Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandesign »

Wij hebben tickets voor in mei met KLM. Net even bekeken of er nog iets gewijzigd is maar blijkt dat wij met andere Boeings vliegen en dus andere stoelen toegewezen hebben gekregen. Heb deze net aangepast want bleek dat wij niet meer naast elkaar zouden zitten en stoelen bij de toiletten hadden. Dus tip, kijk de vluchten/ stoelreserveringen voor de zekerheid nog na. Sowieso wordt het uiteraard nog afwachten of alles doorgaat.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Miquel »

Nee precies.. afwachten en hopen dat een hete zomer wellicht verandering brengt...
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hamilton »

Weet iemand of een voucher van KLM ook kan worden gebruikt bij Delta?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Ja. Maar dan zul je wel moeten bellen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Hamilton schreef:
17 mar 2020, 12:49
Weet iemand of een voucher van KLM ook kan worden gebruikt bij Delta?
"De niet-inwisselbare voucher moet worden gebruikt voor de betaling van een KLM-, Delta Air Lines-, Air France-, Virgin Atlantic- of Kenya Airways-tarief wanneer er een KLM- of Air France-ticket is uitgegeven. Het bedrag dat kan worden gebruikt, staat vermeld op de voucher. U kunt max. 2 vouchers per passagier en max. 3 vouchers per boeking inwisselen.

De voucher kan gebruikt worden door de eigenaar ervan;
door passagiers met dezelfde achternaam;
en door passagiers die samen met de eigenaar van de voucher reizen op het moment dat de voucher wordt verzilverd.
De maximale voucherwaarde is EUR 800. Indien de valuta van de voucher verschilt van de valuta van het ticket, dan wordt als wisselkoers de verkoopprijs van KLM’s bank in het betreffende land gebruikt. Indien er bij de betaling van een ticket een restbedrag op de voucher blijft staan, dan wordt er voor dat bedrag een restvoucher uitgegeven. De voorwaarden van de originele voucher blijven echter van toepassing."
https://www.klm.com/travel/bq_nl/custom ... ns/EMD.htm
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Dit topic zakt nu helemaal weg ... Maar ja, wij hebben toch alvast voor onze kinderen geboekt naar Florida; zag mooie prijzen (en tijden) bij Delta (onze favoriete maatschappij) van Dusseldorf naar Tampa (via Schiphol) op 16 juli. Ik begrijp dat er onzekerheid is, maar wil ook de maatschappijen een beetje steunen. Want tja, als er niets meer geboekt wordt ... Mocht het echt tegen die tijd niet doorgaan (wat ik zeker niet uitsluit, maar hoop toch dat het dan wel weer kan), dan krijgen we vast wel ons geld terug of een voucher. In ieder geval voor precies € 500 geboekt, mooie prijs voor de zomer ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sep »

Ziehier de laatste info rond vergoedingen tickets:

[https://www.volkskrant.nl/a-b371602f ]

Overigens wist onze verzekeringsman te melden dat tickets aangekocht ten tijde van de coronacrisis niet vergoed worden door de reisverzekering indien de reis onverhoopt toch niet door kan gaan. Wij wachten dus voorlopig even met boeken.


Saskia
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Goede actie @MattRob :thumbup:

@sep Dat klopt qua een refund bij zelf annuleren, maar Delta heeft alleen wel een flexibele policy voor nieuw geboekte tickets dus als je vaker naar de VS reist...
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Volgens mij wordt er sowieso weinig nu vergoed door reisverzekeringen. Ik bedoelde ook het risico dat het vliegen onverhoopt niet door mag gaan, dan zal de maatschappij zelf annuleren en krijgen we (volgens EU regels) gewoon ons geld terug. Dus ik vond het risico niet zo groot. En daarom nu specifiek bij de maatschappij zelf geboekt, anders had ik het niet gedaan. Dat probeer ik sowieso altijd, want dat geeft veel meer flexibiliteit, maar heel soms heb ik ergens anders betere tarieven. Daarnaast hebben we ons eigen huisje daar, dus als we kunnen vliegen dan is het al prima.

Maar goed, we gaan het allemaal afwachten ! Ik hoop dat we in juli allemaal weer lekker naar ons favoriete land kunnen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door diver99 »

ons vertrek vanaf DUS op 21 mei is door Delta omgezet naar Parijs( lekker makkelijk als je retour wel naar DUS is)
Toch kan ik gewoon op de site van Delta nieuwe tickets boeken met vertrek vanaf DUS. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik wil best omboeken maar hoop eigenlijk op een cancel vanuit Delta
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Heb eind januari mijn vlucht Dusseldorf/Miami en terug op 11/3 met Delta zelf gecanceld zonder opgave van enige reden, en twee dagen later stond het volledige bedrag terug op mijn rekening.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Die tijden zijn met de Corona crisis voorbij @Marcel5050, je krijgt nu Ecredit aka een voucher maar geen geld terug. Heb nog niet in detail gekeken hoe dat bij Delta werkt. Bij KLM wordt een niet-gebruikt voucher na 12 maanden gerefund.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Totdat de rechtbanken weer open zijn en mensen de moeite nemen om naar de rechter te stappen. Maar ik vermoed dat AF/KLM dat risico bewust neemt. Die paar mensen die uiteindelijk wel die moeite nemen krijgen uiteindelijk gelijk, de wet is immers zeer helder en de europese commissie heeft dat zelfs nog toegelicht nav deze crisis. Maar goed, dat duurt nog wel even in de tussentijd hebben ze gratis massale extra liquiditeitssteun. Ik vraag me wel af wat het doet met je betrouwbaarheid en klantenbinding. Geforceerde klantenbinding pakt over het algemeen niet heel erg goed uit.

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als KLM straks meer steun van de overheid wil, naast de huidige regelingen. Ik zou het niet gek vinden dat een van de voorwaarden dan wordt dat het bedrijf zich eerst gewoon netjes aan de wet houdt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Zie het bericht van de SGR wat ik net in het corona topic heb gedeeld over pakket reizen, blijkbaar stemt de overheid er mee in dat er niet wordt terugbetaald, ook buiten NL, althans volgens de SGR, wat uiteraard gekleurd kan zijn.

Ik heb bij KLM bezwaar aangetekend maar zal het er volgens mijn rechtsbijstand mee moeten doen op dit moment.

Helemaal eens met jouw punt over klantenbinding. Ik voel aankomen dat een voucher straks na de crisis onvoldoende gaat zijn om een zelfde vlucht opnieuw te boeken, de prijzen zullen wel de pan uit rijzen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mies2301 »

KLM heeft op dit moment al haar betalingen aan al haar leveranciers stopgezet (vanuit een B2B oogpunt), verbaast mij dan ook niet dat de B2C betalingen ook zijn stopgezet en ze met die voucher optie komen die dan eventueel over 12 maanden wordt teruggestort.
Blijkbaar zitten ze in zo'n grote liquiditeitscrisis dat dit nu de enige manier is om te overleven...
Zal trouwens niet alleen bij KLM zijn gok ik.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
25 mar 2020, 13:04
Helemaal eens met jouw punt over klantenbinding. Ik voel aankomen dat een voucher straks na de crisis onvoldoende gaat zijn om een zelfde vlucht opnieuw te boeken, de prijzen zullen wel de pan uit rijzen.
Ik heb er vooralsnog totaal geen negatief gevoel bij; ik heb er zelfs veel begrip voor. In sommige gevallen hoeven ze niet eens formeel een voucher te geven (bv omdat vlucht niet gecancelled is), en dat doen ze dan toch. Ik heb ook een KLM vlucht staan volgende maand. Ik weet niet eens of ze die echt gaan cancellen, maar ik heb er vooralsnog allemaal begrip voor, ook als ik mijn geld niet zou terugkrijgen maar een voucher (die uiteindelijk na 1 jaar toch uitbetaald zou worden, mochten we niet eerder geboekt hebben). Misschien dat ik anders ga denken als ik dadelijk in de situatie zit, en nieuwe tickets heel prijzig zijn (al vraag ik me af of dat echt zo zal zijn; maar goed, wie weet) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@MattRob, intussen ben ik al blij als iedereen gezond is. Ik hoop de vouchers gewoon op een later moment te kunnen gebruiken ;)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@harryh heb jij nu zekerheid over je vouchers.?
KLM is op dit moment weer telefonisch bereikbaar.
Ik heb net mijn mei ticket gecanceld :shock: :thumbdown: :problem:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Nog niet @bedeve ik ga dat de komende dagen regelen, wilde eerst de officiële bevestiging van annulatie voor 2 april en die heb ik nu. Dank voor de tip.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

harryh schreef:
25 mar 2020, 12:04
Die tijden zijn met de Corona crisis voorbij @Marcel5050, je krijgt nu Ecredit aka een voucher maar geen geld terug. Heb nog niet in detail gekeken hoe dat bij Delta werkt. Bij KLM wordt een niet-gebruikt voucher na 12 maanden gerefund.
Daar kan ik inkomen,Ik had ook helemaal niet verwacht mijn geld terug te krijgen en dat was eerlijk gezegd het minste van mijn zorgen.Had ook voor april en mei twee pakketreizen geboekt en krijg hiervoor een voucher.Deze waren geboekt met vroegboekkorting en gratis verzekering,dat ben ik nu ook kwijt maar dat is dan maar zo.Iedereen zal ergens verlies lijden door deze crisis en er zullen er een paar geld aan verdienen.Zo lang ik gezond blijf ga ik er niet wakker van liggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer