Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@ONYX666 die prijs die ik noemde was idd voor basic economy, zal m'n post even aanpassen voor de duidelijkheid.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

Ok dan toch nog een vraag voor de duidelijkheid, het zijn dus tickets zonder koffer maar je hebt wel gratis stoelen kunnen selecteren?

Ik wil voor kerst boeken en daar staan deze prijzen ook voor

Kun je trouwens zien wat een koffer kost online zie ik op externe sites 40 gbp maar dat lijkt me goedkoop
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik heb uiteindelijk main cabin tickets gekocht, die zijn +EUR100.
Kan dus niet meer zien of je in basic stoelen kunt kiezen maar dat denk ik niet, tenzij je status hebt. Kan daarom ook niet meer zien wat een koffer kost, maar die 40gbp zou wel eens kunnen kloppen; voor een enkele reis.

Vrouw en dochter wilden toch de koffers mee in het kader van "als dit door gaat dan willen we wel kunnen shoppen, dan zijn we al zo lang niet meer in de VS geweest" :D
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Waar stap je nu over dan @harryh? In de VS? Want zelf inderdaad ook bewust goedkope tickets van BA overgeslagen omdat ik die gok met UK niet wil nemen. En om in aanmerking te komen voor die gunstige annuleringsregeling moet je vlucht dus voor april 2022 zijn als ik het goed begrijp?

Edit: never mind, zie idd overstap in VS staan :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

We stappen over in Philadelphia (VS).

En om van die regeling gebruik te kunnen maken moet je een boeking hebben met de terugvlucht uiterlijk op 30 april 2022.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zie de Philly-connecties idd :) Zou wel wat willen boeken voor januari of februari dus eens uitzoeken waar ik dan mooi kan hiken.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pleank »

Ook het gokje gewaagd met deze gunstige voorwaarden. Geboekt via BA, AMS-LAS retour in september. Economy tarief met stoelkeuze en bagage, met overstap in Philadelphia voor 421 euro pp. :thumbup: :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup:
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

United heeft ook aanbiedingen. Midwest naar Amsterdam, retour voor 526 dollar. Vanaf augustus tot januari ongeveer.
.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Alleen heeft United hele slechte annuleringsvoorwaarden voor nieuwe boekingen, ik zou daar nu niet boeken, er is te veel onzeker.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frian »

We hebben een gokje gewaagd en tickets geboekt voor oktober. Amsterdam Fort Lauderdale geboekt via BA.com, vliegen met AA. 1240 Euro incl bagage voor 3 personen. Mochten we niet kunnen dan kunnen we tot april 2023 nieuwe tickets gebruiken dus gunstige voorwaarden. Nu hopen dat we ook echt kunnen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup:
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

harryh schreef:
06 mar 2021, 18:54
Alleen heeft United hele slechte annuleringsvoorwaarden voor nieuwe boekingen, ik zou daar nu niet boeken, er is te veel onzeker.
Okay. Dacht eigenlijk voor december. Dan zal er toch wel weer vrij verkeer zijn..... Ga eigenlijk altijd met Delta, oud en vertrouwd. Goede communicatie.
.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb zojuist ook een ticket geboekt.
Las Vegas in september. Wil het liefst naar Florida maar vind september geen fijne reismaand voor die staat.
Las Vegas staat hoog op mijn "nog te zien" lijstje. Mocht het toch niet door kunnen gaan boek ik het om naar januari, en dan wel Florida.
Voor de prijs van EUR 421,= incl bagage kon ik dit niet laten schieten...
Heerlijk, nu lekker alles vast gaan leggen (annuleerbaar uiteraard)
Afwachten of het door kan gaan maar toch fijn de voorbereidingen kunnen doen en de voorpret dus kunnen hebben.

Mijn ticket begint inderdaad ook met 125, en ga nu de stoelen vastleggen bij AA.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door AlexFL »

Gisteren mijn vluchten naar LV met vertrekdatum 22.04 verplaatst naar 16.09, helaas (in tegenstelling tot de verplaatsing van sept vorig jaar naar april dit jaar) moest ik het tariefverschil bijbetalen. De gratis cabin to cabin omboeking is tegenwoordig gelimiteerd tot max 30 dagen voor/na huidige vertrekdatum. Ookal is de rechstreekste vlucht AMS-LAS er meer dan 30 dagen al uitgehaald, ik kwam er niet onderuit. Uiteraard was een refund ook gewoon mogelijk. Aangezien de tickets destijds 320pp gekost hebben incl. ruimbagage, en we nu 90pp bij moesten betalen, is het nog steeds de meest interessante prijs (410€).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Cindy1969 :thumbup:
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

harryh schreef:
06 mar 2021, 18:54
Alleen heeft United hele slechte annuleringsvoorwaarden voor nieuwe boekingen, ik zou daar nu niet boeken, er is te veel onzeker.
Kon het toch niet laten Harry.... Ticket geboekt voor 14 december tot 25 januari. Het is een (weloverwogen) gok. Via Expedia, "No change fees" staat er boven, maar heb ooit met Expedia gebeld, moest perse 2 weken vroeger vertrekken, maar daar in de phillipijnen hadden ze er maling aan... :D :D

$526 dollar. Heb 2 jaar terug nog goedkoper gevlogen met AA, maar normaal is het al gauw 900 plus. Ga ook weleens met 2 goedkope tickets naar NL, maar 2 keer de terug vlucht in de VS gemist. 1 keer door slecht weer, 1 keer doordat de terug vlucht 2 weken vertraging had in april vorig jaar. allebei dekeren kon ik toch naar huis voor <100 dollar.
.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Visser :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Kreeg net een mail dat vluchten rechtstreeks naar LA bij KLM goedkoop zijn. Zag zo snel in ieder geval september en oktober, januari, februari...

Afbeelding
Bijlagen
Screenshot 2021-03-08 at 12.38.11.png
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Augustus ook. Eergisteren nog gekeken wat 4-22 aug zou kosten: toen ruim €1100, nu minder dan de helft (rechtstreeks).
Maar ik heb al/nog (4-22 aug DUS-LAX en LAS-DUS voor €470 incl bagage, 6p). En nu maar hopen dat we in augustus ook echt kunnen reizen!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer