Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door winterpark »

@Allard Haha, ik volg je. Was even nieuwsgierig. Wel inspiratie opgedaan want heb dankzij @Grouchy nu Icelandair Saga geboekt voor 800 euro naar Denver komende zomer.

@Laredo Ik heb ook ergens gelezen dat TUI in 2022 dan weer zelf op Orlando Melbourne wil vliegen? Maar dat vind ik dan weer niet terug in dit bericht...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Haha tof dat er veel mensen nu dat saga boeken met icelandair. Ik ben ook benieuwd. Voor heen kun je ook eten online uitzoeken zag ik. Terug (vanaf Seattle) niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Laredo schreef:
16 dec 2019, 15:37
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-curacao

Toch wel jammer! Minder keus op deze route!
Idd, en de TUI pakketreizigers worden op de Delta vluchten geboekt, zullen de prijzen bij Delta wel door stijgen :(
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Masr alleen in de zomer toch?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

TUI Fly vliegt van april tot oktober meen ik. Met minder concurrentie van TUI Fly en waarschijnlijk grootschalig inkopen door TUI bij Delta (korting) zullen de losse ticket prijzen bij Delta wel omhoog gaan in die periode vrees ik. Ticketprijzen zijn gebaseerd op vraag, aanbod en kosten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Ja geen goede ontwikkeling als je toch al liever Delta vliegt....
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Allard schreef:
16 dec 2019, 12:48
Bij de KLM kozen we in eerste instantie voor Business Class. € 3000. Voor een retour stond er bij. Een hoop geld maar we dachten: "Laten we ons voor eens in ons leven verwennen met iets dat altijd onbereikbaar leek." Toen bleek dat we voor de terugweg nog eens eenzelfde bedrag moesten neertellen waren we snel genezen. Die KLM heeft wel een heel eigen kijk op het begrip "Retour". Ik denk dat die KLM site is ontworpen voor mensen die kost wat kost met KLM willen reizen.
Euh, ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen. De prijs die de website van KLM je geeft tijdens het samenstellen van je reis is altijd de totaalprijs voor de gevraagde route (retour dus als je dat zoekt), voor de goedkoopste optie. Bij het selecteren van je tweede segment (in jouw geval de terugreis, maar als je multi-city zoekt dan kan er ook nog een derde of later segment zijn) krijg je ook opties die duurder zijn, daar staat dan "+ XXXX EUR" bij. Maar er is ook altijd een route die niets extra kost ten opzichte van het bedrag waar je mee begonnen bent.

Zoeken werkt overigens handiger als je dat via Google Flights doet, de KLM site blinkt niet uit in flexibiliteit.

Retour vanaf AMS in business naar de USA varieert, afhankelijk van de route, data en moment van boeken tussen de EUR 1300 en EUR 3500, mits je enige tijd (meer dan een paar dagen) voor vertrek boekt. Veel hoger dan dat heb ik het nog nooit gezien. Naar de meeste populaire luchthavens kun je binnen Skyteam vanaf AMS eigenlijk altijd wel zo rond de 2500 euro vliegen, en regelmatig rond de 2000. In het hoogseizoen zakt het vaak tot ruim daaronder en varieert het zo tussen 1600 en 1900euro retour. Heel soms komen er speciale deals waar het nog lager wordt. Dat zijn vrijwel altijd tarieven voor een fare code in fare bucket Z. Zodra Z niet meer beschikbaar is op een vlucht in je route dan val je door naar I, D, C of J en wordt het snel veel duurder, dat is meestal ook de reden voor die "+xxx EUR" opties op de KLM website.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Allard »

Maar er is ook altijd een route die niets extra kost ten opzichte van het bedrag waar je mee begonnen bent.
Het zal wel aan mijn PC liggen maar ik krijg die nuloptie voor de terugreis niet te zien. Ik heb mijn poging van zaterdag opnieuw ingevuld op de KLM site. Nu is de totaalprijs voor twee passagiers € 3.487,5. De KLM site blinkt inderdaad niet in flexibiliteit. Die blijft bij de terugreis eindeloos een blauw cirkeltje draaien. Maar er staat nog steeds op de terugreis datum een vanaf prijs van +EUR 2.109.

Na de reset en een andere browser is het nog duurder geworden. Het staat er echt: Prijs retourvlucht voor 2 passagiers EUR 6.106,50. (plus een tientje voor het boeken; jaja, de KLM moet ook op de kleintjes letten) Ben ik nu gek, ben jij het of is de KLM het? Weet je het echt zeker @roelb ? Anders ga ik er eens een telefoontje met de KLM aan wagen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@Allard Heb je de cookies al eens verwijderd? (Ctrl-Shift-Del). Wellicht helpt dat?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Allard schreef:
16 dec 2019, 21:04
Maar er is ook altijd een route die niets extra kost ten opzichte van het bedrag waar je mee begonnen bent.
Het zal wel aan mijn PC liggen maar ik krijg die nuloptie voor de terugreis niet te zien. Ik heb mijn poging van zaterdag opnieuw ingevuld op de KLM site. Nu is de totaalprijs voor twee passagiers € 3.487,5. De KLM site blinkt inderdaad niet in flexibiliteit. Die blijft bij de terugreis eindeloos een blauw cirkeltje draaien. Maar er staat nog steeds op de terugreis datum een vanaf prijs van +EUR 2.109.

Na de reset en een andere browser is het nog duurder geworden. Het staat er echt: Prijs retourvlucht voor 2 passagiers EUR 6.106,50. (plus een tientje voor het boeken; jaja, de KLM moet ook op de kleintjes letten) Ben ik nu gek, ben jij het of is de KLM het? Weet je het echt zeker @roelb ? Anders ga ik er eens een telefoontje met de KLM aan wagen.
Maar zoek nu eens met Google Flights. Je geeft niet aan wanneer je zoekt, naar welke luchthaven en voor wat voor periode, maar prijzen van 6K+ voor luchthavens als LAX, LAS, SFO, NYC, DEN, etc vind ik voor heel 2020 echt alleen maar als ik hele korte periodes zou gaan naar SFO (1 dag, 5,3k retour). Natuurlijk zijn er soms dure bestemmingen op specifieke dagen. Als je bijvoorbeeld met de CES naar Vegas wilt vliegen in business, tja, daar passen airlines hun prijzen wel op aan. En zo zijn er meer van dat soort dingen. Maar bij dat soort dingen geldt dat een dagje schuiven het probleem vaak al oplost.

Nogmaals, de search engine op de KLM site geeft altijd maar een beperkt aantal opties en laat je ook niet snel +1 of -1 dag bekijken. Gebruik altijd Google Flights om te zoeken. Doorklikken naar KLM werkt niet altijd goed (je krijgt soms niet die specifieke route), maar doorklikken naar Delta of Air France werkt wel altijd goed. En het maakt niet uit waar je koopt, het zijn dezelfde vluchten met dezelfde voorwaarden.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Misschien lees ik dit verkeerd, maar bedoelt hij niet 6k voor 2 personen in business wat 3kpp is. Dat is een heel normale prijs...
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jerommeke10 »

Ja zo lees ik het ook :clap: heel normaal toch dat de prijs voor 2 personen anders is dan voor 1 persoon :wink:
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Allard »

Precies. Zo bedoel ik het ook. 6k voor 2 personen. Dus 3k pp. De kern van mijn verschil van inzicht met Roel is dat ik eerst lekker gemaakt wordt met de (kennelijk) halve retour prijs die vervolgens bij het vastleggen van de terugreis blijkt te verdubbelen. Ik vind dat maar een raar soort retourtjes die ik in heel mijn leven nog nooit eerder als zodanig aangeboden heb gezien. Mijn vrouw was al helemaal in de wolken maar heeft al heel snel een harde landing moeten maken......

@roelb Helemaal exact kan/wil ik niet zijn. Het is ergens in dit voorjaar. AMS- LAS. Op een dinsdag heen. 3 weken later op een dinsdag terug. Rechtstreeks. Ik heb met dagen en met hele weken rondom geschoven. Het maakt allemaal niet zo veel uit. Die door jou genoemde nuloptie (geen toeslag voor terugreis) heb ik nergens kunnen ontdekken. Hoe dan ook zijn we nu tevreden met premium economy en een niet al te oncomfortabele overstap. Voor 2k-. Die "verdiende" 4k kunnen we nu onderweg lekker stukslaan. Dat maakt veel goed :wink:

@Coyote Ha, provinciegenoot! Dank je voor de tip. Nee, het is m.i. geen zaak van cookies. In geval van twijfel heb ik nog drie andere browsers, met elk hun eigen cookies map, ter beschikking.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik ben ook niet erg kapot van de KLM. Inderdaad een vage website als het op boeken aankomt. En forse prijzen voor business class naar Amerika. Ik reis altijd business class maar met KLM nooit gedaan omdat andere goede maatschappijen veel lagere prijzen hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

3k pp is inderdaad vrij normaal, wel wat aan de hoge kant, maar komt zeker voor. In april/mei kun je voor ca 2k pp retour vliegen AMS-LAS op diverse data.

Als ik op de KLM website zoek voor twee personen retour AMS-LAS krijg ik in het kalenderoverzicht ook dat tarief als goedkoopste tarief te zien in april: vanaf EUR 4050. Dat is correct. Maar ik zie inderdaad wel wat je bedoelt, zodra je gaat doorklikken gaat de site inderdaad de mist in en zie je opeens lagere bedragen, met een "+xxxx" voor de terugreis. Niet heel netjes, vooral omdat er continu onder staat "return flight price for 2 passengers".

Daarom blijft het advies: zoeken met Google Flights. Supersnel, klopt altijd en nadat je de gewenste route hebt gevonden ben je met een druk op de knop in de boekingsengine van de airline met direct de juiste vluchten geselecteerd.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Allard »

Daarom blijft het advies: zoeken met Google Flights.
Gedaan.
Supersnel
Klopt helemaal
klopt altijd
Helaas niet altijd. In mijn virtuele boeking klopt het voor alle maatschappijen behalve de KLM. Die blijven maar vinden dat je bij het boeken van een retour moet bijbetalen voor de terugreis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Als je via Google Flights de knop "Book via KLM" gebruikt hoef je daar niets meer te selecteren, maar kom je direct op de finale boekingspagina uit, met de geselecteerde route. Voorbeeld:

https://flights.app.goo.gl/sygvx

Dit is 9 tot 16 april, AMS-LAS retour in business.

Dat is dus deze pagina in Google flights:
2019-12-18 (1).png
Je ziet hier twee boekingslinks. Een naar Delta (EUR 4041), een naar KLM (EUR 4061). Overigens zou ik hier altijd bij Delta boeken, scheelt je tien euro, maar goed. Klik je op de "Select" knop achter "Book with KLM" dan kom je direct op deze pagina:
2019-12-18.png
En klik je op "View booking details" en daarna op "Price specification" dan zie je netjes:
2019-12-18 (3).png
Kies je vanaf Google niet voor KLM, maar voor "Book with Delta" dan kom je hier uit:
2019-12-18 (2).png
De 10 euro verschil tussen de prijs die Google weergeeft voor KLM en de werkelijke prijs die je moet betalen is een bugje in Google Flights. Die rekent bij KLM 10 euro per ticket erbij, terwijl KLM 10 euro in totaal extra als "boekingskosten" rekent. Dus als je voor meerdere personen zoekt moet je daar even rekening mee houden.

Voor langere perioden is AMS-LAS in april inderdaad duur, vanaf ca EUR 2500pp retour. Vlieg je naar LAX dan kan het voor rond de 2000 euro pp. Met de mijlen die je verdient met deze vlucht (minimaal 11k, maar meer afhankelijk van status) kun je nog een aansluitende domestic in economy ernaast boeken voor de retour naar LAS. Je kunt ook vertrekken vanaf DUS, dan vlieg je ook elke dag in april voor 2050 euro retour.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door DebbieTimmermans »

Ik heb een tijdje geleden reeds tickets gekocht voor onze vakantie volgend jaar. Bij het boeken was onze bagage inbegrepen zowel op de heen als de terugvlucht. Nu krijg ik vandaag een mailtje en zien heel toevallig dat onze bagage op de heenvlucht niet inbegrepen is. Kan dit zomaar?
Als ik de vorige mails bekijk was onze bagage inbegrepen. Stuur ik hun een mail of bel ik best?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door winterpark »

Waar heb je die tickets gekocht?
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door DebbieTimmermans »

Via Gate1.nl
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer