Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Lord Bonez: Die route van Düsseldorf naar Las Vegas via Amsterdam en Manchester zou ik eerlijk gezegd niet doen. Je vliegt alleen binnen Europa met KLM, de vlucht naar Las Vegas is met Virgin Atlantic. Volgens mij maakt Virgin Atlantic geen deel uit van een alliantie dus ik weet niet hoe het zit als de aansluiting mis loopt.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Ze hebben nu een verregaande samenwerking met KLM-Airfrance, vandaar ook gewoon bij KLM te boeken met een KLM vluchtnummer, dus dat lijkt me geen argument (meer). Ik heb 2 keer gevlogen met Virgin en wij vonden het erg goed, als je op zoek bent naar de goedkoopste optie zou ik het wel doen. (alhoewel ik zelf nooit 2 keer zou willen overstappen :wink: )
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Lord Bonez »

hoi,

dank allemaal. nee 2 keer overstappen heeft zeker niet de voorkeur, maar het is zo goedkoop (1650 euro met zn 4en retour in het hoogseizoen) dat ik dat er wel voor over heb. Zeker omdat de overstaptijden dus zo kort zijn dat de totale vluchtduur bijna korter is dan andere maatschappijen met 1 overstap.
Over Virgin maak ik me geen zorgen, het is inderdaad EEN ticket, dus maatschappij moet regelen dat ik uiteindelijk in de US kom...

maar het is inderdaad krap. KLM gecontacteerd via WhatsApp, die geven aan dat het tijd genoeg is. Als alles goed gaat zal dat ook wel, als 1 vlucht delay heeft is het inderdaad de vraag hoe je nog in de US komt die dag...
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Als je te laat in Amsterdam bent gaat dat wel lukken hoor. :D
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

En vanuit Manchester gaat er nog een Delta vlucht naar Boston later. Delta is ook een partner (en 49% eigenaar van Virgin)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Jumping Jack schreef:
18 jan 2020, 08:37
Geldt dat ook voor de “brookers” sites, zoals skyscanner, momondo en cheaptickets bv, of alleen voor de desbetreffende sites van de vliegtuigmaatschappijen?
's Avonds zijn vrijwel overal de tickets goedkoper, met name bij brokers zoals Momondo.
Afbeelding
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Volgens mij gaat het vooral om de brokers die met deze methode werken.

Bovenstaande route DUS - LAS via Amsterdam en Manchester wordt al een aantal weken heel goedkoop aangeboden door de KLM. Ook al een paar keer besproken op dit draadje. Ik zou me geen zorgen maken over de overstaptijd maar wel over de koffers. Het kan zijn dat je koffers overgeladen worden in 40 minuten, maar er is ook een kans dat dit niet gaat lukken en dan is dat weer een hoop gedoe in Amerika. Zeker als je van plan bent een roadtrip te gaan doen. Voor mij persoonlijk zou dat een reden zijn om 50 euro meer per ticket te betalen en de route via EWR te nemen (Lufthansa). Geeft wat meer rust, je bent tenslotte op vakantie :)
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Lord Bonez »

Hoi

Waar vind jij die route via EWR voor 50 euro meer?
Ik zie er alleen een die echt een stuk duurder is, met 6 uur wachten in EWR...?
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Lord Bonez »

Weet iemand trouwens of baggage van KLM door gaat naar Virgin (ingeval van 1 boeking dus)? Of moet ik op MAN nog oppikken en weer inchecken?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Harry schreef:
18 jan 2020, 08:59
Ze hebben nu een verregaande samenwerking met KLM-Airfrance, vandaar ook gewoon bij KLM te boeken met een KLM vluchtnummer, dus dat lijkt me geen argument (meer).
Ondanks de verregaande samenwerking is VA geen Skyteam lid; Ik was FB Silver (nu Gold ;-)) en heb dan recht om gratis een bagagestuk mee te nemen. Dus een Light ticket boeken en toch bagage meenemen. Maar ondanks een KLM (074) ticket en een eerste vlucht met KLM (overstap op LHR op Virgin) moest ik toch bijbetalen voor de bagage: de FB Elite benefits gelden niet op VA vluchten. Dus voor mij volgende keer geen VA meer...

Op LHR gaat de bagage overigens wel gewoon door van KLM naar VA. Die zie je pas in de VS weer.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Voor diegene die in de zomer naar Alaska willen; zijn er gunstige vluchten vanaf Dusseldorf naar zowel Anchorage als Fairbanks te vinden. Fairbanks is wellicht niet het eerste vliegveld waar je normaal naar zou kijken, maar voor een rondreis ook prima bruikbaar.

Fairbanks:
In augustus (bijv. vertrek 11 augustus, tot 31 augustus) voor slechts 520 euro met Delta; main cabin (incl. stoel en bagage) voor 125 euro meer.
https://cutt.ly/WrvjQMh

Anchorage
In augustus. Vertrek op 12 augustus, tot 31 augustus voor slechts 471 euro; main cabin (incl. stoel en bagage) voor 110 euro meer.
https://cutt.ly/TrvjGAt

Wel twee overstappen op beide routes; maar voor dit soort prijzen zou ik het wel weten :D
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Een hoop USA bestemmingen met dezelfde prijzen vanuit DUS tot 30 Juni en vanaf 11 Augustus (inclusief stoelselectie en baggage):
Zojuist een snelle search gedaan, V fares dus ze zijn upgradable naar Delta One/First;

SFO 546EUR
LAS 489EUR
SEA 566EUR
AUS 550EUR
MCO 522EUR
TPA 518EUR
MSY 562EUR
PHX 550EUR
LAX 550EUR
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Miquel »

Na veel gezoek vandaag uiteindelijk toch maar de tickets geboekt.
Heen een er naar LAX (rechtstreeks). :thumbup:

Ik bleef zoeken en vergelijken.. dus nu opzoek naar een huurauto!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Lord Bonez schreef:
18 jan 2020, 13:58
Waar vind jij die route via EWR voor 50 euro meer?
Ik zie er alleen een die echt een stuk duurder is, met 6 uur wachten in EWR...?
Goedkoper juist dan de 550 euro waar jij het over had. Via EWR is maar 463 euro: https://www.google.com/flights?hl=nl#fl ... .EUR.46257

Tussen stop in EWR van 4 uur 50 minuten. Reken voor de douane en opnieuw inchecken daar maar anderhalf uur. Dan heb je nog even tijd om de benen te strekken en gezellig een hapje te eten. Prima te doen lijkt mij. Terug met twee stops, maar ook prima tijden. En je kan gewoon bij United of Lufthansa boeken, dus geen gedoe met een broker.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Nogmaals: je hoeft niet opnieuw in te checken. Alleen maar afgeven. Ik vind bijna 5 uur wel erg lang.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Afgeven ja... Inderdaad! Inchecken doe je maar één keer. Vijf uur is best lang voor een overstap, maar als je echt voor die lage prijs wil gaan moet je keuzes maken. Of de stress dat je koffer mogelijk later aan komt, of nog goedkoper een iets langere overstap. Ideaal is een directe vlucht maar dan betaal je het dubbele per ticket.
Daniel2929
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Daniel2929 »

Op en neer naar LA voor € 286. Weliswaar laagseizoen maar ben er erg blij mee. :clap:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Misschien kun je ook uitleggen waar je geboekt hebt en met welke maatschappij? Dan hebben anderen er ook iets aan :thumbup:
Daniel2929
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Daniel2929 »

mtl schreef:
19 jan 2020, 11:21
Misschien kun je ook uitleggen waar je geboekt hebt en met welke maatschappij? Dan hebben anderen er ook iets aan :thumbup:
Excuses en helemaal vergeten :roll:

United is heeft gister plots de tarieven omlaag gegooid. Daarvoor was DUS eigenlijk de enige goedkope optie, maar nu dus AMS zowaar. Ik vlieg heen met SWISS en terug met Lufthansa en vertrek eind februari. Geboekt op Cheap met een kortingsbon waardoor de boekingskosten binnen de perken zijn gebleven.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jerommeke10 »

Goedkoper juist dan de 550 euro waar jij het over had. Via EWR is maar 463 euro: https://www.google.com/flights?hl=nl#fl ... .EUR.46257
Ik volg, maar hetgeen je aanhaalt is een vlucht met Eurowings. Dan moet je heel goed nagaan wat allemaal inbegrepen is en wat niet... Er bestaat een aparte topic over en het lijkt me vooal ingewikkeld. Ik zou dan toch eerder voor de route over Amsterdam en Manchester kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer