dat als ik bijv stoelen koop? Krijg ik daar dan ook een voucher voor of krijg ik dat geld terug. Ik kan het nergens vinden op de BA website.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Volgens hun website worden betaalde stoelreserveringen toegevoegd aan de voucher, mits direct geboekt bij British Airways. Heb je bij een broker geboekt dan zul je dit met de broker moeten regelen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Dank je! Nee rechtstreeks bij BA (boek nooit via een broker). Ik denk dat we het dan niet doen. We gaan met z'n tweeen en vliegen met de A380. Zie wel waar we kunnen zitten 24u van te voren.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Inmiddels zijn ook wij plannen aan het maken voor een rondreis door Colorado. Alleen de voorpret alleen al is al leuk :mrgreen:
Wij twijfelen nog een beetje tussen een overtap in Duitsland of in Amerika. Het liefst stappen we over in Amerika, alleen de overstaptijd op Newark beperkt. 1,5u. Normaliter haalbaar , zonder tegenslagen natuurlijk.. Beide vluchten zijn met United.

Missen we onze aansluiting, dan gaan er die dag nog meerdere vluchten naar Denver maar dan zijn we in ieder geval al in Amerika en zijn we in principe alleen afhankelijk van de Amerikaanse inreisbeperkingen.
We hebben al 3x op New York gevlogen en alle 3 de keren was dit via JFK. Dat was echt een drukte van jewelste bij customs. Volgens mij is Newark wat rustiger en komen er ook minder internationale vluchten aan.

In Duitsland hebben we een overstap van 1,5 tot 2 uur op Frankfurt of München maar stel dat Duitsland aparte regels opstelt voor reizigers uit Nederland dan zitten we daar weer mee. Wat zou wijsheid zijn? Vroeger, toen corona nog een biertje was, hadden we voor een overstap in Duitsland gekozen. Dat is ons de vorige keer ook goed bevallen. Maar nu.. Is alles net even anders. Lastig!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

IngridUSA schreef:
10 mei 2021, 12:43
Als er reeds een voucher is verstrekt dan is er nu geen ‘schade’ meer voor een annuleringsverzekeraar. Dat indien er wel een verzekering zou zijn geweest. En buiten dat, de medische grond is (voor zover ik het lees) ook daarna pas ontstaan.
Is inderdaad juist.De medische reden was er wel al op moment dat vlucht moest doorgaan maar niet bij boeking.Omdat men vliegen af raadde voor lange vluchten maar niet verbood zouden wij toch nog gegaan zijn maar gaan geen nieuwe boeking meer maken voor vluchten langer dan een paar uur.
De eerst volgende vakanties zullen tenandere met de wagen zijn.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mies2301 »

dejong89 schreef:
16 mei 2021, 18:05
We hebben al 3x op New York gevlogen en alle 3 de keren was dit via JFK. Dat was echt een drukte van jewelste bij customs. Volgens mij is Newark wat rustiger en komen er ook minder internationale vluchten aan.
Mijn ervaringen met JFK, weliswaar alweer 3 jaar terug, zijn een stuk positiever dan die op Newark. Waar je op JFK al van die paspoort terminals hebt, waar je je vragen invult en je vingers scant, moet je in Newark in de rij gaan staan voor zo'n hokje. Bij JFK was ik altijd binnen 15 minuten van vliegtuig tot koffer, terwijl op Newark ik minimaal een uur bezig was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer