Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik ga wachten, een 500-tal Euro is ook wat ik in gedachten hou.

Deze ochtend lijken de prijzen wat gezakt, bvb. Air Canada komt op Google ‘goedkoper’ te staan. Maar als je dan kijkt zijn de boekingsopties ‘een reisbureau’, ‘Brussels Airlines bellen’, of third party sites zoals Expedia en eDreams.

Op de site van Air Canada is het gewoon nog de prijs van gisteren (900 Euro/man). Zelfde verhaal bij United.

Ik laat me altijd vertellen: niét via een third party boeken. Is dat correct?
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door kevertje »

Zelf zou ik daar niet al teveel moeite mee hebben mits je de boekingscode direct krijgt.
Dan kan je daarna bij de airline gewoon je vlucht zien en/of wijzigen.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Timothy555 schreef:
28 nov 2019, 20:24
Prijs: €640/persoon eten en ruimbagage inbegrepen.

Boeken, of wachten?
Als je vanaf DUS vertrekt is het vaak goedkoper. Momenteel betaal je voor die vluchten ongeveer 100EUR minder. In het verleden zag je een aantal keren per jaar de prijs onder 400EUR komen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik hou Düsseldorf en Amsterdam mee in de gaten. Alleen doe ik geen voordeel als ik niet minimum €300 uitspaar (voor twee personen). Je moet naar daar rijden, parkeren en vaak ook de avond voordien er slapen.

Ook het discomfort van 2-3 uur met de wagen te moeten rijden terwijl je heel moe bent bij terugkomst zegt me weinig. Brussels AirPort is een goed halfuurtje en iemand kan me oppikken.
Het moet dus ook de moeite zijn.

Vorig jaar 808 Euro betaald (voor 2) vanaf BRU incl. bagage bij Delta. Op zo’n deal zou ik meteen weer toehappen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Timothy555 schreef:
29 nov 2019, 07:57
Ik laat me altijd vertellen: niét via een third party boeken. Is dat correct?
Nee, dat is niet correct. Scan dit forum maar eens, staat genoeg over geschreven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Timothy555 schreef:
29 nov 2019, 07:57
Ik laat me altijd vertellen: niét via een third party boeken. Is dat correct?
Wat @Ruud2004 zegt.

Hoewel vaak wordt gezegd dat rechtstreeks bij een airline beter is en ik dat persoonlijk ook liever doe, is dat niet heilig voor mij. Mocht een third party echt met een goede aanbieding komen dan heb ik daar geen moeite mee. Ik heb dan wel uitgezocht wat boeken bij de airline zelf op dat moment kost. Ook kijk ik goed naar de vluchtduur. Een goedkope vlucht met een vluchtduur van 20+ uren zie ik regelmatig voorbij komen bij de third party's. Die laat ik altijd links liggen, als zijn ze nog zo goedkoop.

Verder altijd opletten bij third party's of bagage wél of niet inbegrepen is. Soms zijn daar niet echt duidelijk over terwijl je bij een airline gewoon eenvoudig kunt kiezen uit het tarief inclusief of exclusief bagage.

Tot slot: ik stap niet zomaar met elke third party in zee. Moeten op z'n minst een goede naam hebben danwel bekend zijn bij mij. Als er nl. iets gewijzigd moet worden oid dan moet je je altijd tot de third party wenden en dan is het maar net hoe goed die daar op reageren. Boek je rechtstreeks bij een airline dan werkt dat vaak veel sneller.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bedankt voor de info!

Intussen heb ik geboekt via KLM. De prijs was voor 2 passagiers 250 euro boven het budget dat ik vooropgesteld had (1000 euro), maar de connectie is echt top voor ons Belgen (kort vluchtje naar Schiphol en dan sit back and relax en dik 10u later ben je er), is de overstap in Europa (vind ik een echt voordeel) én zijn de vluchturen gewoon top (om 14u ben je op dag 1 in LAS, en op de laatste dag vertrek je maar rond 16u waardoor je lekker nog heel de ochtend/middag hebt). De connectie is van die aard dat ik graag enkele 100’en Euro meer betaald om via KLM te vliegen ten opzichte van bvb. een Delta zoals dit jaar (niks mis met die maatschappij, maar de overstap in JFK is minder interessant en de vluchturen zijn minder interessant).

Het was het me waard, kon er mee leven, dus heb gekocht.

Wordt het goedkoper? Allicht, op bepaald punt, maar nu kan ik stoppen met zoeken en zijn de (gratis) hotels ook vastgelegd.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Thanks Roland, zo is het. Ik wou de discussie niet opnieuw aanwakkeren. :thumbup:

@Timothy555 : Kort vluchtje of "lange" treinrit naar Schiphol? KLM verkoopt veel tickets beginnend in België, waarbij je naar Schiphol met de trein reist.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Lijkt me een verstandige aankoop. Gemak en rust mag ook wat kosten. Als je straks op vakantie gaat ben je die 250 Euro alweer vergeten en ben je blij met de vlucht die je nu hebt! :wink: :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ruud2004 schreef:
30 nov 2019, 11:20
Thanks Roland, zo is het. Ik wou de discussie niet opnieuw aanwakkeren. :thumbup:

@Timothy555 : Kort vluchtje of "lange" treinrit naar Schiphol? KLM verkoopt veel tickets beginnend in België, waarbij je naar Schiphol met de trein reist.
De aanbieding met Thalys was gek genoeg 8 euro p.p. duurder - dus een korte vlucht van 1u (50 minuten in het terugkomen) met een Embrear.

Wat ik wel nog heb gedaan, mijn eigen extreem voorzichtige zelf kennende, is de heenvlucht van Brussel naar Amsterdam niet om 10u genomen zoals voorgesteld (1u10m overstap om Amsterdam), maar wel die van 8u (zelfde prijs). Ja, ik zit dan met een overstap van meer dan 3 uur, maar daar trek ik me geen snars van aan...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Coyote schreef:
30 nov 2019, 11:23
Lijkt me een verstandige aankoop. Gemak en rust mag ook wat kosten. Als je straks op vakantie gaat ben je die 250 Euro alweer vergeten en ben je blij met de vlucht die je nu hebt! :wink: :thumbup:

Roland
Zo denk ik er ook over!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Timothy555 schreef:
30 nov 2019, 11:48

De aanbieding met Thalys was gek genoeg 8 euro p.p. duurder - dus een korte vlucht van 1u (50 minuten in het terugkomen) met een Embrear.

Wat ik wel nog heb gedaan, mijn eigen extreem voorzichtige zelf kennende, is de heenvlucht van Brussel naar Amsterdam niet om 10u genomen zoals voorgesteld (1u10m overstap om Amsterdam), maar wel die van 8u (zelfde prijs). Ja, ik zit dan met een overstap van meer dan 3 uur, maar daar trek ik me geen snars van aan...
Top :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Vito »

Ik zie goedkope tickets naar Miami via Tix geboekt bij United maar uitgevoerd door Lufthansa of Swiss.
Nu vraag ik 2 dingen af: kun je naderhand bagage bijboeken als je inlogt bij United? En 2, kun je je stoelen ook vastleggen?
Of wordt het toch rechtstreeks bij de maatschappij als je dat wilt?
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Ik ben ook op zoek naar tickets:

- Amsterdam - Las Vegas op 13/7
- San Diego - Amsterdam op 3/8

Zie dat de KLM tickets zonder ruimbagage zijn, zogenaamde light tickets. Ben even aan het zoeken geweest naar de prijzen voor het bijboeken van een koffer 23 kg en ik lees dat KLM ongeveer 100 euro per koffer enkele reis rekent op lange vluchten. Wel iets om rekening mee te houden, is 200 euro pp wat er bij komt.

Beste optie tot nu toe is Lufthansa naar München en dan met Eurowings naar Las Vegas. Terug met United via SFO. Inclusief ruimbagage komt dat op ongeveer 1000 euro pp. Eurowings is dochter van Lufthansa en de service is wel wat beperkter. Een warme en koude maaltijd en twee drankjes. Verder ziet het er wel goed uit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

De kosten voor main cabin (incl koffer) tov light bij KLM zijn 110,- voor een retourticket, niet 200,- ;)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Schedule change Delta. Iemand advies? Wij vliegen op 21 mei naar MCO (AMS - DTW - MCO) en op 3 juni terug (MCO - AMS) met Delta (geboekt bij KLM)

Afbeelding

Ik kom in aanmerking voor een verandering omdat er een uur verschil zit in de aankomst tijd maar er is geen andere vlucht terug die rechtstreeks gaat (ik heb al gekeken). Dus ik ben bang dat we dat gewoon moeten slikken (wat jammer is maar niet onoverkomelijk) Maar ik zou wel graag op de heenweg ook rechtstreeks vliegen. Maar daar gaan ze vast niet intrappen als ik ze bel?

Wie zou ik daar overigens voor moeten bellen? Delta (die de vlucht uitvoerd) of KLM (waar ik geboekt heb)?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik zou gewoon bij KLM bellen en kijken wat mogelijk is.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Superdork1 schreef:
30 nov 2019, 22:44
Beste optie tot nu toe is Lufthansa naar München en dan met Eurowings naar Las Vegas. Terug met United via SFO. Inclusief ruimbagage komt dat op ongeveer 1000 euro pp. Eurowings is dochter van Lufthansa en de service is wel wat beperkter. Een warme en koude maaltijd en twee drankjes. Verder ziet het er wel goed uit.
Toch lijkt het er op dat Lufthansa volgend jaar andere plannen heeft met Eurowings. Geen "Long Haul" vluchten meer, daar komt wat anders voor in de plaats.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -lufthansa
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door vana »

@Ruud2004 Daar schrik ik van. Wij vliegen in juli met Lufthansa uitgevoerd door Eurowings van Frankfurt naar Phoenix en retour.
Wat zou dat voor ons kunnen betekenen?
Er staat wel bij onze vluchten : Operated by: "SUNEXPRESS GERMANY FOR EUROWINGS"
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dat jullie vlucht door Sun Express wordt gedaan? Als ik het goed begrepen heb dan heeft Lufthansa de vluchten van Eurowings overgeheveld naar Sun Express. En dat is een Turkse maatschappij die vooral vakantievluchten uitvoert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer